April mama's 2009 deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door inge1983, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Voorkant:

2. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Binnenkant boven

3. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    nog een keer

4. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    binnenkant onder

5. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Dit was de uitnodiging van Nils toen hij 3 werd

Voorkant

6. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Binnenkant onder

7. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Inge
    dank je ben ook erg blij met het resultaat
    die van jou is ook erg mooi zeg ik wilde eerst ook van elke maand doen,maar dan werd het zo klein op het kaartje,maar bij jou is het wel heel mooi zo
    en Senne dus goed verwend door oma leuk hoor en natuurlijk heel lief van oma

en wat sneu dat Nils nu griep heeft het kleine mannetje krijgt het zo wel tegelijk he
    ik hoop dat hij snel opknapt en zich snel beter voelt
    geef hem maar een dikke knuff

hier gaat het wel goed alleen Mitchell slaapt best veel nu
    hij is nu steeds een uurtje op en wil dan weer slapen
    nou ja slapen is goed zeggen ze he
    en hij zit helemaal onder de rode vlekjes eerst was het buik,rug en nekje en nu net zag ik dat zijn beentjes er ook onder zitten
    de assistente zegt allergische reactie op de ABkuur
    nou hou het maar in de gaten

nog maar zo n 2 weekjes en dan is Mitchell jarig jeetje wat is dat jaar hard gegaan zeg
    maar wel een heel mooi en bijzonder jaar waarin we de ontwikkeling van zo n klein mensje van zo dichtbij hebben mogen meemaken echt bijoznder en nu op naar het nieuwe jaar waarin hij steeds meer kan doen en leren

8. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    dag mama's,

Ik ben nieuw hier!
    Mijn dochtertje is vorig jaar geboren op 11 april via een spoedkeizersnede!

Ik hoop hier leuke ervaringen te wisselen met jullie! En gewoon lekker te keuvelen :)

9. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    hallo mama van kirsten
    leuk dat je mee komt schrijven
    al is het hier wel rustig de laatste tijd
    nog maar een klein maandje en dan is Kirsten alweer 1 gaat hard he ?

met Mitchell gaat het weer goed
    hij is vandaag weer naar het KDV geweest en zijn oortjes zijn weer goed
    hij is nog wel verkouden,maar goed dat gaat wel weer over
    nog een kleine 2 weekjes en dan is onze boef jarig spannend allemaal

hoe is het met de andere kindjes ??

10. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Egbimi heeft Mitchell oorontsteking gehad?

Ja ik vind het spannend hoor de 1e verjaardag.. alhoewel ze er niets van merkt, begrijpt hihihi. Ikzelf ben 2 dagen later jarig maar dit vieren we tegelijk, ik ga niet nog is een huis vol visite halen voor mijn verjaardag hahaha.

11. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Hallo allemaal,

@mamavankirsten: welkom hier. Het is hier idd wel rustig maar wel lekker bij te houden zo haha.

@egbimi: Fijn dat het weer beter gaat met Mitchell.
    Dan kun je tenminste fijn naar zijn verjaardag toe leven.

Hier rollen we van het een in het ander. Senne heeft nu de waterpokken. Gelukkig heeft ze er niet zo heel veel en ze heeft er ook geen jeuk aan of zo. Wel is ze er goed ziek van geweest. Overgeven diarree, koorts. Haar schaamlipjes zijn helemaal kapot door de diarree. Ze heeft een aantal dagen op alleen flesvoeding geleefd, want een boterham, pap, fruit of avondeten zorgde er meteen voor dat alles eruit kwam. Drinken ging wel, als ze maar iedere keer een klein slokje nam. Vandag heeft ze voor het eerst sinds zaterdag een beetje brood en een beetje avondeten gegeten. Maar na een paar happen wil ze al niet meer.

Nils heeft ook diarree en hij is nog heel vermoeid van zijn pseudokroep. In de loop van de dag merk je gewoon dat hij helemaal uitgeput is, maar hij wil echt niet naar bed dan. Af en toe gaat hij op de bank liggen, maar slaapt dan ook niet.
    Hopelijk krijgt hij nu ook de waterpokken want hij heeft ze nog steeds niet gehad. Op het kdv is wel al 10 keer een uitbraak geweest van waterpokken sinds hij er zit, maar hij kwam er iedere keer onderuit haha. Als hij ze nu niet krijgt dan hij is hij immuun volgens mij hahaha (geen idee of dat kan).

Dus zo hobbelen we hier maar verder haha. Vrijdag en vandaag zijn de kinderen ook niet naar het kdv geweest. Gelukkig kon ik vandaag vrij krijgen en afgelopen vrijdag zin ze naar oma geweest.

Zo ik ben mijn verhaal ook weer even kwijt hihi.

12. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Inge wat vervelend dat Senne de waterpokken heeft, hopelijk wordt ze nu weer wat beter nu ze wat brood heeft gegeten.
    Grappig om haar geboortedag te zien, ik ben dan jarig ;)
    Hopelijk krijgt Nils niet de waterpokken...

13. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    nou kirsten ik hoop dat hij ze wel krijgt haha.
    Dan heeft hij het maar gehad haha.

Hihi jij bent tegelijk jarig met Senne, en ik was op 11 april uitgerekend.

14. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Inge ja dat is ook wel weer zo dan is hij er maar vanaf ..
    Ik was pas 27 april uitgerekend ..
    Dus jij had een paaskindje ;)

15. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Yep 2de paasdag lagen we in het ziekenhuis.

Ik had een snelle bevalling. Na 2,5 uur vanaf de eerste wee was Senne geboren. Alleen wilde mijn baarmoeder niet goed inkrimpen (of zoiets haha) en daarom moest ik een nachtje blijven.

Maar bij jou een spoedkeizersnede lees ik. Wat voor complicaties waren er?

16. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Wat een ellende inge, je bent er maar druk mee met die zieke kindjes.

Mamavankirsten, welkom, ik hoop dat je hier lekker mee komt schrijven. Het is inderdaad erg rustig de laatste tijd maar dat komt omdat een groot aantal van de april mama's naar een apart forum zijn gegaan om te schrijven. Maar toen was het niet bij te houden en nu gaat het prima, haha.

Wij zijn lekker een weekend naar Winterberg geweest, was erg leuk. Alleen ik zit nu een beetje met haar slaapjes. 's Middags wil ze niet meer slapen dus ze doet nu maar 1 slaapjes maar die is vaak om 10/10.30 uur 's ochtends want langer redt ze niet en dan is die middag zo lang. Het zou even beter zijn als ze om een uur of 12 gaat slapen maar ja, we hebben het niet voor het zeggen.

17. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    O lekker weekendje gehad kipkip!

Tja die slaapjes dat is lasig ja als ze overgaan naar 1 keer slapen.

En 's morgens wil ze zeker ook niet langer blijven liggen?

Ik weet nog bij Nils dat we het steeds iets langer rektte en uiteindelijk kwam hij dan op 13:00 zoiets uit. Even uitproberen allemaal haha.

18. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    ah baarmoeder inkrimpen moet samentekken zijn. Kwam net niet op het woord hahahahaha

19. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Ik was dus pas 27 april uitgerekend
    in de nacht van 8 april braken mijn vliezen ineens, vk kwam aan huis en zei dat ik moest rusten (bedrust) omdat Kirsten nog niet was ingedaald. Na 24 uur nog geen beweging dus naar het ziekenhuis op 9 april, daar werd ook gezegd rusten en bij geen beweging de volgende ochtend om 07 uur melden. Er was dus geen beweging, dus op vrijdag 10 april naar het ziekenhuis, ik werd aan de weeopwekkers gelegd omdat mijn lichaam totaal niets deed. Vrijdagavond pas 2 cm ontsluiting, snachts van de opwekkers afgehaald en mijn lichaam deed gelijk niets meer. Zaterdagochtend 11 april weer weeopwekkers nu was het zo heftig dat ik niet meer kon ontspannen, en nog steeds 2 cm maar. Ik heb toen een ruggeprik gekregen toen kwamen de weeen goed hihihi. Na nog geen 2 uur zakte alles weer weg en haar hartslag werd te stabiel op de ECG, en ik kreeg koorts. En niet te vergeten ze had die ochtend in het vruchtwater gepoept. De gynecaloog kwam naar het ziekenhuis en zei dat ze haar met spoed moesten halen omdat ik nog maar 2 cm ontsluiting en ze niet konden meten hoe het met haar zuurstof was.

Ik kreeg verdoving in de ingang van de ruggeprik want het moest snel snel gebeuren. Kirsten werd om 18.39 geboren met een apsoscore 1. Na 10 minuten was het wel weer 10 maar het was kantje boord voor haar.

Wonder boven wonder heeft ze geen zuurstof tekort gehad, ze heeft tot haar 8e maand onder controle gestaan bij de kinderarts. Ze hoorde ook nog een hartruisje bij haar, die hoorde ze een paar maanden geleden niet meer. Maar toch krijgt ze 26 april een echo van haar hartje om te controleren of alles goed is.

sorry voor het lange verhaal :)

20. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Poeh dan hebben ze wel lang gewacht zeg met ingrijpen!

En een Apgarscore van 1!! Dat zal ook wel schrikken zijn geweest. Gelukkig gaat het nu goed met haar en is het allemaal al weer bijna een jaar geleden.
    Maar dat ben je natuurlijk niet 1,2,3 vergeten. Heb je het daarna nog moeilijk ermee gehad? Je gaat natuurlijk denken: wat als. . . .

Ik heb bij Nils ook een keizersnede gehad, geen spoed. Ik had bijna volledige ontsluiting maar het laatste stukje vlotte niet. Toen zakte Nils zijn hartslag naar 80 en werd er meteen ingegrepen. Dit was na ongeveer 6 uur. Dan vind ik echt dat ze lang hebben gewacht bij jou, poeh.

Deel Deze Pagina