April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    eventjes show geven :)
    mooi lachen naar het vogeltje!

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb een BV-vraag. Ik weet niet of iemand zich al heeft georiënteerd op kolven, of misschien één van de ervaren mama's die hier ervaringen mee heeft. Maar ik wil binnenkort gaan beginnen met kolven. Als ik straks weer werk (4 dagen per week) wil ik BV blijven geven, tenminste tot Deane 6 maanden oud is. En nu vraag ik me af wat een fijne kolf is.

In elk geval een elektrische, lijkt me. Maar hoe kies ik tussen enkel- en dubbelzijdig? Met het huurapparaat van de thuiszorg vond ik dubbelzijdig kolven niet zo handig: je hebt dan 2 handen nodig om de flesjes vast te houden en komt dan eigenlijk al een hand tekort om de knoppen te bedienen. En op kantoor lijkt het me handig om nog wat te kunnen klikken of scrollen, dat ik iets kan lezen, of kan bellen tijdens het kolven (mits beetje stil apparaat :) ). Maar dubbelzijdig gaat natuurlijk wel veel sneller.
    Ik heb wel gehoord dat er vrouwen zijn die de flesjes op de rand van hun bureau laten steunen en dan één of twee handen vrij krijgen, maar dat lijkt me zo onhandig...
    Iemand advies?

Opvallend trouwens, de gigantische prijsverschillen tussen kolfapparaten...

En qua kledingmaten: Deane past al een hele tijd geen maat 50 meer. En 56 zit qua shirtjes ook al erg krap, al is dit afhankelijk van het merk. Hij draagt nu ook wat dingen in 62 en dat zit nog ruim, maar kan wel. Lekker groot ventje he... (gisteren bij CB: 4.810 gram en 56 cm, allemaal nét boven het gemiddelde, maar niet veel).

3. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    amai zeg,vind het zo verschrikkelijk erg.zal weer niet goed slapen,trek mij zulke dingen zeeeer hard aan.zeker nu ik zelf een kleintje heb pffff

4. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    nog 1tje

5. Bri

Bri Niet meer actief

Dat kan ik me voorstellen! Ik heb net in je album gekeken, wat een knap kereltje... en ook weer zo'n mooie naam.

6. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Bri: ik gebruikte bij Annika de Avent elektrische kolf. Deze maakt helaas wel wat kabaal. En het is een enkele. Maar bij mij werkte deze goed. Verder heb ik er geen ervaring mee.
    Wel goed van je dat je het zo lang vol wilt houden. Ik hoop al dat ik de 3 maanden weer haal, net als met Annika, maar zoals het nu gaat, denk ik dat ik de 4 weken niet eens haal.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Astrid, als het bij mij net zo'n pijn zou doen als bij jou, dan zou ik er niet eens over denken om zo lang door te gaan met de BV! Ik heb in de eerste week beginnende kloven gehad en dat vond ik al vreselijk. Nu het zo goed gaat met de voeding, wil ik het graag blijven doen als ik weer aan het werk ga.

8. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    jeetje kili...wat heftig weet gewoon niet wat ik moet zeggen,
    wat zal dit een ongelofelijk zware tijd voor jullie zijn, hier is niemand op voorbereid.. ik hoop zo dat je ons binnenkort goed nieuws komt brengen!
    heel veel sterkte voor jou en je man en natuurlijk voor kleine andy!

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb ook een heel praktische reden om in elk geval tot 6 maanden door te gaan... wij zijn van plan om half september voor een week of vier naar Australië te gaan (naar Deane's oom, tante, neef en nicht!) en het lijkt me zó handig als hij dan nog aan de borst drinkt. Kunnen we bovendien daar gaan beginnen met wat fruit, heerlijk!

10. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    Nou het is nu wel eens tijd om me hier te melden.....ben er eerder echt nog niet aan toe gekomen.

@ bri ik heb zelf een medela mini electric. ik vind kolven echt verschrikkelijk, dus ik ben dat niet van plan. Ik ben van plan om een combinatie van bv en fv te geven zodat ik overdag niet hoef te kolven. Als het lukt tenminste :D

Mika doet het nog steeds voortreffelijk, de stand van gisteren is 4265 gram! Ook hij past maatje 56 nog met moeite, 62 zit nog wat ruim (broeken zijn nog veeeeel te groot).
    Hij zit erg in een "knuffelfase" momenteel, wil niet alleen in zijn bed of de box liggen, slaapt alleen als hij bij een van ons ligt....dus we zijn hem nu al stierlijk aan het verwennen (wij offeren ons wel op) :)

11. Jeetje Kili en partner, wat rot....hopelijk komt alles snel goed met jullie Andy!

@Corina: het ligt eraan waar je de pakken hebt gekocht.
    scheelt qua prijs namelijk.
    Ik koop ze hier voor 9.98

Luna wil weer es nie slapen...volgens mij neemt ze t van Daimy over Sab!
    En ook Esmee is ineens ziekjes....begon ineens over te geven.... hopelijk gaat t morgen beter met dr.
    En heb het nog zo druk voor morgen....
    Moet al de strijk nog opruimen en nog beetje bijpoetsen en de tuin aan kant maken...
    We verwachten zo'n 75 man verdeeld over 5 uur...
    Maar gelukkig erg goed weer.. dus hou alles lekker buiten!
    Morgen zal ik hierdoor niet komen om te typen denk ik...of ik moet ff een gaatje vinden.
    Maar zoniet dan alvast voor iedereen een heel fijn weekend!

12. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Doe je het een beetje rustig aan Simone? Probeer ook nog van je nieuwe kind te genieten. In ieder geval heel veel plezier en succes morgen. Gelukkig zit het weer jullie wel mee, lekker allemaal naar buiten.

13. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Jeetje Kili...schril hier enorm van. Voor jouw en je man heel veel sterkte. En Andy...komop he. Je bent een kleine vechter!

Simone veel plezier morgen.

Wij zijn heerlijk uit eten geweest. Lekker buiten op terras gezeten. Net vakantie! Tijn voordat we weg gingen aangelegd en meneer heeft al die tijd heerlijk in de kinderwagen liggen slapen. Echt relax.

Kwebbel

14. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    denk dat mijn vraag beetje over het hoofd is gezien wat begrijpelijk is,kwam net voor of na het nieuws over kili

stel ze gewoon eventjes opnieuw :)

jurre steekt vandaag enorm veel zijn tong uit.heeft dit een reden,weet iemand dat? vind het nogal dom klinken maar het is allemaal nieuw he voor mij.jullie verstaan dat wss wel en hebben dit mss ook? hihi

ik hoor hier veel praten over voeding voor hongerige kindjes,welke voeding is dat?heb ik nog nooit van gehoord.het enige dat ik ken zijn die vanillevlokjes.

15. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    kili en man heel veel sterkte, wat een verschrikkelijk bericht zeg.

Simone 75 man :confused: jeetje...het is idd gelukkig mooi weer. In ieder geval heleboel plezier morgen.

Minelle ik gebruikte en ga weer gebruiken, de handpomp van avent. Ideaal ding vind ik. Ik heb met dionne tot 13 maanden gekolft. Ik deed het 2 keer per dag op mijn werk en dan ongeveer 20 min.Ik staakte dan wel mijn werkzaamheden, ik zat in een onderzoekskamertje. Je wordt er steeds handiger in naarmate je het vaker doet. Ik vond zo'n electrische juist niks maja de 1 is de ander niet.

Ach Noelle is de boel bij elkaar aan het krijsen. Ze heeft net de boel weer ondergekotst. Ze had weer veels te veel liggen drinken met alle gevolgen van dien. Ik onder en zij weer onder. Heb haar schoongemaakt en op bed gelegd. Maja ze blijft huilen, ik twijfel of ik haar nu opnieuw moet aanleggen. Straks geef ze weer over. Maar dit is ook zo zielig. Speentje wil ze niet van mij, wel van Ray maja die is er niet. Volgens mij mag ze een half uurtje huilen voor het slapen gaan, ik wacht nog wel even.

16. 4catsandagirl

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Tong uit stekn betekent dat ie honger heeft, of misschien dorst met dit weer. Flesje water geven.

17. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    oei haha,dan ligt da dutske al gans de dag met extra honger of dorst!
    o wat voel ik mij rot nu.stom he!

het rare is wel dat ik hem vanavond als hij de fles vroeg maar 20cc heb kunnen geven.daarna wilde hij niet meer,begon te wenen en is uiteindelijk tegen mij in slaap gevallen.

ooooh stom stom stom

18. 4catsandagirl

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    is niet stom hoor, moet je maar net weten.... zal wel loslopen.
    Soms weet je toch niet of je er goed aan doet, je krijgt er helaas geen gebruiksaanwijzing bij. ;)

19. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Bri: Ik heb twee weken de Medela Swing (electrisch) gekocht en ben er heel blij mee. Toeschietfase en 'drink'fase apart. Ik heb ook de Avent Handkolf maar die trok mijn tepels bijna uit elkaar. Doordat onze kleine reflux heeft lukt bv niet meer omdat zijn voeding verdikt moet worden. Met gekolfde melk lukt het niet en met alleen Nutriton zelfs niet. Baal er behoorlijk van. Aan één kant wil ik de kolf bewaren voor een eventuele tweede en aan de andere kant denk ik: kan dan altijd kijken of de bv uberhaupt weer wel of niet gaat lukken. Wat mij betreft mag hij de deur uit voor 125,00 incl. verzenden. Nieuwprijs twee weken geleden 149,95 en uiteraard is ieder onderdeel gesteriliseerd. Kijk maar, anders gaat ie de kast in voor een eventuele tweede.

20. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    ooh 4cats:dat zou echt handig zijn he soms.voel me soms een verschrikkelijke kluns haha
    denk dat het wel een beetje normaal is he bij een eerste kindje?
    kom jullie maar eens lastigvallen he als ik iets niet weet.

Deel Deze Pagina