heej dames, ff snel tussen alle drukte door een berchtje. We hebben sinds vanaaf internet dus kan weer vaker komen na dit weekend. Nu nog ff druk voor t feest zaterdag.... wat treffen we t he met t weer! Ben blij toe...we verwachten wel een man of 75! Hier verder met Luna alles wel redelijk goed... De spruw is helaas nog niet veel minder maar daarentegen drinkt ze al wel weer beter(90 cc ipv 60!) dus nu zit er ook weer een 2 en half uur tussen ipv anderhalf uur... De nachten gaan niet helemaal zoals het moet...Luna is na de fles klaar wakker de laatste 2 nachten..... pfff erg vermoeiend kan ik je zeggen... Want ja overdag heb ik ook geen rust met esmee natuurlijk. Vandaag wezen wegen, ik was erg blij...was bang dat Luna afgevallen zou zijn omdat ze zo weinig drinkt....maar...... ze woog nu 3395 gram(laatste keer met kraamhulp 3160) en is 50,5 cm lang. Dat was mn update wel weer.... Sorry voor mn echo berichtje maar ga er nu 1 wakker maken voor de fles en dan naar bed! truste en tot snel!
Jeetje astrid! Wat ellendig dat het voeden zon pijn doet, klinkt wel heel herkenbaar. MIjn tepels waren helemaal kapot precies op de tepel zelf, ws toch door verkeerd aanleggen in het begin zonder hulp... Ik heb tepelhoedjes geprbeerd, dit gaf wel enige verlichting.. Toch ben ik blij dat ik tegenwoordig ook kolf, dat helpt echt . Mijn borsten doen dan amper pijn, ik kan haar toch borstvoeding geven en ze hebben de tijd te genezen. de kraamzorg adviseerde verder een druppel melk op de tepel te laten drogen, en bepanthen zalf op de tepel te smeren... Moet zeggen dat ze nu redelijk goed herstellen, en ik kan haar rechts al weer aanleggen ! Hoop dat je snel geholpen kunt worden, bel desnoods gewoon nog een keer, en laat merken dat je het NU nodig hebt en niet dinsdag.. xx
Hoe doen jullie dat met het warmere weer nu? geven jullie extra water door de melk of water naast de melk en hoeveel?
JA ben ook benieuwd! Dat weet Kwebbeltje vast wel Gisteren terug met JOchem naar kinderarts geweest. Die hem gecontroleerd heeft na de bevalling. Weet niet of jullie dat al weten (heeft wel op z'n site gestaan), maar hij heeft een kleine afwijking aan z'n piemeltje. Zijn velletje is te kort, dus krijg hij later een kromme piemel. Waarschijnlijk zal hij daar aan geopereerd moeten worden. Helaas doen ze dat niet in Vlissingen. Dus moeten we naar de uroloog in het Sophia kinderziekenhuis in Rotterdam. Eerst moet de uroloog er naar kijken en dan horen we meer. Baal behoorlijk. Met het ontslag in het ziekenhuis dachten ze dat het wel mee zou vallen, maar nu toch een doorverwijzing.
Goedemorgen meiden... Corina: Ik hoop voor jullie dat het allemaal nog goed komt. Een operatie voor zo'n kleintje is natuurlijk nooit leuk. Hoop dat ie er zelf nog geen last van heeft. Degene met borstontsteking (sorry ben even kwijt wie het was) heel veel beterschap. Hoop dat het snel weer over is. Oooh wat een schatjes zag ik voorbij komen zeg. Eindelijk kan ik ook eens meedoen met een foto ZONDER slangetjes... Gister is bij Jamelia de zuurstof eraf gehaald, en dat gaat tot nu toe prima. Alleen nu is het drinken wat minder geworden, maar dat is geen probleem. Ze heeft heel veel energie nodig om te ademen dus ze krijgt de fles niet meer zo snel leeg, maargoed... Verder gesprek met de kinderarts gehad, en als ze zo goed doorgaat kan het zijn dat ze over 2 weken naar huis mag Kreeg zelfs al de opdracht om nutrilon in huis te halen. (miss, waar koop jij de nutriton ergens, want die heeft jamelia ook maar krijgen wij niet mee van ziekenhuis) Verder ging het gesprek over deze woning, de kinderarts heeft besloten dat ze wel in dit huis mag, mits wij volop blijven reageren op andere huizen. Het mag dus geen maanden duren. (Toch wel een kleine geruststelling vanwege de tijdsdruk) Maar een wonder is geschied.... Ik kwam gister terug van het ziekenhuis, zag de postbode aankomen... zat er een brief bij van de woningbouw... Ik dacht eerst dat het de huursverhoging was... maar blijkt dat we 2e staan voor een rijtjeswoning met 4 slaapkamers. Ik moet woensdag kijken, en hoop dan zoooo dat wij hem krijgen. Heb wel gehoord dat het erg groot is, en dat er geen vloer niks in ligt, maargoed... Daar is altijd wel een oplossing voor. Meiden, ik hou jullie op de hoogte en geniet lekker van dit weer. Liefs
fijn sharon, eindelijk wat lichtpuntjes voor jullie! Ik ga voor jullie duimen! Even wat Noelle spam, naaktpics
Prachtige foto's karin. Zoals ik al eerder zei over warmte en drinken.....de dames die borstvoeding geven kunnen een keer extra aanleggen. Borstvoeding past zich met warm weer ook vanzelf aan. dDe borstvoeding schijnt wat wateriger te worden. De dames die flesvoeding geven....je kan altijd 10cc extra water toevoegen aan flesje, eventueel wat water tussendoor geven. Of zelfs een extra flesje een keer. Kwebbel
leuk om te lezen dat jullie allemaal met dezelfde dingen zitten als ik. weinig rust, veel eten, fijne borstvoeding(AU) mnaar al die plaatjes maken een boel goed niet? wel blijven genieten!
Thanks kwebbeltje! Sharon gelukkg eens wat beter nieuws voor jullie. Hopelijk krijgen jullie dat huis toegewezen! Mooie foto van Jamelia, is echt al een dikkertje aan het worden Ben begin de week door m'n rug gegaan. Ook mede door mijn buikwond. Loop echt naar die wond, best scheef. Kraamhulp zat er al steeds op te hameren. Maar ja, kwaad is dus nu geschied. Kan Jochem amper uit bed tillen, de trap aflopen en fles geven. Heb echt mega pijn. Mijn bekken steekt aan de ene kant helemaal uit naar links. Kan pas over 2 weken naar osteopaat!
Hey allemaal, Hier zitten jullie dus.. Ik dacht al, het is zo rustig op het andere topic..Tja, ben nog niet helemaal bij hoor.. hihi.. Gaan we hier gezellig verder met kletsen.. @ Sharon, spannend ik ga duimen dat jullie die woning krijgen.. Dat zou wel heel mooi zijn. Jamelia naar huis en een gezonde woning voor haar.. Hier gaat verder alles zijn gangetje.. Wayne groeit goed.. AFgelopen dinsdag is de wijkverpleegkundige geweest en hij is gewogen, hij weegt nu 4100 gram.. Bij zijn geboortje woog hij 3605, dus hij is bijna 1 pond gegroeid nu.. Maar hij past nog altijd in maat 56 kleertjes, behalve dan zijn drakenpakje van prenatal.. Die is hem te kort geworden.. Wat betreft de warmte, de wijkverpleegkundige gaf dinsdag al aan, dat hij extra vocht mocht hebben, gewoon wat water, of een extra flesje, of 10cc water meer in de fles.. Ik kijk nu waar hij behoefte aan heeft. Heb vanmorgen 10cc extra water in de fles gedaan.. Vanmorgen had ik zelf een beetje pech... Ik wilde kijken of mijn trouwring alweer paste, en ja hij ging om.. Maar kwam vervolgens muurvast te zitten om mijn vinger.. Kon hem nieteens meer ronddraaien.. Dus ik met koud water, en zeep aan de slag. Maar niks hoor.. Dus ik manlief opgebeld op zijn werk, die is naar huis gekomen, en we hebben het zelfs nog met smeersel voor de fietsketting geprobeerd, maar ook dat hielp niet.. Dus dan maar naar de juwelier. Dus Wayne in de maxicosi mee in de auto, naar de stad.. En bij de juwelier is mijn ring doorgezaagd.. Baal baal.. Ook precies door de trouwdatum heen. Maarja.. Hij si van mijn vinger, alhoewel mijn ringvinger nu wel rood is op de plek waar de ring zat, en hij is pijnlijk.. Maarja.. We laten hem nu na de zomer pas repareren, omdat ik in de zomer zowiezo altijd dikkere vingers heb als het erg warm is.. Nou ja. Oke ik ga zo ff een broodje eten, voordat Wayne wer wakker wordt.. Tot later!
Ik zie dat je schrijft dat Wayne nog in maatje 56 past. Roel draagt nog steeds maat 50.. (geboortegewicht 3720gr.) Nu vraag ik me ineens weer af of Roel wel genoeg aankomt. Hij is al een tijd niet gewogen. (Op dag 9 voor het laatst)
Is er nog geen wijkverpleegkundige bij jullie geweest? Die moeten hem toch wegen.. En anders kunnen wij hier altijd terecht op het inloopspreekuur van het CB, voor als we vragen hebben, of om extra te wegen.
Alyshia past ook nog steeds in maatje 50. Haar geboortegewicht was 3630 gram. Sharon wat fijn dat het zo goed gaat met jullie leisje. Ik duim ook voor jullie dat jullie het huisje krijgen. Heb je in ieder geval weer een zorg minder. Hier weer een supernacht gehad. Dacht dat de nacht hiervoor doorslapen een toevalstreffer was maar nee. Dametje heeft na de voeding van 22.30 uur zich pas weer gemeld om 5.30 uur. Zo heerlijk geslapen. Begin nu eindelijk een beetje bij te rusten. Ik klop het nog steeds af maar ik hoop dat dit zo doorgaat want het bevalt me wel.
even snel een berichtje.. vannacht ging weer super! Daimy heeft geslapen van 22 uur tot 5 uur! 7 uur achter elkaar, ik kon het gewoon niet geloven haha. de baarmoederbeer doet dus echt zijn werk de dr brown fles is tot nu ook helemaal geweldig, gisteren opeens helemaal geen krampjes gehad. kan haast geen toeval zijn toch. heb ook gisteren de sab simplex druppeltjes binnen gekregen, was al binnen 2 dagen uit duitsland bezorgd dus die gaan we ook proberen mocht ze weer krampjes krijgen. iemand enig idee hoeveel druppeltjes ze daarvan mag en moet dat dan bij ieder flesje? op de site stond 7 druppels en in de gebruiksaanwijzing staat 15 druppels in een flesje. hier even het bewijs dat de baarmoederbeer werkt hahaha
goedemiddag! hier lekker weertje! wat een mooie fotos weer zeg.die aprilbabys zijn toch de mooiste he haha ik reken jamelia ook bij de april babys he,ze is allesinds even knap en zeker zo sterk als alle andere babys hier samen onze jurre heeft gisterenavond om half negen zijn laatste fles gehad en dan pas om half twee!woohoow!daarna wel weer vijf uur maar dat vond ik niet zo erg<.die extra uurtjes deden me toch goed hoor ik mag hem ook water bijgeven met dit weer.gewoon water in een flesje,geen xtra cc bij zijn melk omdat hij nogal vlug overgeeft dan.
zoo daar was ik dan... heb weer eenn goed besteedde dag gehad ik wou vanmorgen gaan strijken, komt mn schoonzus onverwachts langs. toen zij weg was belde een vriendin van me (En die kan goed en lang kletsen) en toen die opgehangen had kwam een andere vriendin van me langs met haar kindje... en die is nu net weg. dus dalijk tygho de fles geven en dan koken. kan ik van het strijken een vrijdagavondbezigheid maken heb trouwens net geprobeert tygho gewoon wat water te geven maar hij is nu boos op me eerst zuigtie en dan kijktie heel vies...spuugtie alles weer uit en begint te krijssen! doe wel gewoon wat extra cc water in het flesje en dan wat nutriton erbij tegen het spugen.