heb ik gemist...tja sommige mensen hebben voorkeur. Ik zou zeggen, hou het voor jezelf, je kan er mensen mee kwetsen, zeker voor een tv progamma. Ik moet gelijk denken aan een collega, zij gaf de roze barbiefiets van haar dochtertje aan mij omdat haar zus een hekel had aan alles wat meisjesachtig was, ze heeft een dochter van dionne haar leeftijd. Arm kind, denk ik dan, mag ze niet meisjesachtig zijn? Laat ze toch, ik zie al dat ik Dionne verbied om in rokjes/jurkjes te lopen en prinsessen niet beeld mogen komen en dat roze niet mag. Ach zielug....
Eerst maar even de felicitaties voor alle babies die weer een maandje ouder zijn (en Daimy en Luna natuurlijk met hun 2 maandjes,weekjes en dagjes. Beterschap voor alle babies die ziekjes zijn. Verder een hoop herinneringen gelezen uit het oude topic. Heb geen tijd om daar te lezen, maar ga ik zeker nog wel eens doen (hopelijk blijft het nog even beschikbaar). Ik heb nog een badje in de aanbieding. Benthe past er niet meer in, is in 2 dagen zeker 2 cm gegroeid. Booky en Simone, leuke foto's. Tearke: blij te horen dat het met Layla weer wat beter gaat. Bogi:Ik geef je groot gelijk. Je ouders hebben dat maar te accepteren. Ik geloof dat ik blij ben dat ik babyboom heb gemist. Als ik jullie zo hoor was het vrij heftig, daar kan ik zo slecht tegen. Ik geloof dat ik ook iets van borstontsteking krijg. Heb ontzettende pijn in m'n rechterborst, zitten harde plekken in en drinken doet ook veel pijn. Is beetje m'n eigen schuld want Benthe drinkt 's ochtends altijd maar aan een kant, en de andere kant kolf ik. Dan drinkt Benthe die bij de volgende voeding meestal goed leeg, maar vanochtend moest ik naar school en toen heb ik pas om 2 uur weer gekolfd, toen zat die kant al heel vol en ik de loop van de middag begon het steeds meer pijn te doen. Benthe heeft om 4 , 6 en 9 uur wel gedronken aan die kant, maar het blijft pijnlijk. Heb al gemasseerd en warme compressen geprobeerd, maar krijg de harde plekken niet weg. Ik wacht maar even de nacht af anders morgen maar naar de ha.
he bah astrid, vervelend, hopelijk is het morgen minder. Ga ff de konijntjes eten geven, er is er 1 schijnzwanger, ze loopt constant met stro in haar bek een nestje te maken, ze zitten met zijn tweetjes in het hok, 2 zusjes. Beetje maffe konijnen want ze berijden elkaar, tja.....
ja vind ik ook, hou het dan op zijn minst voor jezelf, denk het gewoon. Kwam gewoon hard over na dat stukje van Dylan..
Wat zeuren mensen nu over voorkeur, wees blij dat je een kind hebt (of krijgt) er zijn genoeg stellen die dat geluk niet hebben.
Ik hoop ook dat het me bespaard blijft. Was net van plan om een 2e voeding af te bouwen, maar wacht nu nog maar een weekje. Trouwens Karin, beter schijnzwanger dan over een paar weekjes een hok vol konijntjes (alhoewel dat wel lief is, maar je raakt ze bijna niet kwijt).
Zo les en bo hebben weer wat te knagen , dionne zegt altijd als ze bezig zijn: kijk mam ze zijn aan het paardje rijden, waar zijn de stijgbeugels? kids! Ik ga slapen, morgen weer vroeg op! Noelle slaapt gelukkig door ( even afkloppen want als ik dat zeg komt ze snachts) ze is nu om 20:00uur gaan slapen en meestal wordt ze zo rond 7.00uur wakker. Dionne was altijd vroeger zo rond 6.00uur maar de laatste tijd wordt ze wakker van Noelle. Morgen gaan we trouwens de voortuin doen, we hebben een beukenboog gekocht en ray gaat de bestrating aanpassen, ook morgen visite van een collega, drukdrukduk dus. Allemaal een fijne avond nog en een rustige nacht, truste!
Trusten Karin, ik ga ook mijn bed opzoeken. Ben lekker loom na een bad (voor het eerst weer eens tijd daar voor genomen sinds zwangerschap). Ben er morgen middag wel weer. Moest morgen eerst met Annika zwemmen voor haar 2e diploma. (Trotse mama)
4Cat: Waar vind je die beschrijvingen? Mijn zusje is een boogschutter van twee en is net zo onstuimig als ik af en toe kan zijn. Ben wel eens benieuwd welke beschrijving daarop van toepassing is, op haar leeftijd gericht zeg maar! Mijn broertje van vier is Vissen, en die beschrijving klopt precies! Is echt een dromertje die zichzelf veel aantrekt. Heel gevoelig. Astrid: Nee toch? Hoop dat het een beetje meevalt voor je! Sab: Is dat niets voor jou? Dat masseren ipv afdrogen? Hier helpt het echt super! Duurt wat langer voordat hij helemaal droog is, maar hij vind het heerlijk! Simone: Leuke meiden hoor! Wij gaan maar eens naar bed, beter laat dan nooit Ohja, Tearke: Hier nog geen nieuws op het front (Zitten we straks weer met dezelfde mama's bij april 2009, kunnen we net zo goed hier blijven ) Ik ga nog even bij Jari de Pari kijken, en dan door naar een lekker schoon fris bedje ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzz
goedemorgen hier alweer het eerste flesje binnen van negen tot nu,valt wel mee he ga eerst zijn kakkebroek verversen,wat een geur en dan ga ik eten,2volkoren boterhammen met mager beleg,yoghurt en fruitsap en daar moet ik het mee doen
zo,jurre net in bad mogen steken!kaka overal!haha pampertje kon het niet meer houden!haha och ja,dat heeft hij dan ook weer gehad vandaag ga nu echt ontbijten hoor!
kom ff snel goedemorgen zeggen en ben er dan ook weer gelijk vandoor! Moet over 15 min de deur uit, dus mn ma zal er zo zijn om op te passen! Volgende week laatste oppasweekje ff want dan heeft corné vakantie! Ben benieuwd hoe hij t zal redden met 2 meiden 3 hele dagen! Fijne dag allemaal en tot vanaaf!
Misschien een idee om af en toe beetje roosvice laxo te geven? 1 a 2 ml is al genoeg. Olijfolie werkt ook goed, maar hoorde van kinderarts dat dat voor brandend maagzuur kan zorgen bij die kleintjes. Zag al dat het niet meer nodig was Marleen: Hoop voor je dat het deze keer niet zo pijnlijk wordt. Sterkte meid! Ik zag iets over een vroeggeboren kindje maar durf het niet zo goed te lezen dus ik laat het maar even rusten. Het is allemaal al erg genoeg, en in dat opzicht mogen wij onze handjes dichtknijpen dat Jamelia het wel heeft gered, al had het ook niet veel gescheeld. 4cats: Jullie toen allemaal een dikke buik, en wij hadden niks meer haha. Kan er achteraf wel om lachen, maar heb ook hele jaloerse momenten gekend hoor Voorkeur voor kids: Bij ons was allebei welkom, alleen we hadden als eerste een jochie verwacht dus was even schrikken dat het meid bleek te zijn. (Vanwege al de jongenskleertjes en alles dat we kregen, iedereen had een jochie verwacht en dan doe je vanzelf mee) Maar zou haar nu echt niet meer kunnen missen hoor. Nou ik heb vandaag besloten om volgende week het gezag te gaan regelen. Had paar weken terug al gebeld daarvoor maar ze deden heel moeilijk omdat Jamelia ouder is dan 3 maand, en had er ook geen energie voor om er tegenin te gaan, dus denk dat ik dat aankomende week maar ga doen. Daarvoor moet ik naar Almelo dus denk dat ik er meteen maar ff een dagje uit van maak. Voor Jamelia ook leuk, keer wat anders dan naar de supermarkt en de markt hier. Liefs p.s Ik heb het idee dat Jamelia ook naar 5 voedingen per dag wil. Gister melde ze zich om 9.00 pas, daarna pas tegen 12.30 toen tegen uur of 14.30 en 17.00 en de laatste tegen 22.30... Ik wou er tussendoor 1 geven maar dat wou ze echt niet. Zat er alleen maar mee te spelen. Ook valt me op dat ze ineens meer in 1x drinkt. Mocht eerder blij zijn als ze 100 ml dronk van 1 fles, en nu is het ongeveer 130 dat ze per fles drinkt. SOms zelfs 150... snap er weinig van. Had haar ook op de weegschaal gezet hier (is niet helemaal precies zoals die van cb natuurlijk) maar deze gaf aan 4.9 kilo... dat wil zeggen dat ze in iets meer dan 2 weken zo'n 750 gram aan zou zijn gekomen. Maandag naar kinderarts dus ben benieuwd of deze weegschaal gelijk heeft of dat het komt omdat ik haar ondersteunde.
goeiemorgen dames! hier weer een drama nacht, Tygho is zo benauwd geweest hij slaapt nu al weer 2 nachten in de wagen bij ons op de kamer. het hoesten wordt steeds erger als je het mij vraagt, maar hij lijkt zich er nu bij neer te leggen, raakt niet meer in paniek en dat scheelt al een hele boel! gisteravond was hij gewoon niet te troosten, en harmen was er niet. ik wist echt even niet waar ik het zoeken moest...zo zielig hij gaat niet mee naar mn werk vandaag, mn moeder past op. wil hem liever nu even niet mee naar buiten nemen, eerst beter worden.
Boogschutter 23 november - 21 december De temperamentvolle Boogschutter, een overmoedig kindje Het kleine Boogschuttertje heeft al heel jong veel ruimte nodig. Papa en mama moeten veel begrip kunnen opbrengen voor de overmoed waarin het kind nog wel eens een foutje maakt, struikel daar niet direct over. Een Boogschutter-kindje zoekt kameraadjes in zijn ouders. Het gaat ook graag met pappie en mammie de frisse lucht in, dus lekker veel met de kinderwagen op pad. Je moet als ouders van een Boogschutter bijzonder veel uithoudingsvermogen hebben. Wanneer het kindje oud genoeg is om lekker buiten te spelen heeft het veel vriendjes en vriendinnetjes nodig om onvermoeibaar mee te kunnen stoeien en ravotten. Een huis met een tuin, of in ieder geval een speeltuin of park in de buurt is voor dit kindje haast een "must". Dit kind zal in elk geval nooit uitgemaakt worden voor "Couch - potato" en iemand die dat van hem zal proberen te maken krijgt het zwaar te verduren. Zelfs meiden uit dit Jupiter teken vinden het heerlijk om te voetballen met vriendjes. De jongens vinden het ook weer heerlijk om bijvoorbeeld verstoppertje te spelen met meisjes. Boogschuttertjes staan heel dicht bij de natuur en zijn stapelgek op dieren. Je doet ze geen groter plezier door een viervoeter voor ze aan te schaffen. Dit zal de grootste speelkameraad zijn want hiermee kan het rennen, vliegen, over heggen springen en door de modder rollen. Ze zijn vaak heel sportief aangelegd en zullen al snel bij een sportvereniging willen. Daar kunnen ze hun overmoed afreageren en met vriendjes samen zijn. Met een Boogschutter-kindje verveel je je nooit. Het wil op lange trektochten door de natuur en op reis en dit alles het liefst met papa en mama. Het kan niet wachten tot het naar school mag, want het is leergierig en wil zich snel ontplooien. Het zal veel moeite kosten het kleintje in zijn kamertje te houden om huiswerk te maken. Want buiten lacht de zon het kind volop toe en dat nodigt uit tot buiten spelen. Waarom kan het huiswerk niet wachten tot het zonnetje is gaan slapen? Toch zal er weinig te klagen zijn over de schoolprestaties van het Boogschuttertje. Dwing het kind nergens toe want dat leidt alleen maar tot koppigheid. Boogschutter-kinderen proberen al snel onafhankelijk te zijn en vliegen snel het nest uit. Maar blijven altijd gehecht aan het warme nestje waaruit ze komen. Het klopt al behoorlijk met Jamelia.
o missc wat zielig voor tygho!(en voor jou natuurlijk ) hoop dat het vlug beter gaat huisje is mooi opgekuist,net op tijd voor jurre zijn fles.moest normaal om half negen eten maar hij slaapt nog woohoow!hopelijk gaat hij nu eens naar de vier uren,en hoop echt dat zijn sprongetje gepasseerd is hoor.brrr word er niet goed van
Het altijd vrolijke kind in de kring moet haast wel een boogschutter zijn. Deze zorgeloze typetjes bewandelen hun eigen pad, en lopen doen ze doorgaans als snel. En hun pad leidt ze overal naar toe, want ze zijn dol op het ontdekken van nieuwe dingen. Onafhankelijke vrije geesten zijn het die ruimte nodig hebben, letterlijk en figuurlijk. Beperkte ruimten zijn een ramp voor deze kleine avonturiers. Deze eigenschappen komen voor bij iedereen met de zon, maan ascendant in Boogschutter geboorte - 6 maanden Vrolijk Beweeglijk Energiek Ongedurig Nieuwsgierig Ondernemend Snel verveeld Heeft een lange adem, houdt alles lang vol, ook huilen Wil niet alleen zijn Houdt van de buitenlucht Eigenzinnig 6 -18 maanden Zorgeloos, zonder angst Energiek, beweeglijk Ondernemend, avontuurlijk, onderzoekend Vol zelfvertrouwen Optimistisch Eigenwijs Onafhankelijk Houden van afwisseling Leergierig Babbelen er snel op los Boogschutter is een positief beweeglijk teken en dat zorgt voor energie en beweeglijkheid, voor het vermogen zich makkelijk te uiten en snel aan te passen. Een Boogschutter-kindje zal al snel op ontdekkingstocht willen gaan, als ouder of verzorger heb je je handen vol, dit is een nieuwsgierig en alles onderzoekend kind. Het boogschuttertje gaat er niet vanuit dat er iets verkeerd kan gaan. 18 maanden - 3 jaar eigenwijs praatgraag huis en tuin zijn snel te klein vrolijk zoeken graag contact met andere kinderen houdt niet van beperking leergierig houdt veel afwisseling van activiteiten Blakend van zelfvertrouwen en optimisme klimt hij een wankele trap op en snapt niet waarom mama zich zorgen maakt. Hij voelt dat de wereld groter is dan zijn bedje, huis of straat en heeft ruimte en vrijheid nodig om te zien hoe het er daarbuiten aan toegaat. Hij klautert waarschijnlijk al snel uit de box en in de tuin gaat hij direct bij het hekje staan. Dit kind houdt van gezelschap en zal al heel klein laten merken het niet leuk te vinden om alleen te worden gelaten. Praten gaat een Boogschuttertje beter af dan luisteren. Hij deelt zijn eigen-wijsheid graag met zijn omgeving en preekt dan over wat hij heeft ontdekt. Een Boogschutter-baby maakt dan ook graag zelf het verhaaltje-voor-het-slapen-gaan af. 3 - 6 jaar Heeft moeite met regeltjes en routine Open en eerlijk (soms te) Assertief Houden van buiten spelen Houden van lichamelijke activiteit Populair bij leeftijdsgenootjes Praatgraag Horen graag bij een groep Houden van iedere vorm van reizen De boogschutter wil graag van alles leren, en kan zich best wel enige tijd concentreren. Als er daarnaast maar genoeg tijd over blijft om er op uit te gaan in de buitenlucht en te spelen met leeftijdgenootjes. Ze maken graag en veel vriendjes en nodigen die graag allemaal thuis uit. Houden van alle soorten uitstapjes. Dit klopt ook aardig... Wat komisch eigenlijk dat zulke dingen toch te voorspellen zijn.