April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

@ladi, denk je nu zelf ook dat het kma kan zijn, of dat het een verkeerde diagnose is? sterkte hoor, is niet leuk om in onzekerheid te zitten.

wat hier perfect werkte om Deane aan het kussen te krijgen: papa & mama die het even voordoen! dan wilde hij ook.... gek genoeg kust hij papa vaker (liever?) dan mama. zou hij die baardstoppeltjes fijn vinden??? maar mij aait hij vaker, of hij gaat in m'n haren zitten friemelen en dat vind ik ook heeeeel fijn en lief!

2. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Bri ik twijfel zelf. Heb wel gister nog een keer met Roos op de weegschaal gestaan maar dan met een droge luier en alleen een romper aan (niet zo slim dat ik dat gistermiddag niet had gedaan) maar toen stond ie hier op 5,2. Dus het gewicht klopt helaas wel. Als ik over KMA lees, lees ik toch dat ze vaak ook luchtwegproblemen en/of eczeem hebben. De enige 2 dingen die Roos heeft is de groeiachterstand en het spugen (al lijkt dat vooral te zijn als ze niet goed genoeg geboerd heeft). Nou ja, ik weet het dus niet haha. Maar even afwachten wat de arts maandag er van zegt.

Ben doet idd ook vaak aaien, vooral bij mij, de poesjes en Roos haha. Papa wordt niet zo vaak geaaid. Met papa wil hij vooral lekker stoeien haha.

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ladi...toch fijn dat Roos maandag even wordt nagekeken. Bah...nooit leuk die onzekerheid. Hopelijk heeft de KA een verklaring voor het niet goed groeien.

En wat lief dat Ben nu het kusjes geven heeft ontdekt.

Boni...is Jasmijn alweer wat opgeknapt?

Tijn is hier druk aan het kleien. Staat hij voor de kast met knutselspullen..zegt hij "mama, die uit"...en wijst op de klei:D

Kwebbel

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Klei in de doos en weer uit de doos :D

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier nog 1 van Tijn met gel in de haar :)

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    En Eva en Isa tijdens de Sint Maarten optocht...

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Kwebbel, leuke spam!!!

Gaat dat goed met de klei met Tijn?
    Ik heb zitten denken om voor Tygho ook klei te halen, maar ben bang dattie het in zn mond gaat stoppen.

Oh en kun je een kind teveel appel geven???
    Tygho loopt hele dagen aan de koelkast te hengsten: APPEW APPEW APPEW APPEW!!!! Hij eet dus erg veel appel...Eerst deed ik de appel in 4en, en steeds 1 stukje tegelijk...maar hij at zo 3 appels op een dag.
    Nu krijgt hij een appel in 8en maar nog vind ik dattie wel erg veel appel eet.
    Misschien moet ik hem leren banaan te zeggen ofzo.... of gewoon brood :p
    Hij zegt namelijk alleen de dingen die ik begrijp: Appel en Koek....

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mams...de eerste keer dat tijn met klei in de weer was ging er ook echt wat in de mond. Hij had het al op voordat ik bij hem was...maar blijkbaar vond hij het niet lekker. Daarna dus niet meer gedaan.

Hier krijgen de kids 2 x per dag fruit. Tijn eet dan dus 2 x over 1 stuk fruit in z'n geheel op. In fruit zitten fruit suikers....volgens mij teveel ervan is ook niet goed. Maar voor mijn gevoel altijd nog beter dan teveel snoep.

9. Goedemorgen,

@ Kwebbel, mooie foto's.

@ Ladi, toch fijn dat er maandag even naar Roos gekeken wordt.

@ mams, geen idee of je ook teveel appel kunt geven. Denk het wel, als ik dan kijk naar de uitleg van Kwebbel, zit daar wel wat in..

Hier verder geen bijzonderheden. Vanmiddag weer naar het GGZ. Dus straks mag Wayne bij de oppas gaan spelen..

Fijne woensdag!!

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hmm dat klinkt logisch.
    Er zit hier een voedingsdeskundige he?
    Ga ik mn vraag daar eens voorleggen.

11. Trouwens, dat wilde ik net nog erbij zetten.

Wayne lust alleen maar banaan. Appel, hoeft hij niet, Mandarijn, hoeft hij niet, druifjes hoeft hij niet. Peer, hoeft hij niet..
    Ik bied het hem wel aan. Maar hij weigert het op te eten, gaat er alleen maar mee zitten spelen..

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tygho lus vrij veel,
    Appel,banaan,druifjes maar mandarijn gaat er hier dus ook niet in hahahahaha..zal wel te zuur zijn ofzo?

13. Het rare is, de allereerste keer, heeft Wayne wel een mandarijntje op. Ging prima.
    Maar sindsdien weigert hij ze dus. Net als alle andere fruit.

Maar ik heb van mijn moeder zo'n luxe citruspers gehad, waar je alle soorten fruit in kan doen, appels enzo ook, dus ik ga het dan maar proberen als vers fruitsap.. Misschien dat hij er dan intrapt..

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hihihi wat zijn we toch geniepig :p

15. hier een makkelijke fruit eten gelukkig,
    Luna eet echt alles wat ik voor dr neus zet.
    maar t aller lekkerste vindt ze kiwi! hihi
    Hier ook 2x per dag fruit altijd...

Heb vanochtend gewerkt, maar ging nie zo lekker...werd gister avond ineens kei beroerd joh.. ben zelfs nie wezen zwemmen.
    Heel slecht geslapen vanacht ook.
    Maar ben weer lekker thuis nu.

Heb alleen wéér een vriendinnetje van Esmee over de vloer..dus lekker druk weer!

Esmee mag mee doen in een kerststukje, als enige van haar klas(van iedere klas 1 iemand) zo leuk!!!
    Moet ds gaan oefenen met dr;)

16. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Hi,

En kwebbel is het een mooi kunstwerk geworden wat Tijn gemaakt heeft van de klei?? Wat een lekker ventje is het toch ook zeg.

Haha moet wel lachen om Tygho met zijn APPEW :D

Ingrid hier precies hetzelfde, ook geen fruiteter. Zo af en toe met geluk krijg ik er is een stukje banaan in.
    Het pureren heb ik ook al geprobeerd, maar hij hoeft geen "mamoes" zoals hij het zelf zegt, NEEEEEEE MAMOES. :D

Simone leuk zeg dat Esmee mag doen in het kerststuk. Hard oefenen met je kleine meisje.

17. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    hier ook een fruitmonster....druifjes, appel, banaan, peer, aardbeitjes, mandarijn, meloen.....

laatst lag een netje mandarijntjes op het dressoir, kon hij nét zien op zijn teentjes, trok hij het ervan af, haalt er ééntje uit en komt heel triomfantelijk bij mij "DRIJN!!!!"

Hij is trouwens ook dol op rookworst. Ik had laatst van die kleine rookworstjes gekocht, die vond hij toen ik de boodschappen aan het inruimen was. Nou dan is hij enthousiast hoor, als ik vraag of hij zo'n worstje wil.

Domme ik had toen een boterham met een paar stukjes worst op zijn bordje gelegd. Gevolg: worstje op en boterham hoefde hij niet meer. Nog een beetje gechanteerd met een mandarijntje toen gingen er nog een paar hapjes in.

Lekker mannetje hoor hahaha!

(had ik al verteld dat hij LOOPT????? ik blijf het zooooo gaaf vinden :D :D)

18. Bri

Bri Niet meer actief

Deane is ook een echte fruiteter. Banaan en peer zijn favoriet, met als goede derde een mandarijn (mana-ijn..). Hij eet zo drie mandarijnen achter elkaar op en vraagt dan om noggeen. Maar dan vind ik het wel genoeg zo. Hij is ook gek op druiven, bosbessen, frambozen, aardbeien, meloen, ananas. Alleen mango vond hij laatst helemaal niks: de smaak was wel lekker (hij stopte iedere keer een stukje in zijn mond) maar ik denk dat hij het te draderig vindt (na een paar keer kauwen spuugde hij het uit). Hij is sowieso kieskeurig wat betreft gevoel in zijn mond: hij houdt niet van korrelige dingen (rijst, roggebrood, sommige peren).
    Te veel appel? Weet ik niet... zelf hou ik wel van afwisseling: de ene keer dit fruit, de andere keer dat. Natuurlijk is het wel zoet allemaal, met veel suikers erin, maar het blijft volgens mij een relatief gezond tussendoortje.
    Te veel banaan kan in elk geval wel: dan raakt hij zo verstopt als ik weet niet wat. Dus maximaal 1 banaan op een dag, en liever niet elke dag.
    In totaal eet Deane 2 tot 3 keer fruit op een dag: als tussendoortjes en als toetje.

@kwebbeltje: leuk dat kleien! ik heb ook als sinterklaascadeautje een starterset van playdo gekocht. Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden! Tekenen met potloodjes vindt hij in elk geval heel leuk, misschien dit ook wel.
    En wat blijven jouw dochters toch een beauties, leuk die sintmaartenfoto (en tijn is natuurlijk ook een kanjer!).

@ladi: moeilijk hoor, die onzekerheid. ik vind zelf m'n eigen weegschaal erg onnauwkeurig, dus dat zou bij mij geen goede indicatie geven. maar misschien kun je morgen of zo nog even met Roos erop en dan zonder, om te bepalen wat ze volgens jou weegt? Ik hoop voor je dat je maandag meer helderheid krijgt van je KA.

De oproep voor Deane z'n prikken kwam vandaag binnen. We moeten met heel Amsterdam 2 x naar de RAI! Lekker handig dus (not). Natuurlijk midden op een werkdag, dus ik kan twee keer een middag vrij gaan nemen hiervoor (of Briman, natuurlijk). Lijkt me niet zinvol om hem na de vaccinatie weer terug te brengen naar het kdv. Het zal daar wel rustig zijn die middagen; het hele postcodegebied wordt tegelijk opgeroepen.
    Mijn eigen oproep heb ik nog steeds niet gehad; maar natuurlijk was ik weer te laat met HA bellen hierover. Morgen weer een poging!

@ingrid: gelukkig zijn jij en ingman er toch samen uit, wat je gaat doen met prikken.

hier druk bezig met het verzinnen van een jongensnaam... wat is dat toch moeilijk! De meisjesnaam hebben we, maar wat nu als het weer een jochie is?? Geen 13-in-een-dozijn naam (geen top 10) maar ook niet heeeeel apart, kort, engels, goed uit te spreken voor iedereen.... pieker pieker pieker...

Dat wazzut voor nu... wat een wind jongens, jakkes!

19. Bri

Bri Niet meer actief

mielenl... aan jouw onderschrift zie ik dat ik een lange tijd niet zo veel ben geweest hier. vind dat je een erg mooi rijmpje hebt gemaakt, hopelijk was het raak voor je de afgelopen dagen!!! (ik ben het 9e kind van m'n moeder, dus ik weet zeker dat ronde 9 het allerbeste resultaat oplevert :D)

20. Bri

Bri Niet meer actief

simone, beterschap! hopelijk ga je je gauw beter voelen. lekker met die drukte om je heen... (geeft wel afleiding)

Deel Deze Pagina