Ik heb toevallig vandaag met nutrilon gebeld. Gerodi krijgt Omneo, maar die bestaat niet in 3. Ik mag gewoon overstappen naar standaard 3 of Omneo 2 blijven geven. Ga nu, als het pak op is, overstappen naar standaard 3. Zij zei dat de darmen al aardig wat gewent zijn, omdat ze nu ook vast voedsel te verwerken krijgen. Dus denk dat je zelf kan kiezen wat je wilt, zou met koemelk wachten tot een jaar.
Normaal is tot 6mnd zuigelingenvoeding tot 12 maand (dat staat op de nutrilon) opvolgmelk en dan mag je koemelk geven. Die peutergroeimelk is onzin... Meike heeft wel tot ruim 2 opvolgmelk gehad omdat ze alleen de nutrilon soya mocht ivm haar lactose en kma en femke krijgt voorlopig ook nog wel pepti 2.
Bedoel je met 's middags, 's middags bij de boterham, of gewoon als tussendoor te drinken? Ik blijf Ayla sowieso bij het ontbijt en de lunch melk geven bij het brood. Hoort er m.i. bij (ondanks dat ik zelf dus nooit melk bij mijn brood drink, brrr, ik vind het vies ). En dan 's avonds krijgt ze ook nog. Ze wordt er speciaal voor wakker, dus vandaar dat ik het haar gewoon blijf geven.
@ Napoleon, dankjewel voor je compliment! we wilden graag een aparte naam... @ vrienden, wij waren eerst altijd met een vriendengroep van een man of 25, zijn er nu nog 3 van over die we regelmatig zien. Mijn 'oude' schoolvriendinnen zie ik ook amper, die zijn allemaal gaan studeren, terwijl mijn passies ergens anders lagen. Hoor mijn meisje wakker worden, tot vanavond!
Ja, ik dacht dus ook dat de nr. 2 melk tot 12 maanden was, maar op de kv-voeding staat van 6 - 10 maanden.
@Mermaid bij haar boterham krijgt ze een tuitbeker melk gooit ze dan aan de kant dus hebben we besloten omdat s'ochtends en s'avonds melk te geven zodat ze wel de hoeveel heid melk goed naar binnen krijgt. Soms komt ze s'avonds ook nog voor een papfles en die krijgt ze dan ook gewoon.
hier ga ik het laatste foliepak lauw tot koud geven dan is de overgang ook makkelijker... hier is de keuze dus al gemaakt succes met je eigen keuze!! @mamax, wat goed zeg van xayla!! ze doet het idd super..
Hoe het hier verder gaat: Femke is echt een lekker ding Ze kan al heel goed luisteren hahaha. Ze mag bijv niet aan de tv zitten, als we dan zeggen, nee Femke. dan blijft ze eraf (zolang je in de buurt bent). Of als we zeggen, ga maar zitten, dan gaat ze netjes zitten. Ze kan ook heerlijk spelen eten enz. Alleen dat doorslapen... Dan slaapt ze een poosje door, is ze ziek, tandjes weet ik veel en dan kunnen we weer overnieuw beginnen :S Nou ja zal ook wel komen Verder... Ik schaam me eigenlijk dood... gisteren een positieve test gedaan We hadden condoomloze sex, de dag na mijn ongi en dat was 9dg voor mijn ei. toch zwanger... Ik kan er niet over uit... gisteren heftige gesprekken gehad. Manlief wilde echt geen kindje erbij we hadden dat immers afgesproken. Maar ja, nu sta je voor een voldongen feit... Ik wil eigenlijk ook niet nog een kindje erbij... en toch ook weer wel... Ik ben zo bang wat het met mijn lichaam doet... de laatste zwangerschap kon ik bijna niks meer. De bevalling weer veel bloedverlies... Ik loop met allemaal onderzoeken omdat ik buikpijn heb gehouden na de bevalling, er zit waarschijnlijk een vleesboom dus maak me daar zorgen om. Heb alcohol gehad, filet a. Geen foliumzuur geslikt... mensen om mij heen moeten veel moeite doen om een kindje te krijgen, een vriendin moet haar wens 5 jaar uitstellen ivm borstkanker... En wat doe ik de andere kindjes aan? Vanmorgen vertelde mijn man dat ie het toch wel wil houden, hij heeft erover gedroomd. Moet maar goed in gesprek met een gyneacoloog over de risico's van nog een zwangerschap en bevalling. Ik wil het ook niet weghalen (bah alleen het idee al...) maar sta er ook nog niet om te springen... Als er een groot risico inzit voor mij, dan houdt het denk ik wel op... heb nog 4 kinderen om voor te zorgen... Spontaan voel ik me wel zwanger trouwens... gevoelige borsten en zwaar gevoel in mn buik...
op de friso voeding ook tot 10 mnd.. vandaar dat ik gewoon over ga naar gewone melk... ze vind het lekker want heeft het vaker gehad..
@ Napoleon: Jeetje meid, zwanger... Ik kan me voorstellen dat jullie ervan geschrokken zijn. Dat verwacht je toch ook niet als je 9 dagen voor je ei onbeschermde sex hebt. Ik zou het er idd heel goed met de gyn over hebben. Ik zou ook geen kindje weg willen laten halen, maar wat als nog een bevalling echt een gevaar voor je zou kunnen opleveren....zoals je zelf ook al zegt, je hebt wel ook al 4 andere kindjes die echt een moeder nodig hebben. Poe, moeilijke situatie. Mag ik je wel feliciteren? Zo ja, bij deze dan: Gefeliciteerd! Liever toch niet: vergeet dan dat ik de felicitatie gedaan heb.
heb het even vluchtig gelezen want ik heb visite maar jeetje zeg GEFELICITEERD!!!!! wat leuk! hoop dat alles goed gaat!!!
Napoleon: ojee, wat dubbel... aan de ene kant gefeliciteerd, maar aan de andere kant.... je moet ook aan je andere kindjes denken. Ongelooflijk 9 dgn voor je ei, hoe doe je dat? Kan ik er les in krijgen?? whahahahaha. Succes met jullie beslissing!
ik heb het net even goed gelezen inplaats van vluchtig want heb de visite even naar de keuken gestuurd voor wat drinken maar jeetje zeg wat een verhaal, volgens mij heb ik iets te uitbundig gerageerd mijn excuus sorry maar had het echt even snel gelezen.. succes meis!!
Meis, tis niet anders In de jaren leer je ermee omgaan en jij kan er niks aan doen dat je al zwanger wordt van de wc bril en ik ben lekker goedkoop zonder ac
@napoleon jeetje meis, das dubbel zeg.. kan me goed voorstellen dat het even schrikken was, maar toch van harte gefeliciteerd mocht je een andere keuze (moeten) maken dan moet je dit maar vergeten dat ik je feliciteer..
hahaha, nou ja... ik was dus ook goedkoop zonder ac Nou ja, het stomme is dus... mijn eitjes springen te laat waardoor ze eigenlijk niet meer vruchtbaar zijn. Nu sprong ie maar 2 dagen later... dus blijkbaar vruchtbaar genoeg. Trouwens, denk dat in dit geval de credits eerder bij manlief liggen... zijn zaad heeft meer dan een week liggen wachten... Ik heb trouwens 2,5wk terug nog een echo gehad voor baarmoederonderzoek. Omdat ik dus nog steeds buikpijn heb. had ik een maand geleden een echo-onderzoek waaruit bleek dat mijn baarmoederslijmvlies een verdikking heeft, maar om te zien of dat veranderd was moest het 2wk later nog een keer. En er was niets veranderd, wat al heel raar is omdat het binnen een cyclus wel veranderen moet. De eerste echo werd ik savonds ongesteld, de 2e was 2wk later, er zou dus minder bmslijmvlies te zien moeten zijn, maar dat was niet zo. Zou dus sowieso nog aanvullende onderzoek moeten maar de huisarts zei of een vleesboom of een cyste. Ik kon toen nog niet zwanger zijn omdat ik 2dg later de eisprong had. (die voel ik altijd) ik denk dat ik maandag de innesteling had, toen verloor ik wat rose en dacht ik ongi te worden dus was al in de weer met tamponies... Maar goed, het begint wel wat in te dalen nu en het zou echt een medische beslissing worden als het te veel risico zou zijn. Ik kreeg gisteren ook echt een enorme hysterische huilbui bij alleen al het idee het weg te laten halen en hoe ze dat doen... brrrr en dan dat artikel dat nonnie nog bij nieuws had neergezet, jakkes, kan me dus echt niet indenken dat mensen zijn die dat op die manier doen :x
@napo, ik had het niet bij nieuws neergezet dat was eylem... @hier, boerenkool staat al even op dus wij gaan zo met vrienden even lekker hapje eten.. mjammie..