April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier eigenlijk ook altijd een hand op zijn borstje of een speen in zijn mond houden met één hand en zijn wenkbrouwen strelen (helpt hier heel goed!) met de andere. Bijna nooit eruit halen, maar ook nagenoeg nooit laten huilen. Jari komt ook echt niet aan anderhalf uur huilen, hij huilt veel minder, maar ik heb soms ook het idee dat dat komt omdat ik altijd wel op hem reageer. Vandaag heb ik hem na een verjaardag twee minuutjes laten huilen omdat ik ook wel sterk het idee had dat hij het even van zich af moest huilen, maar dan ga ik snel weer naast zijn bedje zitten om hem tot rust te brengen. Voordat hij echt slaapt ga ik meestal zijn kamertje uit, en als hij dan toch weer gaat huilen herhaal ik dat. Als ik steeds blijf zitten totdat hij daadwerkelijk slaapt gaat hij daar vast aan wennen en dan kan een ander hem straks niet meer in slaap krijgen. Overigens, wanneer hij echt erg huilt, is er iets met hem. Dan heeft hij krampjes of last van zijn maagzuur. Vind het zooo zielig voor hem als ik daar niet op zou reageren. Met krampjes kan ik hem niet altijd troosten, maar ik blijf hem dan dicht tegen me aan drukken om hem wel het gevoel te geven dat ik er voor hem ben. Komt niet vaak voor trouwens, die krampjes.

2. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Vandaag is het echt drama met huilen.. Hij valt gewoon niet in slaap. Nu kost dat altijd wel veel moeite, maar vandaag helemaal. Roel is al ingebakerd, maar dan nog valt het niet mee.. Wel vervelend hoor.

3. ik herken het...is hier precies zo....
    ook terwijl ze ingebakerd is...

4. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Frustrerend is dat he.. Vanaf 18.00 uur is het eigenlijk alweer allemaal tobben. Drinken, naar bed, huilen.... Dan na een tijdje weer laten drinken en dan weer naar bed en huilen... Dus om kwart over 9 maar weer drinken en ligt hij net in bed en huilt weer.. zucht.. :(

5. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Ik haal Ben ook meestal eruit als hij echt aan het huilen is. Hij jengelt inderdaad ook vaak als hij gaat slapen 1 krijsje en dan een beetje gepruttel en dan is het weer ff stil enzo. Dan laat ik hem gewoon liggen. Maar bij het echte huilen is hij meteen kalm als ik hem dan oppak, dan valt hij ook meestal in slaap direct. 's Nachts slaap hij hier ook eigenlijk meteen weer verder na de luier en fles. Soms als hij een beetje wakker word terwijl hij toch echt nog ff moet slapen troost ik hem inderdaad ook terwijl hij nog in de wieg ligt. Maar het valt hier ook erg mee met het huilen gelukkig. Lijkt me ook heel moeilijk en frutsterend als ze zoveel huilen dan kun je ook niet aan de gang blijven.

Wij hebben Ben trouwens nog steeds in zijn wiegje bij ons op de slaapkamer. Ik vind het ook wel gezellig, maar zodra ik de nieuwe babyfoon heb ga ik hem wel op zijn eigen kamertje gaan leggen. Wij hadden een babyfoon van de Hema, zoooo kut, alleen maar ruis. Nu heb ik zo'n alecto dbx88 besteld bij megapool.nl en die hebben mijn ouders vrijdag daar op gehaald (afhaalpunt zit in veenendaal) dus die nemen hem binnen kort hier mee naartoe. Zal het wel gaan missen denk ik, vind het zo lekker als je wakker wordt om meteen in dat wiegje te kijken en al die lieve geluidjes te horen :D.

6. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @LaDi: Ja, dat bedoel ik ook ja.. Dat je soms niet aan de gang kunt blijven om je kind te troosten. Ik ervaar dat wel zo in ieder geval. Hij is wel even te troosten, maar zodra hij dan weer in bed ligt is het weer huilen.. Daar moet hij dan even doorheen en dan valt hij dus uiteindelijk wel in slaap. Het vervelende is dan wel dat het soms erg lang duurt...

7. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Ja dat kan ik me goed voorstellen inderdaad! Hier huilt hij ook gewoon weinig (laatste dagen wat meer maar hij heeft last van zijn 2e sprongetje). Eigenlijk alleen als er gewoon iets is dus dat is natuurlijk ook veel makkelijker.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Nog één keer spammen (en dan ga ik lekker naar bed, even kijken of Deane nog wil drinken en dan slapen)...
    Ik vond hem hier zó schattig, in de BabyBjörn draagzak.
    [​IMG][/img]

9. ja erg frustrerend...wisten we maar wat we er aan konde doen he....
    Hier slaapt ze nu nog in de box....ga ze zo de fles geven en dan naar boven doen.... ben benieuwd of ze dan wil slapen

10. We hebben trouwens de 100 pagina's behaald!

Heb de lijst met gegevens al ff nie gezien....
    maar ga nu slapen, zal morgen wel eens zoeken waar hij staat.

truste dames!

11. Bri

Bri Niet meer actief

Marleen, dat lijkt me heel erg zwaar. Denk ook om jezelf hoor, zorg dat je ook rust en ontspanning vindt!

12. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    zo ben ik ook weer effe...
    vandaag lekker wezen winkelen, daimy gedraagt zich dan echt als een engeltje :D we zijn zo al een aantal keer op stap geweest, en je hoort haar echt helemaal niet, ze vind het wel gezellig geloof ik ;)

ik weet echt niet meer wat ik allemaal gelezen heb,

ladi gefeliciteerd met ben zijn 2e maandje alweer!

over het huilen...ik haal haar er meestal wel even uit , als ik haar laat liggen gaat ze juist steeds harder huilen en dan valt ze helemaal niet meer inslaap. als ik haar gewoon even 1 minuutje oppak, slaapt ze zo weer verder. gelukkig huilt ze ook eigenlijk niet veel, alleen als er is iets is. als ik haar wakker in bed leg gaat ze ook vaak binnen 10 minuten wel slapen, zonder te huilen. snachts word ze eigenlijk nooit meer wakker, altijd 23 uur laatste fles en dan om 6 uur weer. vaak slaapt ze dan ook weer door 10 uur. echt heerlijk ;)

hoe doen jullie dat eigenlijk, brengen jullie je kindje overdag na iedere voeding naar boven om te slapen, of slapen ze ook wel is beneden in de box of kinderwagen?

allemaal leuke foto´s voorbij zien komen. erg leuke foto ook bri, met dat petje op :D

daimy slaapt trouwens ook nog steeds in het ledikantje op onze kamer, haar eigen kamertje zit aan onze slaapkamer ´vast´ en ze word snachts niet meer wakker dus ik denk dat we haar binnenkort wel daar gaan leggen. kunnen papa en mama ook weer eens stoeien :)

buddy, wel een mama´s kindje he :) die schoonzoon van mij. inderdaad wel lastig als jullie het zelf ook even gezellig willen maken ;)

Ladi, hier ook de dbx-88, echt een super ding! je hoort echt alles , ieder zuchtje. de muziekjes die erop zitten vind ze ook helemaal geweldig , en je kan alles lekker op afstand bedienen. dus als ze boven in bed ligt, en ze begint te pruttelen, kan ik zo de muziekjes of het lampje aanzetten, of ik praat even tegen der :D heel mooi helder geluid ook.

13. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    zo te zien is het trouwens bij de chinese geslachtskalender aardig 50/50. en ja je hebt natuurlijk altijd 50 % kans op een meisje en 50 % kans op een jongen :) zal dus inderdaad wel weer een van de velen fabeltjes zijn ;)

14. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Sab: Ik leg hem alleen maar in zijn eigen bedje om te slapen, ik wil er bewust een beetje structuur in houden voor hem. Ik heb wel eens een stukje gelezen over rust en regelmaat waarin beschreven staat dat als je je kind op verschillende plaatsen laat slapen, hij ook soms niet meer weet wat er van hem verwacht wordt. Ik kan me daar wel in vinden. Anders is het wanneer ik met de kinderwagen op stap ga en hij bij thuiskomst nog slaapt. Dan ga ik hem natuurlijk niet wakker maken ;) Zo speel ik trouwens ook niet met hem wanneer ik hem in bed leg om te slapen. Ik weet niet of het daardoor komt, maar hij is best een makkelijke baby... Ik merk wel dat wanneer we meer dan één keer met hem weg gaan op een dag, dat hij erg onustig wordt. Wij gaan dus niet meer dan één keer per dag weg met hem (op visite oid).

Ladi, sorry het was me een beetje ontgaan, maar gefeliciteerd! 2 maanden alweer, wat gaat dat snel zeg!

Marleen: Heb je hem wel eens geprobeerd te troosten terwijl je hem laat liggen? Een goede tip daarbij is om een makkelijke stoel naar boven te halen, ik heb een comfortabele stoel van beneden neergezet. Ik zit op slechte dagen weleens een half uur boven om hem rustig te houden, maar dan huilt hij niet en valt ie tevreden in slaap. Ik weet dat dat lang is, maar een half uur in gehuil zitten geeft zoveel meer onrust en onzekerheid, en dan kost het me meer energie (en mijn kind ligt maar te huilen). Vervelend voor je dat Roel moeite met slapen heeft! Leg je hem trouwens een bepaalde tijd na de voeding weg? Kan het dan misschien niet zo zijn dat hij krampjes oid heeft? Sommige baby's hebben een bepaalde tijd na de voeding veel last, misschien helpt het om hem net iets eerder of later weg te leggen? Lastig hoor!

Bri: Schattige foto!

Over dat duimen trouwens: ondanks zijn speen heeft Jari het duimen helemaal uitgevonden! Heb het vandaag maar eens op de foto gezet, maar weet niet hoe ik het hier moet plaatsen dus heb het maar weer op de hyves gezet.

15. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    goedemorgen

wat een schijtweer zeg!dacht dat het goed ging zijn vandaag?ofwel komt het nog :)

gisteren niet veel tijd meer gehad om te reageren,wel alles gelezen.

jurre heeft vannacht weer geslapen van negen tot kwart voor zes!woohoow
    nu zijn flesje op en ligt in zijn wiegje,gaat dadelijk terug in slaap vallen denkik.
    gisteren heeft hij uitzonderlijk veel geslapen overdag.zijn we niet gewend van hem.

hij heeft ook zijn handjes gevonden om op te sabbelen,hoewel hij dat niet lekker vind want na twee keer zuigen moet hij kokhalzen haha.grappig om te zien en te horen.hij vind zijn fopspeen toch beter.

wanneer hij weent en ik hoor dat het niet echt gemeend is laat ik hem ook wel doen hoor.heb het gedacht dat hij al begint te weten dat wanneer hij weent hij eruit gehaald word :)dan heeft hij zo echt een aanstellerig geluid als hij "weent".hj ligt hem dan echt te forceren haha leuk om te horen
    als hij echt weent haal ik hem er wel uit.dan scheelt er iets.anders hoor ik hem nooit(behalve zijn trukjes natuurlijk)

zou het kunnen dat hij sinds een dag of twee echt begint te zeveren?(of kwijlen hoe moet ik het zeggen dat jullie het verstaan?)

16. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Sab: Na het drinken en even knuffelen gaat Roel altijd naar zijn eigen bed. Ik doe het eigenlijk net zoals Nikita het beschrijft. Eerst sliep hij wel beneden in de kinderwagen of de box, maar ik merkte dat hij daar toch nog meer onrustig van werd. Nu is hij dat nog best snel, maar ik wil toch het ritme erin proberen te houden. Ik speel ook niet met hem als hij in zijn bedje ligt (ook net als Nikita). Het bed blijft zo slaapplaats en de box zijn speelplek.

@Nikita: We hebben hem vaak geprobeerd te troosten als hij in bed ligt. Er ook een half uur naast gezeten, maar dat werkt niet echt. Hij blijft daardoor alleen maar meer wakker lijkt het. Ik ga wel eens even bij zijn bedje staan en dan aai ik over zijn hoofdje en wenkbrauwen en soms wordt hij daar wel duf van. Qua tijd na de voeding heb in bed leggen hebben we ook al gevarieerd. Ik merk er niet echt verschil in. Het blijft lastig!

Vannacht is het trouwens wel weer erg goed gegaan! (het is erg fijn dat hij 's nachts wel zo goed slaapt!). Om kwart over 9 laatste voeding en om half 6 wakker. Daarna wilde hij alleen niet goed meer slapen. Elke keer dacht ik dat hij sliep en dan begon hij toch na 10 minuten weer te huilen.

17. Niet meer actief

Sorry voor mijn late reactie.
    Wij moesten speciaal voor Jamelia de dodiefles halen (met 3 standenspeen) en daarop kun je ook een 3 standen papspeen doen. Werkt prima met de nutriton...
    Daarna met heet water goed uitspoelen, zodat het niet verstopt raakt :)

Alleen nadeel is, k moest dat spul ook voor in huis halen, maar nu gebruikt het ziekenhuis dat niet meer :(

18. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Chinese Geslachtskalender

Sab85 - Meisje - klopt!
    Nikita23 - Jongen - klopt!
    H25 - Meisje - klopt!
    mielenl - Jongen - fout!
    Simone - Meisje - fout!
    Corina - Jongen - klopt!
    Marleen1979 - Jongen - klopt!
    mamaatjevan5 - Jongen - klopt!
    Esjuh - Jongen - fout!
    Tearke - Jongen - klopt!
    Isra - Jongen - fout!
    Kwebbeltje - Jongen - fout!
    oOMissCOo - Jongen - klopt!
    Cristel1986 - Jongen - fout!
    Bri - Jongen - fout!
    LaDi - Jongen - fout!
    AstridvD - Meisje - fout!

17 bevallen mama's waarvan:
    8 goed
    9 fout

Voor ons kwam de voorspelling dus niet uit.

Hier redelijke nacht gehad. Benthe lag er om half 12 in, was om 3 uur wakker en daarna weer om half 7. Maar ze viel wel steeds meteen weer in slaap. Ze is trouwens een klein beetje verkouden. Vast van mij overgenomen, want ik ben al 1,5 week aan het snotteren. Niets geen hoesten erbij, alleen steeds verstopte neus en zeer hoofd. Ben het wel een beetje zat :cry: en de zakdoeken raken op. :)

19. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    oooh schiet me net te binnen!vandaag de grote dag voor kili

20. Niet meer actief

Goedemorgen allemaal....

Moest even heeel wat bijlezen, en ben dus de helft alweer kwijt

Miss: Kan me voorstellen dat je geschrokken bent... Gelukkig is alles goed gegaan, en laat die mensen maar praten hoor...
    Je kan moeilijk hele dag in huis blijven zitten...

Astrid: Fijn dat het beter gaat nu Benthe haar tongriempje is geknipt

Kili: Fijn om dat nieuws te horen zeg. Hoop dat je straks met goed nieuws komt.

Sorry, de rest ben ik een beetje kwijt...

Bri: Leuke mobile heb je in de box :D Dezelfde van ons hangt momenteel in het ziekenhuis... Vind ze geweldig.

Hier een heel druk weekend achter de rug, moet er nu nog van bijkomen.
    Vrijdag kwam mijn schoonmoeder helpen inpakken van dozen (is weinig van gekomen)
    We hebben de helft van de woonkamer gedaan, verder lekker de stad in, en daarna weinig bijzonders.
    Veel in het ziekenhuis geweest, waar we weer op ontploffen stonden, maargoed...
    Zal het even uitleggen...
    Jamelia moet 48 uur dipvrij zijn, wil ze van de monitor af mogen.
    Nu hebben wij dus nagevraagd wat wel of niet als dip wordt gezien, en we kregen heel veel verschillende antwoorden.
    Toen we dus 's avonds de kinderarts tegenkwamen en het daaraan vroegen zei ze: Ik ben vrij op dit moment dus wacht maar een week,.. :(
    Heel vervelend om niet te weten waar je aan toe bent.

Zal zo nog wel even een leuke foto spammen... Papa is nogal een grote voetbal fanaat... dus... kijk zo maar :p

Liefs

Deel Deze Pagina