haha als we het dan toch over pinblunders hebben. ik heb twee passen een gezamelijke en een eigen pas. heel handig behalve als je je weer eens vergist waar staat het geld nou op?? haha of verkeerde pincode invoeren. ( die van de andere pas) en ik ben niet eens blond
@ Lautjuh: Hè gatver meid, wat naar dat jullie elke keer zon ruzie hebben. En geen boodschappen kunnen doen voor 100,-- p/w? Als ik goed op let wat ik koop kan ik voor 50,-- p/w boodschappen doen. Mannen Staat hij trouwens ergens onder behandeling voor zijn depressie? Oh ik lees het al, hij krijgt medicijnen. @ Quschke: Leuke schoentjes! @ Nonnie: Oh balen is dat hè. Kan je weer op en neer lopen. @ Eylem: Ja, het gaat stukken beter nu met aanleggen. Het lukt nog niet altijd in 1x, maar ik ben zeker geen 10/15 minuten meer bezig. Het lukte nu vanmorgen zelfs om redelijk snel aan te leggen zonder vooraf te hebben gekolfd (had geen zin om eerst weer helemaal naar boven te lopen). Wat lekker dat je kon uitslapen! Je kan trouwens op de hele woonboulevard in Utrecht gratis parkeren.
@ Chilleke; Lief dat je het vraagt, het gaat op zich wel goed met d`r ze is alleen flink verkouden en ik ondertussen ook. Voelde me gisteravond/ vannacht flink beroerd, dus zo zal zij zich van de week gevoelt hebben denk ik. Maar ja ze kunnen het niet vertellen he ! Hier vandaag romper met lange mouwen een een broekpakje zonder mouwen erover. @ Nonnie; ben wel eens heel mijn portemonnee vergeten of eigenlijk heb ik dat al een paar keer gehad... schaam schaam ha ha... meloen aan de pop.. @ Lauthjuhh; dat is ook heel zwaar samen wonen met iemand die depressief is. Petje af dat je dat kan hoor ! En soms mag je daar best eens over klagen. Misschien i.d. met hem gaan praten en uitleggen dat het voor jou ook heel moeilijk is om hem zo te zien, maar dat je wel snapt dat het spannend en eng is om een baan te gaan zoeken, maar dat je hem daar best bij wil helpen. En dat niets doen vaak alleen maar averechts werkt bij een depressie... nogmaals sterkte ! Uhm; goed koop en makkelijk, afbakstokbroodje, komkommersalade en kipsate, of soep met brood. @ Pamsie; hier ook twee dezelfde passen van andere rekeningen.... verkeerde pincode doe ik iedere week wel eens ( gelukkig mag je drie keer gokken ha ha.. )
@mermaid ja hij is onderbehandeling, moet om de 3 weken bij de ha komen en heeft gesprekken gehad met een psych maar daar gooien ze het op zn adhd :S.. Hoest met die kleine man van je? @kris soep met brood das wel lekker Ja k kan het op zich wel hebben maar de laatste tijd word het gewoon zwaar we zitetn nu al bijna 1,5 jaar 24 uur met elkaar, en zn depressie heeft echt zn ups en downs. en das gewoon af en toe heel zwaar. Maar goed hj is nu weer rustiger en ziet het weer ff zitten dus das maar goed ook @hier manlief is ff boodschappen doen straks ff huishouden doen, zo ff wasje aan zetten
Zo...weer terug van vk...alles was prima en Justin vond het maar wat spannend het geluid van het hartje!!! Ondertussen ook al boterhammen gegeten en nu even naar etos om zwangerschapbox op te halen!
@quschke fijn dat je weer goed gekeurd bent. @topic hebben jullie dat topic in de lounge gezien, pff gaat over bijstand en dat je het maar makkelijk hebt in nederland,. barst een behoorlijke discussie los.. wel leuk om te lezen hoe anderen er over denken.. @hier laetitia ligt op bed.
@lautjuh: mm ik ga eens ff lezen in de lounge en daarna ga ik echt wat in huis doen heb nog niks gedaan, en lotte ligt toch al een uur op bed
@topic, niet gelezen. @quschke, fijn dat alles goed was. @pams, succes met huishouden! @hier, ga me ook maar eens nuttig maken net al bosjes bijgewerkt en kadootjes uitgedeeld dus dat is ook weer gedaan, nu even keuken doen.. @fs, heeft iemand nog 1 steak voor mijn mannetje?? of voor mij dan stuur ik hem door!! thanks!
Ben ik ook weer even. Eylem, lekker uitgeslapen en gezwommen!! Heerlijk! Lau, gelukkig is het inmiddels opgelost maar 100euro per week vind ik best wel veel om boodschappen van te doen. Als ik rook dan doen wij ook voor 100euro boodschappen incl. sigaretten voor mij en shag voor Roeland en das dan incl. luiers, straks de voeding voor de baby enz. Ik let nooit echt op wat ik koop en er zit altijd wat lekkers bij. Wij doen alle vaste lasten van Roeland zijn rekening en alle boodschappen en leuke dingen van mijn rekening en nog nooit gezeik gehad. Als we onverwachte rekeningen krijgen ga ik eerst kijken of het van Roeland zijn rekening kan en als dat niet kan gaat het van mijn rekening af. Zo weten we altijd precies wat we over hebben voor leuke dingen en boodschappen enzo zonder in de gaten te moeten houden dat de vaste lasten eraf gaan. Nonnie, al weer naar de winkel geweest??? Quschke, weer apk gekeurd! Hier gaat Milan altijd zoeken waar het geluid vandaan komt en Julian bedient de knopjes van de doptone. Meer weet ik ff niet meer.
Ik haal zeker 5 kilo aardappelen per week, daarnaast vlees voor de hele week in 1x, groente zoals bloemkool, wortels, boontjes, bieten, enz. maar wel alles vers. Dan nog een pot doperwten en een pot wortels met doperwten voor makkelijk. 6 flessen cola, 6 pakken sap (beide eigen merk ah, geen euroshopper maar gewoon ah merk) 3 yoghi, 4 melk 1,5 liter, yogurt, vla, appels, peren en bananen. Dan haal ik ook nog als het nodig is een zak patat, doos frikandellen en eventueel wat anders voor erbij. Dan ook nog gewoon koekjes en chips. Ow en dan ook nog een kratje bier voor Roeland en dan de luiers voor de jongens als het nodig is en de doekjes enzo. Wat bij ons het verschil maakt tussen 100euro kwijt zijn incl. alles of veel meer is of ik alles in 1x haal. De laatste tijd had ik geen zin om echt alle boodschappen voor de week op te halen en stond ik dus bijna elke dag in de winkel, dan haal ik ook weer dingen die niet nodig zijn of ik haal ander eten op dan we al in huis hebben waardoor we wat we in huis hebben weer weg kunnen gooien en uiteindelijk twee keer zo veel kwijt zijn
ow en als we pasta's eten dan haal ik gewoon minder aardappelen. De aardappelen die we over hebben (als dat ooit gebeurt) per avond bewaar ik en daar maak ik dan opgebakken aardappelen van.
Het is idd gewoon een kwestie van uitproberen en doen en kijken wat werkt voor jullie. Wat wij in het begin ook wel hebben gedaan toen we het nog niet zo makkelijk hebben als nu is een bedrag pinnen, bijv. 50euro en daarmee naar de winkel gaan. Geen pinpas mee of wat dan ook alleen die 50euro en daarmee dan boodschappen doen. Zorgt ervoor dat je in de winkel zelf heel goed oplet wat alles kost en hoeveel je kwijt bent omdat je natuurlijk wel alles wilt kunnen betalen als je bij de kassa staat. Daardoor neem je ook alleen de dingen mee die je nodig bent zoals eten, wc papier enz. ipv de onnodige dingen die je eigenlijk alleen meeneemt omdat je toch niet oplet hoeveel je kwijt bent. Ik ben daarom ook heel blij dat we bij de ah hier in de wijk nu zelf scannen hebben want dan kan ik het tijdens het boodschappen doen al in de gaten houden en aan de hand daarvan bepaal ik hoeveel lekkere dingen die eigenlijk niet nodig zijn er mee gaan.
mm das slim boodshappen doen idd maar een bedrag mee nemen naar de supermarkt.. wij gaan meestal naar de aldi , en dan de dingen die ze daar niet hebben naar de c1000..