April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ben jij niet de eerste?

2. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    haha sab!nee denkik niet hoor

3. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    hihi lekker wijffie, ik las ergens een horoscoop van april babies, Daimy heeft echt de kenmerken zal die horoscoop is zoeken...

4. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    misschien nikita? :)

5. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo

6. ja dinsdags en donderdags altijd

7. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ja joh zit me effe lekker te maken :) ik was toevallig net kleertjes.com onveilig aan het maken ;)
    we willen natuurlijk wel spam zien van noelle en dionne in hun nieuwe spullen! Maar wel mazzel zeg, dat doen ze bij mij nou nooit :rolleyes:

8. 4catsandagirl

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    hier komt ie

Ram is een teken gericht op actie, vuur en energie. Degenen die geboren worden onder dit teken zijn dan ook gericht op actie en vooral op hier en nu. Rammen houden ervan om direct beloond te worden en hebben moeite met het begrip geduld. Als ouder van een Ram zal je er dan ook snel achterkomen dat je kleintje het meteen wil en zal je luid en duidelijk laten weten als je niet snel genoeg aan zijn eisen voldoet. Een van de moeilijkste lessen voor een Ram, en daar zal de ouder het meest mee te stellen hebben, is geduld.
    Deze eigenschappen komen voor bij ieder kind met de zon, maan of ascendant in het teken Ram.

Vanaf de geboorte tot 6 maanden

Veeleisend, harde stem en hard geluid
    Blij en vriendelijk
    Veel lachen
    Alert en actief
    Heeft de neiging korte stukjes te slapen
    Wordt snel wakker
    Wordt snel gespannen en zelfs boos maar is ook makkelijke weer gerust te stellen
    Aandacht is makkelijk af te leiden
    Geinteresseerd in zijn omgeving
    Houdt van spelletjes, in het bijzonder actiespelletjes op schoot enz.
    Houdt van aandacht en zal je belonen met een vette glimlach die de hele kamer oplicht.
    Houdt van lichamelijk contact en interactie
    Houdt niet van schema's en routine.
    Extravert
    Meer visueel ingesteld dan op het gehoor
    Houdt niet van strakke kleding of strak beddengoed
    Heeft behoefte aan één op één aandacht van ouders, snelle reactie op zijn wensen, affectie, supervisie en de vrijheid om actief te zijn.
    Houdt er niet van alleen gelaten te worden.

6-18 maanden

Heel actief.
    Zal proberen te lopen voordat hij leert te kruipen.
    Ongeduldig zowel met zichzelf als met anderen
    Wordt gefrustreerd als de dingen niet zo snel lukken als het wil
    Snelle loper
    Wil alles overal
    Delen moet ze geleerd worden
    Leert door ervaring
    Heeft toezicht nodig, veilige ruimten om te kunnen ontdekken, weinig beperking, vroege lessen in geduld en wachten.
    Houdt niet van zich pijn doen, isolatie of genegeerd worden.
    Very active.

18 maanden-3 jaar

Toenemend dwingend
    Houdt ouders eindeloos bezig met vragen
    Altijd druk
    Altijd in beweging
    Ondeugend en soms zelfs dwars
    Heeft moeite met autoriteit
    Zal proberen de grenzen te testen en verleggen
    Kunnen in moeilijkheden raken en zijn nogal eens betrokken bij ongelukjes om dat ze handelen voordat ze denken en zich op deze leeftijd nog niet de gevolgen kunnen overzien.

Zindelijkheidstraining kan een slag worden als je dat toelaat. Je zou misschien verwachten dat ze even snel zindelijk worden als ze andere dingen leren beheersen als kruipen, lopen en praten. De realiteit is dat dit kind zo druk is met andere dingen dat ze vergeten naar het toilet te gaan en het ook niet de hoogste prioriteit heeft. Hij of zij zal de toilet gaan gebruiken als het daar aan toe is en geen minuut eerder. Als ouders er een punt van gaan maken kan dit het proces alleen maar onnodig verlengen. Laat je kind je op dit punt leiden. Moedig het aan maar dring het niet op.

Verder houdt de kleine Ram er nog steeds niet van genegeerd te worden. Kan ook niet tegen neerbuigend of vernederend gedrag.

3-6 jaar
    De vrolijke Ram-baby en peuter kan uitgroeien tot een gewillige kleuter. Boos, dreigend en iedereen uitdagend het ene moment, en lief en gehoorzaam het andere.
    Kan extreem gevoelig zijn en alles zeer persoonlijk opnemen.
    Ongeduld blijft, houdt niet van wachten.
    Gefrustreerd door eigen onvermogen bepaalde taken uit te voeren.
    Probeert zich volwassen te gedragen en moeten erop gewezen worden dat er niet van ze verwacht wordt om taken te verrichten waar ze nog niet aan toe zijn.
    Ontwikkelen eigenschappen in de overtreffende trap: Wil beter, beste, meeste, eerste enz.
    Hebben veel uitleg nodig
    Kort concentratievermogen
    Veel behoefte aan lichamelijke activiteit en dit is een goede leeftijd ze te laten kennismaken met teamsport.
    Om de gevolgen van hun acties te overzien blijft de hulp en aandacht van de ouders nog lang nodig.

Hebben bescherming, informatie uitleg en hulp bij het ontwikkelen van hun geduld nodig en een begrip van de gevolgen van hun acties, en houden van eerlijkheid.
    Houden niet van lessen, lezingen, etiketten, afwijzing, vernedering, beperking, verveling en wachten.

Dit is trouwens en andere die ik had gelezen, die kan ik niet meer vinden helaas

9. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik had inderdaad wel ergens gelezen dat stiertjes erg boos kunnen worden als iets niet precies zo gaat als ze willen :)
    3 keer raden van wie ze het heeft...mama stier :)

10. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    ik vind echt mijn zin niet op kleertjes.com
    zal nog eens kijken hihi

11. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    sab?stier? dacht dat april ram was

12. 4catsandagirl

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    nu ik het lees klopt het bij mij ook wel met Noelle die is natuurlijk ook Ram, op de valreep.

13. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    oja 24 april hihi sorry

14. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    ik ben steenbok :)

15. ben je nou weer al kleertjes aan t kopen sab?
    jij blijft bezig!

16. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    Das leuk shoppen Karin!

Mooie foto's Simone.. kunnen we niet even wat afspreken :D:D.. ik wil ook! ;)

Verder weet ik het niet meer hoor.. ohhh ja jullie waren lekker emo vandaag.. ik kreeg ook weer tranen als ik alles terug las.. pff stelletje emo musten zijn we ook he.

Hier ook 1 die goed verkouden is. Dani is net lekker in bad geweest met zwitzal slaap lekker voor verkoudheid. Hielp vorige keer ook dus hopelijk nu ook weer :D en idd sab niet te veel hihi. Hielp het bij Daimy ook?

vanmorgen toen ik weg liep van het kdv zei de ene leidster tegen de andere (die Dani vast had) Heb je dat lekkere ventje weer! :D.. Wow ze zijn daar echt allemaal gek van hem haha

En me bericht van vanmorgen is loos alarm.. het was gelukkig alleen een veeg... en volgens de dokter kan het ook geen kwaad al zou ik wel weer ongie zijn.

17. 4catsandagirl

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    ow ok stier, dit is voor de stiertjes ( ben er zelf ook 1)

Kinderen geboren onder het teken Stier zijn trouw, standvastig, vastbesloten, sensueel, houden van eten en slapen en van lichamelijk contact. Zijn doorgaans knuffelbabies en peuters en houden ervan dicht bij hun familieleden te zijn. Ze hebben voor het grootste deel een vriendelijke aard maar kunnen extreem koppig zijn. Ze houden van alle goede dingen van het leven.

Deze trekjes komen voor bij alle kinderen die Stier in hun zon, maan of ascendant hebben.

Geboorte - 6 maanden

Vredig, rustig
    Houdt van knuffelen
    Houdt ervan gewiegd te worden
    Erg gevoelig voor lichamelijk ongemak
    Goede eters, maar houden van lichamelijk contact tijdens de voeding
    Reageert beter op voeding naar vraag dan op vaste schema's
    Houdt van musiek, kan het Stiertje helpen kalmeren
    Houdt van natuurlijke stoffen als katoen en wol
    Als de stier onrustig is, controleer dan eerst luier, honger of behoefte aan knuffel. Is meestal makkelijk te troosten als deze dingen in orde zijn.

6 - 18 maanden

Zal nu beter op routine reageren en kan hem/haar zelfs veilig laten voelen
    Houdt ervan dingen te ontdekken met al zijn zintuigen.
    Doet alles in de mond. Wil van alles weten hoe het ruikt, smaakt, voelt, en wat voor geluid het maakt.
    Speelgoed waar een hoop aan te ontdekken valt is dan ook ideaal.
    Kan voorliefde voor een speciale knuffel ontwikkelen
    Kan iets trager lijken dan andere kinderen van dezelfde leeftijd, maar zegt niets over de intelligentie
    Heeft alleen wat meer tijd nodig omdat het alle 5 zintuigen gebruikt.
    Houdt er niet van gehaast te worden
    Heeft tijd nodig om zich aan te passen en nieuwe dingen te leren.

18 maanden - 3 jaar

Vastbesloten en koppig
    Favoriete woordje 'NEE'
    Kan iets tussen enige weerstand bieden en regelrechte driftbuiten krijgen
    Reageert het best op een vriendelijke en liefdevolle aanpak, beter dan proberen te rationaliseren.
    Uitleg van nieuwe dingen moeten vergezeld gaan van voorbeelden en veel details.
    Moeten van te voren goed ingelicht worden als plannen of routine veranderen.
    Houdt van klusjes in de tuin en keuken en houden ervan de dingen waar ze mee bezig zijn te ruiken en te voelen.
    Veel behoefte aan lichamelijk contact

Zindelijkheidstraining zal of wel heel makkelijk gaan of een eindeloos punt van aandacht zijn. Blijf vooral geduldig en haast en dwing de kleine stier niet. Sta ze toe alles in hun eigen tijd te doen, en beloon ze ervoor. Als je de Stier probeert te haasten komt de koppigheid om de hoek kijken en kan het een machtsstrijd worden waar niemand beter van wordt.

3 - 6 jaar

De kleine Stier gaat eigen patronen ontwikkelen
    Is iets minder makkelijk tevreden te stellen
    Actiever en ondernemender
    Lijkt egoistischer en minder blij
    Ontwikkelt een gevoel van eerlijkheid en wil haar/zijn eigen deel van alles wat ze toekomt. Ze kunnen tijdelijk het idee hebben dat hij benadeeld wordt en sterk opkomen voor zijn deel.
    Veel affectie, aandacht en beloning voor positief gedrag is de beste manier om deze periode goed door te komen.

18. kom maar langs hoor esjuh!

19. 4catsandagirl

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    hier ook Dani fan, haha maar dat wist je al! Wordt wat als die groter is, de meiden lopen de deur plat straks!

20. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    zoveel had ik toch nog niet? :rolleyes:

Deel Deze Pagina