APRIL-mama's 2010, deel 13!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Rosado, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja het gekke is dat ik er af en toe last van heb...Kijk het wel even aan. Hoop maar dat Irem in ieder geval niet wakker wordt voordat mijn man thuiskomt want als ik zo duizelig ben durf ik haar niet uit bed te pakken.

Jeetje wat lastig. Dat is inderdaad echt slopend! En is het niet zo dat ie je een beetje aan het uitproberen is? Heb je hem al eens gewoon boos laten worden en dan elke 5 of 10 minuten even troosten? Irem moet daar 1 keer in de zoveel tijd ook weer even aan 'herinnerd' worden en dan gaat het weer goed, het wordt gelukkig steeds minder, maar soms moet er even een gewoonte doorbroken worden.

2. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Ja heb ik ook geprobeerd.. Of even de negatieve spiraal doorbreken en met hem in het donker op mijn kamer gaan zitten tot ie in slaap valt, of naast zn bedje zitten en over zn hoofdje aaien tot ie in slaap valt, met hem lopen tot ie in slaap valt, echt van alles.. Maar dan valt ie in slaap, leg ik hem weg, of ik sta op en hij doet meteen zn ogen open en gaat staan in zn bed..
    Als ik hem even laat huilen werkt ook niet, hij wordt alleen maar helemaal overstuur, en hij is dan helemaal nat bezweet van het huilen.. Ik heb zelfs al dingen geprobeerd om zn bed op een andere plek te zetten enz, omdat je dat welleens hoort, maar niets werkt.. En ik ben s'avonds natuurlijk eigenlijk altijd alleen dus je bent continu met hem bezig.. Heb gelukkig in juni weer een controleafspraak bij de ka want ik zit wel een beetje met mn handen in het haar.. Ben er zo moe van, vannochtend wou ik naar mn werk, sta ik gewoon met mijn sleutel Raymons auto open proberen te maken ;) Dat soort dingen heb ik constant.. Maargoed, klaar met mn gezeur haha, ben ik er weer eens kan ik alleen maar klagen;)

Ik hoop dat je duizeligheid snel overgaat! Is erg lastig als je man niet thuis is natuurlijk!

3. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Chloe, ben bang dat hij er aan gewend is geraakt om op een bepaalde manier in slaap te vallen of nou juist niet weet hoe hij anders in slaap moet vallen en dus door gaat tot hij dood moe is en niet anders kan dan slapen. Het beste is om 1 ding uit te kiezen om te doen en die vol te blijven houden, van het een naar het ander gaan werkt alleen verwarrend plus dat je het meestal niet lang genoeg volhoudt om er uiteindelijk resultaat van te zien.

Je zou bijvoorbeeld eerst kunnen tandjes poetsen, verhaaltje voorlezen/liedje zingen/iets anders waar hij rustig van wordt doen, dan in bedje leggen en er bij blijven zitten tot hij slaapt. Gewoon het licht uit en op de grond of een stoel op zijn kamer gaan zitten, eventueel wel met een nachtlampje erbij. Hem wel compleet negeren en om de tien minuten even een aai over zijn bol en als het nodig is weer neerleggen, dan gewoon weer rustig gaan zitten en weer negeren. Zo ga je door tot hij doorheeft dat wat hij doet geen zin heeft en gaat slapen. Duurt wel een tijdje maar uiteindelijk heeft het wel effect en kun jij van je rust gaan genieten terwijl hij lekker ligt te slapen. Als je er niet bij wil blijven zitten kan je het natuurlijk ook gewoon doen door uit de kamer te gaan. Ik zou hem sowieso niet uit bed halen en ook zeker niet uit zijn kamer halen.

Iig heel veel sterkte en ik hoop dat hij toch snel besluit gewoon te gaan slapen zodat jij ook aan je rust toekomt!

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Mermaid; jee zeg alweer bijna verlof ! Lekker hoor
    heerlijk van gaan genieten !
    @ Eylem; oh vervelend zeg zo raar in je hoofd... hopelijk is het snel over. Wel genoeg gegeten en gedronken vandaag ?
    @ Cloe; lastig zeg dathij zo slecht slaapt, kan me voorstellen dat dat veel energie kost !
    Verder vooral f.s. gepraat als ik het goed gezien heb zo gauw. Dat kan me echt niet boeiien.. sorry... is gewoon niet mijn spelletje...

5. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    ow en chloe als troost, ik heb hier op het moment een jongetje van 2 bijna 3 jaar die ook weigert te gaan slapen. Probleem is wel dat hij zelf uit bed kan komen en dan over de overloop gaat lopen en op onze kamer gaat spelen. Ik ben dus ook bezig met 20000x de trap op lopen om hem te vertellen dat hij op zijn bed moet gaan liggen en moet gaan slapen. Voordeel is dat ik het hem kan vertellen en dat hij begrijpt wat ik bedoel, nadeel is dat hij zich er niks van aantrekt. Vanavond ben ik dus ook al bezig vanaf acht uur tot iig elf uur. Inmiddels is hij al 20 minuten niet van zijn bed afgeweest en heb ik de stille hoop dat hij in slaap is gevallen wat in vergelijking met een paar weken geleden toch al 2 uur eerder is.

Hij heeft wel altijd doorgeslapen vanaf de kraamweek maar ineens heeft hij besloten dat hij dat niet meer doet want slapen is voor kleine kindjes en hij is groot.

6. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Dank je wel;) We hebben wel een slaap ritueel, hij gaat in bad, dan samen op de bank met een boekje, tandjes poetsen en zn papfles.. Normaal viel hij altijd door de fles in slaap dus dat is ook de manier waarop hij gewend is om in slaap te vallen.. Ik heb geen idee waarom hij niet meer aan de fles in slaap valt, maar wakker wegleggen is geen doen, dan gaat hij niet slapen.. Ik zit heel vaak s'avonds in het donker naast zn bed, en dan is ie stil en valt ie ook wel weg, maar zodra ik opsta doet ie zn ogen open en gaat ie gillen.. Soms zit ik echt tot 10 uur boven ofzo omdat ik gewoon niet eerder weg kan lopen.. Ik heb echt al heel veel dingen geprobeerd, maar misschien moet ik idd gewoon 1 ding even een tijd volhouden.. Dank je wel in ieder geval!

Mermaid, oh ja bijna verlof!!! Lees ik net in Kris der reactie, ik was het al bijna vergeten ;) Alleen morgen nog toch? Heerlijk zeg!

7. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    wij gaan slapen.

trusten allemaal.

8. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Slaap lekker Pams!

9. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Dan is het idd het probleem dat hij nog nooit uit zichzelf in bed in slaap is gevallen maar idd altijd door de fles bij jou op de arm, nu moet hij leren om zelf in slaap te vallen en dat is lastig. Zou idd gewoon 1 ding uitkiezen en die gaan doen en blijven doen, zou in dit geval eigenlijk niet kiezen voor er bij blijven zitten omdat hij dan natuurlijk leert dat hij in slaap valt als jij er bent dus dan zou ikzelf eerder kiezen voor om de tien minuten (als hij huilt) even naar hem toe gaan, troosten (terwijl hij in bed blijft) en dan weer weg.

Heel veel sterkte!!

10. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    oke ik ga de computer afstaan aan roeland en mijn bedje in duiken. Morgenochtend om 10.20uur weer controle bij de vk en kan de laatste tijd totaal mijn bed niet uit komen dus dan maar er op tijd in en hopen dat het morgen beter gaat!

Slaap lekker allemaal!!!!!

11. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Dank je wel voor je tips! Lief dat je met me meedenkt!
    Ik ga dan idd proberen om 1 ding vol te blijven houden ipv alles uitproberen, weet alleen niet of het gaat werken om de kamer uit te lopen omdat hij als ik weg ben, gaat staan in zn bed en daardoor niet in slaap kan vallen maar helemaal overstuur wordt.. Maar het gaat wel goed komen hoop ik, lief dat je je tips met me deelt ;)

Slaap lekker!

X

12. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Milan gaat ook altijd staan in bed als ik weg ga en huilt dan tien minuten, daarna valt hij altijd wel in slaap zonder dat ik hem terug moet leggen dus ga er van uit dat hij zelf weer gaat liggen. Hoop ik wel tenminste voor hem;)

We zitten hier toch ook om tips en alles met elkaar te delen;) Hoop voor je dat je snel weer de avonden voor jezelf hebt!

13. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

goeiemorgen

ikheid ik zeg toch echt zwanger!!!

mermaid lekker zeg nog 1 dagje werken!!!!

voor de rest half gelezen

14. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Vanochtend getest.. niet duidelijk een 2e streep hoor. En ook nog geen ongi hier. Ik ga uit het werk 2 testen halen voor 5 euro bij Kruidvat!

Wordt dus weer vervolgd!

15. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Maar wel een streep? Weer een lichte?

We zijn benieuwd! Werkse

16. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

streep is toch een streep

werkse!

17. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

morge!!

@ikheid, zoals ik al zei ik ben niet bekend met streepjes alleen met digitaal zwanger of niet zwanger, hoef ik tenminste geen streepjes te koekeloere :);)

@chloe, hier ook de 5/10 minuten regel toegepast eerste 3 dagen waren Kut maar daarna was het over en vat ze zelf in slaap..

@mermaid, geniet van je laatste dagje werken :D

@hier, vroegertje ;) alyss had in haar broek gescheten :cool: straks maar vast boodschapjes halen voor de vakantie..

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Ikheid: Als je nog maar net zwanger bent dan is je streep natuurlijk ook niet zo heel duidelijk nog. Maar ik ben zeker benieuwd naar het vervolg.

Zo, nu snel aan het werk, kwam alleen even checken of Ikheid zich al gemeld had :D.

19. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Decaan op middelbare school
    Arnhem
    Goedemorgen dames,

Ben vandaag thuis gebleven na gisteren...Voel me wel beter in mijn vel, maar wel wat harde buiken en ben moe...Lekker een dagje rust ingebouwd...Kleine man naar de opvang gebracht (blijft tegenstrijdig voelen als je zelf thuis bent) zodat ik beetje bij kan slapen vandaag...Verder beetje in huis rommelen...

Ik heb ook nieuwe kruidvat luiers nodig...geen zin alleen om naartoe te rijden...Weet eigenlijk niet of je wegens zwangerschapsklachten ook thuis moet blijven omdat de ARBO langs kan komen...

@ikheid: oh spannend meis!! Maar idd net als Mermaid zegt: als je nog niet zo ver bent, dan kan de streep wat lichter zijn...Ik blijf duimen...Wat vindt/zei je man ervan??

@Chloe: Tomas gaat vaak ook nog even staan of zitten voordat hij gaat slapen...gaat vanzelf liggen dus daar hoef je je niet druk over te maken...Ik zou, net als de meiden al zeggen, 5 minuten techniek(zo heet ie toch?) toepassen...succes!

20. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Goedemorgen dames,

Dachten we hier lekker te kunnen uitslapen....heb ik van half 4 tot half 6 alleen maa rliggen hoesten.
    Ben toen maar op de bank gaan liggen zodat sven nog even kon slapen.
    Dat hoesten is echt vermoeiend. nu al een week en de dokter heeft me geen hoop gegeven...mag totaal niets pakken er voor en kan wel 3 tot 4 weken duren!!!pfff...

zie dat ikheid getest heeft maar nog steeds geen duidelijkheid heeft! ik wacht in spanning af tot vanavond!

Deel Deze Pagina