Ingrid, wat balen zeg. Ik vind het helemaal niet raar dat je het niet ziet zitten om nu een tijd fulltime te gaan werken. En dan nog die reistijd erbij ook... Kun je makkelijk iets anders vinden, als het echt niet bespreekbaar is om het wat praktischer te doen? angel4life: ik duim nog steeds mee.... hoop dat het goed is gegaan vandaag. Deane weegt vandaag al weer 5560 gram (ben net naar inloopweeguur geweest bij CB). Dat is 750 gram zwaarder dan 3 weken geleden. Ik geloof dat ik wel genoeg melk voor hem heb . Sterker nog: het heeft er alle schijn van dat ik te veel blijf aanmaken... (groene poep, héél gulzig drinken, vaak verslikken etc). Maar dat wordt er natuurlijk niet beter op, nu ik ook nog eens dagelijks kolf om een voorraadje aan te leggen. Nou ja, hij lijkt er niet veel last van te hebben. Ik ben trouwens wel jaloers op het type nachten dat ik hier voorbij zie komen... Deane gaat om 9 uur slapen, wordt dan tussen 2 en 3 weer wakker en dan om 5 uur. Na 5 uur wordt het helemaal feest, en gaat hij niet meer echt slapen (ja, hooguit een uurtje). Gisteren zat ik er ook echt he-le-maal doorheen. En m'n vriend heeft het heel erg druk met werk, gisteravond nog vergadering, dus soms voelt het wel alsof ik er alleen voorsta. Vandaag gaat het iets beter, al ben ik nog steeds erg moe. Maandag gaan wij voor het eerst weer met z'n tweeën uit, we hadden al een hele tijd kaartjes voor Thé Lau in de Kleine Komedie. Mijn nichtje past op (ze was erg vereerd dat zij de allereerste oppas mag zijn). En ik vind het heel erg spannend, maak me nu al zenuwachtig... terwijl ik heel goed weet dat zij het prima aan kan - anders had ik haar natuurlijk ook niet gevraagd.
mielenl, wat jammer dat je niet verder kunt met de BV. Maar ik kan me voorstellen dat het de beste keus is om het nu maar helemaal af te gaan bouwen. Het voeden van je kind moet wel een fijn moment zijn, en niet iets waar je steeds pijn van hebt!
Wow spannend Bri, je eerste uitje! En Deane groeit goed! Vervelende situatie hoor Ingrid! Stel dat je nu niet opnieuw opgeleid word, dan heb je dus min of meer je dilpoma voor noppes?
beetje flauw misschien, maar het doet me denken aan een oude blondjes-grap. "Weet je waarom we hier geen blondjes aannemen? Die moet je iedere maandag opnieuw inwerken!" (sorry hoor) Wat een gekkigheid, dat je na 3 maanden afwezigheid de opleiding opnieuw zou moeten doen?! Op zich goed dat je wel even extra aandacht krijgt, 3 maanden is niet niks maar een opleiding opnieuw doen vind ik wel ver gaan!
@ marleen geen last van kramp in mijn voeten of tintelende vingers.....dus ws bij mij toch een andere oorzaak Ik heb net een difrax fles gekocht.....ik heb tot nu toe avent gebruikt met het kleinste speentje maar die drinkt Mika zo snel leeg, soms verslikt hij zich, zo snel als het gaat. Dus die nieuwe fles gaat veel beter, met een dental speen gaat het een stuk beter....alleen....nu spuugt hij weer veel meer. Straks maar proberen met een schepje nutriton er doorheen. Weten de ervaren nutriton-gebruikers of dat kan met een klein speentje, of wordt het te dik? @ ingrid jeetje wat raar zeg, dat ze zulke eisen aan je stellen.....hebben ze liever niet dat je terugkomt ofzo? Vervelend hoor, op deze manier word je gedwongen om een andere baan te zoeken....misschien nog even bellen naar het cwi ofzo, of ze dat kunnen maken? Ik dacht dat ze daar ook een juridische afdeling hadden waar je dit soort vragen aan kunt voorleggen (heb ik ook een keer gedaan, weet alleen niet zeker meer of het bij het CWI was ) @ bri ja, wel een beetje jaloers hoor.....maar precies wat je zegt, het voeden moet geen frustratie worden en dat was wel zo...dus allebei beter af op deze manier Spannend hoor, de eerste avond uit met z'n tweetjes. Mijn man en ik zijn pas geleden samen wezen winkelen een paar uurtjes.....was wel raar hoor, zonder Mika!
@ingrid: misschien bij ministerie van sociale zaken navragen? het is inderdaad de vraag of ze dit kunnen maken.... iedereen die er 3 maanden uit is (lees: iedereen die met zwangerschapsverlof gaat) is verplicht een opleiding opnieuw te doen en dus een tijd fulltime te werken - en dat met een kleine baby!
Minelle heb je een speen met het kleinste gat? Die gebruiken wij ook met Nutriton. Dat gaat wel, maar af en toe wel wat klontjes. (wij hebben h.a. voeding, misschien dat het daar aan ligt)
corina ja ik heb voor de difrax ook het kleinste speentje gekocht, voor de avent heb ik 1 en 2. hoeveel nutriton doe jij door jochem's voeding heen? ik heb al met nutriton geprobeerd met de avent fles, maar dan leek wel of die jbpm-"vlokjes" gewoon achterbleven in de fles
Ja klopt zitten allemaal vlokjes in! Wij doen nu 2 schepjes nutriton erbij. Op 150 cc water + 5 scheppen voeding. Dat gaat prima. Af en toe wel eens een spuugmoment. Maar veel minder dan voorheen
ik gebruikte de nutriton om de voeding wat dikker te maken zodat Mika wat langzamer dronk, maar het hielp niet veel. Ik had het idee dat het meeste achterbleef in de fles, het laatste beetje was bijna net zo dik als yoghurt. Spugen deed Mika eigenlijk niet veel bij die avent fles.....meestal een mondje. Maar net kwam er behoorlijk wat terug. Ik ga straks wel proberen of het lukt met die difrax fles.
ben ik ook weer eens..best druk zo met een baby vandaag grote schoonmaak gehouden , was ook wel weer eens nodig. Daimy ligt al heel de dag lief te slapen, dus ik had eventjes de tijd. Ik ga zo nog even alles bijlezen, maar ik zag al iets voorbij komen over de babygym, ik wil ook nog steeds 1 kopen, maar er zijn zoveel verschillende. Ik twijfel nog tussen een tiny love of een fisher price. iemand tips? Ingrid, als dit niet in je contract staat mogen ze dit niet zomaar maken hoor..en zelfs nu je een kleintje hebt zijn daar ook weer speciale regels voor. je moet gewoon eens in de telefoongids kijken voor het nummer van een rechtswinkel bij jou in de buurt. die kun je altijd vrijblijvend bellen en die weten precies wat wel en wat niet mag allemaal. Die vragen verder ook geen gegevens van je, en je kan alles vragen. Lijkt inderdaad wel of ze van je af willen, want ze snappen echt wel als je net moeder bent dat je niet fulltime komt werken... Ik zou dat nooit kunnen hoor, 2 of 3 dagen lijkt me al moeilijk , en als je fulltime werkt zie je je kleintje helemaal zo weinig. Dus groot gelijk dat je er niet zomaar mee akkoord gaat! zo nu even de rest lezen
Simone wat vervelend dat Luna nog zo last van krampjes heeft. Tearke niet jouw dag zo te lezen. Hopelijk heb je nog iets met je middag kunnen doen. Leuke foto! Zo buddy die kleine man van jou word al echt een grote man . Marleen wat vervelend dat je nog steeds zo'n pijn hebt met de BV. Ingrid natuurlijk is het niet raar dat je het niet ziet zitten om weer fulltime te werken. Ik vind het ook niet normaal dat je voor die opleiding dan opeens fulltime moet werken, zeker na je verlof. De meeste mensen gaan dan juist minder werken! Ook belachelijk dat elke zwangere vrouw dus na haar verlof die opleiding opnieuw moet doen en dan nog fulltime ook, echt belachelijk! Bri wat vervelend dat Deane zijn nachtritme nog niet onder de knie heeft, lijkt me veel energie kosten. Ben heeft toen straks gewoon 4 uur en een kwartier tussen zijn flessen gelaten, dat doet hij echt nooit overdag. Heb hem toen maar een grotere fles geboden (150 ml water met 5 schepjes) en die dronk hij in 1x leeg! Verder toen straks de keuken maar eens flink schoongemaakt en wat nieuwe foto's in alle lijstjes gedaan. Ik ben trouwens op zoek naar een fotolijst voor ons geboortekaartje, zodat je dus de voorkant maar ook de binnenkant kan laten zien (heb genoeg kaartjes nog liggen). Hebben jullie enig idee waar ik dat kan vinden? Heb al lopen googlen, maar zonder succes.
@ ladi ik heb het uitbesteed aan mijn zeer creatieve moeder zij heeft toen van mijn geboortekaartje een leuke "collage" gemaakt (voor-en achterkant van het kaartje en een foto van mij op een berenvelletje) en ik heb gevraagd of ze ook zoiets voor Mika wil maken. Ben erg benieuwd wat het wordt! @ sab heerlijk zo'n relaxed dagje.....Mika ligt alweer een uur te huilen.....misschien toch krampjes van de nieuwe fles....
hey hier een kersen eetende mama.. nou buddy mn schoon dochter lekker rustig vandaag yorgos begin de ochtend ook goed steken mekaar zeker aan mielen jammer dat je moet stoppen met bv maarja als het pijn doet zou ik er ook net meer door gaan... babygym heb ik ook 1 maar yorgos vind het maar leuk voor 5 min hij vind zn wip stoeltje leuker daar hangen ook dingetjes aan.. dus zet m dan daar maar in.. nou gister nar hollywood geweest was wel leuk.. stond elmo daar cailynn helemala enthousiast maa dr stond ook een chucky ( van de film childs play) nou helemaal bang natuurlijk kan me ook wel wer voorstellen maar was ook wel grappig om te zien.. ze kroop zowat IN me nek.. yorgos sliep de hele tijd dus heb lekker kunnen rond wandelen.. ga nu maar even wat spammen mn 2 kindjes yorgos in hollywood op de achter grond de letterskan het niet zo goed zien
@ Christel... Wat een leuke foto's weer... Zo mijn boosheid is inmiddels alweer gezakt, wat betreft het werk. Alhoewel ik het nog steeds een rotstreek vind, dat ze me dit niet eerder hebben gemeld..Nee pas 4,5 week voordat ik weer moet beginnen.. Het gaat niet zozeer om een diploma, maar om een belgroep.. Ik werk op het callcenter van het UWV, via Randstad als uitzendkracht.. En ik zit dan in de belgroep WW, wat betekend dat ik dus alle vragen van de WW mag beantwoorden of dat in elk geval proberen.. Nou en daarvoor heb je wel wat kennis nodig.. Als je "nieuw" binnenkomt moet je daarvoor dus 6 weken in opleiding, zowel theorie als praktijk.. Nou dat heb ik dus 2 jaar geleden allemaal al gedaan, en ben geslaagd voor de toets.. En nu zou ik dat dus allemaal weer overnieuw moeten doen, inclusief die communicatietrainingen.. En dan dus idd fulltime.. Nou mijn is het er ook niet mee eens. Die wil niet hebben dat ik fulltime ga werken, en dus Wayne dan de hele week naar de opvang breng. Dus ik denk dat ik mijn langste tijd bij het UWV nu echt heb gehad.. Dinsdag heb ik al wel weer een gesprek voor een andere baan, dus als dat wat is, dan denk ik dat ik dat maar aanneem, en probeer het UWV een slag voor te zijn.. Maarja.. Een ding scheelt, mocht ik wel zelf in de WW terecht komen, weet ik in elk geval wat me te doen staat, kwa regels enzo.. Weet wat ik kan verwachten..
Mielenl oh wat leuk! Ja ik zat al te denken om zelf iets te maken, maar dacht misschien weet 1 van jullie een goeie site ofzo. Cristel leuke foto's! Goh Ingrid best ironisch dat juist het UWV dit eist!