April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    heb een vraagje,ik zie dat er hier veel onder jullie nutriton gebruiken.ik gebruik dit sinds vandaag ook(niet alle flesjes enkel savonds zijn flesje en snachts)op aanraden van kind en gezin omdat hij niet toekomt met 150cc!
    nu hoorde ik van kennis dat nutriton krampjess veroorzaakt en diarree?!klopt dit

2. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Buddy update

berichtje van kili:

Met Andy gaat het een stuk beter, hij ligt op de medium unit, heeft alleen nog problemen met zijn voeding. Hij heeft al in mijn armen gelegen en aan de borst.
    Liefs Kili

3. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Gelukkig dat het een stuk beter gaat nu met Andy!

He balen Simone, hopelijk valt ze snel in slaap!

Nicky, gelukkig dat het beter gaat met Jari. Weet je al wanneer hij naar huis mag? Hebben ze de juiste medicijnen al gevonden?

Karin leuke foto's met d'r kontje in de lucht! :)

4. Nou Luna is al weer beneden....
    Want Esmee werd er ook al wakker van....

Zat net te kijken voor zo'n pacco doek dan, maar die zijn vanaf 4 kilo...
    en dan haalt ze nog niet.
    Dus dat schiet ook niet op.
    Ellende allemaal!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Hoera, weer goed nieuws over Andy! Nu z'n mama nog, maar ik denk dat zij zich ook al beter voelt nu ze haar zoon in d'r armen heeft kunnen houden.

Deane ligt vanaf kwart over negen in z'n bedje te slapen. Ik hoop maar dat het wéér zo'n goede nacht wordt. Zo'n laatste slokje aan de borst om in slaap te vallen doet bij hem echt wonderen; hij is dan zo vertrokken.

6. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Hoe zwaar is ze dan? Ik heb Roel eerst een dag in de Pacco Comodo gedaan (geleend van vriendin). Die is vanaf 6 kilo geloof ik (Roel is 4310 nu). Hij was een behoorlijk stukje te groot, maar het werkte op zich wel hoor. De Pacco Piccolo kan denk ik best bij Luna als ze iets lichter is dan 4 kilo.

7. Bri

Bri Niet meer actief

enne... spammen kan ik ook! Twee schaapjes op de bank...

8. Bri

Bri Niet meer actief

Je kunt dat inbakeren ook doen zonder speciale bakerdoeken.... Wij doen Deane meestal gewoon in twee hydrofielen en dat bevalt uitstekend! Hij is sterk zat om z'n armen eruit te wurmen, maar als hij bijna in slaap valt, blijft hij er heel rustig in liggen.
    (Die hydrofielen neerleggen als een vlieger; één punt omvouwen waar z'n hoofdje ligt en dan buitenste punten strak om hem heen wikkelen. beentjes blijven vrij, hij kan dus trappelen of z'n benen optrekken.)

9. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Bri: Ja, dat kan natuurlijk ook. Zet jij het dan vast met veiligheidsspelden of met schilderstape?

10. bloempje79

bloempje79 Bekend lid

23 jul 2007
    582
    0
    0
    Amsterdam
    Wij bakeren Tijn ook in met gewone hydrofieldoeken - maar iets anders, we vouwen de punten van de 'vlieger' waar Bri het over heeft niet om hem heen, maar alleen over een armpje en dan onder zijn lijfje door. aan beide kanten natuurlijk.

Dan leg ik de onderste punt oko onder zijn bovenlijfje (naar bioven klappen zeg maar) en heb je geen speld nodig. Bovendien wurmt jij zich hier echt niet uit!

11. bloempje79

bloempje79 Bekend lid

23 jul 2007
    582
    0
    0
    Amsterdam
    dames ik ben trouwens net naar mn eerste feestje geweest sinds de bevalling! Leuk, ook al was het wat kort (want moest natuurlijk weer op tijd thuis zijn voor de voeding) maar heerlijk om weer een beetje 'normaal' onder de mensen te zijn... hoe vinden julllie dat? Lastig om de kleintjes achter te laten of niet?

12. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Tearke, heb nog wat info voor jou, over flessen uitkoken. ;)
    Er stond toevallig een stuk over in het blad Wij jonge Ouders

De 1e 8 weken kun je het beter dagelijks uitkoken, in pan,magenetron of sterilisator. Na 8 weken is 2x per week voldoende.
    Daarna kan de fles gewoon met heet water en flessenborstel gereinigd worden of in de vaatwasser.

13. op de site van Pacco staat ook dat zo'n doek moet passen want op de groei kopen werkt averechts omdat ze dan toch te veel vrijheid hebben.

Maar vanacht hebben we ze in de wandelwagenbak gelegd, 10u laatste fles, toen 3u en toen 7u. Ze is wel gelijk verder gaan slapen na de fles. Wakker in de bak gelegd en geen probleem

14. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    goedemorgen

corina bedankt.nu is het duidelijk hihi

hier een mooie nacht,van half11 tot half5 en dan pas om half negen!:)
    hopelijk heeft iedereen zo een mooie nacht gehad!
    vandaag wat kleren kopen.heb niks meer naar mijn goesting in mijn kast ;)

15. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    een goede morgen allemaal, hier wel een heel goede nacht gehad maar dat mocht wel na een dag als gisteren.Erenay heeft gewoon de hele dag gehuild.
    hij krijgt precies zijn voeding terug omhoog en begint dan enorm te krijsen en is met niks te sussen.
    het arme ventje ik hoor gewoon dat hij zoveel pijn heeft hoop zo dat het geen reflux is daar heeft Elyesa toen zo van af gezien.

Gisteren enorm veel bezoek gehad maar het is helemaal niet leuk als je met een huilend kindje zit en dat weet iedereen het natuurlijk beter, "hij heeft krampjes", "nee hij is moe", "heeft hij wel genoeg gegeten........ aaaah wordt er niet goed van je hoort tochdat het terug omhoog komt en hij daardoor pijn heeft.

maandag om 10u15 hebben we een afspraak bij de osteopaat ben eens benieuwd.

maaaar wat een leuke fotos allemaal ik ga ik nog eens moeten spammen.

bloemje dat lijkt me idd heel erg leuk om nog eens buiten te komen.
    hier hebben we het nog niet aangedurft, schoonmama is 3 weken op vakantie en durf mijn kindjes nergens anders achter te laten.

en kleren shoppen moet ik ook echt eens gaan doen maar met dit weer liever niet.

16. Zo...heb ff lekker tijd voor mezelf....
    Luna ligt boven te slapen al vanaf half 9.
    En Corné en Esmee zijn naar het oude huis om daar al de rotzooi nog af te voeren naar de milieuwstraat.
    Dus lekker ff geen drukke peuter om handen.

Sinds gister probeer ik Luna op 6 flessen uit te laten komen per 24u ipv 7 want ze drinkt anders die 120 niet iedere keer op....
    En 6 flessen van ong 100-120 moet genoeg zijn lijkt me!

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    GOEIEMORGEN!
    hier een geweldige avond/nacht gehad!
    gisteravond kregen we kraamvisite om 8 uur en aangezien meneer toen net de fles kreeg issie daar tot 9 uur bij geweest. en toen naar bed.
    en meneer heeft geslapen tot half 4!
    en daarna tot half 8 en nog 2 uurtjes bij papa en mama in bed tot half 10 :)
    en nu ligtie heerlijk rustig achter me in het wipstoeltje verhaaltjes te vertellen aan zn mobiel :)

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    tearke, nutriton verzwaard het voedsel juist waardoor dat niet zou moeten kunnen, volgens mij.
    het kan zijn dat ze kramp krijgen omdat ze harder moeten zuigen en dus meer lucht binnen krijgen maar daarom staat er op de verpakking ook dat je eventueel een groter speentje kunt gebruiken

19. zo ff nieuwe profielfoto!

20. Bri

Bri Niet meer actief

volgens mij doen we het bijna hetzelfde... of ik begrijp je niet goed. die punt gaat inderdaad over z'n armpje heen (en dus over z'n bovenlijf) en dan aan de andere kant onder hem door. Alleen de onderste punt mochten wij van de kraamhulp niet vastleggen, hij moet z'n benen kunnen bewegen. we gebruiken ook geen spelden of tape, en ja, als hij weer wakker is wurmt hij zich er wel uit.

overigens: vanmorgen was hij zo moe na het douchen, dat hij tijdens het aankleden al in slaap viel! schattig hoor, een rompertje over zo'n slapend hoofdje heen trekken.

Deel Deze Pagina