Sab gefeliciteerd! Fijne dag! Oh Corina dat is ook leuk inderdaad! Trotse oma's . Jorntenfemmigje gefeliciteerd met Danio! Karin succes bij het CB en je collega. Hoop dat alles goed is. Talia gefeliciteerd met je kleine man en wat fijn dat het zo goed gaat. Straks ga ik met Ben ff naar inloopspreekuur bij CB om zijn naveltje weer aan te laten stippen. Hoop dat ik niet te lang hoef te wachten, heb een beetje hoop dat veel mensen op vakantie zijn deze week .
ja hoor ik kom er weer gelzellig bij (als ik mag ) ja ik was normaal 5 mei uitgerekend maar ben GELUKKIG 20 april bevallen, moet er niet aan denken hoeveel kilo's hij gewogen zou hebben als ik effectief op 5 mei bevallen was.
buddy, hoezo moet je het naveltje aan laten stippen? ik kom net van het cb af. Tygho weegt nu 4268 gram (bij geboorte 3530) waarvan 200 gram sinds afgelopen vrijdag! we hebben zn heupjes getest, en dat was allemaal prima. Bakeren geprobeert maar dat was niet zo'n succes, heb wel doeken meegekregen om het thuis nog eens te proberen maar de wijkverpleegkundige kreeg de indruk dat het niet aan Tygho besteedt is (stiekem hoop ik dat ook wel, ziet er niet uit hoor, zo'n pakketje baby) Verder mag Tygho nu door naar 150 cc water en 5 scheppen voeding want op het cb liet hij blijken dat hij honger had terwijl zn fles nog geen uur geleden was! Morgen moet ik met tygho naar de fysio vanwege het overstrekken...ben benieuwd!
corina: idd had ik niet verwacht dta ie zoveel zou wegen was even n shock.. hoe was het bij t cb? cynthi wat rot van het knoopje hopelijk is dat snel over talia welkom terug bij april mamas en gefeliciteerd nou met yorgos gaat t redelijk... hij heeft goed geslapen tot nu dan hij slaapt nu weer op mn buik maar goed hj heeft wat koorts heb m al medicijnen daar voor gegeven die die trouwens goed neemt hij heeft wel last van 1 van zn beentjes wel zielig hoor..hopelijk zakt de koorts zo weg.. heb het niet zo op koorts dus wil nu ook nietterug naar bd je weet maar nooit
Buddy Ben heeft een stukje wild vlees in zijn naveltje (schijnt wel vaker voor te komen), het was vorige week al aangestipt en moest nu nog een keer maar het zag er goed uit zei ze, het is nu flink ingedroogd. Zozo die kleine man van je is lekker aan het groeien. Maar als jij het inbakeren niet ziet zitten moet je het toch gewoon niet doen? Of is houdt hij zichzelf echt wakker met zijn armpjes? Cristel wat sneu dat hij koorts heeft. Hopelijk gaat het snel beter met hem!
Bedankt allemaal meiden voor de felicitaties echt een heerlijke dag uitgezocht he we zitten lekker buiten. De wijkverpleegkundige was hier vanmorgen en Daimy weegt nu 4320, gaat lekker dus! Volgende week komt ze weer langs om te wegen. 4cats succes bij de cardioloog . hoop dat alles goed is. Daimy heeft volgens mij (nog) geen voorkeurshouding, ze legt af en toe zelf haar hoofd de andere kant op als ze in der bedje ligt. missc..vervelend he zon knoopje, ik heb precies hetzelfde , nog 1 zon rotknoopje zitten hoop wel dat tie er binnenkort uitvalt. Ladi succes bij het CB! hoop dat het niet te druk is femmigje gefeliciteerd met danio zijn 1e maandje! talia welkom terug Buddy wat zielig dat hij koorts heeft is dat door de prikjes?geef hem maar een dikke kus van daimy
Zo, even mijn 1e berichtje bij de mama's. Heb heel hard geroepen dat ik het niet zou doen (paar weken terug) maar kom af en toe toch maar even buurten tussen alle drukte door. Heb net verhaaltje op bevallingslijst gezet maar zal hier ong. hetzelfde neerzetten. Dat probleem met onze woning is nog niet opgelost, maatschappelijk werkster die het zou regelen was ziek. Maar wel is het ziekenhuis nu bezig allemaal medische verklaringen te maken en de druk bij de woningbouw op te bouwen, in de hoop dat dat voldoende is. Verder gaat het super goed met ons meisje (ondanks dat ze ziek is), zelfs zo super dat ze morgen een poging gaan doen om de zuurstof helemaal weg te halen. We mogen alleen niet teleurgesteld worden als het niet in 1x lukt, want deze stap zou voor alle prematuurtjes de grootste en moeilijkste zijn. Ze krijgt nu praktisch niks (0.05%) maargoed... blijkbaar merken de kindjes het verschil wel. Sinds gister heeft ons meisje ook maatje 56 aan.... superschattig. En.... Ja ze heeft een ritme... Ze slaapt van 0.30 uur tot 5.30 uur aan een stuk door... Doet ze al wel een paar weken, maar was nog niet met zekerheid te zeggen of ze dat vol zou houden, maar dat is nu wel zeker. (sorry heel krom verhaal lees ik nu, maar weet even de woorden niet) Liefs
over die knoopjes gesproken (ja k lees ook weer iets) ik neem aan dat die dingen van mij allang weg zijn... maar het doet me nogsteeds zeer... (met ver lopen en fietsen of als ik verkeerd zit... en ook met ondergoed met een kantrandje ofso eraan ) Zag gister zelfs dat het weer beetje begon te bloeden, dus had HA gebeld, maar die zei dat ik me er geen zorgen om moest maken. Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Liefs
k was het weer vergeten... sorry sorry sorry Happy Birthday Sab, en nog heel veel mooie jaren!!! Liefs
kan het niet laten, nog eentje dan... een close-up van mijn lekkere ventje nu hou ik op, beloofd , ga eerst even bijlezen hoe het met de andere schatjes gaat (en met de andere mama's natuurlijk )
aaah wat een schattige lachjes! behalve die knipoog/grijns is het me nog niet gelukt Tygho ligt al de hele middag buiten te slapen. heeft zn laatste fles om half 12 gehad Misschien begintie het eindelijk door te krijgen... Nou ik vind het inbakeren er gewoon zielig uitzien. en kindjes die overal voor worden ingebakerd, zelfs voor in de kinderwagen enzo... maar als hij er snachts beter door slaapt, is voor hem zelf ook beter.
@ bloempje79: morgenmiddag komen ze van het CB hier thuis. Als ik nog tips hoor, laat ik het weten. @ Sab: Gefeliciteerd! Quinty spuugt trouwens iedere dag wel (echt veel met zo'n straal eruit). Hebben meer baby's hier last van? Meestal is het 1x/dag zo'n half uur of uur na de voeding. Laat haar wel altijd even een boertje laten, dus volgens mij kan dat het niet zijn... Iemand tips?
Ik vind het er ook zielig uitzien, maar wij hebben Tijn vannacht voor toch het eerst ingebakerd omdat hij zichzelf steeds wakker laat schrikken door met zijn armpjes te zwaaien. En wat denk je... voor het eerst heeft hij van tien uur 's avonds tot 4 uur 's nachts doorgeslapen! daarvoor werd hij elke 3 uur wakker voor een lekker hapje. blijkbaar is het voor de kids zelf wel lekker rustig... of het is toeval, zal vannacht wel blijken
Volgens mij zijn onze kids familie :-D Tijn spuugt ook sinds een week, en lijkt zich steeds te verslikken in de melk. Bij ons helpt het volgende: - rechtop voeden, vooral in het begin van de voeding - elke paar minuten even afkoppelen, proberen of ze willen boeren - halverwege 5 minuutjes pauze om het te laten zakken (ik geef een speentje om hem bezig te houden - het lijkt trouwens alsof hij minder spuugt als hij op de speen zuigt, alsof de zuigbeweging voorkomt dat de melk weer omhoog komt) - en na de voeding een kwartiertje rechtop houden (op schoot, of even in het wippertje werkt ook) hopelijk heb je er wat aan... succes! en wederom, als CB aanvullend etips heeft hoor ik ze graag