April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    jurre praat hier al heeeeeeeeeeeeel goed..... ik versta er alleen geen woord van haha
    jurre heeft een apart taaltje.hij zegt wel een aantal woordjes maar niet hele zinnen hoor.hij heeft nog tijd,je kan hem enkel stimuleren he

2. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Pff Bri ik heb bij jou werkelijk geen idee wat het gaat worden... Maar goed ik gok nu maar op een menneke ;). Haha ik zal wel degene zijn die raar is met de spelling. Ik vond het zo gek staan pool, op mijn werk gebruiken we altijd de andere spelling vandaar ;).

Och die arme Roel toch. Verstandig dat je morgen even langs de ha gaat. Gelukkig eet ie wel fruit, komt er idd toch wat vocht binnen. Dikke knuffel voor Roel!
    En gelukkig ook super goed nieuws. Super gefeliciteerd met je eigen bedrijfje!! Dat gaat helemaal goed komen!!

Haha hier ook eentje die bouwer zegt. Vandaag op het kdv liep ie met een duplo poppetje rond 'Bouwer, Bouwer, Bod de Bouwer. Die leidster helemaal verbaast want het was ook echt Bob de Bouwer, hihi. Verder praat en klets Mats best aardig volgens mij.

Ingrid, vreemd verhaal idd van die sollicitatie :(. Fijn dat je een goed gevoel hebt bij het kdv.

3. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Morgen!
    Ff ego: hier niet zo lekker geslapen vannacht. Vanaf de 1 elk cijfer op de wekker voorbij zien komen. Werd wakker van een rare droom (weet niet eens meer waar die eigenlijk over ging) en kon eerst niet meer in slaap komen. Ben ook aardig verkouden geworden gisteren.. Helaas werd Jasmijn ook om half zes wakker, maar gelukkig heeft ze na de tijd nog een uurtje geslapen.
    Maar goed, nu gaat het wel. dus doe het rustig aan. Helaas was vandaag wel de enige dag dat boniman weg moest deze week (heeft cursus) dus ga straks tussen de middag nog maar even plat denk ik.
    Jasmijn zit lekker televisie te kijken dus kan mama even achter de laptop.

Ingrid, idd belachelijk van je sollicitatie.

Zal hier ook ff een foto met geknipte haren spammen idd!
    En fotografie, doe er op het moment weinig mee behalve dan Jasmijn op de foto zetten ;). Maar boniman heeft dan weer kortgeleden wel een basiscursus slr gedaan, gewoon om alle functies te leren kennen. Vriend van ons ging ook en vroeg hem mee.

Josie, hier al wel veel verstaanbare woordjes, de laatste paar wekwn leert ze er juist veel bij. Maar praten in zinnetjes doet ze nog niet. En ze kan wel hele zinnen bij elkaar brabbelen, maar dat verstaan papa en mama nog niet zo goed ;)

Marleen, beterschap gewenst voor Roel. Hoop dat er wat uitkomt bij de HA.

Tearke, balen van Jurre's tand.

@praten: hier geen bob de bouwer maar POP! Ook elmo, ernie en bert zegt ze tegenwoordig. En dieren: paard, aap, eentie (eendje) en veel dierengeluiden: boe, waf waf waf, baaaah (schaap) en mauw (poes).

4. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Balen Boni zo'n nacht :(. Hopen dat je vanmiddag even lekker kunt rusten. Ohh Jasmijn zegt ook al veel woordjes, hier is Ernie idd ook een van de favoriete woordjes. Hier ook meer losse duidelijk woordjes en hele onduidelijke verhalen (zinnen) ;).

Hier ook weer een lekker nachtje gehad... Nils komt nog 1 keer 's nachts of rond een uur of 12. Maar sinds 3 nachten heeft hij bedacht dat ie daarna niet meer hoeft te slapen. Zo lang wij bij hem zijn is het allemaal goed en leuk maar zodra we hem op bed leggen...... Keihard huilen en het houdt dan niet op... Mats willen we ook niet wakker hebben dus dan halen we hem er na verloop van tijd weer uit... Ach ja het zal wel weer een fase zijn die natuurlijk ook vanzelf weer over gaat :D

5. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Balen Booky dat Nils nu zo slecht slaapt, zal idd wel een fase zijn (hopelijk!).

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ben even niet geweest (haha ben er wel vaker niet maar had nu een excuus). Noa had een virale longontsteking ten gevolge van het rs virus. We mochten haar wel mee naar huis nemen maar zijn heel veel op de poli geweest bij de kinderarts. Bij een virale longontsteking heeft antibiotica geen zin dus in het ziekenhuis kunnen ze niet heel veel meer doen dan thuis. We kregen er per dag 400 cc in en dat is (als je goed op de plasluiers let) minimaal maar wel genoeg om niet uit te drogen. Daarbij werd haar zuurstof meerdere keren (we zijn gister bijvoorbeeld twee keer op de poli geweest) gemeten en zat gisteravond zelfs weer op 100% dus ook extra zuurstof had ze niet nodig. En ik vind opname in het ziekenhuis altijd een beetje eng omdat er natuurlijk vanalles rondwaait qua virussen en bacterien. Dus je gaat heen met rs en komt misschien terug met rota en griep haha. Nou ja ze gaat alweer wat beter en met pufjes ventolin is het prima te doen. Ze is niet meer zo benauwd als van de week.

Arme Jurreke! Hopelijk begint hij lekker vroeg met wisselen! Hopelijk gaat het allemaal snel wat makkelijker met Bjarne. Is toch erg vervelend als je kindje zo aan het rommelen is. Zowel voor het kind als voor de papa en mama...

Ik denk dat beide kindertjes een jongetje worden! Dus een broertje voor Deane en Jasmijn. Als je het mij vraagt...

Wat een lekker koppie heeft Jasmijn toch! Staat haar goed!

Hier ook duidelijke woordjes maar ook minder duidelijke. Zo noemt hij voetbal nog steeds Pakebaa. En waarom? Geen idee, doet ie al vanaf veertien maanden en ik krijg het er maar niet uit...

Ingrid: Rare reden van die sollicitatie. Gooed hoor, dat je het bij het UWV aangeeft! En ja, bout pop reken ik ook goed als Kabouter Plop haha.

Jari gaat de laatste tijd vaak staan op zijn Tripptrapp. Dat mag natuurlijk niet want dan valt ie. Dus zeggen we dat ie moet gaan zitten. Gaat ie zijn hoofd schudden en zegt ie 'Staan!'. Ik moet wel lachen om die echte antwoorden die hij nu soms geeft. Begint steeds meer op echt communiceren te lijken. Erg gezellig. Hij voert nu ook echt opdrachten uit. Trek je laarzen maar aan! En hoppa, twee laarzen aan, allebei aan de verkeerde voet (dat dan weer wel). Hij wordt zoooooo groot al! (Of zie je dat alleen maar als je er nog een kleine baby bij hebt waarmee ik hem dan steeds vergelijk? Hoe ervaren mama's met één kleintje dat?).

Verder nog heel veel mooie foto's voorbij zien komen! Roos bijvoorbeeld, wat een prachtig meisje zeg! Daar waar Roos mooi slank is, bestaan Noa uit ehmmm, heel veel plooien:D

Wat leuk, onze twee meiden die een fotostudio begonnen zijn! Ik hou jullie in de gaten, ik vind het een superleuk initiatief! Wellicht eens een kleine meeting organiseren en dan (uiteraard tegen betaling) een leuke fotosessie van mijn kanjers?:)

Booky: Wat rot dat Nils zijn ritme rigoreus omgegooid heeft... Nachtrust doet een mens goed en als dat ver te zoeken is kun je daar best gammel van worden. Boni ook al zo slecht geslapen, bah!

Daar waar Jari met alles snel was, is Noa stukken trager! Ze windt iedereen om haar kleine vingertjes met haar ogen en big smile (de artsen waren helemaal weg van haar) maar is echt veel langzamer met haar ontwikkelingen dan Jari. Jari had nu al vijf tandjes en Noa nog helemaal niks! Ze kán omrollen (maar is liever lui dan moe) en rechtop zitten? Nee nog lang niet! Jari zat nu al heel goed voor deze leeftijd maar Noa zie ik het nog langggg niet doen. Mijn man zegt dat ze iedere dag gewoon een beetje mooi zit te zijn:D

Corina en Ladi: Wat een stress om jullie schoonvaders! Vervelend zeg. Ik leef met jullie mee...

Prachtige echo's, Bri! (Leuke echoscopist vind ik dat, Elvin Papa. Ben er beide zwangerschappen geweest!)

Ik zal vast wel weer wat over het hoofd gezien hebben qua reageren, maar heb wel alles gelezen!

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou ben bij de dokter geweest.
    M'n ontlasting heeft sinds gister geen kleur meer en dat kan wijzen op een afwijking in de galblaas.
    Nouja een boel medisch gepraat en een buikonderzoek maar het was allemaal prima.
    Waarschijnlijk is de buikgriep extra hard aangekomen omdat mn darmen bij voorbaat verstopt waren.
    Dus van het ene uiterste in het andere en dat was voor mij teveel van het goede.
    Gewoon kleine beetjes per keer eten en yakult oid drinken om de bacterieen in de darmen weer aan te vullen.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Boni wat een rotnacht!
    Jasmijn dr haar zit weer mooi :)

Booky, het is vast een fase ;)Maar het blijft rot!

Nikita, Jeetje dat is ook niet niks:( Gelukkig gaat het nu wat beter.
    Wat knap dat hij al laarzen aan kan trekken.

Het begint idd al echt op communiceren te lijken he!
    Zo leuk.
    Dan zeg ik tegen Tygho kom gaan we aankleden:
    Dan paktie mijn hand en trekt me naar z'n kamer en zegt dan ATLEJE!!!
    Of als we vragen of hij mee gaat moet hij zn sja aan(jas;)) en gaan we met de auto of de fies:)
    Tygho gaat ook al heel lang staan in zn kinderstoel en als we dan zeggen zitten, gaat hij 25% zitten en de andere 75% is het krijssen geblazen:p

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Haha lekker he, dat krijsen? Hier klimt ie dan gewoon van zijn stoel af en rent ie hard weg. En dan halen we hem weer en begint het allemaal weer van voor af aan. De boef.

Hopelijk voel je je snel weer wat beter Mams!

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hahahaah wat een bengel!!!

Er vraagt er hier 1 aandacht dus we gaan ff ravotten ;)

11. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Nicky, gelukkig is Noa weer wat opgeknapt. Hoop dat ze snel weer helemaal de oude is.
    En wij vinden het hier juist ook hard gaan, vooral de laatste paar weken. Ze begint echt veel meer woordjes te praten en snapt ook veel meer.
    Zag trouwens nog een woordje voorbij komen dat Jasmijn zegt: Sjaa (maar dat is hier sjaal of schaap). Zo grappig, als we de jas gaan aantrekken doet ze zelf de sjaal om en roept: Sjaa! Of ze zit aan mijn sjaal. Erg lief.

Mams, hoop dat je snel weer helemaal opknapt.

12. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Heb niet alles terug gelezen.

Nikita...fijn dat je kleine het weer beter doet, Niets aan als ze iets hebben.

Mams....fijn dat het niets ernstigs is. Hopelijk voorlopig niet ziek meer.

Boni...slaap in kunnen halen=

Bri...ik denk dat je een meid krijgt en Boni...ook een meid.
    Data´s laat ik in het midden.

Ben met studeren weer een eind gevorderd. Isa is hier ook ziek. Roodvonk als diagnose. Ze zit dus aan de AB. Gelukkig sinds vanmorgen niet meer gespuugd het arme schaap.

Kwebbel

13. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Kwebbel, hoop dat Isa snel weer opknapt met de medicijnen.
    En heb idd nog even kunnen slapen, wel lekker. Maar doe het ook vanmiddag nog rustig aan. Hoop dat boniman een beetje op tijd terug is van zijn cursus...

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Kwebbel, dat is ook wat roodvonk.
    Beterschap!

Nou ik heb me toch een buikpijn...
    Voelde me prima na het eten dus flink aan de poets gedaan.
    Had ik beter niet kunnen doen :(

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Arme Mams, beterschap!

Kwebbel: Roodvonk, getsie! Gelukkig heeft ze niet meer gespuugd. Klein of groot, het blijft naar als ze iets hebben!

16. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Mams, beterschap!

Hier een betere avond. Boniman was op tijd terug van zijn cursus, konden we gezellig samen eten. Had het makkelijk, kippensoep die ik gisteren had gemaakt (Jasmijn heeft ook voor het eerst soep gehad en vond het erg lekker) en een kliekje: pasta. Ging er ook goed in bij haar.
    En nu zit het eerste babywasje in de machine, alle limegroene dingetjes (aankleedkussenhoes, dekentjes, hoeslakentjes, badcape, enz).

17. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    #43517 sab85, 7 jan 2010
    Laatst bewerkt: 8 jan 2010
    oke, tijd om me aan mijn goede voornemen te houden he;)

Ladi je boxkleed is mooi geworden! geweldig die kleurtjes, zo te zien is Roos er ook helemaal blij mee met al dat roze:D
    Fijn dat Ben nooit ziek is, hier heeft Daimy ook pas 1 keer 1 dagje koorts gehad gelukkig (klop het even af) echt sneu dat sommige kindjes zo vaak ziekjes zijn:(

Ik zag mooie foto's voorbij komen van Deane's brusje , ik zal ook zo even de pool invullen:D het schiet echt al op zeg Bri, ik vind het wel weer tijd voor een buikfoto!

Missc balen dat je zo ziek bent, beterschap!Hoe bevalt je nieuwe telefoon? En hoe gaat het met rijlessen, hoeveel lessen heb je nu gehad?

Tearke alweer 2 zieke mannetjes bij jou:( beterschap, ziet er echt sneu uit bij Jurre! en lieve spam:)
    Lees nu dat Jurre een stukje tand kwijt is, dat is schrikken:$ kan me voorstellen dat je dat echt niet leuk vind, hi jmoet er tenslotte nog wel even mee doen!

Booky hoe is het nu met Ni-ni? knapt hij een beetje op met de AB? En echt heerlijk wat een lieve trotse grote broer Mats is he!
    Jenna word hier Nena genoemd, wel leuk nini en nena :D
    Hoe gaan de nachten nu?

Isra is lees dat Ryan koortsvrij is, ik had even gemist dat hij ziek was, wat rot!Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude!
    Heerlijk dat hij ook zo gezellig kan kletsen, ik kan daar zo van genieten:)

Boni fijn dat het goed ging bij de kapper met Jasmijn, ik ben benieuwd naar haar haartjes! En wow, nog maar 1,5 week en dan mag je gewoon al bevallen! Ben je er al helemaal klaar voor?
    ik ga zo ook even jou pool invullen;)
    edit zie dat je haar gespamd hebt , wat een schatje is Jasmijn!

Ing balen dat je niet bent aangenomen, heb je nog meerdere sollicitaties lopen? Fijn dat Wayne iig meteen terecht kan als je een baan hebt gevonden!

Corina rot voor je schoonvader van zijn conditie, zal wel ontzettend moeilijk voor hem zijn om stil te zitten? Hopelijk herstelt hij goed en word hij weer helemaal de oude!
    En arme Jochem met zijn hechting, hoe ging het verwijderen? heeft hij geen last meer van zijn lipje?

Isra fijn dat het zo lekker loopt met je bedrijfje, lijkt me superleuk om van die kleintjes te mogen fotograferen:)

Josie welkom;) Daimy praat wel ontzettend veel en ook al echt zinnetjes van 3-4 woorden, maar lang niet alles is voor iedereen verstaanbaar hoor, maar wel voor mama:D sommige woorden zegt ze heel duidelijk en met sommige letters heeft ze nog wel wat moeite. Misschien is jou mannetje inderdaad wat later en komt het straks opeens dat hij heel veel gaat praten, is geloof ik toch wel heel verschillend per kind.

Marleen Roel ook al ziek! wat zielig zeg dat overgeven:( Hoe was het bij de ha? hopelijk gaat het inmiddels wat beter!
    En ik las het idd op hyves dat je hebt ingeschreven bij de kvk, echt leuk! komt vast helemaal goed, je site ziet er ook super uit!

Nicky dat is schrikken met jullie meisje, gelukkig gaat het nu alweer beter!Hier ook een meisje met veel plooien:D
    grappig dat Noa veel langzamer is als Jari, Jenna is juist weer veel sneller als Daimy was,die heeft echt haast!:$
    dat ben ik helemaal niet gewend, dat het zo snel gedaan is met de rust;)

Kwebbeltje daar ook al een ziek meisje! Beterschap voor Isa !

zo ik ben weer aardig bijgelezen, ik moet het maar wat beter bijhouden he;)
    Hier gaat alles lekker, Daimy is ontzettend ondeugend en word echt al groot! praten gaat goed en ze word met de dag wijzer, ongelofelijk hoe snel het nu gaat vind ik.

Jenna heeft nog meer haast, ze rolde beide kanten op voordat ze 3 maanden was, zat los met 6 maanden en begint nu met kruipen op handen en knieen met 7 maanden:$
    ze wil ook niets anders als staan, zo blij is ze dan.
    ik weet niet wat ik meemaak, maar het is wel leuk om te zien hoe ze echt achter daimy aan wil;)

verder natuurlijk druk met naaien, momenteel bezig aan een dekbedovertrekje voor Dani:) natuurlijk spam als het af is!
    Ik heb ook zelf een draagdoek gemaakt (had ik eerder moeten doen!) en die zit perfect. En ben nog met een ander projectje bezig:D

zal de meisjes zo weer eens spammen want dat is natuurlijk weer te lang geleden:D

18. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    voordat Jenna begon met kruipen heeft ze eerst een hele week push ups gedaan hihi :D

19. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
  20. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0