wooooowwww het word echt super mooi weer aankomende dagen mijn mannetje werkt morgen in tiel hoe toevallig is dat ga wel even een broodje brengen van de enjoy (broodjeszaak)
pams, anders even van VSM calendulan emulsie kopen morgen dan kan ze iig rustig slapen omdat de jeuk minder word! sterkte moppie!! ja hier ook ziekjes maar gelukkig slaapt ze wel goed, althans afgelopen nacht dus hoop nu ook, ze is iig nog niet wakker geweest
In Hoogeveen had ik er ook 6, paar leuke en een paar leuke en later ook nog eens een paar invallers waardoor het uiteindelijke aantal op 9!!! kwam. Tijdens mijn bevalling eerst een invaller gehad en toen overgedragen aan de gyn, ook nog eens de gyn die ik verschrikkelijk vond maar ja op het moment van bevallen interesseerde me dat dus helemaal niks. Al hadden ze me in een meterkast gestopt en weet ik het wie er bijgezet om de bevalling te doen, als hij er maar uit kwam hahaha Hier in Assen hebben we er drie maar doordat van de leukste vk haar man op sterven ligt hebben we er nu twee bij die haar diensten opvangen. 1 daarvan doet ook het spreekuur zeg maar en de andere alleen de bevallingen dus als ik die krijg zie ik haar voor het eerst maar als ik het goed begrepen heb is dat de vk die toen ook hier is geweest toen ik mijn mk had en die was wel leuk voor zover iemand op dat moment leuk kan zijn natuurlijk
ja dat ga ik morgen ook gelijk doen. hier is er niks open op zondag en we hebben vanmorgen voor het eerst de pukkels gezien. ik hoop alleen dat het echt waterpokken zijn. ( daar gaan we maar vanuit) maar 5de ziekte zou ook kunnen en die is gevaarlijk voor mij. fijn dat jouw meisje in elk geval goed slaapt. wat heeft ze gewoon een beetje griepje?
ivm de zwangerschap kan het gevaarlijk zijn voor de baby maar is dat niet alleen de eerste zoveel weken en als de baby net geboren is Begin inmiddels alle ziektes enzo door elkaar te halen
pams: Wat zijn de ziekteverschijnselen van de vijfde ziekte? Bij kinderen ontstaan kleine rode vlekjes in het gezicht. De wangen kunnen vuurrood worden. Er kan temperatuurverhoging of koorts optreden. Daarna verspreiden de vlekjes zich over het lichaam. Dit geeft soms jeuk. In het begin van de ziekte zijn de vlekjes vlindervormig. Na ongeveer een week verdwijnt de huiduitslag. De vlekjes kunnen nog enkele weken lang terugkomen, bijvoorbeeld door warmte (een warme douche), kou, inspanning of opwinding, maar ze verdwijnen dan weer snel. De kinderen voelen zich meestal niet ziek. Bij volwassenen leidt de ziekte vaak tot pijn en stijfheid van de handen en voeten. Deze gewrichtsklachten duren meestal 1 tot 2 weken. Huiduitslag komt bij volwassenen minder vaak voor. Wie kunnen er ziek worden en wie lopen extra risico? Iedereen die de vijfde ziekte niet heeft gehad, kan besmet raken en ziek worden. Veel volwassenen hebben de ziekte als kind al gehad en zijn levenslang beschermd. Wanneer vrouwen (die geen antistoffen hebben) de ziekte krijgen in de eerste helft van de zwangerschap kan dit nadelige gevolgen hebben voor de baby. Er is dan een klein risico op een miskraam of een doodgeboren baby. In de meeste gevallen verloopt de zwangerschap normaal en ondervindt de baby geen gevolgen van de vijfde ziekte. Zwangere vrouwen waarvan een gezinslid de vijfde ziekte heeft, wordt aangeraden contact op te nemen met hun huisarts. sterkte moppie!! ja alyss alleen verkouden/snotneus dus denk dat de laatste 4 kiesjes doorkomen, altijd als ze ziek is komen er daarna nieuwe tanden en kiezen
ja dat dacht ik ook altijd maar als je via google op wikepedia kijkt krijg ik deze info: Voor zwangeren die de ziekte nog niet doormaakten (dus nog geen antistoffen tegen het parvovirus hebben) kan de ziekte voor de foetus fataal zijn. In het eerste trimester bestaat een verhoogde kans op een miskraam. Bij infecties van de foetus later in de zwangerschap kan zeer ernstige foetale bloedarmoede ontstaan (door remming van de bloedaanmaak) met groot risico op overlijden van het kind. Behandeling is mogelijk door het toedienen van een intra-uteriene transfusie. Bij vermoeden op infectie tijdens de zwangerschap kan in het moederlijke bloed gecontroleerd worden of al immuniteit bestond of dat sprake is van een recente infectie. In het laatste geval bestaat een indicatie om tot acht weken na begin van de infectie wekelijks echoscopisch onderzoek te doen gericht op kenmerken van foetale bloedarmoede. Bij vermoeden hierop vindt meestal direct verwijzing naar de afdeling verloskunde (prenatale diagnostiek en foetale behandeling) van een academisch ziekenhuis. het is dus wel degelijk ook schadelijk verder in je zwangerschap
dat had Roeland ook gezien, krijg ik de opmerking: je kan beter nu nog gaan bevallen anders zit je straks met het warmen weer Is goed schat ik zal alvast beginnen met puffen en persen misschien komt het dan wel op gang Alsof ik er iets over te zeggen heb of het nu of morgen of volgende week begint
als ik dit lees dan is het schadelijk als je het zelf nog nooit hebt gehad. Zou gewoon morgen de ha even bellen voor de zekerheid
@chilleke: zie me antwoord aan ingrid. @nonnie: thanks meid, ik had die info ook al gezien en het lijkt meer op waterpokken. voor meiden met ervaring zo is het verloop tot nu toe: afgelopen week hangerig, oververmoeid maar niet willen slapen. al een paar dagen lichte koorst/verhoging. gisteren paar pukkels in gezicht. ( geen blaasjes echt pukkels) en sinds vanmorgen hele buik onder de lichte rode pukkels. ( nog steeds geen blaasjes) rara wat is het