April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    MIss, Ryan heeft ook een voorkeurshouding ik ga je tips is toepassen THANKS!

Sab, zeeland is voor mij niet echt naast de deur. Ik denk dat ik dan zo'n 5 kwartier in de auto zit. In maart zijn wij nog op vriendenweekend geweest in Renesse en daar hebben we anderhalf uur over gereden, woon jij in de buurt van Renesse? Maargoed kan er natuurlijk altijd nog even een nachtje over slapen, heb uiteindelijk nog verlof!

Ryan krijgt 5 flessen van 150 en doet het er heel goed op. Hij krijgt om 23.00 uur zijn laatste voeding, komt dan om 05.00 of 06.00 net hoe zijn pet staat. Dan om 9.00 / 10.00 dan meestal om 14.00 dan om 18.00 / 19.00 uur.

Als de meeting in Utrecht is, kunnen we bijvoorbeeld bij de VenD afspreken op Hoog Catherijne. Hier heb je een heel groot restaurant bij, wat op door de weekse dagen niet druk is, dus wij hier lekker op het gemak kunnen meeten met onze baby's en alle kinderwagens, maxicosi's, luiertassen etc etc. We kunnen dan lekker een bakkie doen of lunchen. Ook kunnen ze hier onze babyvoeding warm maken, dat is natuurlijk ook wel een belangrijk punt.

2. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    cristel - grave(noord brabant) - van 4 tot 29 juni
    sab - vogelwaarde(zeeland) - heel juni
    Esjuh - Delft (zuid-Holland) - heel juni
    Corina - VLissingen (Zeeland) - juni, op dinsdag, donderdag of vrijdag!
    Astrid - Leusden (Utrecht) - juni, op dinsdag, woensdag of zaterdag, zondag

Het lukt met nog niet helemaal om die klote lijst aan te passen, maar blijf het even proberen

3. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    isra Lopik (Utrecht) juni op maandag, dinsdag en donderdag, behalve op 10, 16 en 24 juni

4. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    JOEHOE gelukt!

5. cristel - grave(noord brabant) - van 4 tot 29 juni
    Simone - Roosendaal(noord brabant) - heel juni behalve op ma en do
    isra Lopik (Utrecht) juni op maandag, dinsdag en donderdag, behalve op 10, 16 en 24 juni

6. oeps, zal hem ff opnieuw doen dan isra...je hebt zo je best gedaan, zet ik mezelf er wel ff op!

7. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Ja heb mijn best er zo opgedaan, ik ben er geloof ik 20 minuten mee bezig geweest hihi

8. heb hem al aangepast!

9. Wil ff wat met jullie delen:

Luna heeft vanacht van half 12 tot half 8 geslapen!!!!!!!!!!!!!!!

10. verder zal ik er nie zo veel zijn vandaag want ja mn mannetje is jarig.
    We vieren t eigenlijk niet omdat we da met t kraamfeest al hebben gedaan maar de ouders komen nog wel langs.
    Heb net nieuw fototoestel gekocht, zo'n professionele!

Luna drinkt 120cc water per keer, soms 5x soms 6x. Dat ligt er maar net aan hoelaat ze wakker is en of ze alles goed drinkt.
    Dus drinkt ze zowiezo 600 en ze weegt nog geen 4 kilo. Dus dat moet genoeg zijn!

11. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Simoon, wat goed dat Luna zolang geslapen heeft, was vast een verjaardagscadeau voor papa. Van harte gefeliciteerd met Corne!

Wat voor camera heb jij gekocht, ik heb een Canos EOS!

12. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht

meiden als ik zo in de lijst kijk, zou dinsdag 17 juni een mogelijkheid kunnen zijn, wat vinden jullie!

13. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Afgelopen nacht is het volgens mij wel goed gegaan met de voorkeurshouding, ik heb nu een wikkeldoek opgerold en dat aan de rechterkant van zijn hoofd gelegd zodat hij niet verder die kant op kan en hij ligt met zijn linkerkant naar het licht. Die tips van jou buddy zijn ook handig! Heb ook nog een foldertje hier liggen.

Voor de meeting is Utrecht voor mij nog redelijk te doen, ik moet sowieso wel in Amsterdam overstappen dan maar dat is nog wel redelijk te doen. Ik zie er wel een beetje tegenop met de trein, lijkt me zo'n gedoe! Zeker sommige treinen met zo'n trapje van 3 treden om erin te komen :S.

Esjuh wat fijn dat het weer beter gaat! Leuke foto's! Veel plezier vandaag!

Kwebbel leuke foto!

Corina je bent alweer lekker aan het werk vandaag, maar toch nog ff veel succes!

Cristel hier loopt Ben ook wel iets achter qua hoeveelheden. Hij drinkt nu meestal 6 flessen van 120cc water, en die drinkt hij ook niet altijd leeg. Maar het is wel genoeg voor zijn gewicht en hij komt hartstikke goed aan. Hij heeft iets meer tijd nodig om naar een grotere fles te gaan. Dat merkte ik al toen ik van 90cc water naar 120cc water ging.

Sab ik reken ook met de schepjes erbij, zo schreef de kraam het ook altijd in het dossier. Ben duwt ook altijd de fles uit zijn mond als hij niet meer wil, wel zo duidelijk :D. Mijn vriend had om 7.00 uur ook zo'n lekker poepluier, ik lag nog te slapen en hoorde hem echt zuchten en klagen hihi. Ben bleef ook maar door poepen tijdens het verschonen :D.

Simone wat fijn dat Luna zo lang geslapen heeft! Gefeliciteerd met je lief! Welke camera heb je Simone? Wij hebben een nikon d200 en een d70 (en nog een fuji s7000 en voor de snapshots een ixus van canon)

Ben kwam hier vanochtend om 6.45 uur pas weer, die fles heeft lief gedaan en daarna werd hij pas om 10.45 uur wakker, dus ik heb tot die tijd ook lekker geslapen :D.

14. LaDi

LaDi Fanatiek lid

LaDi Haarlem heel juni behalve op 11, 13, 20, 21, 22 en 26 juni

17 juni kan ik volgens mij wel.

15. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ sharon wat heerlijk dat Jamelia naar huis mag! Gefeliciteerd meis, wat heb je daar lang op moeten wachten!

@ bri ik heb dat artikel ook gelezen, erg leuk ja! Ik heb dinsdag over een week een afspraak voor de nacontrole maar helaas niet bij de VK die de bevalling gedaan heeft. Zij was een invaller en is dus alweer weg bij die praktijk :(

@ ladi ach had Ben zo'n last van de prikjes? Gelukkig is hij nu weer opgeknapt.

@ voorkeurshoudingen: ik heb een anti-voorkeurshouding-kussen (mooi scrabbelwoord) daarmee ligt Mika een beetje op zijn zij, maar wel klem zodat hij niet op zijn buik kan draaien. Dan ligt zijn hoofd ook vanzelf naar één kant.

@ simone wat heerlijk dat Luna de nacht doorgeslapen heeft! Hier ook een relaxt nachtje van 22 u tot 5 (ik werd zelf om half 4 wakker omdat ik moest plassen :)). En gefeliciteerd met corné! Hoe vond hij zijn kadootjes?

Verder ben ik het even kwijt....
    Gisteren lekker samen met Mika geshopt bij de Ikea. Helemaal leeggekocht (hahaha NOT) en daarna zijn kamertje gedaan. Was namelijk nog erg kaal, dus nu eindelijk een paar planken en schilderijtjes opgehangen, vloerkleedje en nachtlampjes neergezet. Mika vond het ook helemaal leuk, die kijkt iedere keer zijn ogen uit als ik hem verschoon :)

16. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Niet iedere baby geeft aan dat hij genoeg heeft, en als er vier uur tussen zit is dat toch perfect? Maar ik denk wel dat Denise niet teveel moet aantrekken van de reacties hier omdat ze onder behandeling van een kinderarts is. Ze kan het beste volgen wat hij/zij voorschrijft, en niet wat wij vinden.

Overigens is bv niet te vergelijken met fv! Er zitten in flesvoeding een hoop e-nummers die ervoor zorgen dat een baby al snel weer 'denkt' honger te hebben. Je kan een baby daarom wel degelijk overvoeren met fv en dus niet zo snel met bv, wat overigens ook nog een stuk lichter verteerbaar is. Ik heb dat in het begin zelfs bijna gedaan, omdat ik heel geleidelijk overging van bv naar fv en daardoor niet zo goed meer doorhad wat nou honger was en wat niet. Heeft bij mij echt even geduurt voordat ik niet alles aanzag voor honger. Een veel voorkomende fout.

Bri: Ik had het inderdaad ook met volle interesse gelezen!

Mielenl: Haha leuk zeg, dat Mika het zo leuk vind!

Simone: Oh wat lekker zeg! Wat zul jij lekker geslapen hebben!

Isra: Hier zo'n beetje hetzelfde schema haha, we kunnen zo ruilen van baby ;) Overigens sinds 2 dagen de laatste fles opgehoogd. Hij woog anderhalve week geleden 4700 gram, ik gok dus nu 5 kilo, en omdat door dat nutriton en dr.brownfles iedere fles wel zo'n 20 cc overblijft leek me dat geen overbodige luxe.

Ladi: Ik zie ook wel een beetje op tegen die trappen, maar ik ga gewoon heel brutaal om hulp vragen denk ik ;)

17. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    hier precies hetzelfde haha ze duwt met haar tong die speen naar buiten als ze genoeg op heeft ;) Haha hadden ze dat samen afgesproken die poepluiers? Daimy doet dat ook vaak tijdens het verschonen, die blijft poepen en plassen,net of ze er dan lekker voor ligt ofzo :) kost me altijd een hoop luiers haha

Simone gefeliciteerd met Corne!
    fijne dag vandaag he!
    wat goed dat ze zo lekker heeft doorgeslapen, hoe was het gister trouwens? wel raar zeker om zonder luna weg te zijn?(dat was toch gisteren?)
    werken de druppels al?

Mielenl zon zijlig kussen heb ik ook, tegen een voorkeurshouding..
    alleen heb ik hem nooit gebruikt , want daimy heeft geen voorkeurshouding. Als iemand nog interesse heeft ?

Ik weet niet meer wie het zei, maar de v&d zou inderdaad wel een optie zijn. Ik kan ook altijd eens bellen of we een stukje daar kunnen reserveren?

18. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik zeg niet dat denise haar kind meer voeding moet geven hoor ;) het is alleen het eerste wat in me opkomt als ik hoor dat een kindje van 7 weken oud maar 90 cc krijgt en afvalt. ik ben dan ook geen arts...en omdat ze zelf ook aangeeft dat ze denkt dat dit te weinig is kan ze dan natuurlijk altijd met de kinderarts overleggen. Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat ze de voeding al wel besproken hebben , dat is toch een van de eerste dingen waar je naar vraagt.

Ik heb trouwens net mijn hele avent set verkocht :D :D :D
    ben helemaal blij want ik had echt alles voor niets gekocht omdat daimy er nix van gebruikt heeft, zo zonde anders. Had ook al veelste veel gekocht natuurlijk :)

19. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik wil trouwens de flesjes met de magnetron gaan opwarmen, heb nu een flessenwarmer en dat is zon gedoe iedere keer... ben er zeker 10 minuten mee bezig :(
    weet iemand of je dan eerst het water moet opwarmen en dan de poeder erbij of eerst mengen en dan in de magnetron? en hoeveel seconden ongeveer?

20. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik zit weer aardig tegen mezelf te praten geloof ik :) waar is iedereen

Deel Deze Pagina