April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heej dames,
    ff snel...kom strax terug maar Esmee moet zo naar school...

Hier een goede nacht gehad:
    half 11 fles-half 5 fles en half 10 fles!

2. Luna drinkt flesjes van 120 en meestal 6 per dag.
    Maar van die 6 flessen gaan er mar 3 of 4 helemaal op.
    ze weegt 3640 gram

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mooie foto's de revue zien passeren. Vervelend voor de mama's waarvan de kleintjes zoveel huilen. Misschien eens bijhouden op papier wanneer en hoelang jullie kleintje huilt. Zo krijg je voor jezelf een goed beeld en kan je daarmee misschien eens naar een deskundige toe.

Vanmorgen met Tijn voor het eerst naar het cb geweest. Meneer weegt nu 5075 gram, 54,5 cm en een hofdomtrek van 39 cm. Al met al doet hij het dus prima op mijn borstvoeding. Ben er gewoon trots op. :D
    Zijn verdere apk was ook prima.
    Ik laat Tijn overdag ook veel beneden. Hij ligt dan wisselend in de kinderwagen, box, wipstoel, hangmat. Smiddags doet hij zijn slaapje boven in bed en daarna weer naar beneden. S-avonds na zijn voeding (wisselende tijden) gaat hij weer naar boven. Ik heb dat met mijn twee meiden ook zo gedaan en dat is ons allemaal goed bevallen. Ze sliepen en slapen nog steeds prima. Daarbij vind ik het gezellig als Tijn ook beneden is. Hij slaapt gewoon door alles heen zelfs als ik met de stofzuiger langs hem heen loop.
    Tijn produceert ook steeds meer geluidjes en lachjes. Echt leuk. Eva meende al een hoi te hebben gehoord :confused: ik zeg.."dat kan toch nog niet", maar ze is overtuigd dat het hoi was :)

Ik leg Tijn ook meestal wakker in zijn bedje weg en 9 van de 10 keer gaat dit goed. Soms jengelt hij even en valt dan in slaap. Als hij huilt haal ik hem niet direct eruit. Afhankelijk hoe hij huilt. En haal ik hem eruit blijf ik op zijn kamer, troost hem even (soms een troostslok) en leg hem weer terug. Vaak is dat voor Tijn dan voldoende.

Kwebbel

4. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Ik had ook ergens gelezen dat ze per kilo zo'n 150 cc moeten drinken dus dan komt Ben op 675 cc, dus dan zit het wel goed. Denk wel dat hij binnenkort grotere flessen wil. Hij drinkt nu nog flessen van 120 water (dus 135 met voeding) en die gaan steeds beter op.

5. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Kwebbel wat fijn dat Tijn het zo goed doet! Ben slaapt inderdaad ook door de stofzuiger heen, was ik verbaasd over. Ah wat schattig, heeft hij stiekem zijn zus al begroet :D. Ben zei gister iets wat wel heel erg als nee klonk :D. Ook gezellig als dat zijn eerste woordje is :).

6. zo ben ik weer...
    Esmee zit op school, Luna ligt op dr bedje...
    Ze moet rond half 2 2u dr flesje.
    Maar ik wilde nog ff spammen:

7. en nog 1tje:

8. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Mielenl: Ik heb net blokken opgezocht voor onder het bedje. Ik ga het ook proberen. Heb zelf ook wel het idee dat hij last heeft van maagzuur. Hij spuugt ook erg vaak en soms vrij veel. Dus ik hoop dat het helpt! Nu slaapt Roel wel als een roos!

@Sab: Het is ook helemaal niet erg hoor, als je je kindje beneden laat slapen. Het is maar net wat je zelf prettig vindt en wat bij je kind past.

@MissC: Alweer aan het werk.. Wel raar zeker?

Die blije doos is toch van Prenatal? Daar komt toch niemand van aan de deur? Ik dacht dat dat van Felicitas was als ze aan de deur komen. Ik heb daar ook geen zin in.

9. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Mooie foto's Simone!

@Kwebbeltje: Dat vind ik wel een goede tip. Op papier bijhouden hoe vaak Roel huilt en hoe lang. Dan kan ik dat inderdaad laten zien aan een deskundige als het nodig is.
    Wat grappig dat Eva heeft gehoord dat Tijn "hoi" zei! ;)

10. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Simone leuke foto's!

Ja blije doos is inderdaad van prenatal, die moet je volgens mij gewoon ophalen. Wij bedoelden die van felicitas/etos, daar komen ze mee langs.

Ben heeft net weer een flesje op, eerst wilde hij niet, hij wilde liever lekker naar mama lachen. De tranen schoten in mijn ogen :D, fantastisch hoe verliefd je kan zijn op zo'n klein mannetje.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    zooo daar was ik dan..
    ff graven in het geheugen:

@simone, mooie foto's zeg! mooie schoondochter heb ik :)

@buddy, ik wil iets gaan doen in de kinderopvang denk ik, dus ehbo diploma's gaan halen en eventueel spw3 ofzo...ff beetje rondkoekeloeren nog :D

@marleen, het is wel raar ineens weer aan het werk te zijn. nu gaat de tijd nog sneller!
    Maar het gaat echt heel goed. kan ik al mooi oefenen voor een groot gezin :)

Tygho krijgt per fles 180cc water en 6 schepjes (3 normale en 3 voor hongerige baby's)
    dan komt hij elke 4 uur.
    bij 1nalaatste voeding gaat 1 schepje nutriton bij in en bij de laatste 2 schepjes en dan slaapt hij de hele nacht door. hij krijgt dus zo'n 5 flessen per dag.
    eigelijk zou hij 6x150 moeten maar daar issie heel jengelig op...veel huilen enzo, en zoals ik het nu doe gaat het super! hij slaapt goed, is lekker wakker en heel vrolijk en huilt een stuk minder. :D

ga woensdag weer naar het inloopspreekuur van het CB om hem te laten wegen, ben wel heel nieuwschierig :rolleyes:

12. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ja mooi he... Vanmorgen lachtte Roel ook zo lief naar mn moeder. Ik raakte er ook door ontroerd..

13. Mn schoonzoon is een goede eter zeg! wow

14. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Wat leuk buddy! Geeft zeker ook wel wat meer zekerheid dan het gastouderschap of niet? Die Tygho van jou is wel een hongerig mannetje of niet :D. Lekker dat het zo goed gaat!

Ja heerlijk he Marleen, nu hij meer geluidjes maakt is hij gewoon nog schattiger :D.

Ben is trouwens gek op het aankleedkussen dus als hij erg huilt leg ik het aankleedkussen naast me op de bank en leg hem daarneer. Dan is hij meteen rustig :).

15. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Mijn 1000ste berichtje!

16. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    hihi grappig ladi , daimy is ook al zon grote fan van het aankleedkussen :) als ze helemaal hysterisch aan het krijsen is , leg ik haar daar neer en bam meteen stil :( wat ze daar nou precies leuk aan vind weet ik nog steeds niet haha

daimy maakt ook van die schattige geluidjes, soms ook net of hallo zegt ;) ( alleen dan meer aaooww)
    en ook heel vaak dan probeert ze geluid te maken, maar dan komt er nix uit.. ook erg grappig om te zien :)

gefeliciteerd met je 1000e berichtje ladi! wat een feest! :whistle:

missc..ik ben sinds vorig jaar al aan het kijken voor een spw3 opleiding, maar heb tot nu toe alleen opleidingen gevonden waarbij je heel veel stage moet lopen..en ik heb geen oppas dus dat is een beetje lastig.
    als jij nog wat vind hoor ik het graag!

ik wilde ook met daimy op de weegschaal gaan staan om te kijken hoeveel ze nu weegt, het enige nadeel is dat ik er dan zelf ook op moet :) en dat zag ik nog niet zo zitten.

simone mooie foto's zeg! lijkt ze trouwens op esmee toen ze klein was?

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    buddy gefeliciteerd met je 1000e berichtje!

ja geeft zeker wat meer zekerheid dan gastouderschap. en over 2 jaar gaan beide kids hier beide middagen naar school en houdt het voor mij op, maar met nu 3 vrije dagen in de week is het dmv een thuisstudie misschien nog wel te redden om dan een diploma te hebben :D

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    bij de nti hebben ze basisopleidingen. 5 vakken van het totale pakket zonder stages gedurende 12 of 18 maanden. als je dit hebt afgerond kun je met vrijstellingen doorstromen naar de volledige opleiding.
    en dan ben je alweer een jaar verder dat je oppas moet hebben tijdens de stages

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    wat is ook al weer het verschil tussen BOL en BBL?
    is bol nou meer theorie dan praktijk of juist andersom?

20. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    BBL is werken (betaald) en leren
    BOL is meer naar school en soms stage lopen

Deel Deze Pagina