ja ben ik helemaal met je eens. kijk ik ben gedoopt, christelijk maar niet tot een bepaalde stroming. ben naar een christelijke basisschool gegaan, maar doordat het dag in dag uit over god, jezus en de bijbel ging en we elke ochtend in de bijbel moesten lezen(nog meer vanaf dat we het zelf een beetje konden) het is er voor mij een beetje teveel ingedrillt zeg maar. ben uiteinelijk mn twijfels gaan trekken en niemand kon mijn twijfels wegnemen vandaar dat ik er zo over denk...
Ik weet dus niet wat er dan gaat gebeuren. Ik weet wel dat wij altijd eerlijk en open zijn tegenover elkaar. Maar luister, ik heb het alleen nog maar gehoord en er ook nog niet echt goed met hem en mijn familie over kunnen praten. Het hangt nog een beetje boven ons hoofd en is nog niet tot rust gekomen. Misschien dat ik me er later een beeld over kan vormen. Maar ik heb altijd wel het idee gehad: als er iemand in mijn familie of omgeving ervoor uit zou komen homo/lesbienne te zijn dan zou ik diegene niet afwijzen. In de bijbel staat namelijk ook niet dat diegene hierom zondig is. Maar goed. Het leven gaat door.
Daar kan ik alleen maar van zeggen dat ik het er helemaal mee eens ben!heb het ook meerdere keren van dichtbij gezien, ongelukkig in de kast, en dolgelukkig uit de kast! en zo moet het ook als je het mij vraagt!
ok bedankt voor je uitleg hopelijk komt dit allemaal gewoon op zn pootjes terecht en wordt je broertje door iedereen geaccepteerd zoals hij is. Net zoals we iedereen horen te accepteren
Ik hoop het ook voor hem ja. Ben altijd uitermate geschokt door wat er soms allemaal uitgespookt wordt door homo-haters. Nu is hij op zich een gewone jongen. Niks aan te zien zou ik dan zeggen. Och, ik denk dat het met hem ook wel goed komt in het leven. We weten nu alleen nog niet hoe het zou gaan. Maar dat weten we van onszelf ook niet.
Zoals mijn moeder zou zeggen: Je moet je geen zorgen maken over hoe je kindskinderen aan de kost moeten komen, maar genieten van het leven hier en nu! En dat vind ik dan weer een mooie afsluiting.
Begrijp je helemaal. Ben zelf ook christelijk opgevoed, elke zondag naar de kerk, naar club van de kerk, catechesatie (waar ik stiekem niet naartoe ging) etc. Toen ik een jaar of 12 was en naar catechesatie moest ging ik eerst wel, had een hoop vragen. Die vragen werden niet gewaardeerd en niet beantwoord. Toen was ik dus klaar met de kerk. De bijbel is in mijn mening een boek vol met levenslessen en een hoop normen en waarden waar ook nu nog onze wetten op zijn gebaseerd, maar ik kan het toch echt allemaal niet letterlijk nemen. Ik geloof dat God wil dat we allen het beste uit ons zelf en mensen om eens heen proberen te halen, een ander respecteren en dat het belangrijkste liefde is en dat het niet uitmaakt bij welk geslacht je die liefde vindt.
Ik weet niet of je een beetje handig bent met foto's maar dan kan je er ook eentje zelf maken. Klik maar op mijn banner. Dan kom je bij de site.