Mama`s van de mooiste baby`s van begin 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Jenny82, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Zo, ik hoop dat jullie de naam een beetje oke vinden. Veel meer inspiratie heb ik even niet hahaha!

Ik vertel: tijdens de bevalling vond ik mezelf zo achterlijk; dat gepuf! Ik heb vaak gedacht: dat moet er toch achterlijk uitzien... Het was dat ik te druk was, maar anders had ik vast hard om mezelf moeten lachen!

Ik weet ook niet meer hoe de zuster er uit ziet die de HELE dag naast m`n bed heeft gestaan. Zo stom! Als ik binnenkort naar het ziekenhuis moet, ga ik maar eens even buurten.

En toen de ruggenprik voor de keizersnede begon te werken, heb ik gevraagd aan de anesthesist of ik haar niet mee naar huis mocht nemen.

Tja, veel grappigs dus niet echt! Oh ja, en in de lift naar de O.K. heb ik gevloekt, niet zo zuinig ook. Niet persen = GVD hahaha

2. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Jenny:

Ik laat dit topic naar de mama's verplaatsen ok :D

xxxx

3. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Ik heb erg veel gezegd maar weet niet meer allemaal wat.....het ging veels te snel en kon niets meer opvangen....je moet weten dat ik tot 11.30 helemaal geen wee had en dat het toen gelijk om de 2 minuten begon en dat Sophie om 15.19 geboren is. Wens het echt niemand toe.....hoor nu heel vaak ' o das lekker snel, dan ben je er maar vanaf' nou had het liever allemaal veel langzamer gehad.

Vooral toen ze aan het beinde ook nog met haar schoudertje vast bleef zitten dat voelde me toch een partij lekker (not) hahahaha. En het feit dat ze me niet geloofde dat ik binnen 20 minuten van 3 cm naar volledige ontsluiting was gegaan en al kon persen.....ik moest de weeen ophouden en onstpannen ivm de ruggenprik, maar dat ging niet meer, ik moest persen....dus geen ruggenprik en toen bleek na controlle dat ik gelijk had en wel degelijk moest gaan persen.........
    Ze hebben nog wel sorry gezegd voor het feit dat ze niet gelijk geloofde wat ik zei :(
    Echt nooit meer zo'n bevalling....

Ik ga zo Sophie eten geven en dan even de stad in, even een pakje kopen voor de kleine van een viendin van ons (die toe te vroeg ween had weten jullie nog????) Zij is ook bevallen op 28.01 hhahahaha grappig hoor, dat de vriendin van Marc zijn beste vriend en ik tegelijk bevallen. Maar ik was wel eerder op die dag ;)

xxxxx

4. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Slimmmmm :)

5. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Hoi allemaal,

Hier een paar dagen gaat het niet zo geweldig, Imane blijft maar huilen zowel in de nacht als overdag..
    Ik zat er ook effe helemaal door heen gewoon, Geen idee wat ze had, ik ben nu inmiddels over gegaan ook op kolven, ik wou toch weten hoeveel ze ongeveer binnen krijgt en ze krijgt nu 2x daags normale bijvoeding..

Ik denk zelf toch dat het krampjes zijn, want als ik haar op de buik leg op mijn arm is ze stil en valt ze in slaap tot ik haar weer omkeer op de rug dan begint het weer...

Gelukkig vannacht was een goede nacht, maar ik moet me wel houden aan de vaste ritme anders gaat het echt verkeerd hier, dus moet zoveel mogelijk in de ochtenden de dingen doen zodat ik in de avonden niks meer hoef te doen..

Nou ik ga weer ga effe administratie doen hier, wat dat is ook echt een puinhoop geworden hier die stapels post...

6. Jannebo

Jannebo Actief lid

18 feb 2010
    323
    0
    0
    Hallo dames! Ben ik weer even!
    Hebben jullie het ook zo druk?
    Net naar de AH gelopen voor een paar boodschapjes en een pak luiers! Toch een behoorlijke wandeling (20 min heen en 20 min terug!)...
    Maar ach Finn slaapt lekker in de wandelwagen en zo kan ik heerlijk ongestoord 20 minuten naar hem kijken!

Zo, heb net een bammetje achter m'n kiezen. Ga zo ff stoffen en snel stofzuigen nu Finn nog lekker in de wandelwagen slaapt en zijn broek ligt vol te douwen!
    En ff een bakje fruit schillen voor vanmiddag na m'n slaapje (ik hou 'm erin, kraamverzorgster deed dat voor mij later Pascal en nu ikzelf...).
    En daarna is het weer voedingstijd! En dan samen lekker in bed gaan liggen knuffelen en hopelijk nog een beetje slapen!

Tijdens de bevalling heb ik weinig vreemde dingen gezegd.
    Riep 10 minuten nadat m'n vliezen waren gebroken dat ik moest poepen keihard en de deur van de voorbereidingskamer stond open! Maar ze geloofde me niet. Heb het toen nog een paar keer hard geroepen... Na een half uurtje ging ze kijken en moest ze nog een randje wegmasseren... En ik maar roepen.... Ik heb dus zo'n 2 uur persweeen moeten tegen houden....
    Maar ach.... Heb nu zoiets moois.... Zou het zo weer doen.

Wel jammer dat de verhalen van gebroken nachten 3 maanden lang, beurse muts, compleet uitgescheurd, pijn bij poepen etc. allemaal pas achteraf komen he?

Nou ik ga ff haast maken! Fijne dag!

7. Jannebo

Jannebo Actief lid

18 feb 2010
    323
    0
    0
    Oh hier ons ritme....

7.00 uur voeden
    10.00 uur voeden + vitamines
    13.00 uur voeden
    16.00 uur voeden
    19.00 uur voeden
    23.00 uur voeden
    Nachtvoeding wanneer Finn komt....

Is de nachtvoeding na 5.30 uur dan telt deze als 1e voeding
    Dat is helaas pas 1 keer gebeurd!
    Meestal komt Finn zo rond 3 a 4.00 uur....

8. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    @ Chahida: das mooi *#%! Tips uit het geheime boek die ik gehoord heb:
    - Infacol
    - Sinababy
    - Iets van de Gezondheidswinkel (ben naam kwijt, hoorde het gisteren van een van de meiden van de gym bij de gehoortest). Zij had bovenstaande al geprobeerd, maar had haar eerste nacht rust dankzij dat spul van de Gezondheidswinkel.

Oh ja, nog een tip uit dat geheime boek van moeders (vooral oma`s) waarover ze hebben moeten zweren dat ze het nooit zullen uitlenen en dus alleen tips mogen geven:
    - Als beeb het speentje niet pakt, druk (zachtjes doen he) het tegen het gehemelte (beetje vooraan) en dan pakt ie hem vaak vanzelf. Even oefenen, maar hier begint hij het door te krijgen!

De postbode is geweest; ik ben benieuwd of er nog steeds kaartjes bij zitten. Er is nog niet een dag geweest waarop we geen kaartjes hebben gekregen.

@ Jannebo: ben jij echt al zo ver dat je denkt 'ik zou het zo weer doen'? Ik nog niet, hoor... Oke, het cliché dat je er iets moois voor terugkrijgt is waar, maar ik sta niet meteen weer te springen haha

9. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Dat ritme komt aardig overeen met hier!
    Vanochtend alweer kunnen verschonen, ik vergeet nog wel eens het piemeltje naar beneden in de luier te doen. Arm kind, helemaal nat!
    Hij begint trouwens al wel door te krijgen hoe het 'kleren aantrekken' werkt. Soms werkt ie warempel een beetje mee ipv tegen.

10. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Rianne. Finn heeft dus ook al een lekker ritme. hier ook behoorlijk druk. Dagen vliegen voorbij.

@Chahida. Arme meid. En je kan er zo weinig aan doen.

@Jenny. Mik plast zich geregeld nat. Gister ook ik had hem vast en hij plast me helemaal naten ik weet zek er dat ik piemeltje naar beneden heb gelegd. Luier was bijna niet nat en romper ook niet maar mama wel:(

@Esther. Snelle bevalling. (bij mij 5 uur) Ik kon me weeen behoorlijk goed opvangen gelukkig. Bij een 2de zal het bij nog wel vlugger gaan. Teminste dat zei VK tegen me.

@Hier. De nachten gaan super (tot nu toe). Meestal zo rond 12uur of 01.00 laatste voeding en dan pas weer 6 uur later. Gister en vanochtend moest ik hem echt wakker maken en dan ligt hij nog zo lekker te slapen, arm kereltje.

Mik is op moment zo benauwd. Snot komt echt uit zijn neus met niezen. Heb vandaag zo pipet gekocht om evt iets eruit te zuigen. hebben jullie er ervaring mee.??

11. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    christel:Ja die pipet heb ik ook gehad bij Laura en het is helemaal niets hihihihi. doe gewoon kookzout druppels in zijn neusje elke keer als je hem verschoond en dan niest hij het er uit, en anders een puntje aan een zakdoekje draaien en even in het neusje ;)

Ja was een erg snelle bevalling en er viel niets op te vangen helaas hahaha anders had ik dat natuurlijk wel gedaan.....ze stopten er bij mij ook nog eens een clisma in tijdens de weeen, das een ervaring pfffffffff.

Hier is het schema:

07.30
    10.30
    13.30
    16.30
    19.30
    22.30
    en dan 1 keer in de nacht tussen 03.00 en 04.00.

Ze krijgt al het max aan voeding 135 ml per keer dus hoop dat ze niet meer honger krijgt ;)

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Verplaatst naar de mama's.

13. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Mijn twee kerels liggen te ronken joh! Nadat de kleine om 7.15 had gegeten en om 8.00 uur zichzelf onderspuugde ben ik er maar uit gegaan. Beeb verschoond, zelf gedoucht ennnnnn benen geschoren!! Mes is nu wel een beetje bot, maar ja.... Je moet er wat voor over hebben LOL

Ik heb de babyfoon aangezet en soms weet ik niet wie ik nou hoor; manlief of beeb haha! Manlief is moe... Mag ook, na al dat gesjouw voor mij en de beeb!

Vandaag hebben we lekker helemaal niks, we hoeven niks (oke, boodschappen maar daar is hij zo mee klaar) en er komt niemand. En het is rotweer duszs filmpje kijken denk ik! 'Even' weer 'gewoon' ouderwets doen, even tijd met elkaar (tussen de voeding en slaapjes door he haha)

Iemand nog plannen?

14. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    meiden me zus belde net. Ze gister pijn in haar buik en vk gebeld. Die kwam en bloeddruk was heel erg hoog. Dus moest naar ziekenhuis. Ze is overgedragen aan gyn. Ze hebben haar gister gestript. Al er verder niets gebeurd word ze maandag ingeleid. Dus ik ben volgende week tante.

15. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @jenny Dus je mannetje slaap ook lekker bij. Ik ben ook pas net uit bed. Vandaag ook maar een rustig dagje ingepland.

@Esther Net ook ondervonden dat pipet niet werkt.:x

Hier vanacht rare nacht. Laatste voeding gister om 11.30. hij kwam toen om 4.45. Toen om 7uur maar mik wou niet drinken hij hapte aan zoog een paar keer en deed dan niets meer. Maar zodra ik hem van me borst haalde begon hij weer te huilen.
    Heb dit een meer dan een half uur volgehouden en heb hem toen de fop gegeven en sliep hij binnen 5 min. Ben toen vergeten een wekker te zetten en werd pas om 9 uur wakker en kleine man lag toen nog steeds te slapen. Toen maar in bad gedaan om hem wakker te krijgen en om 9.30 weer gedronken en nu net om 11.30 weer.
    Dus best wel 2 lange periodes slaap. ben dan bang dat hij niet genoeg binnen krijgt. Dat vind ik nadeel van borstvoeding. Maarja hij heeft wel genoeg plasluiers dus zit wel goed.
    Maandag word hij weer gewogen hoop zo dat hij genoeg gegroeit is en op zijn gboortegewicht zit.

16. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Hier was het vanochtend ook hommeles!
    Meneer heeft wat nieuws bedacht: lekker tepeltrekken. Man, wat was ie onrustig.. En dan ga je Googlen om te kijken wat dat zou kunnen zijn, nou dat moet je dus niet doen... Van spruw tot het meteen bellen van een lactatiedeskundige tot het niet meer aanmaken van melk; ochod! Haha, gauw vergeten dus.

17. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden,
    Waar halen jullie de tijd vandaan??? Tis hier lekker druk geworden!!

Hier hebben we echt een super onrustige week achter de rug... Evi was alleen maar aan het huilen en alleen stil te krijgen met speen of aan de borst op de arm! Zelf in slaap komen lukte haar niet meer... en 's nachts komt ze weer om de 3 uur!!

Vandaag gaat het goed... ik ben sinds gisteren begonnen met kolven!! Ik weet dat het afgeraden wordt om al te kolven en flesje te geven, maar het geeft ons zoveel rust!!

Ik kolf m'n borst af... tot dat het niet hard meer stroomt (had vannacht in 3 min 100cc!!!!!! en normaal is dat in 2 min. 60-80 cc!!) Dit Drinkt Evi meestal helemaal op... ze dronk normaal aan de borst 4-5 min en was dan klaar... maar spuugde dan heel veel... en nu doet ze er 10-15 min over, maar spuugt stukken minder!!! Denk dat ze aan de borst in die 4-5 min ook die 80 cc naar binnen krijgt... gaat dus veel te snel!!
    Na dat ze een boertje heeft gelaten, krijgt ze een schone luier... en mag ze de afgekolfde borst leeg drinken (aangezien de kolf 70% kan afkolven van wat er in je borst zit)
    Ze is daarna een stuk te vrede... ze lijkt nu al minder zuigbehoefte te hebben!! En komt nu ietsjes makkelijker ZELF in slaap :D... en daarbij heb ik geen natte kleren meer, ook niet onbelangrijk, want ik werd er bloed sago van!!

Ik gebruik trouwens dat nieuwe flesje van medela... die met die borstvoeding-drink-techniek... ze had hem vrij snel door! Zo hoop ik geen speen-tepel verwarring te krijgen... al had ik natuurlijk haar ook al een speentje gegeven, dus dat probleem kon ik allang hebben ;)...
    Owja speentje hebben we sinds gisteren niet meer gegeven, had het idee dat ze er alleen maar onrustiger van werd zodra ze hem kwijt was... ze kon niet meer normaal op schoot zitten, ze was de hele dag door aan het zoeken :(... nu dus minder :)

Knap trouwens dat sommige al een echt ritme hebben... hier totaal nog niet!!

18. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Annette Super om te lezen dat het zo beter gaat. Ik probeer ook zo min mogelijk de speen te geven. Vandaag al alle voedingen zonder tepelhoed. Ga ook eens kijken na de flessen van medela. Wat voor kolf heb jij??

Pfff maak me zorgen om me zus. Ben sinds ik het weet helemaal hyper en heb hoofdpijn. Was net even bij me moeder en die heeft het er heel moeilijk mee. Ze maak zich zo zorgen.
    Hoop zo dat alles goed gaat met haar bevalling en dat het kindje gezond te wereld komt.

19. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Chrisie
    Wat kan je je zorgen maken om iemand anders he ;)... ik had dat ook zo erg met m'n vriendin, was zo bang dat er iets mis zou gaan! Terwijl ik bij mezelf die stress nooit heb gehad...

Ik heb de avent handkolf (te leen van m'n nicht), maandag komt m'n vriendin en die neemt haar handkolf en electrische kolf van medela mee! Even kijken hoe die werken, wil er zelf ook nog eentje kopen namelijk! Denk wel dat ik geluk heb met kolven, omdat het bij mij zo hard loopt! M'n vriendin zegt dat zij een half uur zit!! Dus ben benieuwd of dat aan de kolf ligt, of aan haar borstvoeding!

20. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland

Deel Deze Pagina