@ Nonnie, zou gewoon iets zeggen in de trant van, dat je begrijpt dat ze geschrokken is, maar dat dit een beslissing is die alleen zij en haar man kunnen maken? misschien dat ze het even moet laten bezinken, en dat ze natuurlijk altijd haar verhaal kwijt kan?
Ik weet niet of ik het goed heb begrepen, maar doelt ze nou op een eventuele abortus? Ze weet toch hoe kindjes gemaakt worden? En ze wilden blijkbaar wel een tweede, maar niet zo snel. Nou ja, je hebt het niet altijd voor het zeggen in het leven. Zie het als een cadeautje!
ik heb hem ge=edit ik zou het ook moeilijk vinden want het is ook echt niet mijn ding abortus andere vriendin van mij was ook zwanger geraakt vlak na de geboorte van hun zoon ze vertelde later dat ze een abortus heeft laten plegen totaaal!! niet wat ik zou doen maar ja zij wel dus heb het gelaten voor wat het is
@mamax, ja dat is wel een goede idd, thanks voor je input!!! @CM, dat weet ik dus niet, ik haal het er wel uit maar misschien dat ik verkeerd lees???
Ik heb geloof ik even iets gemist, maar als ik het goed begrijp is er iemand zwanger, ongepland en baalt ze nu dat ze vlak na/voor de verjaardag van haar oudste kindje is uitgerekend .
Ja, ik ga ze ook een maandje van te voren opsturen hoor, maar mijn nichtje is wel erg voortvarend geweest met haar bijna 1,5 maand... Nou ja, vind ik dan...
Dank je... Maar zo zie ik het echt. Ik denk dat je dat ook best wel kan zeggen. Hoeft niet meteen, maar ben wel van mening dat in een echte vriendschap je alles kan zeggen. Hoeft niet bot, kan ook gewoon netjes, maar je mag wel je eigen mening hebben. Misschien is ze nu "bang" dat ze straks 2 kindjes op 1 dag heeft ofzo..... Ik vind zulke situaties altijd zo zielig voor het kindje, die heeft er niet om gevraagd...... Ik zou eerlijk tegen dr zijn. Daar heeft ze het meeste aan, ook al is dat niet haar mening. Succes
@ Nonnie, vind het wel lastig zoiets, ik zou zelf ook denken doe normaal en stel je niet aan. Je wilde dit toch zelf? Maar denk niet dat ze op zo en reactie zit te wachten, dus dan maar lekker neutraal, kan ze er mee doen wat ze zelf wil!
mermiad, pagina 287 bericht helemaal onderaan van TM is eigenlijk van mijn vriendin aan mij gericht...
Daar heb ik in al die jaren wel een muur voor opgebouwd, maar ondanks wel of niet makkelijk zwanger raken, hou ik gewoon niet van mensen die maar doen en niet denken. Je weet hoe je zwanger raakt, dus als je dat (nog) niet wil, dan doe je daar wat aan. Zelfs ik heb 3 maanden ac gebruikt, terwijl ik echt niet zo snel zwanger ben
ja ze had er geen rekening mee gehouden dat de eerste week van je pil niet safe was na een bevalling...
ja ik blijf het ook iets doms weten je weet hoe ze gemaakt worden enz en je wordt er denk ik ook wel immum voor
maar nonnie ik hoop voor je vriendin dat ze een goede beslissing maakt in het belang van het kindje en niet in belang van haar