April mama's 2009 deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door inge1983, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ja het was heel erg schrikken, ben ook erg labiel geweest voor een tijd. Mijn vriend kon gelukkig vakantie opnemen voor 2 weken zodat hij bij mij was en voor mij en Kirsten kon zorgen.
    Pas in augustus begon ik er weer een beetje uit te kruipen, en toen ging mijn keizersnede ook net pas dicht (!) Ik bleek een bacterie te hebben die ze niet zagen.. na 3 maanden pas antibiotica gehad :(

2. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Hier ook nog maar 1x slapen..ligt aan hoe laat ze smorgens wakker wordt.
    Vanmorgen was het 08.15 dan houd ik haar op maar dan is het rond 11 uur moeilijk haha maar ik rek het dan tot na het brood eten. En ze slaapt dan rond de 2,5 uur.

3. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    tjonge na 3 maanden pas ab!!!
    Ik kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit dan.

Gaat het nu wel weer beter met je dan?

4. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Nu gaat het beter met mij, pas sinds begin dit jaar ben ik ook weer begonnen met gezond te eten en te bewegen. Dus meer voor mezelf te zorgen.
    Zodat Kirsten een gezonde mama heeft :D.

5. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    zo kijk ik elke dag en word er niks bij geschreven en nu in 1 avond 2 blz :D gezllig

@Mama van Kirsten
    ja Mitchell had een oorontsteking (alweer)maar gelukkig gaat het nu beter
    en nee dan zou ik het ook ineens doen is wel zo handig dan
    en jeetje heftig zeg jou bevalling en zo n lage apgasrcsore jeetje
    gelukkig is alles goed met je meisje en word ze alweer bijna 1
    wel fijn dat je vriend nog even thuis kon blijven en pff 3maanden later pas een AB ze zijn niet zo fijn bezig egweest zeg
    @Inge
    jeetje wat ontzettend sneu zeg dat Senne zo ziek is
    en ze er zo n last van heeft
    en haar schaamlipjes kapot sneu hoor ik hoop dat ze er snel vanaf is en ze zich weer helemaal goed voelt
    en Nils dus no erg vermoeid rot hoor dat je kindjes zo ziek zijn
    ja je zou bijna denken dat Nils immuun is he hihi
    @Kipkip
    lekker hoor een weekje weg
    en lastig he als ze de slaapjes zo veranderen
    ik hoop dat ze het snel zo veranderd dat ze wat beter uitkomt

6. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Joepie!!!! Wat een heerlijk weer is het vandaag!!!!

Lekker gefietst naar opa en oma, even op de koffie geweest, heerlijk er weer even tussenuit. Nils is bij oma gebleven, die gingen nog even naar de ezeltjes die oma ergens gespot had haha. Hij wordt dalijk weer thuis gebracht. Echt schatten zijn het, mijn schoonouders!

En nog een keer joepie!!!! Want de kindjes zijn zo goed als beter. Hèhè, hopelijk blijft dit nu ook even zo haha.
    Senne ligt nog lekker te slapen en ik zit hier een beetje te wachten tot Nils weer thuis is haha. Altijd raar, geen kinderen om je heen haha.

@Egbimi: Hoe gaat het met Mitchell?

O ja Senne heeft het "nee-schudden" uitgevonden. Haha het gaat nog een beetje ongecontroleerd, maar ze bedoeld dan ook echt nee! Hihi zo grappig.
    Maar het gaan staan. . . Pas dacht ik nog dat duurt niet lang meer, maar ondertussen doet ze het 'nog steeds' niet. Ach ja, komt vanzelf wel. Ze gaat ook nog niet zelf zitten. als we haar neerzetten, dan blijft ze wel een hele tijd zitten en gaat ze ook weer zelf op haar buik.

Zo ondertussen is Nils weer thuis (ben een half uur geleden begonnen aan dit bericht haha).

7. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    avond meiden!

Hier weer een middagje gewerkt na 2,5 week ziek te zijn geweest met bijholteonsteking, ontstoken ogen en hielspoor. Ik ben kapot!!!

Kirsten heeft het traplopen dus ontdekt (!!), ze gaat zo 7 treden omhoog! Ze begint nu ook aan mijn op te trekken en dan zie dat beentje omhoog gaan het lijkt wel een hondje die moet piesen hahaha..
    Het gaat wel erg snel :(

Egbimi, hoe is het met Mitchell vandaag?

Inge, hoe vond Nils het met oma en de ezeltjes? Hoe is het met Senne?

Sabrina

8. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Huh traplopen al!!!! Zo die gaat wel heel snel ja!!! Senne ging zostraks ineens kruipen. Ze tijgert al vanaf dat dat ze 5,5 maand is en nu ging ze ineens kruipen. Hopelijk is dat de voorbode van hahaha.

Nils vond het heel leuk met oma maar durfde de ezels geen brood te geven haha, onze held.

Met Senne gaat het verder uitstekend, ze heeft nog steeds geen last van de waterpokken, hopelijk blijft dat zo.

9. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Inge
    klinkt als een erg gezellige middag
    en leuk dat Nils met oma mee mocht naar de ezeltjes leuk hoor
    en wat ontzettend fijn dat ze beter zijn en ik hoop dat ze nu beter blijven !!
    haha echte held,maar wel leuk zo n klein mannetje die dat toch liever maar niet doet
    en Senne dus al kruipen goed van haar zeg
    @Mamavan Kirsten
    zo he Kirsten is zeker snel wel leuk om te zien voor een x
    maar lijkt me ook wel eng zeg dat ze zo de trap opgaat
    tijd voor traphekjes dus :D
    en is het werken weer bevallen ?
    wel fijn dat je je weer beter voelt nu

hier gaat het wel weer goed alleen Mitchell is aan het springen
    het is echt jantje huilt jantje lacht
    en dan is het zo erg dat je zou denken dat ik hem wat aandoe
    pfff en dan moet iki echt tot 10 tellen (en dat helpt vaak niet dus dan maar tot 100 ;) )
    hij is nog wel steeds verkouden ,maar daar heeft hij wel vaak last van
    en we moeten maandag weer naar de KA voor zijn reflux
    we zijn nu een dikke week gestopt met de medicijnen en hij spuugt nog wel,maar het is wel iets minder als eerder dus we hebben hoop

hij gaat nu echt overal staan en soms staat hij een poosje los
    en hij stapt nu steeds over heel voorzichtig zie je dan een handje van de tafel naar de bank gaan en dan is het voor zijn gevoel te ver en dan zet hij eerst een stapje en dan rekt hij zijn handje uit en ja dan gaat hij
    wel leuk zo wijs als ze nu worden echt superleuk
    en hij gaat nu vaak op zijn knietjes zitten spelen zo leuk om te zien :D
    ze worden echt groot onze kleintjes

10. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Inge, ja het gaat wel heel snel hoor... en ze doet het ook nog snel ook! Mijn vriend heeft er vanmiddag een filmpje van gemaakt.

Egbimi, een traphekje past niet ivm de voordeur, maar de tussendeur moet nu vaker op slot.
    Werk is redelijk gegaan, ik stond helaas alleen vanaf 3 uur op een kdv waar ik nog nooit geweest was. Ga dit wel ff melden bij mijn leidinggevende dat dit niet kan.

Kirsten heeft net voor het eerst gewone melk gekregen ipv een pyamapapje. Die pakjes zijn nog best duur, dus ff kijken hoe ze vannacht doet of ze er de hele nacht op slaapt of ze komt vannacht. Ze dronk ook maar 120 cc ofzo. Maar goed ze heeft veel gegeten bij het avondeten. We zien wel...

11. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Mamavan Kirsten
    o dat is idd niet fijn
    sta je ineens bij kindjes die je niet kent
    lijkt mij best lastig elke kindje heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing he
    en o ja dan moet je idd de tussendeur dicht doen/houden
    en hoe heeft Kirsten geslapen ???
    hier s morgens een pyamapapje en s avonds tegenwoordig een half pakje

vandaag is mijn mannetje jarig en volgnde week is Mitchell jarig
    heb er wel zin in
    ben nu alleen zelf verkouden,hoofdpijn,keelpijn blegh niks aan als je je zo voelt
    maar goed lig nu oop bed met mijn laptop en als MItchell wakker is even douchen en dan beneden op de bank
    alleen zo lastig dat Mitchell niet lekker stil wil liggen hihi

12. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Egbimi gefeliciteerd met je mannetje ;) Kirsten heeft lekker geslapen, ze werd wel rond 00.00 wakker, toen heeft mijn vriend haar verschoond en weer terug gelegd. ( ik had niets gehoord) en ze kwam pas om 08.15 vanmorgen!
    We merken gewoon dat ze savonds meer gaat eten bij het avondeten en steeds minder pap wil savonds en als ze het wilt dan pas laat (ca. 22 uur).

Vandaag heb ik veeel pijn aan mijn voeten, dus ik doe het rustig aan vandaag. Wel vanmorgen boodschappen gedaan. Kirsten werd wat huilerig toen en ik dacht ze heeft dorst of honger, het was 11 uur geweest dus tja..

Bleek mevrouw koorts te hebben (!) 38.7!! Ze ligt nu al 5 kwartier lekker te slapen, hopelijk slaapt ze nog ff door.
    Haar bovenste 2 tandjes staan op springen, zit echt een flinterdun vliesje nog voordat ze door zijn. Ze geeft ook af en toe een krijsje. Voor de rest eet, speelt, drinkt en slaapt ze normaal.

Hoe is het met de rest?

13. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Mamavan Kirsten
    dank je
    en fijn dat ze lekker geslapen heeft en dat z na het verschonen weer lekker verder is gaan slapen
    o ja die papfles gaat er vanzelf wel van af Mitchell krijgt al 4 maanden geen fles meer s avonds hij gaf aan dat hij het niet meer wilde
    ja ik zou ook maar even rustig aan doen is best pijnlijk zo n hielspoor
    en ach Kirsten dus koorts ja dat zal dan wel van de tandjes zijn
    hoeveel tandjes heeft Kirsten ?
    Mitchell heeft er 7 en de 8e zit eraan te komen en de snijtanden drukken ook al een poosje,maar die zetten niet door

14. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Kirsten heeft er nog maar 2 :)...
    De 2 onderste en nu zijn die 2 bovenste die zitten er al maanden maar ze willen maar niet doorkomen..

15. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    mamavankirsten: nu je gewone melk geeft dan maak je dat zeker ook warm? Of dat is een domme vraag :). Ik weet eigenlijk niet wanneer kindjes gewoon koude melk gaan drinken?

Hier krijgt ze 's ochtends en 's avonds nog pap en 's middags nog een fles opvolgmelk. Maar omdat ze een paar keer ziek is geweest van ze de vorige keer van de +1 lijn naar de -1 lijn in de groeicurve gegaan. Dus ik wil haar weer een beetje vetmesten. Maar ze eet 's avonds goed en daarna nog yoghurt dus die papfles van 19:00 uur gaat vaak maar voor de helft leeg.

Hier nog geen tekenen van staan of optrekken of kruipen (we zijn fanatiek met de fysio aan het oefenen) maar wel 8 tandjes, haha.

16. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Op vakantie

17. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Kipkip wat een schatje zeg :D

Ik warm haar melk gewoon op hoor, smorgens krijgt ze een fles warme melk met een boterham. Op de dagen dat ze naar het kdv gaat krijgt ze een papfles van ongeveer 150 cc.

Bij haar broodje tussen de middag drinkt ze rond de 60-100 cc warme melk. Af en toe doe ik het ook wel is koud of ff in de magnetron om de kou er af te halen.

Ze heeft nu hoge koorts :(, 39.3. We hebben haar maar een paracetamol gegeven. Ze voelt aan als een hete mok thee.. Voor de rest is ze gewoon, wat sneller huilen maar spelen doet ze gewoon.

18. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    @egbimi: Nog gefeleciteerd met je grote mannetje! Fijne verjaardag gehad?

@mama van Kirsten: Ach wat sneu, die hoge koorts. Hopelijk komt het idd door de tandjes, daar kunnen ze idd ook koorts van krijgen. Hier staat het aantal tandjes trouwens op 6 sinds november. Ze heeft ze toen heel snel achter elkaar gekregen (4 boven en 2 onder) en sindsdien niks meer. Maarja ooit zullen ze er toch uitkomen denk ik haha.
    En wat raar ja dat je meteen alleen staat op het kdv, bij vreemde kindjes. Hopelijk kunnen ze daar een beetje rekening mee houden.
    Tjonge en dan ook nog hielspoor lees ik, gaat lekker dan! Beterschap in ieder geval!

@kipkip: Ach wat een scheetje hihi. De ondeugd straalt ervan af hahaha.
    Hoe gaat het trouwens bij de fysio verder?

Pfff ik ben doodmoe. En chagrijnig haha. Heb vandaag van 6-16 gewerkt en dan ben je echt helemaal op hoor als je thuiskomt. Zo ik ga lekker bankhangen denk ik.

19. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Senne heeft trouwens ook al een paar keer gewone melk gehad. Maar die geef ik dan gewoon koud, bij de boterham.
    En ik merk ook dat ze de laatste fles eigenlijk niet meer nodig heeft. Ze drinkt dan hooguit 100 cc. Dus als we iets later eten dan laten we de fles ook gewoon weg.
    Ik denk dat ik hem helemaal eraf ga halen, want zonder slaapt ze ook gewoon door.

@Egbimi: Voel je je al weer een beetje beter trouwens? Had er een beetje overheen gelezen. Lastig hè, ziek zijn als je mama bent?

20. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    inge ik heb het ook aangegeven op werk van gisteren, ze zeiden al dat ze er niet veel mee kunnen omdat het iets voor de locatie zelf is. en aangezien de locatiemanager bij kwam springen was ze er dus van op de hoogte.

Maar ik heb iig mijn mond open getrokken en ben voor mezelf opgekomen :D

Deel Deze Pagina