kan je niet helpen, geen ervaring met de vijfde en geen ervaring met waterpokken. Anders eens googlen op plaatjes, vijfde was volgens mij vlekjes/bultjes op een grote andere vlek. Als ik het goed onthouden heb
ja lotte heeft ook geen koorts meer maar 6de ziekte komt niet in het gezicht en dat heeft lotte wel dus zou het eerder waterpokken of vijfde ziekte moeten zijn. edit: even opgezocht, wel ook in het gezicht maar hoge koorst en op gezette klieren dat heeft lotte niet of niet gehad.
ja ik google me suf maar het lijkt zo erg op elkaar. en dan heeft de vijfde ziekte bijvoorbeeld vlindervormige uitslag wat ze niet heeft. maar dan wel weer andere dingen. en van de waterpokken heeft ze ook weer dingen wel en niet waardoor ik twijfel. nou hebben wel twee jongens van een kennis waterpokken maar het is wel meer dan een maand geleden dat we die gezien hebben. en ze hebben het nu. ik weet wel dat het besmettelijk is voor het zichtbaar is maar dit was te lang denk ik om door hun aangestoken te zijn.
Ik heb Tobin gevoed, dus duik lekker mijn bedje in en hoop op een goede nacht. Tot morgen en slaap lekker chica's.
10 tot 21 dagen is de incubatietijd, of ze daarna meteen ook pokken krijgen weet ik niet. Kan natuurlijk eerst ziekerig enzo zijn en daarna de pokken pas
heeft ze nou wel of geen koorts gehad koorts is ook niet aanwezig als er vlekjes zijn en idd vlekjes bij 6e ziekte zit ook in het gezicht.. alyss heeft ook geen opgezette klieren gehad hoor maar toch had ze de 6e ziekte hoe weet je eigenlijk dat je de 5e ziekte niet gehad hebt?? want bij volwassenen krijg je toch volgens google geen vlekjes meer???
zou morgen gewoon even met haar langs de huisarts gaan, lullig genoeg gezegd maakt deze paar uur ook niet meer uit als het wel de vijfde ziekte is....
@ Ka fijn dat je zo goed " personeel " hebt ha ha.. maar ook gewoon noodzakelijk helaas nu. @ Pamsie; He gats.. naar dat Lotte ziek is, maar nog vervelender dat je niet zeker weet wat het is.. ? Morgen i.d. even de huisarts bellen. Je kan er nu w.s. toch niets aan doen mocht het wel zo zijn.. Is het niet vooral gevaarlijk bij vrouwen in de eerste 3 mnd van de zwangerschap ?
Hier ook de zesde ziekte gehad, nou ja Milan dan, en die had vooral vlekjes op zijn romp en hoofd en verder voor de vlekjes aan verhoging/koorts. Niet zo heel dramatisch maar wel genoeg om niet te willen eten, drinken enz. Opgezette klieren weet ik niet want daar heb ik niet naar gekeken hahaha Zowel de vijfde als zesde ziekte kun je krijgen als je ouder bent alleen des te ouder je wordt des te minder klachten je krijgt waardoor het al snel lijkt op een gewoon griepje Vlekjes krijg je dan bijvoorbeeld niet meer.
ik ga roken en daarna me bedje in want hoor alysje wakker worden tot morgen allemaal!!! ach germ ze hoest zich een ongeluk arm ding ze is zo zielig
hier een drama-queen die niet wil slapen. Maar er komen hoektanden door. Denk dat dat het is. Gaf haar net een paar slokjes water in een flesje en madam begon als een idioot op de tut te knagen precies waar de hoektanden door komen.. heb nog maar een dentinox gesmeerd... en weer weg-gelegd en steeds is ze dan bijna onmiddelijk in slaap maar zodra ik beneden ben begint het weer... nu maar de 10 min. methode ... weet het anders ook niet meer... zijn nu aan de 3 x bezig.. heb even de babyfoon uitgezet..slecht he..
ja ze had lichte koorts/verhoging, ( maar volgens internet is 6de ziekte HOGE koorts. vijfde ziekte wordt ik je groeiboekje geregistreerd als je het al kind gehad heb en je kan je als volwassene er op laten testen mmm maar in elk geval is 6de ziekte dus eigenlijk ook nog niet uit te sluiten
Ik heb niet eens een babyfoon hahaha straks wel want die zit in het 9 dagen pakket die ik krijg van m'n ouders Denk dat er ook weinig anders is wat je kan doen, zeker tegen hoektandjes, dat zijn gemene dingen! Hoop dat ze toch nog snel besluit om in slaap te vallen en dat de hoektanden morgen door zijn!!!!
Iedereen truste, ik ga er ook zo in, zal er nog wel een paar keer uit moeten vrees ik! Ga morgen toch maar even Gengigel halen, dan kan ik tenminste iets doen Pamsie ik heb er geen ervaring mee maar beterschap en ik zou idd even langs de HA gaan.
nee dat is ook zo. volgens mij is vijfde ziekte ook besmettelijk als het nog niet te zien is. alleen als de ha zegt dat het idd vijfde ziekte is moet ik getest worden of ik nu ook de infectie heb want dan wordt het gevaarlijk voor de baby.
nee, dat heb ik dus opgezocht als je op wikipedia kijkt naar vijfde ziekte zeggen ze dat het in de eerste trimester een verhoogde kans op een miskraam geeft. maar als de moeder het nog niet heeft gehad. is het ook later nog gevaarlijk voor de baby, die kan dan via de infectie die de moeder van de vijfde ziekte heeft een vorm van bloedarmoede krijgen waarbij het kind zelfs kan overlijden.