Dat kan wel idd dat er nieuwe richtlijnen zijn maar ja die zijn er niet voor de snackbar en supermarkt om de hoek natuurlijk Het is denk idd wel zo dat producten ongezonder zijn dan vroeger, overal zit wel iets in lijkt het wel.
@ingrid, ja dat snap ik wel, ik heb het zelf ook gedaan toen ik in de 2e zat ofzo, zat een buurtsupertje naast de school, ik haalde dan elke dag in de pauze 2 broodjes met een bakje huzarensalade en dat was mijn lunch, op zich niet keislecht maar uiteindelijk lees de 4e zat ik in broekmaat 42! terwijl ik in de 1e maat 34 had.. inmiddels afgevallen en nu weer in maat 34, maar ik heb dat dus kan eten wat ik wil maar kom niet aan, soms wel prettig als je een hele reep chocola opvreet maar soms ook minder want heb ook tijden gehad dat ik af bleef vallen zonder dat ik het zelf wilde..
Wij kunnen ook wel heel serieus praten, alleen is het af en toe heeeeeeel lekker om alleen maar onzin te lullen
Mamax, lijkt me heel zwaar en moeilijk. Voor jullie allemaal. Krijgt ze nog wel een kastje want lijkt me ook niet goed dat ze elke middag een hypo krijgt.
Die ene werkt in principe 24 uur, om zo haar insuline gehalte op pijl te houden. De andere heeft ze nodig vlak voor het eten, omdat ze dan ineens veel suiker binnenkrijgt en haar lichaam niet genoeg insuline aanmaakt om dat te verwerken. Dus die werkt +/- 2 uurtjes om de suiker uit haar eten te verwerken. (die moet ze 3 keer per dag in haar buik spuiten, die andere 1 keer per dag in haar been) Op zich kan ik er wel goed tegen, kan dan gelukkig wel heel hard zijn als het moet. Maar toen ze vanmiddag toen ik uit mijn werk kwam in bed lag en heel zielig lag te doen en vervolgens niets wilde eten of drinken, viel het me even zwaar. Je moet dan gewoon boos worden, en dat is niet normaal om zo tegen je eigen moeder te moeten doen.
Is dat zo joh?! Kijk niet iedere school heeft natuurlijk een snackbar of winkel naast de deur.... Maar over die producten ja....zelfs kip is niet meer te vertrouwen...eng hoor!
@Mermaid dan zou ik inderdaad even wachten met shoppen want de uitverkoop komt eraan Mijn man wil ook graag een tweede hoor maar zou nog wel even willen wachten een paar maandjes maar van mij mag het nu wel @CM wij hebben ook macaroni bolognese Leuke jurkjes @Nonnie jeetje lijkt wel proffessioneel hoe je de foto's hebt gemaakt en moet zeggen dat ik denk dat het me gaat lukken. Ben vanuit mijn werk meteen op zoek gegaan naar zo'n knot maar hier nergens te krijgen. ga er nu 1 op internet bestellen maar baal er wel van dan kan ik nog niet oefenen @Mamax vervelend allemaal met je moeder veel sterkte meid Mijn man was met Noëlle naar de kinderboederij gegaan en daardoor lag ze heel laat in bed en was pas om 6 uur wakker en wou toen natuurlijk niet om 20,00 naar bed toe en ben dus tot 21.45 bezig geweest om haar in slaap te krijgen
@ ingrid, ze hebben het nog niet over een kastje gehad, maar denk dat ze het nog even aankijken, ze is natuurlijk pas 3 weken aan het wennen!
@ingrid, dat van die oudere kinderen snap ik wel maar ik zie ook gneoeg kindjes die op de basisschool zitten die in mijn ogen toch echt wel fors/gezet/dik zijn..hoe kan dat dan denk ik?? ik bedoel als ouder zijnde zie je toch ook dat je kind dikker word??
Dan ga ik voor hier op zoek naar die school die dat niet heeft Gaan de jongens daar naar school hahaha Het is idd eng als je kijkt op een stukje vlees wat er allemaal in verwerkt zit terwijl het gewoon een stukje vlees moet zijn.
aaaah ja een vriend van mij heeft ook suikerziekte en dat is ook echt zoooo moeilijk voor hem. Constant letten op je suiker, wat je wel of juist neit moet eten. Maar kan me goed voorstellen dat je vanmiddag even gefrustreerd raakt!
Ja daarom...ik had al het idee dat je aan je bed aan het denken was en je weet wat er dan gaat gebeuren he?! DAN WORDT HET GEZELLIG!!!!
hihi..... ja dat vind ik ook hoor...doodeng allemaal....je weet gewoon niet meer wat veilig is en wat niet....brrrrrr
@smile, hahahaha proffesioneel jammer dat je het niet hebt kunnen vinden, heb je een site gevonden dan waar ze het verkopen? ik dacht dat ze het alleen bij claire's hadden namelijk?? balen dat ze zo laat nog moest slapen, hier gaat ze normaal om 7 uur maar vandaag lag ze er uiteindelijk ook pas om 9 uur in
Misschien is het wel een combi van alles, mensen zijn drukker, hebben geen tijd om te koken dus gaan wat makkelijks (en ongezonds eten) kinderen doen daar dan natuurlijk ook aan mee want die eten hetzelfde als de ouders. Doordat ze het zo druk hebben willen ze de lieve vrede bewaren en gaan dus maar koekjes/snoepjes e.d. geven. Kinderen bewegen minder dus alles wat ze krijgen raken ze niet kwijt bij het sporten dus dat gaat zich omzetten in vet. Ga zo maar door en je hebt heel veel kinderen die te dik zijn.