dat alle berichtjes kwijt zijn. Vandaag heb ik helaas niets gelezen. Is er nog iets leuks gebeurd? Damien kan bijna omrollen van buik naar rug. Moest hem even leren dat ie beide knietjes beter kan optrekken. En als hij mijn vingers vast heeft in zijn wipstoel, dan komt hij helemaal alleen zonder verdere hulp omhoog! Hij zit erg graag rechtop, kan ie lekker nieuwsgierig om zich heen kijken.
Ja inderdaad balen. Had nog (ijdele) hoop dat de slotjes van de topics af kunnen Leuk dat ie dat al bijna kan! Gaat allemaal zo snel he. Onze meid zit ook al weken graag rechtop. En ze kan het nu uit zichzelf zonder hulp. Dus extra opletten hier. En op schoot doet ze het continu haha drukke meid dus
Was er nog veel gepraat hier gisteravond en vanochtend? De laatste keer dat ik reageer gaf ik aan dat wij als juni mam's niet zoveel kletsen (in reactie op een post van funkie)
Zonder hulp? Wow, da's knap. Hoe doet ze dat? Liggend vanaf zij en dan rechtop keren? Damien moet nu ook worden vastgezet in zijn wipstoel. Het leek wel of ie er af wilde glijden. En onlangs rolde hij ook op zijn aankleedkussen om, dus ik kan nu niet meer even van de commode weg voor bijv kleertjes.
Vraag me niet hoe ze het heeft ontdekt, maar ze gebruikt haar beentjes. Zeg maar als jij op je rug zou liggen en wilt opstaan, dan kun jij je benen in de lucht buigen en dan laten vallen (begrijp je me nog). Dan gaat de rest vanzelf. Nou zo doet zij het. Dus dan zie ik d'r beentjes al gaan en weet ik dat ze weer rechtop gaat zitten Oh het is niet duidelijk te halen uit mijn eerdere reactie, maar ik bedoel dat ze dat doet als ze op schoot ligt. Niet op de grond ofzo
Oh ja, als ik haar los laat als ze rechtop zit dan blijft ze stabiel. Eerder kon ze dan haar evenwicht verliezen en omvallen, maar nu kan ze het zelf zonder dat ik haar blijf ondersteunen. Maar goed, ik blijf er natuurlijk veilig bij om haar op te vangen wanneer ze wel valt
deacen is weer goed gekeurd hij weegt 7795 en is 68cm ook weer ze prikjes gehad hij had er gister middag wel even last van was niet tetroosten vond het zo zielig toen een zetpil gegegeven en was hij even later in slaap gevallen
Gisteren even met een kinderarts gebeld omdat Ward zo slecht blijft drinken. Werd bijna van m'n stoel geblazen, zo deed ze op me! Moest andere flessen halen want Tommee Tippee is niet goed en bla bla bla... Kon wel huilen, zo'n slechte moeder voelde ik me. Daarna met de vroedvrouw gebeld en die was wel heel erg begripvol. Heb nu dodie flessen moeten halen en kijken hoe hij daarmee drinkt. Omdat de speen van dodie langer is dan die van tommee tippee. En moet nu 's middags ook een papje maken van bv met johannesbroodpitmeel zodat hij meer caloriën binnen krijgt. En met het lepeltje geven, ben benieuwd!!! Ga straks ook m'n afspraak bij die kinderarts afbellen. Bij zo iemand ga ik echt niet. In het zh na m'n bevalling was het zo'n lieve... Dus gisteren hele dag aan't proberen om online te komen en raad te vragen, maar het lukte dus niet... Jammer! @ Vogelinnetje: Hier zit Ward altijd vast in de relax net omdat hij zo afzakt. @ sabine: Jouw zoontje is nogal een ferm kereltje! Da's wat anders dan die 5,280 kg en 60 cm van de mijne Ach, zo lang ze maar gezond zijn he.
Balen dat de site niet meer werkt! Verdorie! Maar goed , beginnen we maar weer opnieuw... Maxim komt niet meer echt toe met mijn melk dus ga beginnen aan een vreetdieet! Moet zelf toch zeker 3kg bijkomen, en normaal zou mn melk dan ook mee omhoog moeten! Zoek nu alleen wat leuke gerechtjes die snel klaar zijn en die je de hele dag door zou kunnen eten (wel gezonde natuurlijk) Maxim zn beentjes zijn nog steeds vrij dun dus hij zou toch echt meer moeten krijgen! Dan maar even snel crashen in de tegenovergestelde betekenis!
Gisteren wilden we kijken hoe onze meid zou reageren als we de laatste fles oversloegen. Dit omdat we haar structureel wakker moeten maken en ze slapend de fles drinkt (denk meer dat het zuigreflex is). Alleen waren we bang dat ze niet de hele nacht zou doortrekken, want haar laatste fles was dan om 18.30. Maar ze heeft doorgeslapen tot 06.30 vanochtend. Alleen moeten we denk ik de tijd van de laatste fles verlaten naar 20.00 ofzo? En moeten we die fles dan 210cc geven? Want anders krijgt ze te langs niets en te weinig, toch? En hoe verlaten we die laatste fles. Want ze zit al vanaf een aantal weken oud op het schema van 06.30/10.30/14.30/18.30/22.30. En dat komt ook goed uit met ons werk.... de fles 's ochtends en 's avonds. Nou hopelijk weet één van jullie het, anders bel ik de Duitse kinderarts wel ff ofzo. Hopelijk weet die het dan ook wel.
@ Sabse: heb zelf nooit een voeding verlaat, maar heb hier een boek waarin staat dat je de voeding elke dag 10 min. uit moet stellen, dan zou je na ongeveer anderhalve week op 20.00 uur moeten zitten. Normaal drinkt Stijn hier altijd 180 cc maar als hij bijna gaat slapen drinkt hij er gerust nog 90 cc achteraan, dit geeft hij zelf aan, erna slaapt hij van 21.00-10.00uur, dus die 90cc extra heeft hij dan wel nodig.
Even een vraagje, wanneer moeten jullie kindjes weer naar het cb? Stijn is met 3.5 maanden voor zn 3e prikjes geweest en mag nu pas weer in december komen, als hij 6 maanden is. Zelf dacht ik eigenlijk dat hij tussendoor ook nog een keer moest, maar weet het niet zeker.
Hallo dames, gisteren is mijn vriend met Sietse naar cb geweest voor zijn 2e prikjes... Hij weegt nu 6,860,en is 63,1 cm lang. Hij heeft wel al langer dan een week diarree,dacht eerst aan tandjes,maar volgens het bureau is dit niet het geval. Gistermiddag naar huisarts geweest,en volgens haar zijn de darmpjes zich verder aan het vormen. Hij drinkt goed,is lekker fel,lacht veel,alleen het slapen in de nacht gaat wat minder.... Hier kan hij nog niet zelf rechtop zitten,komt vanzelf wel...
haii haiii!!! xavi hoeft ook pas weer met 6 maanden dat is in november... hij doet nu zijn voetjes in zijn mond echt te grappig... laatste fles ja zit ik ook een beetje mee, wil hem ook proberen te laten vervallen maar cb zegt dat dat nog wel ff kan wachten... en het verse fruit vind hij helemaal heerlijk.. tot nu toe heeft hij Peer, meloen op en morgen ga ik mango proberen.. en heb advocado gehaald als avond hapje.. ben benieuwd!!!
O dan klopt het dus wel bij het cb! Heb vanavond Stijn bij mn ouders gebracht want we gaan morgenochtend vroeg een weekendje weg met het werk van mn man, bedrijfsuitje naar Trier, Duitsland. Dus dit is de eerste nacht zonder mn mannetje. Heb hem wel zelf naar bed gebracht en ik weet wel dat alles daar goed is, maar toch blijft het raar.
Weer off-line en weer een boel kwijt??? Hier lukt het ons ook steeds beter om Damien 's avonds vroeg op bed te leggen (half 9 - 9 uur). Hij krijgt dan een flesje kv en dat gaat steeds beter, maar hij wil nog graag de borst ook erachter aan. Ik vind dat wel ok, want ik heb ook veel last van stuwing weer nu. We proberen hem om 23u00 of zo weer wakker te maken, maar dat lukt echt niet. En als het lukt, heeft hij een huiltje nodig om in slaap te vallen. Nu gaan we proberen die avondvoeding over te slaan en te kijken hoe laat hij 's nachts komt. Als mijn man de dag erna niet hoeft te werken, dan geeft hij een kv fles, anders geef ik de borst. Damien is een flinke kerel en moet dus echt veel drinken. Lange tussenpozen redt hij niet. Hij heeft trouwens weer veel geleerd! Vanochtend rolde hij ineens vanaf zijn buik op zijn rug. Heel vlot ging dat. En andersom lukt hem ook bijna. Op zijn buik houdt hij zijn hoofdje al helemaal op en vandaag zag ik hem zelfs zijn armpjes wat strekken. Rechtop zitten vindt hij geweldig. Met omhoog komen moet ie nog een beetje hulp hebben, maar rechtop blijven lukt het steeds beter. Ruggetje wordt ook rechter en hij kan best redelijk zijn hoofdje omhoog houden. Allemaal in 1 week geleerd. Het is alleen vervelend dat ie dat omrollen ook ontdekt heeft tijdens het verschonen Vandaag is het een supervrolijk mannetje. Lekker spelen met een meisje van 1 jaar op het speelkleed. Als dat op het kdv ook zo gaat, dat heeft ie het er erg leuk! Hij slaap heel makkelijk vandaag. Heerlijk ventje. Ben blij dat ik vandaag weer bij hem kan zijn, want als ik werk, dan zie ik hem niet veel op een dag en daar heb ik best moeite mee. Kom je thuis, is het koken, eten even spelen en weer slapen voor hem Funkie: geef jij hem per dag 2 keer fruit of groente?
@ Vogelinnetje. Succes met het overslaan van de voeding. Hopelijk slaapt hij lekker door. Mooie dag vandaag! Misschien is het daarom hier nog stiller dan normaal We zijn twee keer weggeweest met de kleine. Naar de winkels en lekker gewandeld. Nu het nog lekker weer is kunnen we er dubbel van genieten. Ze vond het erg leuk en kijkt graag rond. En dan ook nog vreemde mensen die haar mooi en schattig noemen. Ze geniet van de aandacht En als mama ben ik natuurlijk erg trots op haar Vanavond ben ik een avondje alleen. Hopelijk houdt ze het ritme wat ze al had. Maar de buren maken toevallig nu weer veel lawaai, hopelijk wordt ze niet wakker nu ik net een avond alleen ben Jullie allemaal ook een mooie en leuke dag gehad?