April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Zo, ben weer verder aan t lezen. Mannetje is Jasmijn ff troosten, die lag weer ondersteboven in bed (ze tijgert echt het hele bed door tegenwoordig, maar vind het wat te warm voor het slaapzakje).

@ Esjuh, Bri, Karin en Booky: hier ook heel trots op de bv! Wil het nu ook volhouden tot 6 maanden nu het zo goed gaat. Had ik van te voren niet verwacht!

@ Bri: Australië, geweldig! Wij zijn in 2002 in Nieuw Zeeland geweest, ook erg mooi! Australië staat dus ook nog wel op mijn verlanglijstje, samen met Canada.

@ Booky: ik heb ook voedingsshirts van de H&M. Zijn erg handig als je een beetje bedekt wilt voeden.. heb nu ook vaak een bloesje aan als we ergens naar toe gaan en dan ga ik ff apart zitten.

@ MissC: leuk hè die digitale foto-albums. Gisteren eentje met de post gekregen (kado voor mn moeder). Was erg mooi geworden!
    Vervelend van die ruzie!

@ H25: ik heb die romper ook besteld idd! ben benieuwd, hij ziet er leuk uit op de foto.
    Goeie samenvatting trouwens!
    En nog beterschap met je borstontsteking!

@ Astrid: hier ook verschil in productie, maar dan omgekeerd. Heb rechts duidelijk meer dan links bij het kolven. Maar bij het "live" drinken heeft ze meestal wel genoeg aan 1 borst. Af en toe moet ik na links nog even rechts aanleggen. Zie bij het kolven ook duidelijk meer stralen rechts dan links.
    Mooie foto in de box! Ze wordt echt een beetje rossig of niet..
    Mooi filmpje ook!

@ Karin: leuke kleertjes! En leuke site, ga zo maar ff snuffelen...

Flesjes drinken gaat op zich goed met Jasmijn, maar ze drinkt minder dan jullie kindjes als ik het zo lees. Gemiddeld zo'n 120 cc per keer. De kolfproductie loopt nu wel op (nu zo'n 150 cc per keer) maar de rest laat ze gewoon staan. Maar goed, ze is natuurlijk ook nog wat kleiner dan jullie beebs.

Sinds het begin van dit stukje heb ik Jasmijn alweer uit bed gehaald, ze had het er niet meer naar haar zin. Ze ligt nu lekker in haar wippertje.

Begin weer ff een nieuw berichtje, deze wordt zo lang...

2. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    ben nog niet bij maar ga eerst voeden!

3. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    pfff, gaat ineens de zon schijnen en wordt het hier toch warm! Maar ja wat wil je als je het liedje 'walking on sunshine' aan het luisteren bent!
    Hier nu dus eindelijk opgeruimd, makkelijk hoe het een troep wordt als je ziek bent he....

Zo ff snel zuigen en dweilen en het emmertje sop mee naar boven.... Het duurt alleen langer dan ik gedacht had. Maar het moet moet moet ;)

4. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Hier trouwens ook trots op de BV, en de collega-bv-ers ;)

Ook hier bij de een meer dan de andere borst. Bij mij is links de grote en rechts de kleine :), maar dat was normaal ook zo.

Als je bv geeft kan het trouwens zijn dat de beeb minder drinkt dan 'normaal' met fv. Er kunnen nl gewoon meer voedingsstoffen in de bv zitten. Zeker als in aanmerking neemt dat er beebs zijn die na 5 min bv genoeg hebben?

Maar ja, snel verder!

5. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Hier nog geen zon, maar zal zo misschien wel komen.

Ik heb gisteren weer een borstvoeding afgebouwd. Vanmorgen weer veel stuwing en nu weer erg last van mn vaatkramp. Wat is dat toch een ontzettend rotgevoel... Weet van ellende weer niet waar ik het zoeken moet. Heb al een hele tijd onder de douche gestaan, maar het gaat nog niet over. Is nu alweer twee uur aan de gang. Hoop dat het zo afzakt..

Je was lekker op dreef Cynthia! :)

6. Bri

Bri Niet meer actief

Leuk!
    Ik heb Deane pas voor het eerst andersom in de buidel gedaan en hij vond het leuk! Niet te lang, maar voor een kwartiertje was het echt super.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Wat leuk, die twee mannetjes bij elkaar. Word wel een beetje jaloers op die minimeetings, 't ziet er zo gezellig uit! (maar moet eerlijk zeggen dat ik er ook weinig tijd voor heb)

8. Bri

Bri Niet meer actief

wow, dat zijn nog 's prijzen! ik ben zelf een beetje verliefd op de bloom heet-ie geloof ik, maar vind hem eigenlijk te duur...

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hey meiden

nou hier wel helemaal bij hoor met een puberdochter die natuurlijk ook dan de ds dan de game cube dan de wii moet hebben want alle vriendinnetjes hebben ze ook, maar goed ze spaart ervoor dus vind het prima, ze is zelfs zo slim om de andere te verkopen zodat ze minder van haar eigen geld bij hoeft te leggen hahaa

@esjuuh je kunt de kleine gewoon aanleggen zoveel als je wilt helemaal met die warmte is het wel goed als hij een paar slokjes extra drinkt, je kunt ook een flesje afgekoelt gekookt water geven als aanvulling, echter zou ik in jou geval gewoon lekker de borst geven

@emmetje fijn dat ze zo goed drinkt hoop dat het spugen nu wegblijft is toch ook best vervelend

@sab85 nee nog steeds geen uitleg, weet nog steeds van niets maar als ik me daar om druk moet blijven maken merk ik aan mezelf dat ik gewoon woest word, het kookt dan letterlijk van binnen en daar word niemand beter van en dan heeft hij mij precies waar hij me hebben wilt noem me maar koppig en tegendraads maar ik moet verder en tuurlijk is het soms ook moeilijk heb ik ook slikmomenten vooral met de kinderen maar daar moet ik doorheen

@isra ik heb voor nagéamo een klamboe boven zijn bed hangen ideaal zodoende geen muggeprikjes

@bri thanks ja me kinderen, angélina heeft het er heel moeilijk mee snapt het niet en tja ik kan het haar niet uitleggen omdat ik het zelf ook niet snap, alisjha heeft er iets minder moeite mee maar is altijd een makkelijk kind zo van oo het is zo ook goed, gelukkig zijn destiney en nagéamo te klein en kimberley ja die heeft haar eigen vader nog, met angélina praat ik dus wel veel maar op haar vragen heb ik soms geen antwoord en dat zeg ik dan ook eerlijk, en ik probeer natuurlijk ook op iedereen te antwoorden hoe moeilijk ook na 40 pagina's hahaha maar ik ben hier natuurlijk niet alleen voor me zelf ook voor jullie (gezellie he) o en over dat plekje heb je al zwitsal medicinale badolie geprobeerd die laat een laagje vet achter met medicinale werking na het badje

@4cats ik heb daar ook altijd moeite mee gehad waarneer mogen kindjes nu op de buik slapen en nog vind ik het moeilijk maar ik heb het altijd gelaten zodra ze heen en terug konden draaien zonder moeite en hulp blijf het eng vinden hoor

o en over de flessenpoep hahaha nagéamo heeft ook gewoon gele poep geen drolletjes of dergelijke gewoon een geel papje lekker smakelijk he hahahaa

@esjuh mooi manneke vinden jullie ook al dat ze al echte kindjes worden in plaats van die verfrommelde hummeltjes hahaha

@4cats als je kleintje verkouden is doe dan eens een druppel borstvoeding in elk neusgaatje binnen no time is ze ervanaf waar moedersmelk al wel niet goed voor is (klinkt natuurlijk raar maar helpt echt)

@astridvd benthe is echt een poppetje haha en dwarsligger nu al ooo jeeee

@4cats dat cadeau is echt gaaaaaaaaaaf het is dat ik geen kids meer krijg (hmm en geen man meer heb maar goed) anders had ik het zeker gekocht met een leuk kaartje erbij in de zin van zo die is voor de volgende hahahaha

@oomisscoo bedoel je echt verlaten of is dat een grapje mag hopen op een grapje oke na de volgende pagina gelukkig blijf je wel kunnen mensen het verleden niet gewoon loslaten

@boni nagéamo eet 5 flessen van 180cc ook minder als menig ander kindje wat ik lees maar vind het toch voldoende hoor meer krijgt hij gewoon echt niet op( de flessen zelf eet hij niet op hoor alleen de inhoud hahah)

nou ben weer een beetje bijgelezen pfffffffffffffff

gisteren was erg gezellig me broertje begint al een echte man te worden best moeilijk eigenlijk om hem niet eeuwig als het kleine broertje te blijven zien, steekt ook al boven me uit met zijn 17 jaar maar was een gezellige dag

hier ga ik ff boodschappen doen en opruimen

probeer vanmiddag nog wel even te lezen

groetjes nathalie ;)

10. Bri

Bri Niet meer actief

11. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Dat heb ik nog niet geprobeerd. Roel vindt die babybjorn echt heerlijk. Hij gaat er ook vaak in slapen als we ergens lopen. Dat is zo lief... Zo tegen zn papa aan..

12. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik heb zoveel bewondering voor je positiviteit Nathalie.. Ik zou niet weten hoe ik het zou moeten doen als ik met 5 kids zonder man zou zijn. Je komt zo sterk over.

13. Bri

Bri Niet meer actief

meid, sterkte weer! ik hoop dat het goed gaat met het afbouwen... is het niet mogelijk om Roel kort te laten drinken dus even de druk eraf ipv hele voeding over te slaan, of werkt dat juist averechts?

14. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi marleen

negativiteit heeft niemand iets goeds gebracht, ik hoop natuurlijk altijd dat als men voor een relatie met kinderen kiest je ook daadwerkelijk daar samen voor gaat, helaas werkt dat niet zo maar ik heb geen keuze ik moet verder en ik kan 2 kanten op de afdaling in of de sterren opzoekenin h ik kies voor het laatste et leven maak je keuzes die bepalend zijn voor je toekomst, in dit geval is het niet alleen mijn toekomst maar ook die van mijn kinderen wil ze graag liefde vertrouwen en stabiliteit meegeven en als ik dat in me uppie moet doen ook goed maar zij mogen niet lijden onder de keuzes van hun ouders, ik heb niet alleen het geluk om kinderen te mogen krijgen maar ook de plicht om alles te doen en te laten om hun tot volwaardige volwassenen op te laten groeien. (oke klink erg spiritueel :oops: maar het helpt me wel :) )

knuffie nathalie ;)

15. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Dat weet ik niet. Nu heb ik geen stuwing hoor, maar vannacht wel. Er zit nu natuurlijk ook 24 uur tussen de voeding dus dat is erg lang. Die stuwing is op zich nog wel redelijk te houden, maar die vaatkramp is gewoon zo vreselijk irritant. Het jeukt, prikt en steekt en het duurt zo lang...

16. Bri

Bri Niet meer actief

nathalie, ik sluit me weer helemaal aan bij marleen. ja, je kunt niet anders, maar je wordt wel heel erg op de proef gesteld. hoe heet het ook alweer: kruis naar kracht, toch? je krijgt niet méér te verdragen dan je aankunt...
    van medicinale zwitsalolie had ik nog nooit gehoord. hij reageert tot nu toe niet zo lekker op zwitsal (vooral de zonnebrand geeft hem rode bultjes)... ik gebruik nu balneum in bad en van mielenl had ik een tip gekregen over badolie van bumblies.

17. Bri

Bri Niet meer actief

24 uur is inderdaad erg lang... vaatkramp ken ik (gelukkig!) niet, maar wat je beschrijft klinkt ellendig. kan me voorstellen dat je opgelucht zult zijn als het helemaal klaar is.

18. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    Nathalie.. wat heb je dat mooi geschreven zeg.. ben er gewoon emo door.. je bekijkt alles zo mooi echt wonderbaarlijk. Vind het knap dat je zo goed de kracht kan vinden meid. Je kids hebben het echt getrofen met jou hoor! Ook goed van je dat je goed kan praten met de meiden. De slikmomenten kan ik erg inkomen en ook je woede logies toch je bent opeens na al die jaren zonder enige uitleg verlaten! Meid nogmaals respect voor jou hoe je hier mee omgaat! dikke knuff van hier

Marleen nee he! vervelend zeg dat het terug komt :( Hoeveel bv geef je nu nog?

19. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Afgelopen weekend had ik er ook heel veel last van tijdens ons weekendje weg. Ik geef nu alleen nog de ochtendvoeding. Eerst gaf ik om 19.00 uur oo nog BV, maar sinds gisteren ben ik daar ook mee gestopt.

20. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    ohh oke.. dus vanmorgen heeft roel nog gegeten.. balen zeg.. zo iritant dat je niks kan doen he.. sterkte meid ook een knuff voor jou want het zit je vanaf het begin al tegen :(

Deel Deze Pagina