Die had edwin dinsdag gehuurd toen is dani even bij oma gebleven en zijn we een stuk wezen rijden gaaf hoor op zo'n ding haha.. dank je wel buddy ga er zeker van genieten hoor.. en me kinderwagen ja hij is breed. een quiny is het maar weet niet zeker welk model pas er ook niet de tram mee in haha
Ben ik ook weer eens een keer. Kyano komt nog steeds niet goed aan, moet nu met hem elke week naar het ziekenhuis om hem daar te laten wegen ipv naar het cb. Ze kunnen niks bij hem vinden, dat is juist zo raar. Verder gaat het goed hier, lekker rustig enz. Gelukkig slaapt hij nu ook de hele nacht door 2 Juni krijgt hij ook alweer zijn eerste spuitjes, zal mij benieuwen hoe dat zal gaan. Hij weegt nu 3860 gram en is 54,5 cm lang
Bij de geboorte woog hij 3220 gram. Maar zijn gewicht schommelt iedere keer zo erg, ze vonden hem gewoon mager in het ziekenhuis. Maar ja, ik doe niets anders dan anders met de voeding of zo, maar ze kunnen gewoon niks bij hem vinden. Als hij volgende weer nog niet voldoende aan is gekomen, word hij waarschijnlijk weer opgenomen.
Dat hoop ik ook! Maar voor de rest heb ik niks te klagen, Kyano slaapt sinds hij 3 weken is ook lekker door s'nachts Zit er alleen heel erg mee dat het maar niet goed gaat met hem, maak me erge zorgen, omdat ze gewoon niets vinden bij hem. Maar ik ga m'n bedje opzoeken. Kom wel weer eens een keer langs wippen, als ik weer wat meer nieuws heb Doegg
las dat kyano maar 90 c krijgt is dat niet te weinig daarom komt ie misschien wat minder aan.... normaal krijgen beebs van een mand ou toch wel 150 cc dacht ik
Cristel: Hangt ervan af hoevaak hij krijgt natuurlijk Je moet eigenlijk het aantal kilo's keer 150 cc doen, in Kyano's geval dus 4x150=600 en dat verspreiden over de voedingsbeurten. Dus zeg maar 6x90 + de schepjes = 6x100. Alleen dit is een richtlijn, als een baby niet goed aankomt moet je er uiteindelijk boven gaan zitten, tenminste dat moest ik met Jari. En ik moest hem 's nachts een voeding aanbieden, dus mocht hem zolang hij niet goed aankwam niet door laten slapen (en wilde dat eigenlijk ook niet). Maar niet iedere kinderarts is hetzelfde natuurlijk. Hoop dat ie snel aankomt, ik heb dat ge-emmer ook gehad met Jari. Die komt overigens wel goed aan nu, en dat had natuurlijk een oorzaak. Ik kan me ook goed voorstellen dat je je zorgen maakt! Die kleine werd een uur geleden wakker, echt wakker, dus ik eruit om alvast flesje klaar te maken. Hoor niks meer, dus ik alvast wat uitkoken etc... Zit ik nu alweer bijna een uur te wachten! Haha lekker dan. Maar ja, ieder uur dat hij langer leert slapen is er ƩƩn meegenomen voor de aankomende tijd haha. Hoelang mag een baby van 7 weken maximaal tussen de nachtvoedingen hebben eigenlijk? Daar zit een maximum aan toch? Ik hou nu steeds maximaal 8 uur aan maar is dat niet langer of korter? Ivm glucosepeil en mogelijk niet meer wakker kunnen worden?
Dat zijn inderdaad gemiddeldes, maar toch lijkt 90cc me erg weinig, daimy zat met 4 kilo gewoon aan 6 a 7 flessen van 120, endat had ze ook echt gewoon nodig. En als hij verder niet spuugt ofzo krijgt hij denk ik toch te weinig binnen. Zeker als hij afvalt zou ik meer geven. Er zijn idd gemiddeldes maar iedere baby is anders, mij is geleerd gewoon naar behoefte te voeden. Daimy zou dan ook maar 750 hoeven, maar ze zit toch echt aan de 900cc. Hoelang ze mogen slapen weet ik niet, heb daar niets over gehoord daimy slaapt vaak wel langer als 8 uurtjes eigenlijk. Net heb ik haar even wakker gemaakt want het aroma kwam me tegemoed hierzo echt niet normaal, ze had gisteren niet gepoept maar dat heeft ze nu effe ingehaald, het zat tot in dr nek haha lekker op de vroege ochtend. Nu slaapt ze weer verder dus ik duik er weer in!
Reken jij trouwens met de schepjes erbij nikita? De kraam zei tegen ons zonder schepjes te rekenen dus 150cc water met schepjes gewoon als 150cc. Gek dat daar ook weer verschil in zit eigenlijk.
Zoo sab das een lekker begin van de dag slaap ze nog even hoor over schepjes en hoeveel de baby mag kan ik jullie niet helpen daar ik op vraag bv geef. Als ik afkolf heb ik trouwens flesjes van 125cc en daar heeft hij genoeg aan. Ook over het slapen durf ik geen antwoord te geven. Is hier ook nog niet van toepassing want Dani laat max 5 uur tussen zijn voedingen. Wat miss iemand weet die bv geeft. Gaat het bij jullie nu ook sneller? Het drinken? Dani drinkt nu 10 min de eerste borst en is dan voldaan. ik verschoon hem en 9 van de 10 keer wil hij de andere kant niet meer. Als ik kolf heb ik 1vol flesje van 125cc uit 1 borst dus je zou zeggen dat hij genoeg heeft dan toch? of denk ik nou verkeerd? Ik ga me eigen verder klaar maken want we vertrekken om 9 uur.. Dani heeft net gegeten en ligt nog even lekker in zijn box. Vind het zo lullig om hem voor een uurtje terug te doen in zijn bedje. Iedereen een fijne dag! en buddy nogmaal werkse voor vandaag.
Je kan dit proberen **ga naar "Start" > "Configuratiescherm" en kies "Landinstellingen", tabblad "Talen", "Details" **kies dan "Toevoegen", en kies Nederlands (Belgiƫ) - Belgisch (Punt) klik op OK
@Esjuh: Het drinken gaat bij Roel ook vlot, maar hij drinkt wel uit beide borsten. Wel super dat je zoveel kan kolven zeg! Ik kom niet verder dan 60 a 80 cc. Als hij drinkt dan komt er wel meer uit. Kolf je vaak?
Jamelia krijgt 5x 105 ml, maar ze mag max 115 hebben per keer. Dit vanwege haar longetjes. Normale baby krijgt zo'n 135 ml per keer volgens het ziekenhuis, dus mevrouwtje zit er aardig in de buurt. Denk inderdaad dat 90 cc erg weinig is hoor... Probeer gewoon wat meer in de fles te doen, wat ie opdrinkt drinkt ie op.... Net wakker dus ik weet het allemaal niet zo goed meer. Meeting: Ik wil wel meegaan, maar Jamelia moet de eerste tijd binnenblijven, en ik hoor morgen pas hoelang, dus ik kan nog geen datum noemen. Liefs
Sab: Volgens de kinderarts moet je echt de nettomelk rekenen, dus 165 wanneer je 150+5. 150cc per kilo is ook maar een gemiddelde, maar het maximum per kilo lichaamsgewicht ligt op 200 cc. Toch mocht ik daar met Jari niet op gaan zitten, achteraf maar goed ook want het afvallen had niets te maken met te weinig voeding. Wel moest ik er overigens iets boven zitten, boven die 150cc. Je weet natuurlijk nooit wat Xena heeft afgesproken met de kinderarts en waarom. Daarom is het ook niet verstandig als ze onze adviezen gaat opvolgen, omdat je iedere stap echt met de kinderarts moet overleggen wanneer je onder behandeling staat en niet weet wat je kind mankeert. Overvoeren zal ook de oplossing niet zijn. Overigens is dat een veel voorkomende fout volgens de kinderarts: overvoeding. Veel mensen (wij trouwens ook in het begin) zien iedere huilbui aan voor honger. gevolg is dat je dan al snel een flesje meer geeft. Vervolgens wordt het probleem wat dan speelt (krampjes, reflux of welke aandoening dan ook waarbij kinderen ook daadwerkelijk vaak hongersignalen afgeven) alleen maar groter. Kinderen zijn er vaak wel even een half uurtje stil van, en dus denk je al snel dat het daadwerkelijk honger was. Zo hebben wij veel zitten tobben. Nu snap ik dat hij niet altijd honger heeft, maar soms dus gewoon pijn of kramp, en sindsdien zie ik dat hij het dus bijvoorbeeld makkelijk 4 uur red op 150 cc (terwijl ik me twee weken terug nog afvroeg waarom hij dus al na 3 uur, of soms 2 uur kwam... ) Soms vraag ik me weleens af: Waar zit nou die gebruiksaanwijzing verstopt?
Ik hoor nu na een paar weken toch wel wanneer het honger is en wanneer niet, zit bij daimy duidelijk verschil in. Ze doet precies 4 uur met 150 cc, lijkt mij netjes. Geloof ook niet dat ze teveel binnen kan krijgen want als ze geen honger meer heeft dan stopt ze vanzelf, en schud ze nee met dr hoofd haha. Denise zei in haar andere topic dat hij na de voeding nog honger heeft en meer wil, vandaar...ik ben zelf niet zo van de gemiddeldes, als je bv geeft zie je ook niet precies wat ze binnenkrijgen.
Tis hier trouwens heerlijk weer , bij jullie ook? Ga zo lekker effe wandelen! Tearke is het al gelukt met je toetsenbord? Bij mij staat rechts onderin beeld een klein tekentje van een toetsenbord, daar kan ik t wijzigen. Je bent wel erg stil zo opeens
denise 90cc is echt te weinig hoor! hij is bijna 2 maand Tygho kreeg hier na 7 dagen al 100cc! en zelfs jamelia die na 25 weken al geboren is krijgt meer... als je het mij vraagt ondervoedt je hem een beetje, biedt hem eens 120 aan en kijk wattie doet