Hee Marleen, vervelend joh dat je al zoveel geprobeerd hebt. Bij het cb hebben ze ook vaak wel adviezen, misschien kun je daar om raad vragen? En uitleggen wat je allemaal al geprobeerd hebt? Misschien heeft Roel last van iets simpels wat wij gewoon over het hoofd zien. En dat kan misschien weer een hoop frustraties voorkomen, want het lijkt me best frustrerend voor jou! Kwebbel: Veel succes bij het cb! Angel: Wat een ontzettend lieve foto's! Corina: Wij gebruiken nu 4 schepjes op 150 ml (zonder medicatie hadden we wel 8 schepjes nodig) en de enige speen die niet te snel of te langzaam gaat bij ons is de dr. Brownfles met nr. 2 speen. Hij doet daar 20 minuten over (15 met nr. 3 speen) en dat is precies goed volgens het cb en het ziekenhuis. Avent, Difrax, en wat we ook allemaal geprobeerd hebben: De ene speen ging veel te langzaam of verstopte, de andere ging veel te snel (fles binnen twee minuten leeg) en weer een ander zoog vacuum door het harde zuigen. Na lang zoeken dus deze fles. Tearke: Klinkt als een superbaby, die Jurre! Ik ga mijn vriend maar eens in bad slingeren, hij zit naast me in de wipper geluidjes te maken en te lachen. Ik vind dat er nu echt een leuke tijd aangebroken is met al die interactie en dat lachen. Het is zo'n pretletter!
Corina, ik heb ook het gevoel alsof ik weer een sprongetje verder ben. Ryan ligt ook niet meer met gebalde vuisten en als hij naast mij ligt probeert hij zijn handjes in mijn mond te stoppen . Ook strekt Ryan idd zijn beentjes als wij met buik op buik tegen elkaar zitten/liggen, ik vind hem dan ook al echt groot. Ryan is al 58 cm en ik ben 1.58 dus mijn man zei al hij hoeft nog maar 1 meter te groeien en dan is hij zijn moeder voorbij, dat redt hij wel voordat hij 1 is hahahah! Marleen, nee ik haal Ryan niet snel uit bed als hij huilt, soms huilt hij 5 minuten en valt dan weer in slaap ook ga ik dan niet naar boven om zijn tutje in te doen. En als ik hem s'avonds rond 18.30/19.00 in zijn bedje leg, dan huilt hij soms wel is 15 minuten tot een half uur en daarna is hij vertrokken, hij heeft dat gewoon even nodig om in slaap te vallen. Ik ben wel is naar boven gelopen, maar als hij mij dan ziet begint hij heel hard te lachen de boef. Maar als hij echt ligt te krijsen dan ga ik hem wel troosten boven door mijn hand op zijn buikje te leggen en soms haal ik ook wel is uit zijn bedje als hij heel overstuur is, maar blijf wel boven met hem totdat hij weer gerustgesteld is en dan leg ik hem weer terug en dan slaapt hij ook gelijk. Maar dit komt ook heel weinig voor. En als het etenstijd is dan haal ik hem wel direct uit zijn bedje. Ryan is ook niet huilerig, het is een heel tevreden kindje, dat zeiden ze trouwens ook op het CB, dat hij zo lekker relaxt was. Ryan sabbelt op zijn wijsvingers, die zijn al helemaal rood. Hij heeft ook een tutje, maar als hij die kwijt is pakt hij dus zijn vingertjes. Ik speel ook niet met Ryan in zijn bedje, een bed is om in te slapen en de box om te spelen. Sab, Ryan gaat eigenlijk altijd weer naar boven, alleen na zijn voeding van 14.00 uur dan hou ik hem beneden en dan ga boodschappen doen, dus slaapt hij in de kinderwagen, of ga ik ergens een bakkie doen. Als we dan thuis komen lekker even spelen samen en daarna in de box en als mijn man dan thuis komt kan hij ook nog even lekker kroelen en knuffelen daarna flesje en naar bed. Ik ga ook bewust maar 1 dagdeel (dus tussen 2 flessen door) op pad met hem, de overige tijd wil ik dat hij in zijn bedje slaapt. Natuurlijk zijn er wel is uitzonderingen, maar die probeer ik zelf zo veel mogelijk te beperken.
goeiemorgen meiden, ff snel bericht vanaf hier. moet vanmiddag weer werken, helaas is het slecht weer dus de kinderwagen gepimpt met een prachtige (ughe ugh) regenkap hahahaha tygho heeft vanacht, na 3 nachten weer om 4 uur te zijn gekomen, weer eens doorgeslapen van 11 tot half 7. eigelijk nog wel langer want die laatste fles heeftie slapend opgedronken, kon hem met geen mogelijkheid wakker krijgen Gisteravond zijn collega's van harmen nog op kraamvisite geweest. kleertjes gekregen(past nog net hahaha) ook een broekje en sokjes voor het EK knuffeltje,rammelaar en rugzakje en een boekje met de eerste woordjes! Meneer is dus weer lekker verwend de visite was lekker op tijd weer weg en Tygho sliep als een roosje dus ook weer lekker wat tijd met harmen samen gehad(hij zit nu in belgie en komt misschien niet thuis vanacht ) @sharon, leuke foto's zeg! vervelend is dat als er niet gezegd word waar het op staat he @kwebbel, succes bij het cb! @bri, lekker manneke heb je zeg! @all, als tygho huilt kijk ik het ff een paar minuutjes aan en dan ga ik hem troosten. als het na een poging of 3 nog niet werkt haal ik hem eruit. @Buddy, wij hebben hier de simpele BF van philips avent...geen poespas met muziekjes maar wel terugspreekfunctie. en je hoort ook alles! @nicky, Duimt jari al ja...tygho begint pas net te sabbelen op zn handjes maar heeft nog niet in de gaten die bij hem horen. hij kan dus ook erg boos worden als "iemand" die handjes weghaald! heb wel foto's van de duim in de mond maar dan moet ik dus de arm tegendruk geven zeg maar. dat was et wel weer zo'n beetje geloof ik. Zal me zo de jas eens aantrekken en de plu erbij pakken en dan richting de school lopen. misschien kom ik vanmiddag nog ff checken, ben me aant orienteren op studies dus ga nog wel ff het www op. iedereen fijne middag ondanks het $#*@&%weer. groetjes!
mogge meiden! @ marleen vervelend hoor, dat roel zo huilerig is. Ik herken het wel een beetje, wij hadden precies hetzelfde in het begin. Mika viel na de voeding in slaap, wij legden hem in zijn bedje en binnen 10 minuten was hij wakker en huilde en was hij niet stil te krijgen. Wat bij ons heel goed geholpen heeft, is het bedje een beetje schuin zetten, omdat ik denk dat Mika last had van maagzuur/oprispingen. Zodra je hem horizontaal legde, werd hij wakker en huilde hij. Terwijl hij op onze arm, of in de maxi cosi (dus "zittend") heerlijk kon slapen! Ook nemen we nu ruim de tijd om hem te laten boeren. Nouja je zal vast al het nodige geprobeerd hebben, ik hoop in elk geval dat je er snel iets op vindt, ik weet hoe frustrerend het is als zo'n kleintje zo veel huilt! Mika heeft de eerste paar dagen in de kinderwagen op onze slaapkamer gelegen. Maar ik werd echt bij elk geluidje wakker, dus al vrij snel naar zijn eigen kamertje verhuisd. Wel de babyfoon naast me, heel zachtjes, dus meestal ben ik 's nachts al wakker voordat hij begint te huilen, met als gevolg dat mijn man heerlijk doorslaapt.... Hier vanmorgen de blije doos op bezoek gehad.....ze was minder blij toen ze "bestellingloos" ons huis verliet, maar goed, dikke pech voor haar...kadootjes stelden ook niet heel veel voor, maar goed, 't is gratis he
Sharon wat een leuke foto's. Misscoo veel succes met werken. Inderdaad jammer dat het zulk slecht weer is. Ik laat Alyshia ook wel eens wat langer huilen. 's Avonds wil ze bijvoorbeeld nooit slapen en al helemaal niet in bed. Toch leg ik haar boven in bed als ze moe is. Eerst gaat ze dan 5 a 10 minuutjes liggen klesten, dan wordt het gemopper en uiteindelijk wordt het echt huilen. Zo laat ik haar wel even een tijdje liggen maar als het echt krijsen wordt pluk ik haar wel uit haar bedje. Ze zal het een keer moeten leren maar niet als ze zo moet krijsen dat vind ik zielig. Verder slaapt ze hier overdag eigenlijk altijd in bed behalve als ik weg moet boodschappendoen of met de honden lopen. Ik leg haar dan in de bakerdoek in de kinderwagen en dat werkt hier prima. Alyshia slaapt overigens al vanaf week twee in haar eigen kamertje omdat mijn man toen moest gaan werken. Mijn man was bang dat Alyshia wakker zou worden van zijn wekker dus hebben we haar lekker op haar eigen kamertje gelegd. Ik vond dat eerst wel heel moeilijk maar ik ben blij dat ik het toen al gedaan heb. geeft je toch meer rust want ik hoor echt elk kreuntje en elk piepje van haar en aangezien ze nogal geluidjes kan maken in haar slaap. Verder hier een supernacht gehad. Om 22.15 uur heb ik Alyshia gevoed waarna ze om 22.30 uur in slaap is gevallen. Ik heb haar vanmorgen om 7.30 uur wakker moeten maken anders zou ze zo nog verder slapen.
Sab hier slaapt Ben overdag beneden in de kinderwagen. Vind het ook wel gezellig als hij dan lekker in de buurt is. Als hij wat ouder is ga ik hem wel boven in zijn bedje leggen, maar nu nog niet. Ik merk ook dat hij overal eigenlijk net zo makkelijk slaapt, ook wel zo handig . Ja ik had al zoveel goeie dingen gehoord over dbx88! Kan niet wachten tot ik hem heb! Thanks voor de felicitaties. Het is zo heerlijk cliche maar het gaat inderdaad zo ontzettend snel. Nikita heb ff op je hyves gekeken, wat schattig inderdaad met die duim! En lijkt het nou zo of heeft hij best grote handen? Marleen wat fijn dat het vanacht zo goed is gegaan! Sharon kun je de Nutriton niet terug brengen naar de winkel? Leuke foto's! Buddy succes met werken! Wat voor studies heb je in gedachten? Sinds gister maakt Ben trouwens steeds meer geluid. Echt van die lieve heldere klankjes, wordt ook steeds harder .
Ladi: Ja hij heeft wel lange vingers ja, maar nu je het zegt: op die foto lijken ze wel heel lang! Wat leuk dat Ben nu meer geluidjes maakt! H25: Wat een lekkere nacht heb jij gehad zeg! Ruilen? Hahaha Mielenl: De blije doos op bezoek gehad, klinkt zo lekker dubben proest MissC: Charmant he, die regenkappen? Ja, hier echt (bijna) doelbewust duimen. Soms wel eens per ongeluk, maar vaak zoekt ie er echt naar en vind hij hem ook snel. Ik heb hem nooit geholpen, had liever gehad dat ie het bij de speen hield, vind het zo moeilijk af te leren! Maar ja, ik laat hem wel lekker zijn eigen koers varen en als hij wil duimen: dan dat maar.
Haha Ladi: Nog even snel 7 berichtjes typen dan, je kan het! En als je niet weet hoe het werkt: Sab heeft ergens aan het begin van de bevallingslijst een demo in-jezelf-praten gegeven, dus succes!
goedemiddag, daar ben ik ook weer vannacht weer geslapen tot half 6, helaas had mevrouwtje daarna helemaal geen slaap meer dus ze was wakker tot de volgende fles van 10 uur, en tijdens de fles viel ze als een blok in slaap, kreeg haar niet eens meer wakker dus ze heeft maar 100cc op. nu ligt ze nog lekker te slapen. Ladi , ben toch stiekem wel blij te horen dat ik niet de enige ben die daimy overdag beneden laat slapen sochtends laat ik haar in haar bedje boven, maar smiddags is ze lekker heel de dag beneden, ze slaapt dan in de wagen of in de box, hier leg ik dan het matrasje uit de wagen soms neer anders vind ik het zo hard. En ze slaapt eigenlijk altijd goed, meteen na de voeding slapen en pas voor de volgende voeding weer wakker worden. Zat al helemaal te twijfelen ik haar ook naar boven moest brengen overdag, omdat ik iedereen dat eigenlijk hoorde doen. maar zoals jij al zegt het is toch wel fijn als ze overal kunnen slapen, en ik vind het ook wel gezellig. anders zou ik ook heel de dag boven zitten om steeds bij haar te kijken. Ik stond er eigenlijk eerst helemaal niet zo bij stil, omdat de kraamhulp haar ook heel de dag beneden hield en in de wagen liet slapen hebben wij het maar zo overgenomen. Het schijnt dat het de 1e 6 maanden ook niet zoveel uitmaakt gelukkig. Hier geen duimer...daimy wil echt alleen maar der speentje, toen ze net geboren was wilde ze ook wel mijn pink, maar daar heeft ze inmiddels ook geen interesse meer in. komt me heel bekend voor die verhalen van jullie haha daimy kan ook zoo driftig worden als haar handen weer eens alle kanten op vliegen. dan slaat ze zichzelf of trekt ze der speen uit haar mond en daar zwaait ze dan mee rond. boos dat ze dan word haha. ben wel benieuwd wanneer ze dat besef krijgen. Kili eindelijk is het maandag!! veel succes vandaag en ik hoop dat jullie Andy lekker mee naar huis mogen nemen!! missc ik vind t nog steeds knap hoor dat jij al zo snel weer aan het werk bent! ik moet er nog niet aan denken voorlopig, al scheelt het natuurlijk wel een hoop dat jij je ventje lekker mee kunt nemen ik heb trouwens geen zin in zon muts van de blije doos over vloer hoor, bellen die vantevoren of staan ze zomaar voor de deur opeens? Verder nog even een rare vraag. gisteren toen ik daimy in bad deed, viel het me opeens op dat haar buikje zo ''opgeblazen'' is. vond het opeens zon raar gezicht, haar heupjes zijn heel smal en dan opeens word het buikje heel breed en hoog. nou vraag ik me af of dat normaal is , en dat het me gewoon nog nooit eerder is opgevallen? ze lijkt er geen last van te hebben ofzo. hebben jullie kindjes dit ook? zal wel weer zon overbezorgde moedervraag zijn maar ben toch even benieuwd. leuke foto's weer allemaal! nou tis weer een heel verhaal geworden geloof ik
Hihi ja die cursus van Sab kan ik me nog goed voor de geest halen . Sab ik laat Ben 's ochtends nog ff boven liggen, want zoals vanmorgen geef ik hem dan om 9 uur de fles en ga daarna zelf douchen en als ik daaruit kom ligt hij lekker te slapen dus dan laat ik hem lekker liggen. Ik moet zeggen dat hij 's middags ook niet heel veel slaapt, dat zijn echt zijn wakkere momentjes. Dan slaapt hij vaak maar een uurtje of half uurtje voor hij weer wakker is en lekker rond wil kijken en praten . Wel zo gezellig dan om hem dan beneden te hebben. Het is inderdaad wel fijn dat ze overal kunnen slapen, als hij niet goed zou kunnen slapen beneden zou ik hem natuurlijk gewoon boven neerleggen maar na zijn fles van 17.00 uur slaapt hij altijd wel goed en dan laat ik hem nog ff beneden zodat papa de volgende fles kan doen en dan weer naar boven. Zaterdag sliep hij dus tijdens die verjaardag bij vrienden van ons boven in hun slaapkamer, hij was helemaal knock-out . En inderdaad verwennen kan je ze nu toch nog niet. Van de blije doos bellen ze van te voren, ik heb meteen gezegd tegen haar toen ze hier was dat we het niet breed hebben op het moment. Dus ze draaide alleen haar verhaal af en ik zei af en toe goh wat leuk maar wel duur zeg . Jari is gelukkig wel wat mooier dan Wibi . Hoeveel drinken die kleintjes van jullie eigenlijk op een dag? Ben drinkt nu zo'n 6 flessen per dag en zit op zo'n 700 cc in totaal (hij is nu zo'n 4,5 kilo).
Ben heeft trouwens ook wel een bol buikje. Echt een verschil met het begin want toen was alles zo mini en klein aan hem. Er zit natuurlijk ook heel veel weggestopt in dat kleine rompje aan organen, denk dat het normaal is hoor.
@ nikita schattige foto's hoor! En inderdaad lange vingers.....heeft Mika ook (en grote voeten!) @ sab de blije doos belt voor een afspraak en Mika had ook zo'n bol buikje, is nu wat minder geworden volgens mij! Mika slaapt overdag ook altijd boven, leg ik hem in zijn box dan gaat hij echt niet slapen, dan ligt hij continu te jengelen. Meestal gaat hij gelijk slapen zonder te huilen, hij heeft de laatste week zijn speentje nauwelijks gebruikt! Als hij honger heeft, dan sabbelt hij ook wel eens op zijn handje (nog niet echt op zijn duim). Soms is hij echt overstuur, maar dan probeer ik hem te troosten zonder hem uit zijn bed te halen, meestal lukt dat wel met een speentje, een liedje en aaien over zijn bolletje.
mijn snelcursus tegen je jezelf lullen is wel blijven hangen geloof ik he moet ik er misschien toch is wat mee gaan doen daimy zit nu zo tussen de 750-900 cc ,150cc per fles, meestal 6 flessen maar heel soms 5 flessen omdat ze dan snachts zolang slaapt red ik die 6e dan net niet. hoeveel ze nu precies weegt weet ik niet, wel boven de 5 kilo. gelukkig is daimy niet het enige bolle buikje zo te horen, dan zal het wel normaal zijn.