April mama's 2010 deel 10!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door nonnie26, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik wil zaterdag zelf groentesoep mét ballen maken. Maar hoe dat ik dat met die ballen? (hier spreekt duidelijk niet de ultieme huisvrouw :cool:) Als ik de balletjes maak doe ik dat dan hetzelfde als dat ik grote gehaktballen maak, ik bedoel met ei enzo door het gehakt? En braad ik ze eerst aan? Of gooi ik ze zo bij de soep en kookt het dan gaar als het ware? Ik ben echt een nitwit wat dat betreft, dus help me out!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou ze inderdaad wel met ei maken om te voorkomen dat ze uit elkaar vallen, zeker omdat ze daarna in de soep gaan. Lekker veel kruiden erin gooien. Je kan ze eerst aanbraden als je dat lekker vindt, maar dat hoeft niet, je kan ze ook gewoon in de soep gooien, omdat ze zo klein zijn zijn ze toch snel gaar.

Nonnie waar hang je uit meid? Tis stil zonder jou :D

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ok, thanx! En hoe lang moeten ze dan minimaal in de soep blijven? Ik heb gewoon zo'n zakje van California gehaald voor groentesoep en gooi er dan nog soepgroente en dus balletjes in.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hè gatsie ik ruik een poepbroek, dus die ga ik maar eens verschonen. Geef ik Ayla daarna gelijk een flesje en kan ze op bed.

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Tsssss, ze had me gefopt, het waren alleen stinkscheetjes ;)

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Poe, minimaal een kwartiertje zachtjes laten doorkoken zou ik zeggen. Ik maak eigenlijk nooit soep, maar weleens sulu köfte en dat zijn ook kleine gehaktballetjes in water, en dat is na een kwartiertje altijd prima. Het is meer voor de smaak dat je het nog even laat doorsudderen dan voor de gaarheid.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Good for you ;). Ik had vandaag 2 poepbroeken achter elkaar ;)

8. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Kun je haar niet op je rug dragen met je draagzak? Of is het een BB?

9. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Zo, flinke knul aan het worden! Ik moet maandag weer met Noa naar het CB. Ben echt benieuwd hoeveel ze weegt en hoe lang ze is!

10. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Haha, nu al een diva! :p

11. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik maak ze altijd precies hetzelfde als grote ballen. Dus idd met ei en paneermeel gebruik ik altijd. Dan kleine balletjes rollen en als de soep goed kookt erin gooien. Dan garen ze vanzelf door het hete vocht. Ik zou ze niet eerst aanbraden. Dat is alleen maar extra vet en het is niet nodig.

12. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Minimaal een kwartier/twintig minuten zachtjes laten koken.

Oh haha, ik geef telkens precies dezelfde adviezen als Eylem. Tsja dat komt er van als je te lui bent om alles in één reactie te zetten.:D

Sorry!;)

13. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

nonnie waar hang je uit:p:p

14. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Zo, druk middagje gehad. Gelukkig viel het weer vanmiddag wel mee, want ik moest op de fiets Lukas op halen van zijn vriendje en daarna door naar de Ostheopaat. Mijn ouders hadden de auto geleend en dachten wel op tijd terug te zijn. Ik had al zo'n vermoeden dat dat niet ging lukken, dus had de fiets al klaar gezet. En idd waren ze niet op tijd terug.

Noa is bijna een half uur lang gemasseerd door de Ostheopaat. Was nog een hele klus, want stilzitten is niet echt haar favo hobby. Maar je kon zien dat die vrouw kleine kids gewend was, want ze wist haar telkens heel goed af te leiden, zodat ze wel door kon gaan met haar behandeling. Ze voelde wel een blokkade bij haar maagingang, dus daar heeft ze voornamelijk gemasseerd.

Ze heeft ook nog bij Lukas gevoeld. Ze voelde een spanning aan de rechterzijde van zijn bekken. Dat zou volgens haar misschien een oorzaak kunnen zijn van het bedplassen, maar ze wist het niet zeker. Ze heeft ook hem flink gemasseerd en zei dat we het even in de gaten moesten houden of we het idee hadden dat er verbetering in kwam. Zoja, dan was het wel verstandig nog een paar keer terug te komen.
    Met Noa moet ik over drie weken terug. Nou, ik ben benieuwd of we verschil gaan merken bij alletwee!

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Spannend Caro, hopelijk haalt het wat uit!

Mijn draagzak is inderdaad een BB dus dat gaat niet....weet nog niet of ik een andere zal aanschaffen, of niet. Zal er nog eens over denken.

Dat FAIL topic in de lounge is echt hilarisch, had er nog nooit van gehoord maar pfff wat een foto's! Zag Mermaid ook al daar ;)

16. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

@quscke, wat lief dat je me mist!!!!!! Oh zie nu dat iedereen me mist hahahaha :D

@chilleke, balen van je solli, En gijs zijn 4e tandje door!! Hoe is het nu met gijs? Zag dat ie weer aan hoesten was?

@eylem, lekker gezwommen?? Hier word alyss ook altijd wakker als ben naar zijn werk gaat maar gelukkig gaat ze dan nog even verder want 5 uur vind ik wel errug vroeg hahaha, oh ja alyss schrikt hier ook nog wel eens maar dan van onze eigen honden als er iemand binnen komt dan slaan ze aan en schrikt ze zich soms ook een hoedje..

@wonder, oh balen zeg voorhoofdsholteontsteking word je idd niet vrolijk van maar wel een leuk woord voor galgje hahahahaha oh ben dus niet de enige scrabble is ook voorbij gekomen hahaha

@lau, hoe is het gegaan met laetitia vandaag? Las dat ze jengelig was?? oh jij mist me ook al :)

@TM, goed bezig geweest met schuiven!! :p

@quscke, en heb je justin opgegeven zodat dennis uit gtst langs komt?? JA dus hahahaa

@mermaid, hier ook een super droog huidje maar dan met name haar armpjes en wangetjes, smeer het nu extra in met olie, bepanthen of met uierzalf en dan even aan de lucht laten intrekken…

@mamax, succes bij de makelaar vrijdag!!! Fijn dat xayla opgeknapt is!!

@mermaid, goed bezig geweest vandaag met opruimen!!

@pffffff, altijd als ik er even niet ben dan kletsen jullie zoveel!! :cool:

@eylem, wat goed van manlief, hoop dat hij het volhoud!!!

@mermaid, ayla goed bezig!!!!! Met rollen!!

@quscke, heeft alyss ook nooit gedaan, wel van rug naar buik idd maar andersom maar 3x in haar hele leventje!!

@quscke, ben er nog niet moet nog een aantal pagina’s kletskousen! Maar wel lief dat je me als vermist op wil geven hahahaha :)

@mermiad, gewoon balletjes draaien en in de soep koken ze gaar, ei is niet nodig hier vallen ze nooit uit elkaar en kruiden heeft niet veel nut want dat trekt dan toch in de bouillon..tot de soep gaar is!!

@Cm, nu maar hopen dat het heeft geholpen bij de ostheopaat!!!

@FAIL topic, weet niet ga zometeen kijken!

@hier, zo ben er doorheen dames!!
    Normaal plaats ik altijd een post voor ik ergens heen ga, maar alyss werd wakker om half 8 van papa want die ging toen pas zijn bed uit, blijkbaar hoefde hij pas om 9 uur bij zijn collega te zijn dus hij bood me een lift aan om gezelli naar mijn moeder te gaan dus ik moest haasten en alles bij elkaar rapen waardoor ik niet heb kunnen posten dat ik wegging sorry allemaal maar wel heeeeeeeeel erg lief dat jullie mij missen :) hahahahahhaa, verder een hele gezellige dag gehad bij mijn mama, ze had het oppaskindje vandaag van 5 mnd van de kapster van mijn moeder genaamd kiki dus heb me de hele dag doodgelachen met kiki kiekeboe!!!:D:p Hahahahahaah sorry erg flauw maar kon er niets aan doen, verder druk geweest met uitnodigingen uitprinten bij mama en 2x wezen wandelen voor een uur per keer en toen kwam ben er alweer aan en toen wou ik bijlezen maar gingen we eerst eten, dus ben nu alweer een uur aan het bijlezen en reageren want alyss ligt er al in sinds 7 uur die was totaal gesloopt want die had haar middag dutje gemist omdat het bed bij mama nog hoog stond voor kiki kiekeboe hahahahhaa :D
    Maar goed ik ben er weer!!!!

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hee meiden,

weer gewerkt hier vandaag, dus nog niets terug gelezen.
    de kindjes liggen er net in en nu ben ik op de bank geploft!

heb vandaag de huisarts weer kunnen bellen ivm die progesteron, nou jullie raden het vast al, dat doen ze dus niet... het schijnt niet voldoende 'evidence based' te zijn, dus doen ze het alleen bij bijvoorbeeld dreiging van vroeggeboorte, maar niet ter voorkoming van een mk... wel hebben ze aangeboden om het vruchtje tegen die tijd met echo's in de gaten te houden, dus met 5-6 weken een echo, met 8 weken en met 10 weken en dan met 12 weken gewoon weer bij de vk... dus denk dat ik daar wel vrede mee heb. zodra er dan duidelijk is dat het vruchtje achterloopt in groei ofzo, dan grijpen ze alsnog in.
    verder heb ik testen besteld vandaag, zit namelijk al op dag 36 vandaag en nog steeds niet ongie. het zou eigenlijk onmogelijk moeten zijn, weinig gesekst namelijk rond ei-tijd door die griep steeds, kan eigenlijk alleen maar als ik ergens pas rond dag 26 mn ei had ofzo, maar ja, you never know... als ik dan vrijdag nog niet ongie ben ga ik zaterdag of zondag testen.
    heb namelijk al wel vanaf vrijdag het gevoel ongie te moeten worden, het rommelt, maar er komt niets. af en toe een steek rechtsonder, maar verder niets.
    nou ja, jullie horen het wel weer.

hoe is het met jullie??

18. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    queske
    hihi heb Gijs ook opgegeven :p

mermaid
    oei vervelend dat ze zo aan het spugen is...

cm
    hoe ging het bij de osteopaat?

wonder
    hahaha ja was het aan het typen en moest 3 keer kijken hahhah

eylem
    aaaaah zielig...

mermaid
    wel een goeie redne om te shoppen :D
    zooooo volgepland :$

mamax
    fijn dat xayla opknapt:D

quschke
    arme justin

mermaid en lau
    druk aan de poets

eylem
    ik herken het, wij moeten ook een trap af. wij hebben kinderwagen in de kofferbak van mijn auto liggen, zodat ik de trap niet af hoef!
    kan je anders ook niet gaan fietsen? volgens mij is dat minder werk toch
    ooooh wat goed, kan thomas een voorbeeld aan nemen ;)

lz
    80 cm :$ wooooow lange jongen!

tm
    jeetje zeg, vind het ook wel weinig 2 op 10 kinderen moet ik eerlijk zeggen...maar sneu zeg!

mermaid
    leuk dat ze aan het rollen is
    en ik koop altijd een blikje :p

cm
    ben ook benieuwd
    hoe gaat het nu met het bedplassen van lucas?

eylem
    oooh zal eens kijkne :)

dat viel mee met het meelezen, NONNIE WAAR BEN JE!!! :)

Hier gewerkt, ben niet super brak wel moe, dus kijken wel hoe lang ik het vol houd vanavond. vriendlief is op pad en ik ga lekker bank hangen :)

en oh ja , GIJS HEEFT IN ZIJN HANDJES GEKLAPT:D:D:D

19. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    haha en oja, mn schoonzusje heeft net voor me gependeld, en die zei 2x JA zwanger...

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Surf oh balen dat je arts het medicijn niet wil geven...wel fijn dat er een alternatief is. Vervelend he als je ongi niet doorzet, had ik 2 weken geleden dus ook, en ook echt veel buikpijn...uiteindelijk werd ik op dag 33 ongesteld.

Nonnie JAAAAAAAAAA daar ben je weer :D . Leuk dagje gehad dus!! Ik zat trouwens net even op je hyves te gluren bij Ben want ik dacht dat we jullie auto gezien hadden zaterdag dus moest even kijken naar jullie auto....en ja hoor, heb hem gezien zaterdagmiddag in de stad :D grappig!

Deel Deze Pagina