April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    simone...misschien moet je ook zon beer kopen! ;)
    daimy slaapt alweer heel de dag, nu ook alweer 4 en een half uur!
    steeds als ze een beetje wakker word gaat die beer aan en dan slaapt ze meteen weer haha. ga die beer nu maar weg halen want ze zal toch moeten eten he...

veel plezier en succes morgen simone met al die visite!gelukkig ist nog lekker weer dus dat zit alvast mee!

2. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    gewoon je gevoel volgen, moederinstinct is iets heel sterks.
    Ik heb noelle net weer aangelegd, voelde toch beter en kijk ze slaapt als een roosje, en met een tevreden smoeltje. Gelukkig is alles erin gebleven. Ook met een tweede blijf je aftasten hoor, een tweede kan ook weer heel anders zijn dan de eerste. Ik moet zeggen dat Dionne een zeer makkelijke baby was en noelle , tot nu toe,eigenlijk ook wel, beetje mazzel dus.

3. 4catsandagirl

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    sab die beer had ik ook bij dionne, die had hem zelfs tot 3 jaar in haar bed, anders kon ze niet slapen! Ideaal ding. Ik heb hem nog steeds maar Noelle vind er niks aan. Ze huilt gewoon door!

4. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Nikita: Hoe weet je of je kind reflux heeft? Roel spuugt erg vaak en best veel. Ik moest ook aan reflux denken, maar misschien is het heel gewoon dat hij dit doet?

Verder nog een kolf-vraag.. Hoe kun je nu een voorraadje aanleggen? Als je tussen de gewone voedingen kolft dan creeer je toch overproductie?
    En hoe gaat dat als je weg gaat? Stel, we willen een avondje samen weg en oma past op. Moet ik dan kolven terwijl we weg zijn? Of hoeft dat niet? Want anders kunnen we nog bijna niet weg toch?
    (Dit zijn volgens mij echt domme vragen... :oops: )

5. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    wat schrikken zeg van Andy, pfffff je zou het maar mee maken ! Kili als 1e gefeliciteerd met Andy, maar toch ook heel veel sterkte samen met je man om hier samen je doorheen te slaan.

kolf: ik heb een medele dubbelpomp electrische kolf gehuurd. Ik kan 1 of 2 borsten kiezen om te kolven ( je hoeft niet allebei te gebruiken) je kunt 1 vd flesjes op je ben laten steunen, of ergens anders tegen aan.
    Je kan ook met je ene arm over je borst heen met je onderarm hou je dan de ene tegen en met je hand de ander en zo kun je dan de knoppen verstellen :)
    Ik vind de kolf er praktisch, weet ook nog niet of ik er mee door blijf gaan en voor hoe lang..maar voorlopig ben ik blij dat het lukt op deze manier

6. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    O no, :( Ik denk. . .kom hier ff kijken. . .zie ik ineens het nieuws over Andy.

Kili; lieve meid: Ik denk aan jullie en duim heel hard voor Andy dat ie er weer bovenop komt!

Verder wilde ik op van alles reageren, maar ben t ff kwijt nu :oops:

In ieder geval wens ik jullie een super weekend toe! Geniet v/h weer he dames!

hihi en zondag voor velen de 1e moederdag ;)

7. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    goedemorgen allemaal

hier weer een nachtje gehad zonder lange uren te kunnen slapen :) om twaalf uur,om drie uur en om hallfzes wilde hij eten.ben om half zes dan maar opgestaan ook.hij word nu ook alweer half wakker maar laat hem een beetje doen hoor nu.

hopelijk krijgen we vlug nieuws van kili en haar kleine man.heb er vannacht nog op liggen denken.

mooi weertje vandaag,ga denkik de tuincentra afschuimen en dan in mijn tuin prutsen.vanavond moeten we op visite dus zal hier niet veel zijn vandaag.
    allesinds een fijne zaterdag toegewenst!

8. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Simone, dan houden we die 9.98 wel aan hoor!
    Zal mijn rekeningnr ff pben ;)

Succes vandaag met de drukte!

9. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    ik kan het niet laten!haha
    daarnet genomen,net uit badje

10. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    nog eentje

11. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    en het laatste,beloofd haha

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Marleen: Bij mij heeft het cb het genoemd, en de kinderarts het bevestigd. Was ook wel een beetje duidelijk bij Jari, hij viel na twee weken nog steeds af... Ik zou het eens overleggen met het cb om te beginnen. Als je kleintje gewoon goed aankomt is er geen aanleiding voor behandeling oid, dan heb je alleen een beetje een wasprobleem. Tenzij hij natuurlijk net als Jari steeds het zuur weer naar boven krijgt en daar veel pijn van heeft.

Pfff Kili, ik ken je niet maar heb de hele nacht aan je gedacht. Ik hoop dat op dit moment alles stabiel is met Andy!

13. emmetje

emmetje Bekend lid

13 jul 2007
    517
    0
    0
    Hey allemaal,

Heb niet alles terug gelezen, maar wil Kili in ieder geval heel heel sterkte wensen! Gisteren een hectische dag. Moest naar de huisarts met Quinty, want ze is na 2.5 week nog steeds niks aangekomen. Ze woog bij de geboorte 3780 gram en de dag erna nog maar 3530 gram. Dat laatste woog ze eergisteren nog steeds toen ze van het CB thuis kwamen wegen. Omdat ze ook spoegt (projectielspugen...?), ben ik naar de dokter gegaan. Die stuurde me meteen weer door naar het ziekenhuis. Daar doen ze vrij weinig met het spugen, maar er is nu een heel plan opgesteld voor haar qua aankomen. We hebben nu thuis ook een weegschaal en moeten haar nu dagelijks een paar keer wegen voor en na voeding en dan bijvoeden (wat ik sowieso al deed..). Zondag moet ik de kinderarts in het ziekenhuis dan weer bellen om haar gewichtstoename van vrijdag tm zondag door te geven en afhankelijk daarvan volgen er weer nieuwe stappen. Een andere optie was dat ze haar meteen in het ziekenhuis zouden houden, ja daaaag! Toen we eenmaal weer thuis waren uit het ziekenhuis, stonden ze van het CB alweer op de stoep om nog een keer te wegen. Zo was de dag weer zo voorbij... Quinty woog gistermiddag trouwens 3580 gram, dus wel weer wat meer dan de dag ervoor. Verder heb ik zelf helemaal niet het idee dat ze weinig drinkt, ze heeft echt heel veel natte luiers en is niet suf of iets dergelijks en als ze honger heeft, laat ze dat echt wel merken. Wel is ze de laatste dagen wat onrustig en valt alleen maar op schoot in slaap.... Wat doen jullie hiermee, of vallen jullie kleintjes wel gewoon op bed in slaap? Hier wordt dat in ieder geval een grote krijspartij en zelfs als je haar na het in slaap vallen op bed ligt, is ze binnen 5 minuten wakker en begint te krijsen... Erg vermoeiend... 's Nachts gaat het gelukkig wel goed!

@ Misscoo: ik las eerder dat je nutriton gebruikt. Waar koop je dat, hoeveel doe je in hoeveel mL en gebruik je het bij iedere voeding?

@ Bloempje: geen nieuwe tips gehoord van het CB v.w.b. de voorkeurshouding...

Ben vanaf deze week nog minder online. Aankomend weekend gaan we namelijk verhuizen...

14. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Hallo allemaal,

Even een kort berichtje. Ga zo boodschapjes halen.
    Onze kleine meid heeft vannacht weer doorgeslapen tot 5.30 uur. Zal ze het dan toch leren?
    Nu ligt ze hard te huilen want ze kan niet in slaap komen. Kom straks even weer kijken en bijlezen.

15. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    over de kolf ik heb de handkolf van avent en ben daar eigenlijk wel heel tevreden over.
    vandaag gaan we shoppen voor zomerkleertjes voor onze kanjers dus ga hem zo meteen nog eens boven halen.

iedereen een super weekend toegewenst.
    hopelijk krijgen we snel wat beter nieuws over kili en de kleine.

16. Niet meer actief

Hallo meiden,

Het was zoveel dat ik gelezen heb dus ben de helft alweer kwijt :oops:

Een baby die tongetje uitsteekt kan inderdaad honger of dorst hebben (hoorde ik ook gister in zkh omdat jamelia het deed)

Ik heb hier de handkolf van pigeon liggen (nooit gebruikt) dus kan jullie helaas niet verder helpen.
    Had de eerste dagen inhet ziekenhuis een electrische borstkolf maar zou zo niet weten hoe dat ding heet.
    Heb hem ook niet lang mogen gebruiken aangezien mijn tepels begonnen te bloeden.

Verder weer goed nieuws over Jamelia...
    Ik heb gister met de hoofdverpleegkundige gesproken, en de ontslagdatum is alweer vervroegd (mocht er niks gebeuren)
    Ze heeft gister gezegd dat Jamelia waarschijnlijk eind volgende week thuis is... Dus wij houden ong de 17e aan.
    Verder hoor ik woensdag of we dat huis krijgen, dus het wordt wel heel hard werken willen we het klaar hebben voordat ze thuis komt.
    Gelukkig is het financieel geen probleem want ik heb een hele lieve mama die heeft aangeboden onze nieuwe vloeren in het hele huis te betalen :D vond het echt zoooo lief.
    Het enige probleem dat wij dus hebben is tijd, maar daar had het ziekenhuis wel weer oplossing voor, want dan zouden ze Jamelia een week langer daar houden, maar ik weet niet of ik dat wel zo'n goed idee vind.

Liefs

17. 4catsandagirl

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    emmetje, jee wat vervelend zeg dat ze niks aankomt. Ik las bij de lactatiedeskundige een soortgelijk verhaal. Noellle valt altijd bij mij op schoot in slaap na de BV. Ik leg haar tegenwoordig overdag wat vaker op haar buik in de box. Dat vind ze heerlijk en slaapt zo lekker. Ik blijf natuurlijk wel bij haar in de buurt. Wat je misschien kan doen is een kledingstuk wat je gedragen heb bij haar in bed leggen ( een hemdje ofzo) dan ruik ze je. Meestal huilen ze omdat ze mamma missen. Het is niet erg om ze even te laten huilen hoor, zo leren ze ook zelf in slaap te vallen in hun eiegn bedje. Moet natuurlijk niet te lang duren dat is weer zielig.

Tja kolven, in het begin een borst nemen die nog redelijk vol is, die na een voeding niet is leeggedronken. Zo maak je een voorraadje. Dan kan je een voeding een flesje geven en dan die voeding weer bij jezelf afkolven. Zo deed ik het in het begin. En als je weg gaat, een uurtje van te voren kolven zodat je borsten leeg zijn. Op een gegeven moment wen je er wel aan. Soms heb je last van overproductie maar dat kan je dan weer afkolven. Anders kan je ook advies vragen bij de lactatiedeskundige hier op het forum.

18. 4catsandagirl

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
  19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    emmetje, nutriton kun je gewoon bij de drogist halen (DA etc) en je kunt op 100 ml 2 tot 4 schepjes doen...ik doe tot nu toe maximaal 2 omdat het er ook dikker van wordt en meneer anders te moe word van het zuigen en de fles niet meer leeg krijgt, maar op 2 schepjes slaaptie zelfs gemiddeld een uur langer!

20. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Wat een dramadag... Roel is alleen maar aan het huilen De Puckababy helpt nu ook niet. Hij was om half 7 wakker en heeft tussendoor maar een half uurtje geslapen. Nu heeft hij net weer drinken op en ligt in zn bedje. Hoop dat ie snel in slaapt valt nu. Volgens mij is hij helemaal uitgeput onderhand.

Als jullie baby's spugen, is dat dan ook regelmatig slijmerig? Bij Roel wel.

Deel Deze Pagina