april mama's 2010, deel 12!!

Discussie in 'De mama's' gestart door nonnie26, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @Natas: vervelend dat Charlotte zo'n last heeft van diaree hopelijk knapt ze snel op.

@hier: nog even een hartig woordje met manlief gesproken. En hij snapte het wel. Hij nu alles finaniceel op een rij aan het zetten. We gaan ook kijken hoe we het straks gaan doen als de tweede er is.

Ff een vraag aan de thuisblijfmama's wat krijgen jullie allemaal van instanties? Of hebben jullie dat niet? Ik kwam niet verder dan dat je meer kindgebonden budget krijgt en meer zorgtoeslag.

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Eylem: Mjam, ga je weer lekkere dingen klaar maken ;).
    Wat goed dat Irem zo aan het lopen is.

@ de kat: Ze bleek obstipatie te hebben en daar was ze nogal beroerd van. Nu heeft ze een klysma gehad en ging het gelijk een stuk beter met haar.

@ Pamsie: Volgens mij krijg je als thuisblijfmoeder alleen (extra) kindgebonden budget, (extra) zorgtoeslag en als je een huurhuis hebt (extra) huurtoeslag. En "aanrechtsubsidie", beetje een oneerbiedige naam, maar ik kan zo snel even niet op de officiële naam komen. Ik heb ook wel eens gekeken wat we dan extra zouden krijgen, maar dat is dus echt bijna niks. Voor ons iig niet voldoende om dan de vaste lasten e.d. goed te kunnen financieren.

3. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    GGRRRRRRRRRRRr hier zwaar ruzie met de buggydrager.
    Krijg de buggy er niet mooi recht op :(
    dus dat word niet op de fiets naar emmen

4. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    He ladies!

We hebben gister echt een superleuke dag gehad. Noa vond het prachtig, al de visite en na een paar keer heel verwonderend naar de cadeautjes te hebben gekeken, kreeg ze door wat ze er mee moest doen en werd ze zelfs helemaal enthousiast als iemand met een cadeautje aankwam. Helemaal gillen en het papier scheuren en lachen. Zo grappig!

Ik had een cupcake met slagroom versierd en die heeft zel helemaal opgepeuzeld. Verder is ze ontzettend verwend met alle cadeautjes.

Ik zal vanavond wat foto's op hyves plaatsen en een paar hier.

@ Surf, van harte gefeliciteerd met Kasper!

Steef is nu naar het strand. Noa ligt op bed en Lukas is nog bij mijn neefje op zijn verjaardag. Mijn ouders zouden hem mee terug nemen, want hij wilde niet met me mee naar huis. Maar ik had geen zin om daar de hele middag te zitten. Dus nu heb ik lekker even tijd voor mezelf. Ik ga zo maar eens kijken of mijn diertjes nog leven!

Oja, Noa was trouwens heel hard gevallen donderdag. Met haar kin op de rand van de tafel. Omdat ze alleen maar ondertanden heeft, was haar ondertandje in het tandvlees van haar bovenkaak geschoten. Bloeden! Ik schrok me echt dood. En nu komt er opeens uit dat gat haar boventandje tevoorschijn. Ik hoop maar dat hij niet beschadigd is door die val. Even afwachten tot hij wat verder door is.

Het gaat ook nog niet zo goed met haar armpje. De ontsteking blijft maar terugkomen. Morgen weer naar de HA en dan wil ik een doorverwijzing naar de dermatoloog vragen.

@ Mermaid, balen van die schoentjes zeg! Gelukkig heb je nog genoeg tijd om nieuwe te bestellen!

@ Pamsie, altijd naar, geldzorgen. Hopelijk komen jullie er wel uit samen.

@ Eylem, wat knap dat Irem al zo goed los kan lopen! Superstoer zeg!

@ YenD, jij ook nog gefeliciteerd met Dean. Zag al foto's op hyves. Leuke dag gehad zo te zien!

Heb verder niet echt heel aandachtig bijgelezen. Zag veel FS voorbijkomen.
    En dat Lau vermist is? Hoop dat alles goed is met d'r.

5. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    He, dat is balen! Kun je er niet voor de zekerheid een extra spanband of spin ofzo omheen zetten zodat hij toch goed vast zit? Ik had bij Lukas ook altijd ruzie om dat ding er recht en stevig op te krijgen met de bijbehorende bevestiging, maar ik heb toen zo'n elastische spin gebruikt en toen ging het wel.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Caro: Wat leuk dat Noa's verjaardag zo geslaagd was!
    En wat zielig dat ze zo gevallen is. Waarschijnlijk nog een geluk dat ze haar boventanden nog niet heeft.
    Balen van haar armpje. Het ging eerst wel beter toch, nadat je wat van de dokter had gekregen?

7. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ja, het ging wat beter, maar dat eczeem plekje ging niet over en dat is toen opnieuw gaan onsteken. Dus toen stond ik op het punt woensdag naar de HA te gaan, maar toen leek de ontsteking weer weg te zijn. HA gebeld of ik toch niet even langs moest komen, maar ze zei dat ik moest bellen als ik met die vette zalf het eczeem nu niet weg zou krijgen, omdat ze dan een hormonen zalfje voor zou schrijven. Maar toen donderdag avond, was het opeens weer ontstoken. Vrijdag was de HA er niet, dus nou wil ik morgen bellen of ik kan worden doorverwezen naar de dermatoloog. Met Lukas hebben we ook zo lang getobd met dat eczeem voor we naar de dermatoloog mochten en daar heb ik nu echt geen zin in.

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Caro: Nee, ik kan me voorstellen dat je nu wel snel actie wil en niet wilt blijven aanrommelen met/bij de ha. Is Lukas' eczeem nu wel onder controle?

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hoi meiden,

Eerst nog GEFELICITEERD voor NOA en Casper!

las wat over lopen. Femke gaat steeds vaker los staan maar na haar 3 losse stapjes op haar verjaardag heeft ze niets meer gedaan, ze probeert het wel maar valt dan toch om, ze is heel voorzichtig ;) ach we hebben geen haast.
    Wel heel leuk is dat ze geven en nemen speelt. Zo schattig! en ze heeft ontdekt hoe ze kan wijzen dus nu moeten we alles benoemen.

Lees wel af en toe hier maar vind het irritant dat ik soms door al die FS berichten de bomen in het bos niet meer zie :)
    Daarbij zijn we veel uithuizig momenteel, lekker in de tuin in de zon en ramt femke actief mee op de laptop zodra ik er even mee ga zitten dus mijn momentjes zijn weer even beperkt ;)

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Napoleon: Jeetje, jij ook alweer bijna 12 weken zwanger zie ik.
    Waren je andere kinderen snel met lopen? Jammer dat Femke het niet meer gedaan heeft, maar idd, komt vanzelf. Ayla doet nog niks anders dan alleen rollen, dus ik vind het al heel knap allemaal wat andere kindjes doen :D.

11. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ja, dat gaat heel goed. We smeren hem dagelijks minimaal één keer in met hele vette vaseline cetamacrogol creme. Heel af en toe heeft hij wat jeuk in de holtes van zijn ellebogen of knieën, maar we hoeven bijna nooit meer die hormonenzalf te gebruiken gelukkig.

12. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    @mermaid: fijn dat het met de kat in elk geval bleek mee te vallen.
    ik ben benieuwd wat nou die "aanrechtsubsidie" dan is:p misschien hebben we er nog wat aan.

dus als iemand weet wat mermaid bedoeld hoor ik het graag

@cm: fijn dat het feest van noa zo'n suc6 was. vervelend dat ze zo hard gevallen is.

@napoleon: heerlijk toch lekker genieten van de zon;) kijk uit voor een zwangerschapsmasker he:p

13. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    ik heb jullie weer even f.s kado's gegeven ;)

14. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    man man ben echt gesloopt, darren was echt ongelovelijk vervelend vandaag, pff wat is dat toch zwaar.
    ik ga ze nu op bed gooien en er zelf ook heel snel achter aan!

15. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

algemene heffingskorting:p

hoii iedereen trouwens
    het gata met niet lukken om bij te lezen dus vanaf hier spring ik weer in
    hoe is iedereen's weekend geweest

en surf van harte met kasper

16. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Caromama thnx maar dat ding was gewoon kapot :(
    dus hij ligt in de container nu :(

ppfftt he wat een nare dag toen ik thuis kwam uit me werk had charlotte al haar kleertjes en op 1 romper na alles eronder gepoept dus ik ben heel de dag al aan het wassen.
    Had ik eindelijk schoon poepte ze weer alles eronder en begon ze ook over te geven drama dus.
    NU weer de wasmachine volop te draaien.
    Ze heeft net pyamapapje gehad hopen dat dat wel binne blijft want tot nu toe komt alles er va boven en van onder weer uit
    Ze had ook flink koorts een uurt geleden zat ze op 39.3 dus heb haar nu alleen in romper en in slaapzak in bedje liggen.
    en dekentje om natuurlijk ;)

17. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    @pamsie: NEEE NIET MIJN BOMEN KAPPEN!!!!!

Zo wij zijn terug van verjaardag...was erg gezellig en Justin heeft zich de hele tijd buiten geamuseerd!
    Hij slaapt alleen ontzettend veel..maar zie net dat zijn 2 boven tanden (eindelijk) aan het doorkomen zijn!

18. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Ze heeft het goed te pakken!!!

19. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    quschke,
    das fijn een broek passen die je niet meer paste, idd voor hoelang ;)

mermaid
    leuke avond gehad dus

pamsie
    snap je helemaal meis...wat raar dat hij het niet inziet :x

surf, gefeliciteerd met Kasper :D

yend
    vervelend schulden

mermaid
    neeeeee :$ je nieuwe schoenen! zonde zeg!!!
    aapies leveren wel snel, dus dat scheelt ;)
    en hoe gaat het met de kat

eylem
    wat knap!!! en dat is geen zeuren je mag met recht trots zijn :D

natascha
    balen zeg...ben er ook iedere keer mee aan het sukkelen

cm
    leuke dag gehad... en ben benieuwd naar de foto's
    balen van haar armpje, wel verstandig een dermotoloog in schakelen
    en wat naar van haar val..hopelijk is er niets mis mee

napoleon
    jammer dat ze het niet meer gedaan heeft! geven en nemen is idd schattig.doet gijs ook, die wil ook alles delen, vandaag nog een koekje met een wild vreemde:p

quschke
    JOEPIE :D boventandjes:D

natas
    balen van de koorts! beterschap er mee :)

Zo hier een leuk (en niet te lang dagje gehad) we waren er redelijk vroeg, en hebben eerst koffie met gebakje op (was personeelsuitje he ;)
    toen door het park gelopen, jammer dat veel verbouwd word. dus waren een hoop dingen dicht (gorillaverblijf en zeehondenshow ;)) Gijs is goed gaan slapen (na lang wakker blijven) en heeft gegeten als een bouwvakker :D was wel erg leuk dus. leuk park, maar ken dierentuinen die mooier zijn ;)
    toen nog bij mijn ouders geweest en nu ligt zowel thomas als gijs te slapen...en ik zit moe op de bank! ga zo mijn bos maar eens bijwerken ;)

cadeau suggesties? :p want ik mag nog uitdelen :D

en oh ja, mijn kanjer:p :

20. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Hier zijn lintjes welkom....en bomen:p

Deel Deze Pagina