April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eunice1976

19 jul 2007
    56
    0
    0
    juf
    In het zuiden
    @Simone; ik bied Levi een fles aan als hij zich meldt. Zo'n 6/7 keer epr dag.De ene keer drinkt hij 100 cc, dan weer 150 cc. Kom in totaal uit op 950 cc ofzo; da's volgens mij oke. Op het bureau zeiden ze ook ; voeden naar behoefte, en dat wil dus niet perse zeggen dat de voedingsrichtljnen van aantal en hoeveelheid die op de pakken staan gevolgd moeten worden!

Ze drinken wat ze nodig hebben.Levi is tevreden, dus volgens mij is voeden op verzoek oke!

Groetjes

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Kom net terug van het Cb. Tijn is in ruim twee weken 850 gram gegroeid. Meneer weegt nu 4695 gram :confused: en is 53,5 cm. Met andere woorden...hij komt niets tekort!

Hier hebben we wel een ritme gevonden en wat ook loopt. Maar dat is bij drie kinderen ook wel nodig mijn inziens. Natuurlijk staan de tijden niet vast want dat werkt bij kleine kinderen niet. Maar in grote lijnen zijn de dagen voor de vaste onderdelen hetzelfde. En gelukkig houden we ook nog tijd over voor de leuke dingen.

Kwebbel

3. Goedemiddag...

Zo, weer een lekker dagje vandaag.. Vanmorgen voor het eerst met zijn 3-en de stad in geweest.. FF over de markt gewandeld.. En bij kruidvat een nieuwe voorraad voedig opgehaald..

Wayne vond het allemaal prima, heeft de hele tijd liggen slapen eerst ind e auto, en later in de kinderwagen. Heerlijk hoor..

Toen we thuis waren heeft hij nog een uur doorgeslapen in de box..

Om half een werd ik gebeld door mijn vriendin, dat mijn "idolen" mijn helden, de 3js, vanmiddag bij radio drenthe te gast zijn, en dat ze naar de studio ging om ze op te wachten... Nou daar ben ik inmiddels ook wel voor de porren. Dus ik besloot meteen, ik ga ook.. Ik wil de heren na al die maanden wel weer eens zien..

En toen ik het tegen mijn man zei, zegt ie, wij gaan mee.. Dus als alles goed gaat, heeft Wayne vanmiddag zijn eerste ontmoeting met de 3 mannen waar ik zo gek op ben.. Tja ik weet het het klinkt dweperig, maar ik heb een bepaalde band met ze, en ik heb altijd veel steun uit hun muziek gehaald..

Ik hoop dat Wayne vanmiddag ff met ze op de foto kan.. Zou leuk zijn voor in zijn plakboek...

Hmm maarja...

Sorry voor mijn ego verhaaltje, maar ik vind het idee zo gaaf gewoon..

Morgen ben ik er weer, en dan hoop ik een hele leuke foto te hebben...

Groetjes!

4. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Hoe doe je dat dan toch? Komt Tijn dan ongeveer op dezelfde tijden voor de borst?
    Alyshia heeft elke dag weer andere tijden en daaromheen moet ik alles plannen. Voor zover er te plannen valt.

5. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Ingrid veel plezier. Ben benieuwd of de foto lukt.

Angel4life weer slecht nieuws. Goed nieuws lijkt wel niet aan jullie besteed. Nou ik ben erg benieuwd hoe je het huis vond.

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zoals ik al zei staan de tijden natuurlijk niet vast, want ook ik voed op vraag. Maar zonodig kan je wel wat sturen daarin. Als ik weg moet zorg ik dat ik Tîjn wat eerder aanleg. En soms moet ook hij even wachten...aangezien de meiden dat ook zo nu en dan moeten. Voor ons werkt dit perfect. En zoals je hebt kunnen lezen..hij groeit als kool. Daarnaast kleed mijn man smorgens de oudste aan en brengt haar naar school, ik doe isa en tijn en ik haal de oudste weer van school op samen met de andere twee. 'S-avonds doet één van ons de meiden douchen en tegelijkertijd gaat de ander met tijn onder de douche.
    (tijn gaat om de dag)

Tussendoor het huishouden, spelletj/knutselen met de meiden, internetten,etcetc

Zo zijn we 's-avonds rond de klok van 19.00 allemaal klaar en hebben we ook nog wat aan de avond. Dan is het alleen tijn nog een keer aanleggen en weer in bed stoppen.

Maar ik moet zeggen we hebben ook wel makkelijke kids. En ik denk ook wel hoe je er zelf mee omgaat.

Kwebbel

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    kan een baby een muziekale voorkeur hebben al?

Tygho is helemaal weg van nick en simon :p
    telkens als ik dat aan heb is ie rustig en vaak valtie zelfs in slaap.
    Maar als ik wat anders aanzet gaat meneer in protest! :confused:

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Geweldig Missco. En blijkbaar kan het. Het bewijs is je zoon!

Kwebbel

9. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Buddy nieuws: Bericht van Kili

Het gaat iets beter met Andy, ligt nog aan de beademing en gaat stapje voor stapje vooruit. iedereen de groeten van ons.

Met ons zelf gaat het redelijk. het besef komt geleidelijk. Lichamelijk veel pijn.

Einde Bericht.

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    fijn te horen dat het beter gaat met andy!

kili heel veel sterkte en beterschap!

11. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Moet nog bijlezen, maar nu even ego-berichtje.

Vanmiddag had ik een afspraak bij de huisarts om een verwijzing te krijgen voor Benthe voor haar tongriempje te laten knippen, zegt die huisarts dat dat niet meer wordt gedaan. Terwijl de lactatiekundige het gisteren nog aanraadde? :confused:
    Daarna naar apotheek aan andere kant van de stad gelopen om middeltje op te halen tegen schimmel in m'n borst (is niet m'n eigen apotheek, maar hadden het middel wel en zouden het klaarzetten), zegt mevrouw achter de balie dat ze het niet hebben en dat ik het ook niet zou krijgen omdat mijn gegevens bij hun niet bekent zijn. Moest bij mijn eigen apotheek zijn. Dus ik weer terug naar andere kant van de stad (met kinderwagen) hadden ze daar ook niet. Moest besteld worden en kan morgen na 5 uur afgehaald worden. Ik had echt moeite om niet boos te worden. Laten ze je van hot naar her lopen en zeggen doodleuk dat je moet wachten. Zij voelen natuurlijk niet de pijn die ik elke keer heb. :cry:
    Sorry, moet nu stoppen met klaagzang, moet weer iemand gevoed worden.

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    haha jah, maar ik vroeg me af of dat dan echt bewust is of gewoon stom toeval elke keer...

maar hij word er echt rustiger van!

Astrid, oooh ik was zoooo boos geworden denkik.
    goed zeg dat je je fatsoen hebt kunnen houden!
    wel vervelend dat het ff allemaal niet meezit, komt goed meid, achter de wolken schijnt de zon!

13. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    heeey

allereerst sharon het zit je niet mee he. maar is het huis dan verder weg ofzo vanwege de verhuis kosten ?

cynthia: misicale voorkeur cailynn had dat ook toen ze klein was bij yorgos weet ik eigenlijk niet niet echt uitgeprobeert

ik zag dat alle beebs weer goed waren aanekomen..

hier is het lekker rustig yorgos is in de ochtend heeel vrolijk maar voordat we naar bed gaan is het eerst 30 min hard huilend.. ik heb nu uitgevonden dat meneer schijnbaar niet naar bed wil ofoz want zodra ik weer in mn stoel zit in de woonkamer is het stil st aik op naar de slaapkamer begint ie weer.. :(

kili hopelijk voel jij je ook snel beter. met andy gaat t gelukkig elke dag beter sterkte meis

14. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Fijn dat het met Andy wat beter gaat. Op naar de volgende stap.

Kwebbel

15. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @MissC: Het schijnt dat baby's muziek herkennen die ze in de baarmoeder ook al gehoord hebben. Heb je tijdens je zwangerschap vaak Nick en Simon aan gehad? Het kan rustgeven schijnt..

@Esjuh: Fijn dat je borstontsteking over is.

@AstridvD: Ik snap er niks van dat ze zeggen dat ze tongriempjes niet meer doorknippen. Bij de baby van een vriendin hebben ze het vorige maand gedaan. Ook balen van die apotheek zeg...

@Kwebbeltje: Ik voed ook op verzoek, maar stuur daarin inderdaad ook bij. Zeker als ik ergens heen moet. Gaat prima om soms de tijd net wat te vervroegen of wat uit te stellen. (geen úren natuurlijk!)

Ik ben naar het CB geweest met Roel. Hij is nu 56,5 cm (4,5 cm gegroeid!) en weegt 4130 gram. (590 gram boven zn geboortegewicht). Alles loopt precies volgens de gemiddelden. Voor de rest was ook alles goed gelukkig!

16. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    hoikes

kili,blij dat het beter gaat met andy,nu de mama nog

astrid,jij kan er nog rustig bij blijven,zou me hier niet lukken

hier hangt er eentje bij me op de arm.hij is begonnen met zijn flesje maar na 50cc is hij als een blok in slaap gevallen.hihi
    mss word hij dadelijk terug wakker vd rest.ik wacht nog een uurtje en anders gaan we slapen.
    missc zou goed kunnen dat je al ongesteld bent.ik krijg ook een ongesteldheidsgevoel,met migrane inbegrepen :)

17. Niet meer actief

Hey meiden,

sorry ik kon niet eerder komen want er was hier een grote stroomstoring...
    Heeft er zo'n 4 uur uitgelegen allemaal :(

Het huis bekeken vanmiddag en dat was FANTASTISCH!
    Helemaal fijn om te horen was dat de nummer 1 hem hadden afgewezen vanwege het vele werk dat er gebeurd moet worden.
    Ik heb hem wel mondeling al geaccepteerd en doe morgen de papieren de deur uit (heb het verhaal van de gemeente maar aan de laars gelapt omdat er anders nog veel grotere problemen zouden komen)
    Van haar "mochten" we niks tekenen vanwege de financiele situatie, maar als ik dat huis niet zou accepteren heb ik het ziekenhuis op mijn dak vanwege Jamelia, dus ik heb nu maar eens voor onszelf gekozen.

De vergoeding zouden we krijgen omdat verhuizen noodzaak was voor Jamelia vanwege de vocht en schimmels hier, aangezien de woningbouw niet mee wil werken.
    Helaas krijgen wij die vergoeding (waarschijnlijk) niet omdat de woningbouw geen verklaring wil sturen dat ze dit huis niet op willen knappen.
    (Daarom is het huis afwijzen ook grote onzin in mijn ogen)
    Wij hebben het dan wel niet zo breed, maar heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt.
    Desnoods doe ik eerst de woonkamer en kamer van Jamelia en komt de rest later wel.

Met Jamelia gaat het super. Ze krijgt vanaf vandaag om de 4 uur de fles en dat gaat tot nu toe goed.
    Wel moet ze wennen aan het ritme.
    Ze drinkt nog niet zoveel als jullie kindjes, maar daar zullen ze in het ziekenhuis wel een reden voor hebben, ik kan dus helaas niet antwoorden op de vraag over de flesvoeding.

Ritme vinden komt geloof ik vanzelf wel.
    Wij hadden het de eerste weken ook moeilijk met het ritme van het ziekenhuis, maar dat hebben we nu onder de knie, en dan wordt het weer veranderd :confused:
    Maar ook dat gaat allemaal goed komen.

Sorry voor het ego-berichtje.

Kili: Heel veel sterkte, en het komt ook daar allemaal goed.
    Hou wel in de gaten hoelang Andy aan de beademing ligt, want uit onze ervaring doet het meer kwaad dan goed :cry:

Liefs

18. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Angel4life, wat fijn dat het huis zo goed bevalt. Gefeliciteerd dan met je nieuwe woning he. Fijn ook dat het met je kleine meid zo goed gaat.

Kili fijn dat het iets beter gaat met Andy. Heel veel sterkte en knap ook zelf maar snel op.

Astrid wat een drama zeg. Van hot naar her gestuurd worden en dat ook nog te voet.

Marleen wat is je ventje goed gegroeit zeg. Alyshia moet volgende week naar het cb. Ben heel erg benieuwd hoeveel zij is aangekomen.

Ik ga even kijken of ons dametje wakker is en haar dan even lekker wassen. Tot later.

O ja... Alyshia is vandaag alweer 4 weken oud. Wat gaat dat toch hard.

19. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Hoi,

Volgens mij is iedereen nog druk of zo. Ben net klaar met Alyshia dus nu even tijd voor mezelf.
    Heb even een vraagje. Heb gisteren en vandaag geprobeert met de handkolf van Avent te kolven maar er komt helemaal niks. Terwijl als ik het met de hand doe er wel wat komt. Moet ik nu een elektrische proberen of gewoon een ander merk? Of zal het gewoon helemaal niet lukken? Of moet ik nog een paar keer proberen?
    Nou ik hoop dat jullie wat tips hebben want zo kan ik Alyshia niet naar een oppas doen.

20. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik kreeg er eerst ook niks uit met kolven met een borstkolf (ook Avernt). Later nog een keer geprobeerd en toen lukte het wel. Dus misschien nog een keer proberen dan? Ook kan het even duren voordat er iets komt (een paar minuten). Althans, zo was het bij mij. Daarna kwamen er flinke stralen melk.

Deel Deze Pagina