April mama's 2009 deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door inge1983, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Inge,

Het was niet alleen in de avond het was de hele nacht door. Was erg vermoeiend, wat het was weet ik niet maar ze slaapt nu al 3 nachten door.

Vandaag slaapt ze erg veel, werd pas om 09.30 wakker en ligt nu alweer 3 uur te slapen. Ze zal het wel nodig hebben..

2. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    We zijn gisteren met Senne weer op het cb geweest.
    Ze weegt nu 9860 gram en is 76 cm lang.
    Ze lag in principe mooi gemiddeld. Toen begon de arts over onze lengtes en wat dat dan in de pubertijd zou brengen. Ik ben namelijk best klein (1.55) en Henrij is gewoon gemiddeld (1,82).
    Hoe ze zich qua lengte zou ontwikkelen had te maken met wanneer ze begonmet menstrueren (zo daar zit je dan met je dreumes van 14 maanden haha). Hoe vroeger je menstrueert, hoe eerder je stopt mer groeien. Tja dat was ineens heel logisch, want ik menstrueer al vanaf mijn 9de.
    Toen vroeg ik nog even wat we met haar hoofdhuid moesten doen. Ze heeft nog steeds schilfers op haar hoofd. Dat is me eigenlijk pas opgevallen, vanaf dat haar haren wat meer begonnen te groeien. Eerst dacht ik dat het zeepresten waren, maar ook na beter uitspoelen bleef het. Het was geen berg zei hij, want dat hebben ze de eerste maanden na de geboorte en dat kan dan wel langer blijven. Maar ik weet zeker dat ze het toen niet had. Ze heeft het echt pas later gekregen. Nu kont het waarschijnlijk doordat we haar haren met zwitsal wassen, en daar zit een ontveteende stof in (zit bijna overal in trouwens). Hij vroeg hoe vaak we haar haren deden wassen. . . nou ja om de dag. En als het warm is iedere dag. We moeten nu haar haartjes alleen nog maar spoelen met water en geen zeep meer gebuiken. 1 keer in de twee weken haar haren wel met zeep wassen was genoeg, vies worden ze tovh niet zei hij, ze ligt immers niet onder een auto te spelen of zo. . . . . Volgens mij heeft hij zelf nog geen kinderen hahahaha, want Senne vindt het ook heel leuk om eten in haar haren te smeren.
    Van palmolive was er 1 shampoo waar geen siliconen en geen ontvetter in zat, die konden we eventueel ook nog proberen.

Zo een heel verhaal hahahaha.

@mama van kirsten: Hoe gaat het nu met slapen? Is het al weer beter geworden?

Senne is trouwens nu een maandje of zo helemaal van de opvolgmelk af. Ze krijgt nu alleen nog maar gewone halfvolle melk. (ik weet niet f k dit al verteld had haha.)

Nou even as the world turnss verder kijken, even stofzuigen en dan wat boodschapjes doen.

Doeidoei

3. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    morgen meiden!

Jeetje inge ... ik hoor het ook vaker dat haar wassen met zeep niet nodig is. Maar ik heb ook een draakje die graag haar eten in het haar smeert en dan vooral appelstroop en dat soort plakkerige substanties :D. Ik was het meestal 2x per week en meer als het nodig is, ze eet nu meer plakjes beleg op haar brood en dat is wel een verademing met schoonmaken hihihi.

Na 5 nachten waren de nachten weer normaal, maar nu heeft madam galbulten - ze heeft er alleen geen last van. En we weten ook niet hoe ze er aan komt. Normaal is het een allergische reactie op iets; medicijnen, wasmiddel, voeding etc maar dat is niet veranderd.
    Het enige wat ik weet is dat we zaterdag op de camping in Maarn zijn geweest.

Zolang ze er geen last van heeft is er 'niets' aan de hand, mocht het erger worden of dat ze er last van krijgt moeten we terug komen.

We zijn ook bezig met de late fles er af aan het halen en gisteravond lukte dat aardig. We zijn erachter dat ze pudding en kwark (met een smaakje) lekker vind. Dus gisteravond 100 gram vanille kwark en madam kwam pas om 05.30 wakker.

Als ze savonds nog een fles krijgt dan komt ze pas na 09 uur de volgende ochtend. Dus ik denk dat het gewoon dorst is wat ze dan heeft savonds.

Inge wat apart van dat menstrueren.. dat wist ik helemaal niet, dat verklaart waarschijnlijk ook dat ik 1.73 ben en mijn moeder maar 1.60. Ik ging pas op mijn 16e menstrueren. Dus ik hoop dat zij dat ook gaat doen :).

Ik ga hier de ramen ff lappen, de vitrages wassen ed. Kirsten is op het kdv vandaag.

4. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    O lekker kun je ff wat andere dingen doen als ze op het kdv is.

Goh galbulten. . . heeft ze die veel? En wat raar dat ze die ineens krijgt ja. Hopelijk gaan ze weer weg zonder dat ze er last van heeft gehad.

Tja dat menstrueren. . . . Als dadelijk blijkt dat ze misschien kleiner blijft, kon er op 8 jarige leeftijd een hormoonbehandeling plaatsvinden. Maar dat had vaak teleurstellende resultaten. Ik heb echt zoiets van. . . ik heb er nooit last van gehad dat ik kleiner ben, dus ik ga echt niet met troep beginnen, alleen voor het cosmetische. Nee hoor klein maar fijn hahahaha.

O ja het viel hem ook op dat ze een moedervlek op haar buik heeft. Toen vroeg hij of ze die altijd gehad heeft. Waarop Hwenrij meteen ja zei. Maar ik twijfelde. . . jawel hoor zegt henrij vanaf de geboorte. Dus toen kwam de arts weer dat moedervlekken die er zo vroeg zitten, meer kans hebben tot kwaadaardig te zijn. We moesten dus goed in de gaten houden dat die niet ineens heel veel groeit, of er donkere plekken op komen, of haartjes. . . . . . Pfff we hadden nu dus een mannelijke arts (wel leuk om naar te kijken hoor hahahaha, hij was ook nog redelijk jong, ronde de 30 schat ik), normaal hebben we een vrouwelijke, maar die zit in de ziektewet vanwege zwangerschap. Hij begon echt over dingen die zij nog nooit gezegd heeft. Hij keek ook naar haar tanden. . . Senne heeft op haar voortanden een paar witte plekjes zitten. .. maar dat komt omdat ze heel veel met haar tanden geknarst heeft toen ze een half jaar was. Echt allemaal dingen waar de andere arts nog nooit over begonnen is.

Zo en weer een heel verhaal haha.

5. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    O we hebben thuis nog even gekeken en bij de foto's van juni 2009 was de moedervlek pas te zien haha. Dus niet meteen bij de geboorte m,aar wel nog vrij snel daarna.

6. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ze heeft ze niet overal zitten, sommige momenten heeft ze niets en dan komen ze ineens opzetten en dan zit ze helemaal onder en ze kunnen ook zo weer verdwijnen. heel vreemd..

Kirsten haar 1e moedervlek is er sinds maart ofzo...

ik zou ook niet met allerlei troep gaan beginnen , en 1.55 is toch niet echt zo klein?

7. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    hahaha nee ik ben nog geen lilliputter.

8. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hoi hoi,

Hier geen moedervlekjes te zien bij mijn meisje, in onze familie langs vaderskant hebben we allemaal dezelfde vlek op onze rug.
    Ik heb die onlangs laten weghalen omdat ik het vies vond, best wel een groot litteken aan overgehouden hoor.

Inge, zou je meisje mss geen psoriasis hebben op haar hoofdje
    Ik zeg dit omdat ik dit zelf heb op mijn hoofdhuid, wel pas sinds mijn 12e.
    Kijk of haar huid soms rood ziet, de hoofdhuid is een vaak voorkomende plaats.
    Bij mij was mijn hoofd op een bepaald moment echt wit van de korstvorming, tot ik de verlossende diagose kreeg en met zalf waarin cortizone zit gaat t weg als sneeuw voor de zon.
    Nadeel, het komt altijd terug, vooral wanneer je stress hebt is het erger.

Groetjes!

9. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Hoi hoi

ben ik ook weer eens haha

@Inge
    he wat naardat senne steeds schilfertjes heeft
    Mitchell kreeg dat ook,maar toen was hij idd een paar maandjes en toen zijn wij gestopt zijn haar om de dagte wassen en hier doen we het ook nog maar 1x per week en de rest van de week gewoon uitspoelen en dat gaat goed
    en wel fijn dat die arst zoveel nakijkt verteld
    en idd klein maarfijn ik zou ook niet met medicijnen/hormonen gaan rommelen
    en die moedervlek hmmm Mitchell heeft vanaf de geboorte al een moedervlek/pigmentvlek op zijn been
    toch maar eens navragen
    @Mamavan Kirsten
    fijn dat kirsten weer lekker door slaapt
    en helemaal goed zo zonder de avondfles (gaat dat nog steeds goed?)
    en wat naar dat ze galbulten heeft,maar gelukkig geen last van dus
    @Sam
    hoe is het met jou meisje??
    en Mitchell heeft ook een moedervlek/pigmentvlek op zijn been

10. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    hier gaat het goed
    we zijn nu 3 weken geleden gestopt met de medicijnen tegen de reflux en het lijkt erop dat het goed gaat *klopt af*
    morgen afspraak met de KA
    Mitchell is ook bij de KNO arts geweest omdat hij steeds last van zijn oortjes heeft en al 5x oorontsteking heeft gehad
    dus nu word hij 30 juni geholpen
    hij krijgt buisjes en zijn neusamandelen worden geknipt
    hopelijk eet en slaapt hij dan beter
    hij eet niet zo heel goed
    en slapen gaat redelijk,maar hij word bijna elke avond of nacht wel 1 of 2 x wakker
    dus we hopen dat het dan beter gaat
    verder doet hij het goed vorige week zondag heeft hij zijn 1e losse stapjes gezet en o wat is mama dan trots (papa ook hoor hihi)
    hij klimt overal op en kletst heel wat af echt heerlijk !!

11. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Goh Egbimi dan gaat het goed met jullie ventje zeg! Wat fijn dat het zo goed met de reflux, dat zal heel veel schelen denk ik. En al de eerste losse stapjes, dan gaat het ineens hard hè? En als mama (en papa) ben je dan heel trots ja, lekker gevoel is dat haha.
    Nou ik hoop voor jullie dat het na die buisjes nog beter met hem gaat. Ik ben benieuwd!

@Sam: Ik denk niet dat het psoriasis is. Het zijn echt geelsige schilfertjes en de huis is verder niet rood en ze heeft er zelf ook helemaal geen last van gelukkig. We hebben het de afgelopen 2 weken dus 1 keer per week gewassen en ik merk echt al verschil. De schilfertjes zijn duidelijk minder geworden, dus ik denk dat ze gewoon een hele droge hoofdhuid heeft, heb ik zelf ook een beetje last van, vooral in de winter.

@mamavan kirsten: Hoe gaat het nu met Kirsten en de galbulten?

Hier gaat verder ook alles goed. Senne is ook steeds meer aan het brabbelen en stapt nu sinds een paar dagen aan de tafel. Ze gaat nog niet het hoekje om en vaak gaat ze nog eerst zitten en kruipt dan een stukje verder en gaat dan weer aan tafel staan om vervolgens ergens aan te komen waar ze niet aan mag komen haha.
    Ze ligt nu al 1,5 uur in bed alleen maar papa te roepen hahaha. Ze ligt niet te huilen of zo, ze roept alleen af en toe papa. En dan klinkt het heel lief, ze zegt namelijk niet gewoon mama en papa, maar bij de laatste ma en pa doet ze haar stemmetje hoger hahaha klinkt echt heel leuk en lief. Alsof ze je vragend roept zegt maar.

Morgen en overmorgen moet ze naar het kdv. Normaal gaat ze alleen op dinsdag een hele dag en om de week een vrijdagochtend. Ik ben benieuwd hoe ze het volhoudt, want op woensdag slaapt ze thuid dan echt nog 2 keer, zo moe is ze dan. En op het kdv laten ze haar dan ook 2 keer slapen. Ik vind het wel zielig. Maarja het is even niet anders en hopelijk eenmalig. Ik moet morgen extra werken en Henrij kon geen vrij krijgen, dus het kan even niet anders.

12. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Hoi Inge
    ja het gaat wat dat betreft echt een stuk beter
    heerlijk is dat hoor
    en zeker die 1e stapjes zijn echt bijzonder zon fijn gevoel dan idd
    o wat leuk dat Senne zo om papa roept
    en ja dat zal wel heel lief klinken he
    en idd spannend 2 hele dagen naar het KDV dan zal ze woensdag vast heel goed slapen hihi

13. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Mitchell heeft vannacht weer heerlijk geslapen
    alleen tegen 22.30 hoordenn we hem iets ,maar hij is verder gaan slapen
    en nu net hoorde ik geklets dus zal hem er maar even uit halen

14. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Egbimi, de avonden gaan nu goed. De flessen heeft ze niet meer, maar krijgt nu een bakje kwark voordat ze naar bed gaat. OF een flesje. Maar ze krijgt dus niets direct na het eten aan zuivel.
    Jeetje balen dat Mitchell geholpen moet worden... maar elke keer AB is ook niets!

15. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    inge wat goed van Senne!!

Kirsten gaat sinds enkele dagen heel goed met lopen, loopt nu stukjes los van 2-3 meter dus voor haar is dat 7 a 8 stapjes.
    Sinds vanmiddag gaat ze vanuit zittende positie op handen en voeten staan met gestrekte beentjes en kont in de lucht en gaat ze zo staan zo schattig gezicht..

Voor de rest is vreselijke 2 weken achter de rug, mijn vriend is 2 weken geleden geopereerd aan aambeien maar kreeg complicaties. Hij heeft net een week in het ziekenhuis gelegen. Dus ik heb een week lang van hot naar her geraced. Kon niet werken hierdoor, daar ik geen achterban heb om Kirsten op te vangen..

Hopelijk kan ik volgende week weer werken ;)

16. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @MamavanKirsten
    o wel fijn zeg dat de nachten weer goed gaan
    en goed zeg dat ze die fles niet meer hoeft
    en toch ook goed een flesje melk of kwark voor naar bed gaan
    hier lukt het overdag niet om fruit te geven (als ik het tussen ontbijt en lunch doe wil hij bijna geen brood en tussen lunch en avondeten dan eet hij zijn avondeten weer slecht)
    dus nu krijgt hij zijn fruit voor hij naar bed gaat en dat gaat prima zo
    en jeetje zeg dat is dan ook een gesleep van hot naar her idd
    hoe is het nu met je vriend?

17. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    wat een weer he dames
    zijn jullie ook heerlijk aan het genieten ?
    wij zijn vandaag naar het andere dorp geweest en even gewinkeld
    en toen naar huis Mitchell lekker geslapen ,en toen hij wakker was, het badje gevuld en hij heeft even heerlijk gespetterd :)
    hij valt alleen de laatste dagen niet gelijk meer in slaap,maar gaat eerst liggen kletsen/spelen en dan na een poos(je)slaapt hij
    en er komen 3 kiezen tegelijk door dus dat helpt ook niet echt mee

18. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Tjonge mama van kristen het zit jullie niet echt mee dan.
    Nou op naar betere tijden.
    Hoe gaat het nu met je vriend?

Wij zijn ook zeker aan het genieten van het weer! Senne vind het heerlijk om buiten te spelen. Je zou toch denken dat ze d'r knieeën helemaal kapot kruipt, maar helemaal niet!
    Ze gaat vandaag voor het eerst zelf aan de babywalker staan en loopt dan een paar pasjes en dan laat ze zich op haar knietjes vallen. Dan staat ze weer op en herhaalt dat een paar keer haha.
    Vandaag is ook haar eerste hoektand doorgekomen. Ze heeft er eigenlijk helemaal geen alst van, van alle tanden eigenlijk niet. Dat was bij Nils wel anders haha, dat waren heel veel spuitluiers toen.

O ik heb vandaag keileuke sandaaltjes voor Senne gekocht. Ze had alleen van die shoesme schoentjes, maar die waren alleen bovenop open. Nu heeft ze nog een paar Replay sandaaltjes voor erbij, nog een beetje aan de grote kant, maar hopelijk loopt ze op het einde van de zomer en dan kan ze goed aan.

Nou wij gaan nog eventjes spelen en dan naar bad en naar bed met de kindjes en rust voor papa en mama, nou ja rust, in huis moet alles nog gedaan worden, want overdag doe je nu eigenlijk helemaal niks met dit weer. Of is dat alleen hier zo haha?

19. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Egbimi eet hij helemaal niets dan tussen lunch en avondeten?

Het gaat gelukkig beter, het is al bijna 1 maand geleden dus het moet nu beter gaan en dat doet het ook.. Hij neemt steeds minder pijnstillers.

Kirsten heeft vandaag eindelijk haar 5e tandje doorgekregen, een snijtand aan de onderkant.
    Het weer is ook heel warm hier, te warm voor mijn idee. Ik kan niet zo goed tegen de zon. Ik moet mijzelf met een hoge factor insmeren en dan nog verbrand ik na een half uur.
    Het mag wel iets minder warm zijn..

20. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Inge
    o hier ook een kindje dat buiten spelen heerlijk vind
    als hij even naar binnen moet is het drama ;)
    en leuk he die sandaaltjes ,voor meisjes heb je hele leuke ,voor jongens vind ik z eniet zo
    en goed van Senne dat ze gaat stappen,nu gaat het hard he
    en hier wel schaafplekjes op d eknietjes van het buiten kruipen
    @MamavanKirsten
    o fijn dat het beter gaat met je vriend en dat de pijnstillers hun werk doen
    en dat is niks he als je zo snel verbrand ,het is ook wel erg warm pfff mij ook iets te
    Mitchell krijgt tussendoor alleen een soepstengel (een kwart) en sap,hij eet echt weinig ,en het is vaak drama ,maar goed we houden hoop :)

Deel Deze Pagina