Goedemorgen, @ Sharon, dat is wel vervelend. En ook erg toevallig dat dat steeds gebeurt als de arts er niet is.. Vreemd hoor... Over het navloeien.. Dat begint bij mij nu eindeljk af te nemen.. Gelukkig, want dat ben ik wel zo zat.. Maar de VK die de controle na de bevalling kwam doen zei dat dat wel tot 6 weken kon duren eer het helemaal weg zou zijn. Maar gelukkig neemt het af.. Wat wel opvalt is dat het sinds vorige week ineens afneemt.. Ik kreeg vorig weeken ineens heel erg last daar beneden, de hechtingen deden echt zeer ineens, voelde heel branderig aan.. Kon zelfs niet meer zitten.. DUs vorige week maandag ff de huisarts gebeld, en wat bleek, het zouden oplosbare hechtingen zijn, maar die waren niet goed opgelost.. En dat was dus gaan irriteren.. Hij heeft wat er nog zat weggehaald.. En sindsdien is het vloeien dus lekker aan het afnemen.. En irriteert het ook niet meer.. Gelukkig.. Verder vond ik het gisteravond maar ff raar.. DAt het gister voor mij ook echt moederdag was geweest. Niet dat ik in de watten ben gelegd, maar daar hou ik toch niet van.. Maar toch.. Lag op bed, met Wayne bij me.. Over een paar jaar ontkomen we niet meer aan de tekeningen, en de zelf gekleide vaasjes en weet ik wat allemaal.. En op vaderdag de zelfgekleide asbakken, terwijl papa niet rookt.. Hihi.. Zie het al helemaal voor me.. Maar toch raar.. Moederdag, en dan ben je zelf ook "ineens" moeder.. Nou ja.. Hier verder geen bijzonderheden. VAnmiddag ff naar mijn schoonouders toe.. Is Wayne daar ook gelijk een keertje geweest.. Fijne 2e pinksterdag nog!
goedemiddag hier al weer de ganse dag op de zwier.lekker weertje weer.gaan dadelijk nog een wandelingetje maken want moeten om vijf uur al terug op visite drukdruk hihi vannacht ook een baalnacht gehad,bijna elk uur wakker geweest.tutje kwijt,honger,vuile broek,...... met als gevolg.jurre slaapt lekker al gans de dag en mama loopt doodmoe rond haha sharon,denk dat de nacht verpleging mss een beetje lui was vannacht stoute ik haha vind het echt jammer voor jullie dat het zo gaat voor de moment. hopelijk vlug eens weer wat beter nieuws ingrid idd raar he,het gedacht zo plots mama te zijn
goeiemiddag... oooh ik zie het net, de april mama's topic is gesloten Een slotje op 9 maanden van ons leven... pff ik zit er echt even helemaal door hoor. gisteravond feestje gehad, omdat harmen graag wou dat ik meeging tygho naar mn ouders gedaan en ben gegaan. was erg gezellig maar ik was zoooo moe, liep al een uur te vragen of we nou eindelijk gingen. Tygho opgehaald en toen moesten we nog helemaal naar huis lopen. en wie moest toen de fles doen? juist ik! want meneer lag fijn te slapen. en om 6 uur vanmorgen kon ik weer want meneer viel tijdens het fles geven in slaap. en verschonen moet ik ook al want hij heeft zn vinger in het verband. ga ik ff gezellig mee voetbal kijken en komen we thuis gaat meneer gelijk weer weg laat mij met een ontroostbare tygho achter terwijl ik ook nog de slaapkamer moet opruimen, de woonkamer moet stoffen en zuigen en de keuken moet doen. waarna er gekookt en gegeten moet worden en ook nog gedoucht. maar meneer wil wel om 7 uur op visite bij vrienden
missc, jammer dat het vandaag niet zo wil. Ik heb net genoten van je beschrijving van het badderen met Tygho. Heel herkenbaar! En gelukkig maar, dat die momenten er zijn, dan overleef je zo'n dag als vandaag ook. Laat dat opruimen gewoon een keer zitten! aaaaah, ik was net ook ontroerd doordat ons oude forum op slot is... we hebben daar toch mooie tijden gehad! ik hoop dat kili ons hier ook weet te vinden... maar vooral dat het goed gaat met Andy. Deane wil graag op schoot of tegen m'n borst aanhangen, maat dat is zóóó warm! Je kunt nu wel merken dat hij wat meer probeert te communiceren: hij kijkt ons echt aan, maakt allemaal nieuwe geluidjes en doet zó z'n best om te lachen... het lukt al bijna. sharon, wat een knappe meid is je dochter: nu al aan het knutselen
Balen dat het allemaal ff niet zo lekker gaat Cynthia.. Kan me voorstellen dat je er dan even doorheen zit.. Ik heb vandaag even met een draagdoek geoefend. Roel vindt het heerlijk! Hij is dan echt ontspannen.. Maar het is wel erg warm nu voor zo'n draagdoek.
He misscoo, wat een rotdag zeg. Ik leef met je mee hoor. Hier gaat alles zijn gangetje. Ons dametje slaapt echt mooi door al 5 nachten achter elkaar. Mag dus niet klagen. Gisteren had ze volgens mij wat last van de warmte. Ze wilde veel aangelegd worden en ze heeft over de hele dag amper 2 uurtjes geslapen. Vandaag naar prenstal en babyhuys geweest en ze heeft echt alleen maar geslapen. Tja ze doet echt wat ze zelf wil he. Morgen moet manlief weer werken dus doen we het weer alleen. Was wel even weer wat makkelijker hoor dat hij een aantal dagen lekker thuis was. Even een Alyshia spam erbij.
hellup! Weet t ff niet meer... Luna is sinds we hier wonen helemaal in paniek als ik ze in dr bedje leg terwijl ze wakker is. Ze krijst dan echt alles aan elkaar. Kan dr alleen in bed leggen als ze slaapt. Maar wil dat niet aanwennen om ze telkens in slaap te wiegen dus probeer toch telkens ze maar te laten huilen maar na n hakf uur geef ik toch wel op... Het is overdag maar ook snachts dus altijd t zelfde liedje. Heeft er iemand tips voor me? Want zo trek ik dit niet, ben gesloopt. Loop halve nachten op en overdag rusten zit er met Esmee ook niet in.....
balen cynthia dat je een rotdag hebt! maarja t hoort er wel bij af en toe denk ik, tis ook niet nix allemaal he over het vloeien..ik vloei nog wel maar tis nu een beetje bruin aant worden, moet zeggen dat ik het al wel zat ben hoor pff . iemand enig idee wanneer je ongeveer weer ongesteld word als je geen borstvoeding geeft? h25 wat een mooi meisje heb je! ook al zon lekker koppie met haar
simone ik heb helaas geen tips voor je... hier valt daimy eigenlijk ook nooit in der bed in slaap. vaak wil ze mij of marcel ook niet zo hard krijst ze dan, het enige wat helpt is haar trillende wipstoel haha gisteren was het drama want de batterijen waren leeg en alle winkels waren dicht dus vandaag snel nieuwe gehaald en nu is ze weer helemaal gelukkig en wij ook meestal valt ze in die wipstoel in slaap en dan leg ik der in der bedje. om haar er wakker in te leggen heeft geen zin want dan krijst ze ook echt alles bij elkaar totdat ze helemaal paars aanloopt
gisteravond was hier wel het toppunt trouwens ik ging eventjes daimy der luier verschonen...doe hem los en natuurlijk plast ze op dat moment alles onder. dus ik haar helemaal gewassen en schone kleertjes aan. geef haar aan marcel en die zit met der op de bank...nog geen 2 minuten later zie ik de poep over zijn shirt lopen hij zat er helemaal onder en daimy ook. dus ik haar weer gewassen, nieuwe kleertjes aan... ik pak der op, ga met haar op de bank zitten dus ze ligt op der buik op mijn buik...kotst ze me helemaal onder! het liep helemaal in mijn shirt naar binnen tot in mijn broekspijpen zelfs hahaha dus WEER gewassen en nieuwe kleertjes aan, toch maar goed dat ik zo belachelijk veel kleertjes heb gekocht haha en dat allemaal binnen 10 minuten gelukkig konden we er allebei hard om lachen, ze trok er ook zon droog maar vooral opgelucht gezichtje bij iedere keer , heb haar nog nooit zo tevreden zien kijken
Hoi meiden, Ben er nog even. Over dat krijsen met slapen deed Jamelia ook (alleen zonder geluid want haar stembanden zijn beschadigd) Ze hebben toen het bedje een kwartslag gedraaid en dat hielp prima. Wat ook wel eens helpt is het bedje ergens anders neerzetten. Valt te proberen toch? Morgen hele drukke dag. Om 10.00 krijgt Jamelia voor de 2e keer de gehoorscreening. 1e keer was mislukt vanwege het geluid van de beademing Daarna gesprek met maatschappelijk werk over hoe alle dingen geregeld zijn/worden voor als ze thuis komt qua hulp, en of de woningbouw eventueel iets aan dit huis doet als wij die andere niet krijgen. Daarna met 1 van de kittens naar de dierenarts want die heeft ontstoken oogjes (heel zielig) dus daar moet ook wat aan gedaan worden. En tot slot heeft vriendlief een sollicitatiegesprek. Druk druk druk dus. Fijne dag allemaal en voor nu weltrusten Liefs
Angel: Wat een druk dagje zeg! Wel een nare bijkomstigheid, dat van die beschadigde stembanden. Lastig, al die vervelende complicaties. Simone: Ik ben niet echt een voorstander van een half uur laten huilen (hoewel ik best begrijp dat het erg druk is met een beweeglijke peuter in je huishouden ). Jari heeft mede door zijn maagzuur dat steeds omhoog komt en zeer doet ook moeite met wakker in zijn bedje liggen en de slaap te vatten. Steeds als hij in slaap valt krijgt hij weer een grote slok maagzuur naar boven waar hij van schrikt en wakker van wordt. Zijn "in-slaap-val-huiltje" duurt net als bij de meeste baby's hooguit een paar minuten en is meer een soort jengelen. Die laat ik uiteraard gaan, maar het echte huilen daar reageer ik toch wel op. Meestal als een kleintje van deze leeftijd zo huilt is er toch echt een (soms onaanwijsbare) reden. Ik geloof er niet in dat een kind dit al kan doen terwijl het de link legt tussen dan weer uit bed gehaald worden. Ik los het vaak op door naast zijn wiegje te gaan zitten en hem te strelen, soms wel een half uur lang, of als dat niet helpt zijn speen in zijn mondje te houden (hij kan hem nog niet langer dan een minuutje zelf vasthouden maar het werkt bij hem wel rustgevend). Ik heb wel een beetje moeten leren daar de tijd voor te nemen, ik was er eigenlijk een beetje te ongeduldig voor. Als dat echt niet werkt haal ik hem er toch echt uit. Als ik niet weet wat er met hem aan de hand is troost ik hem vijf minuutjes en dan probeer ik het weer opnieuw. Het is een heel gedoe soms, maar ik denk dat een kleintje van die leeftijd nooit voor niets huilt. In Jari's geval is het probleem wel aanwijsbaar, namelijk zijn brandende maagzuur wat elke drie minuten omhoog komt. Baby's die zichzelf echt in slaap moeten huilen komen vaak in een te diepe slaap terecht wat de kans op wiegedood vergroot (volgens de site van de nederlandse vereniging voor de preventie van wiegedood). Als je je er echt geen raad mee weet zou ik het probleem bij het cb voorleggen, wellicht hebben zij handige tips voor je! Ik hoop dat het snel beter gaat voor je, want veel slaaptekort en nog een jengelende Esmee ernaast lijkt me ook niet altijd prettig!
wat een nacht hier zeg kon eerst niet slapen sliep pas om half 1 toen werd om half vier esmee wakker voor haat flesje en om 4 uur Anne die ziek geworden is en niet meer wou slapen zit nu dus al vanaf half vier beneden met een ziek kind op schoot en esmee die nu ook niet wil slapen. ach ja ik heb het er allemaal voor over. ik laat esmee trouwens ook niet huilen hoor denk ook als ze echt huilen dat ze je dan ook echt nodig hebben groetjes gerdien
Helpt het bij jullie niet om een paar opgevouwen handdoeken onder het hoofd van het matras te leggen tegen de maagzuur? Ik kan mij nog herinneren dat Jamelia ook heel veel maagzuur had en daarom leggen ze haar altijd een beetje schuin, en dat werkt prima.
Angel: Het bedje staat al zo schuin dat we hem nog net niet zien wegglijden Vannacht dramanacht hier, kleine stopte een paar keer per uur met ademhalen (door het zuur) om er vervolgens na tien seconde met een grote piepende zucht na een schrikreactie van hemzelf weer aan te beginnen. Ik durf hem op dat moment niet zelf te laten schrikken omdat ik zo bang ben dat die natuurlijke schrikreactie dan misschien in het vervolg wel uitblijft. Ik maak mezelf helemaal gek, ik vind het zo eng. Vorige keer bij de kinderarts gaf ze aan dat we ook konden kiezen voor een nachtje observatie aan oa de ademhalingsmonitor, ik heb net gebeld en word zo teruggebeld door de kinderarts. Ik wil dat nu echt wel gaan doen, straks blijft ie erin hangen. Laat hun me daarna maar vertellen dat het geen kwaad kan. Wie ben ik om dat 's nachts te beoordelen, ik ben geen arts?
goedemorgen hier een schitterende nacht gehad!jurre heeft geslapen van 10tot5uur!woohoow deed dat eventjes deugd zeg. sinds hij op zijn buikje slaapt gaat het veel beter,slaapt hij iets langer door.deze nacht was wel een echte uitzondering hoor.normaal mag het niet op de buik maar we hebben een angelcare onder zijn matrasje liggen dus dat is wel een geruststelling. mss ook een idee voor jou nikita zo een angelcare?is wel wat duur maar het is wel iets wat zijn geld waard is he.als er dan iets is kan je direkt ingrijpen ga nog enkele fotokes van ons manneke erbij gooien
@ Simone: geen tips helaas. Quinty valt ook 9 van de 10 keer niet in slaap in d'r bedje. Gaat dan steeds harder huilen (lees: krijsen), wordt helemaal rood, gaat slaan met armpjes en trappelen met beentjes etc. Dan haal ik haar er maar even uit om te troosten, want ik weet inmiddels dat het toch echt niet ophoudt. Vannacht weer een dramanacht... Van half een tot kwart over 3 geslapen en toen weer het hele ritueel van luier verschonen, drinken, alles weer overgeven, alles verschonen, weer honger, huilen, krijsen etc. Heb om 5 uur manlief maar wakker gemaakt (we liggen nu om en om op een andere kamer, want we trekken het echt niet meer) en rond kwart voor 6 ging mevrouw dan eindelijk maar weer eens slapen tot kwart over 7. Nu zit ik gebroken op de bank en zij ligt vanaf kwart over 9 alweer op haar bedje.... Hoe lang hou ik dit nog vol?!?! Aankomende zaterdag gaan we trouwens verhuizen, dus ben niet zo veel meer online...