April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    goedemorgen

kili!schitterend nieuws.blij dat alles goed gaat nu.was wel even schrikken

nikita,ik zou ook al graag opnieuw voor een tweede gaan maar wij wachten tot januari :) alhoewel ik het liever vlugger zou willen maar ik doe het niet haha

sab,hoop dat je gauw een oplossing vind.ik ga denkik volgende week met jurre ook eens naar de dokter.vind het raar dat hij het enkel savonds heeft.

hier een nacht van half tien tot 5!woohoow

wat zijn de plannen voor vandaag?ik ga nog eens een poging doen om kledij te kopen ;)

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Sab: Tuurlijk neemt een kinderarts je serieus! Reflux is gewoon een bekend probleem, en soms doen ze een 24-uurs observatie om zeker te weten dat het reflux is. Zoals je weet moesten wij gelijk een week blijven maar dat is weer een ander verhaal. Osteopaat heeft bij ons niet veel geholpen, behalve dan dat ie kon vertellen dat Jari best goed in zijn velletje zit verder. Hij is dan ook niet met de vacuum gehaald oid.

Tja, 9 maanden op, 9 maanden af zeggen ze. Ik voel me vanaf dag één na de bevalling erg goed, en de zwangerschap is me ook heel erg meegevallen, misschien dat dat scheelt? Ik kan me soms maar moeilijk voorstellen dat ik zes weken geleden bevallen ben...

3. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    nikita,ik heb een rotbevalling gehad en de eerste dagen na mijn bevalling besefte ik amper dat ik leefde,heb bloedtransfusie en zo gehad.en toch ben ik zo dom om al direkt terug zwanger te willen zijn.mijn zwangerschap was daarentegen wel een droom(buiten de eerste drie maandjes braken hihi)
    wij gebruiken ook geen voorbehoedsmiddelen meer de komende maanden,maar gaan wel wat opletten.januari is een mooie maand om echt van start te gaan.pas op als het vroeger is geeft het ook niet hoor.maar dan gaan we er bewust voor ;)

jij start nu al?veel succes allesinds en ben stiekem wel jaloers hihi

4. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Had ik inderdaad moeten doen maar ik ging er van uit dat de kraamhulp het wel goed had gedaan. :D

5. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Ja ik ga starks op het werk kolven. Ben dan per dag 10 uur van huis weg en die melk zal er toch een keer uit moeten. Wilden het 1 keer in de ochtend en 1 keer in de middag doen.
    Trouwens ik heb vanmorgen weer gekolft en nu had ik 80cc.

6. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Haha dat is ook een goeie ja :)

7. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Goeiemorgen,

Sab ik hoop echt dat je er achter komt wat er precies met je kleine meid is. Dit is ook niet leuk meer zo.

Killi wat een goed nieuws zeg. Ik hoop echt voor jullie dat jullie mannetje maandag mee naar huis mag.

Tearke wat een lekkere nacht hebben jullie weer gehad. Alyshia heeft ook geslapen van 22.30 tot 5.15 uur. Heerlijk gewoon. Kom je zelf ook een beetje aan je rust toe. Jij ook succes met Jurre. Ik hoop dat ook jullie er achter komen wat er met hem is.

Ik ga zo lekker boodschapjes doen. Maandag is manlief jarig en daar moeten natuurlijk wel nog even boodshappen voor in huis gehaald worden.

Nou ik ga even aan de gang want anders komt het er niet van.

Tot later.

8. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Kili: Wat fijn dat Andy waarschijnlijk heel snel naar huis mag! Het is een hele heftige tijd voor jullie geweest.

@Tearke: Lekker dat je zo'n goede nacht hebt gehad!

@Sab: De kinderarts zal je vast wel serieus nemen. Ik hoop dat je er snel achter bent wat het nu is.

Hier een minder goede nacht.. Roel kwam twee keer. Dat gebeurt anders nooit eigenlijk. Ben dus niet topfit. Het zou weleens een regeldagje kunnen zijn (al zit er nu al wel weer bijna vier uur tussen de voedingen)

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hallo dames.
    lees dat het goed gaat met het kolven als je em maar goed in elkaar zet :)
    hahaha goeie grap!

ik heb gister de schrik van mn leven gehad :(
    harmen moest voetballen dus ik met tygho in de kinderwagen naar het voetbalveld.
    na zijn wedstrijden stonden we nog ff bij damesvoetbal te kijken en toen we wilden gaan kreeg tygho kramp dus ik denk ff troosten, en precies op het moment dat ik hem uit de wagen pak en op mn arm leg vliegt er een bal naar ons toe knalt bij mn nichtje op het hoofd en schampt tygho langs het oog :confused:
    iedereen meteen helemaal in paniek want het leek alsof hij hem vol op zn hoofd kreeg.
    gelukkig was dit niet zo en heb ik optijd, de goeie kant op weggedraaid!(dit heeft harmen me na die tijd vertelt om me rustig te krijgen want ik was helemaal in paniek!)

wel ff de huisartsenpost gebeld en we moesten hem goed in de gaten houden en vanacht bij ons op de kamer leggen en elk uur ff controleren of het nog goed ging.
    gelukkig was het maar een schampschot en had mn nichtje de bal eerst al opgevangen en heeft hij geen schade, nog geen schrammetje :D
    (godzijdank was het vrouwenvoetbal :))

zo zie je maar weer, een ongeluk zit in een heel klein hoekje, een fractie van een seconde kan heel veel verschil maken :rolleyes:

10. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Miss, jeetje zeggen wat schrikken. Inderdaad zo zie je maar dat in een fractie van een seconden er zo iets kan gebeuren. En ik denk dat het steeds gekker wordt naarmate ze ouder worden!

Kili, jeetje wat een heftig verhaal zeg. Ik kan me eigen heel goed voorstellen wat je doormaakt. Hele goede vrienden van ons hebben iets soortgelijks mee gemaakt, waardoor hun dochterje ook 1 week op de IC heeft gelegen en 1 week op de MC.
    Ik hoop zo dat Andy maandag mee naar huis mag en dan kan jij ook heerlijk gaan genieten van je mannetjes, laat je eigen maar lekker verwennen, dat heb je echt verdiend.
    Ik moet ook gelijk denken wat Daphe Dekkers in haar boek had geschreven. Als je een gezond kindje hebt, heb je 1000 wensen. Als je kindje ziek is, heb je er maar 1. En dit klopt echt hoor.

Sab, echt hulpeloos ben je volgens mij in zo'n situatie. Als de kinderarts je niet sirieus neemt, zal het wel een hele grote hufter zijn. Echt bellen hoor. En wat je zegt mbt de vacuumpomp, daar vertelde mij Yoga docent (wat tevens de docent is voor de babymassage) ook over, dat er dan een ruggenwerveltje of iets dergelijks verschoven kan zijn. Dus misschien kan zo'n osteopaat ook iets voor je betekenen.

Ik voel me eigen ook heel goed en dat na een keizersnede en ik wil ook heel graag een 2de, 3de 4de en 5de baby :confused: , ja ja ik wil een groot gezin. Maar toch wil ik eerst nog even genieten van dit kleine wereld wondertje. Dus wanneer er een broertje of zusje voor Ryan bij komt durf ik echt niet te zeggen.

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Kili..dat is nou eens goed nieuws. Even het weekend door en dan eindelijk thuis genieten van jullie Andy.

Sab..nou weet ik niet meer of je ook al nutriton bij de flesvoeding hebt geprobeerd, maar dat is ook een mogelijkheid. Voeding wat indikken. Zet ook het hoofdeind van Daimy's bedje wat hoger (b. door dik boek onder pootjes te leggen). Probeer Daimy vrij rechtop de fles te geven en houd haar na de voeding ook 20 minuten rechtop. Misschien heb je dit al wel gedaan hoor ;)
    Als je naar de ka zou willen zou ik met je verhaal naar de Ha gaan. Laat je niet wegsturen en "dik" je verhaal maar aan. Zeg al van alles geprobeert te hebben en vertel dat het naar jouw idee steeds erger wordt.
    Lijkt me sterk dat je dan geen doorverwijzing krijgt.

Het blijft soms ook voor een Ka moeilijk om een goede diagnose te stellen. Uit eigen ervaring weet ik ook alles van een verborgen reflux. Eva heeft dat ook gehad. Uiteindelijk na een ph-metrie meting in het ziekenhuis kon de diagnose gesteld worden. M.b.v medicatie en bovenstaande tips wisten wij het toen in de hand te houden. Zodra eva aan het vaste voedsel begon verdwenen alle klachten.

Missco...schrikken zeg. Gelukkig is het goed afgelopen.

Hier weer een prima nacht gehad. 1x voor de voeding en direct erna weer slapen. Uiteindelijk vanmorgen om half negen weer..dus lekker uitgeslapen met z'n allen..zelfs de dames sliepen nog :)
    Helaas is ook hier de spruw weer terug. Heb er nog steeds geen klachten van, maar tijns tong werd steeds witter. En ik begon te merken dat hij zo nu en dan pijn had bij het drinken. Vanmorgen hier in Duitsland naar de apotheek gegaan en kreeg daar een destinoxgel met lidocaine (wordt ook bij het doorkomen van tandjes gebruikt) wat speciaal voor zuigelingen met spruw gebruikt kan worden. Het neemt de pijn wat weg waardoor et drinken rustiger verloopt. En ik kan jullie zeggen...na twee keer gebruik merk ik echt een duidelijk verschil met drinken. Tijn drinkt nu weer rustig en stevig door. Oja..direct maar een flesje sab simplex meegenomen.

Tijn ligt nu lekker te slapen, eva en isa zijn bij opa en oma spelen dus moeders gaat even heerlijk in het zonnetje zitten.

Fijn weekend allemaal.

Kwebbel

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ja idd, gelukkig is het goed gegaan.
    maar dan zie je al die mensen kijken van je haalt dat kind er toch ook niet uit bij het voetbalveld...
    sjongejonge hoe groot is de kans dat zoiets gebeurt nou helemaal :(
    hij had kramp en dan laat ik em niet zomaar liggen!

maar voelde me wel heel erg schuldig, en meteen ga je ook aan jezelf twijfelen :(
    ben ik dan echt zo'n slechte moeder dat ik daar niet bij nadenk :(
    dat er een kans van 1 op kweet niet hoeveel miljoen is dat er precies op dat moment op exact die plek een bal terecht kan komen?

13. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ kili wat heerlijk zeg, dat andy ws maandag mee naar huis mag, dan kan het grote genieten gaan beginnen!

@ sab he dat klinkt vervelend, ik hoop dat je snel terecht kunt bij de ka.

@ missC ik denk dat de kans groter is dat je de lotto wint ;) Gelukkig maar dat het zo goed afgelopen is!

@ kwebbel vervelend dat de spruw weer terug is, maar gelukkig werkt het middeltje. Behandel je jezelf ook? Ik heb nu daktarin orale gel, dat smeer ik Mika in zijn mondje en op mijn tepels bij elke voeding. Ik geloof wel dat het iets verbeterd is, maar blijft een naar gevoel in mijn borsten en tepels....

hier ook een relaxte nacht gehad: om 21.30u sliep meneer en kwam pas om 3.30u weer voor een voeding, daarna om 8u weer. Hij begint nu ook echt vaak te glimlachen....echt lief!

14. Goedemiddag..

Zo ben der ook weer ff.. Zag dat er veel gekletst was de afgelopen dagen. Heb niet alles teruggelezen..

Heb wel gelezen dat het met Andy nu goed gaat.. Gelukkig maar..

Hier gaat alles goed.. Ben alleen een beetje "druk" geweest de afgelopen dagen, voor mij gevoel dan, maar ik weet niet meer waarmee. Ja afgelopen donderdag weer bij mijn moeder geweest met Wayne. Kon ik ff rustig naar de kapper, terwijl Wayne daar in bedje lag te slapen..

En gistermiddag zijn ze van mijn werk op kraamvisite geweest.. Mijn teamleider en een collega.. Mijn teamleider was na een half uurtje alweer weg.. Mijn collega is wat langer blijven zitten.. Dat was wel gezellig..

Ik heb gister ook gesolliciteerd voor een andere baan.. Ik zeg nog niet wat, eerst maar afwachten of ik op gesprek kan komen. Maar tis in elk geval een baan wat beter te combineren is met Wayne, en in mijn eigen woonplaats..

Wayne ligt nu weer lekker te slapen. Sinds maandag lacht hij.. Ech zo lief!

Nou ja. Ik ga ff wat fotootjes uitzoeken voor de spam!

15. [​IMG]
    Euhm..

16. [​IMG]
    Op de buik..

17. [​IMG]
    Lachen!

18. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    zoo ben ik even snel zo vroeg in ochtend ga zo weer in bed yorgos slaapt weer..

jeetje cynthia.. das ook eng... nou gelukkig goed afgelopen toch.. en al sje je kind niet mee kan nemen naar het voetbeld veld waar dan nog wel mee naar toe.. overal kan wat gebeuren hoor ook als je de straat over steekt

en voor een 3e gaan doe ik nog niet... over een jaar ofzo :) ik ben na cailynn voor een 2e geggaan na 4/5 maand maar is een miskraamm geworden. nu zei de arst dat als je snel voor een 2e gaat de kasn op ene miskraam hoger ligt dus wil daarom nog wachten ik wil niet weer die pijn hebben :(

nou ik ga terug naar bed

19. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Dat er al zoveel denken aan een tweede... Ik moet er echt niet aan denken nu.. Het lijkt me ook heel erg druk om twee kinderen zeer kort op elkaar te krijgen. Dan zou ik er niet zo van kunnen genieten denk ik.

20. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    @ Mielen..ja ik behandel mezelf ook. Ook de orale daktarin gel, maar ik ben dus blijkbaar de vorige keer toch te vroeg gestopt :(

Ik vind het wel leuk om te lezen dat velen toch alweer aan een tweede denken. En natuurlijk is het even druk, maar als ik nu naar eva en isa kijk (waar ook maar anderhalf jaar tussen zit) is het echt leuk. Er zitten ook vele voordelen aan ;)

Kwebbel

Deel Deze Pagina