Goedemiddag.. Fijn om te lezen dat het met Andy nu beter gaat.. Hier weer een lekkere nacht achter de rug.. Wayne ging om 22u naar bed, na zijn laatste fles.. EN vanmorgen om half zeven meldde hij zich weer.. Daarna is hij er om 7 uur weer ingegaan, en heeft net als wijzelf, geslapen tot half tien.. Heerlijk hoor.. Op gemakkie Wayne gewassen en aangekleed, daarna de fles gegeven, en even in de box gelegd.. En om half elf wilde hij weer slapen, dus weer terug in bed, en daar ligt hij nog.. Dus hier lekker ff rust.. Manlief is thuis, dus ik heb vanmorgen voor het eerst sinds weken, alleen wat boodschapjes gehaald bij de supermarkt, maar dat was raar hoor. Zonder kinderwagen daar te lopen, en dan ook nog de boodschappen zelf naar huis sjouwen. JA meestal leg ik nu de boodschappen onder de kinderwagen in het mandje.. Maar ja.. VAndaag verder lekker geen plannen.. Vanaf half twee ben ik weer alleen met Wayne, manlief moet werken.. Denk dat ik zo heel lui mijn joggingbroek lekker ga aantrekken. Groetjes!
@H25 Dat is een soort zelfde ritme. Baby drinken geven, na het drinken knuffelen, dan even spelen in de box (ik laat deze stap nog even weg) en zodra er tekenen van slaap zijn weer inbakeren en in het bedje. Zo onstaat er een vast patroon van voorspelbaarheid voor de baby en dat brengt nog meer rust. Zo raden ze het aan tegelijk met het inbakeren. De combinatie werkt bij ons heel goed.
Yep, zo doen wij het ook.. Eten, knuffelen, box (soms) en bij de eerste tekenen van slaap, hopla naar bed.. Wayne gaat nu vaak na het eten en knuffelen even in zijn Doomoo seat, mobile aan, en dat maar een paar minuten.. En dan naar bed.. Ik merk wel,dat alswe ook maar iets van dit patroon afwijken, dat het mis is hoor. Huilen, jengelen, zeuren.. Afgelopen woensdag en donderdag weken we ervanaf, en gister moest ik het bezuren.. Wilde van alles niks.. Niet in de box, niet op bed. Ja op de arm, maar je denkt toch niet dat ik de hele dag met hem op mijn arm ga zitten.. Gister gewoon doorgezet met het "vaste"patroon, en nu lijkt het weer prima te gaan...
o, dan had ik jou verkeerd begrepen denk ik! Zo klinkt het idd alsiof we het hetzelfde doen, misschien is Tijn een beetje minder sterk dat hij zo braaf ingebakerd blijft liggen
Wat fijn dat het een stuk beter gaat met Andy! Beterschap, we denken nog steeds aan jullie! MissC: Nutriton verdikt wel in de maag maar in die zin dat het slijmeriger maakt. Kinderarts vertelde me dat ze het ook wel eens voorschrijven aan kleintjes met een moeizame ontlasting, dus het kan wel degelijk de ontlasting dunner maken. Ook verzwaard het niet dus het werkt niet specifiek beter voor kinderen die meer honger hebben, daar kun je dan weer het beste rijstebloem voor gebruiken, zit geloof ik in friso extra en in nutrilon forte. Consultatie bureau is daar volgens de kinderarts ook niet altijd van op de hoogte, zodat ze soms onnodig nutriton aanraden. Met Jari lijkt het prima te gaan. Hij geeft nog wel wat op, dat gaat niet helemaal over natuurlijk, maar hij lijkt er veel minder last van te hebben en daar gaat het om! Ik denk dus dat we maandag wel weer thuis zijn. Overigens ben ik soms best bang dat ie daar wat oploopt, er liggen kindjes met kinkhoest en bacteriele infecties etc. en dan ben ik soms best bang om met een ziek kind naar huis te gaan, we zijn er tenslotte gezond gekomen (op die stomme reflux na).
pfff wat begon als een dag vol plannen gaat eindigen in een oersaaie dag. ging normaal shoppen met jurre en mijn ma.kwartiertje voor we vertrokken krijg ik telefoon,mijn ma is ziek.... een dagje niets doen dus en alleen zitten thuis. mijn vriend moet vanavond en vannacht werken dus die zit al in bed. pfff saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai nog een geluk dat ik de kleine heb dat ik toch iets om handen heb zo af en toe sorry voor mijn gezaag en geklaag maar moest het toch een keertje van mij afschrijven
Ik zal ook proberen de rust en regelmaat regels aan te houden kijken of het werkt. Gisteren was ze ondanks het inbakeren alsnog de hele dag onrustig dus wie weet heeft ze hier baat bij.
Als je het wilt doen dan moet je er wel vanuit gaan dat het niet meteen gaat helpen. Na een dag of drie zijn ze eraan gewend en zie je resultaat. Je moet dus wel consequent zijn anders heeft het geen nut. Kijk hier maar even: http://www.debakermat.nl/regelmaat.html http://www.debakermat.nl/regelmaatinbakeren.html
misschien heb je iets aan het boek 'Wat je baby vertelt' van tracy hogg - in haar boek volgt ze ook een (flexibel, op je baby afgestemd) ritme van slapen, voeden, iets actiefs doen (zoals verschonen, even in de box liggen, 'spelen') en weer slapen. Boek staat boordevol tips en drijft vooral op een flinke dosis gezond verstand - dus zeker niet zweverig ofzo. wie weet heb je er iets aan!
Meiden bedankt voor de tips. Zal even kijken wat ik ga doen. Eerst maar eens proberen slapen, voeden, knuffelen, spelen, slapen.
Zo zeg.. Wayne heeft vandaag van 10u tot 16u geslapen.. Hij kwam om 16u pas weer voor zijn fles.. En nu ligt hij er inmiddels alweer in, en ik geloof dat hij slaapt. Tis in elk geval stil boven.. Kan ik zo rustig eten, en nog optijd ook..
Ik geloof dat Roel vandaag een regeldag heeft of een sprongetje (is meer waarschijnlijk omdat ie bijna 5 weken is). Ik voed hem nu om de twee uur... Hij slaapt steeds maar kort en komt dan weer voor een voeding. Hij heeft er nu 6 gehad (om half 6), terwijl hij er normaal 6 heeft verdeeld over de hele dag. Zullen er vandaag dus minimaal 8 worden denk ik. Gisteren had hij een super goede dag. Vandaag is hij echt jengelig..
Heerlijk zeg! Hoe zit dat eigenlijk met FV? Moet je dat ook op vraag doen? 6 uur is best veel er tussen voor overdag. Of geeft dat niet? (ik geef BV dus heb totaal geen verstand van FV)
hallo zes uur overdag!brr is wel erg lang he;hopelijk slaapt hij vannacht dan ook zo goed he? ik geef jurre de fles als hij erom vraagt ja,laat wel drie uur minstens ertussen als het gaat.zodat zijn maagje eventjes kan rusten ga hem voeden want meneer heeft honger tot morgeni!
alles goed hier, ik ben vandaag weer ongesteld geworden , ik had eigenlijk gehoopt dat het wat langer weg bleef. Bij Dionne duurde het nog eens 9 maanden totdat ik het werd door de BV. Maja, ik moet er weer aan geloven.
een vraagje over voedingsritme voor de bv mama's... Tijn begint 's nachts door te slapen - :-D - en ik merk dat hij nu ook overdag pas na 3,5 tot 4 uur aangeeft weer te willen drinken. Het was hiervoor altijd netjes elke 3 uur. vandaag was het bijvoorbeeld: 0600, 10.15, 13.45, 18.00 en 22.30 kan ik meegaan in zijn nieuwe ritme of moet ik toch zorgen voor een voeding elke 3 uur?