April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    pffff nou als ik jullie verhalen zo lees dan ben ik wel weer een beetje opgelucht. Ik was al bang dat Mika een huilbaby werd, maar gelukkig beginnen we er nu handigheid in te krijgen :). Inderdaad, een handleiding zou makkelijk zijn ;) ik zie het helemaal voor me, gelijk met de placenta een dik boekwerk....

@ simone tjee een half uur.....ik heb al moeite met 5 minuten! scheelt misschien dat je nog een kindje hebt rondlopen die ook aandacht nodig heeft.

hoe is het trouwens bij jullie met de poepluiers? Mika heeft al 2 dagen nauwelijks gepoept (terwijl normaal minstens 3 volle luiers per dag) en ik vraag me af of dat ook door de warmte komt?

2. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    nou als ik dat allemaal zo hoor dat hebben wij geluk zeg, daimy slaapt zo goed overdag en snachts...ze huilt bijna helemaal niet meer, hoop dat het zo blijft :D

had der beertje er weer bijgelegd en ze sliep nu alweer 4 en een half uur dus moest haar echt weer wakker maken voor de fles.

geef haar ook tussen de voedingen door wel wat water hoor met dit warme weer, ze ligt gewoon te zweten zo zielig.
    hoe doen jullie dat eigenlijk? bij ons boven was het gisteren 28 graden :confused: en beneden 25 graden dus ik ben vannacht beneden gebleven met der. kan toch nooit goed zijn die hitte voor zon kleintje? daimy ligt nu ook gewoon in der rompertje en nog heeft ze het zo warm.

heb trouwens nog een aanrader...we hebben zon wipstoeltje van fisher price die je op trilstand kunt zetten...hoe hard ze ook krijst als je haar daarin zet is ze meteen stil. beetje hetzelfde effect als autorijden denk ik ze ligt zo zachtjes te trillen dat vind ze heerlijk.

dus ik heb eigenlijk helemaal niets te klagen! met mijn hechtingen gaat het ook de goede kant op, tis echt aan het dicht trekken nu.

mielenl over die poepluiers..wij hadden vorige week dat ze er heel veel moeite mee had en echt pijn als ze moest poepen. nu geven we 1 schepje nutrilon omneo(tegen krampjes en moeizame ontlasting) en 3 hypo. en nu poept ze weer netjes 2 keer op een dag dus dat werkt goed.
    ik geloof als je flesvoeding geeft dat ze minimaal 1 keer in de 2 dagen moeten poepen.

weet niet meer wie het vroeg maar die voeding voor hongerige babys is ook van nutrilon en verkopen ze gewoon bij de supermarkt.

sharon wat een supernieuws! dat word wel een feestje hoor als ze eindelijk naar huis mag!

simone succes met al dat bezoek vandaag! en hoop dat de beer bij luna ook zo goed gaat werken ;)

iedereen met huilende kindjes vandaag..sterkte ;) ik kan er ook slecht tegen als ze maar blijft huilen hoor, denk dat iedereen dat wel heeft.

3. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    wat ook hielp toen ze echt een paar dagen ''verstopt'' zat , was een druppeltje olijfolie door de fles! was een tip van de kraamhulp en heeft echt geholpen. en anders de melk wat verdunnen met 10 cc wil ook wel eens helpen.

(weet helemaal niet of je wel flesvoeding geeft anders heb je er allemaal niets aan ;) )

en dat boek whahahaha ik zie het al voor me eerst de nageboorte en dan de gebruiksaanwijzing :)

4. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    Mika heeft mazzel.....zijn kamer ligt aan de noordkant dus alleen aan het einde van de middag een klein beetje zon op zijn raam. Dus daar is het naar verhouding vrij koel (ik zet overdag het raam open en dan is het niet zo benauwd).

Tsja en die ontlasting.....dat wat er uit kwam (gisteren tijdens tempen) was wel zacht, dus had eigenlijk niet het idee dat hij er moeite mee zou hebben.....misschien idd straks ook maar een flesje water geven.....

5. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    ik geef bv plus 1 keer per dag fv. Anders drink ik zelf wel een fles olijfolie leeg :)

6. Niet meer actief

Dat "poep"probleem heeft Jamelia ook.
    Is altijd wel heel dunnetjes maar ze poept zo 3 dagen niet :(
    Ze krijgt dan altijd maiskiemolie door de voeding heen, en dat helpt vaak wel.

Vandaag weer in ziekenhuis geweest, en we mochten lekker met haar rondwandelen.
    Dus we hadden de kinderwagen meegenomen, en ze vond het geweldig. alleen we mochten niet stil staan want dan werd ze meteen weer wakker.
    Na een half uur lopen hadden we het wel gezien (met deze hitte) en hebben we haar terug gebracht, maar ze mocht lekker in de kinderwagen blijven liggen.
    Verder moeten zij zondag op maandag een nachtje in het ziekenhuis slapen zodat wij ook haar nachtelijke geluidjes leren kennen.
    Dat is verplicht voordat ze naar huis komt, maar die logeerkamer ziet eruit als een hotelkamer dus dat is het probleem ook niet :D

Verder van de week even de voeding halen en de nutriton, en woensdag kijken naar het huisje... dan zijn we er helemaal klaar voor.
    Aan de ene kant vinden we het heel eng, maar aan de andere kant kunnen we haast niet meer wachten.
    Mag ook vast wel na 4,5 maand.

Sorry voor het ego-berichtje, fijne avond meiden

Liefs

oh voor ik het vergeet, de sonde is er ook helemaal uit want ze drinkt alles zelfs, soms meer dan ze eigenlijk nodig heeft 8)

7. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Mij is vertelt dat met borstvoeding de poepbroeken eerst heel veel zijn en dat je daarna er steeds minder hebt. Kan zelf wel maar 1 in de week.

8. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    sharon heerlijk zeg dat je nu steeds meer met je meisje kan doen!
    en heel begrijpelijk hoor, dat het ook een beetje eng is als ze straks opeens thuis is. ik had het al na 2 dagen ziekenhuis, sta je er opeens alleen voor en wij hadden dan nog kraamhulp.
    jullie rijden al 4,5 maand heen en weer en dat zal straks natuurlijk wel wennen zijn als dat niet meer hoeft. Maar ook dat went snel genoeg en jullie kunnen eindelijk genieten met zijn 3tjes! hoop echt dat alle ellende nu voorbij is voor jullie hoor je hebt heel wat meegemaakt zo de laatste tijd.
    krijg je trouwens nog wel iets van controles van een arts thuis ofzo voor jamelia? dat ze haar goed in de gaten houden? of is dat niet meer nodig?

9. Niet meer actief

Zover ik weet krijgen wij regelmatig afspraken voor poli bezoeken voor de kinderarts.
    En gelukkig heeft het ziekenhuis voor de eerste paar dagen/weken een beetje thuis zorg kunnen regelen.
    Het lukte ons zelf niet omdat de "kraamtijd" allang verstreken was, maar omdat wij nooit hulp hebben gehad was er toch een of andere stichting die ons wou helpen.
    Toch wel een veilig idee dat ik nog ergens met eventuele vragen terecht kan.
    Verder krijgen wij ook weinig met het CB te maken (waarschijnlijk alleen de prikjes) want als er iets aan de hand is moeten we meteen naar het ziekenhuis komen.
    We hebben dus wel overal voorrang op en dat scheelt volgens mij ook wel.

Liefs

10. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    oh dus wel wat zorg thuis dat is in ieder geval iets! en wel een geruststelling ook denk ik voor jezelf.
    gaat allemaal goed komen :D
    word wel tijd hoor dat onze 1e aprilbaby lekker met papa en mama mee naar huis mag!

11. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    kili gefeliciteerd met andy hopelijk gaat t al beter met m er brand een kaarsje voor jullie hier

sharon goed nieuws! en spannend ook natuurlijk

simone veel plezier vandaag :)

marleen als yorgos huilt leg ik m vaak aan dan stopt ie gelijk ookal drinkt ie dan maar 2 min daar wordt ie erg rustig van...

hier wel een goede nacht gehad :)

12. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Roel is weer alleen maar aan het huilen.. Ik heb hem net 10 minuten aangelegd. Tijdens het drinken is hij dan stil, maar daarna huilt hij meteen weer... :( Ik weet het echt even niet meer hoor.. Hij is ontroostbaar lijkt het wel.

13. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    heeft roel geen regeldagje? dat hij zich daarom niet zo goed voelt in zijn velletje?

Erenay heeft ook ontzettend veel last van de warmte hij kan precies maar niet in slaap komen

14. Bri

Bri Niet meer actief

Nikita, kan me zo goed voorstellen dat je ervan baalt dat het zo niet lukt.... dank je wel voor het aanbod! ik denk er nog even over na, maar heb eigenlijk al besloten om toch voor een dubbelzijdige te gaan. Dat 2-fase gebeuren ken ik van het huurapparaat dat ik in het begin gebruikt heb, dat werkt inderdaad prima.

15. Bri

Bri Niet meer actief

sharon: wat een goed nieuws zeg... jamelia bijna naar huis. ik hoop echt dat jullie vanaf nu gewoon een supergoede tijd met elkaar gaan hebben!

16. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    Ha iedereen
    Wat wordt er hier veel af gekletst ik kan het niet eens allemaal bij houden.
    Marleen ik Weet goed wat je doormaakt Bij onze outste dochter Anne ging het pricies zo Ik werd er op een gegeven moment moedeloos van, je hebt er nu niet veel aan maar het is maar tijdelijk Anne is een super vrolijke meid nu.
    Esmee was vandaag ook wat onrustig Nu ligt ze op haar buik in haar wiegje en slaapt heerlijk was een goede tip(weet niet meer van wie)
    groetjes gerdien

17. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    even daimy der gekkenbekken show :)

18. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434