Uiteindelijk haal je gelukkig altijd wel ergens energie vandaan, maar echt fijn is het niet nee! Fiene vindt het tot nu toe allemaal prima, ze is heel lief voor haar broertje, kusjes krijgt hij in overvloed! Ze is ook ineens veel groter, echt een peutertje. Ze is gaan lopen op de dag dat Pelle geboren is en nu doet ze niets anders meer!
Kinderarts geweest! En...ons manneke is nu een heuse vent, haha! Hij weegt 3660 gram! Terwijl hij toen we thuis kwamen uit het ziekenhuis maar 2200 gram woog, duzzz! Met de melk zit t wel snor! Kramp hoort bij de onrijpheid van de darmen bij premature kindjes, kan een maand of 3 duren (!) helaas (vooral vervelend voor hem, maar natuurlijk ook voor onze nachtrust). Verder was zijn koppie van 31 cm omtrek gegroeid naar 35,6 cm, dus meneertje is gewoon giga aan het groeien! Zal zo eens kijken of ik nog een fotootje kan spammen... Ingrid, hoop echt voor je dat alle voortekens nu door gaan zetten tot een echte bevalling, lijkt me echt niks zo moeten wachten! (al zou ik best eens willen weten hoe het voelt echt 40 weken zwanger te zijn, dat zal ik nooit meemaken...) Mermaid: Wat een lieve schatjes zeg! Echt superlief! Tobin ziet er ook al lekker gevuld uit! Loopt Ayla eigenlijk al? Pamsie: Wat een rare actie van je werk zeg, als het hun fout is, mogen zij toch ook op de blaren zitten..!? TM: Met 3000 euro inkomen zou je inderdaad wel verwachten wat te kunnen sparen... hihi, wat voor geheime uitgaves doe je dan zoal? of heb je echt geen flauw idee waar de geldlek zit? Wij hebben per maand samen 2600 euro en sparen 300 euro (100 voor de kinderen, 100 voor aflossen huis en 100 voor onverwachte grote uitgaven aan huis en auto). Ik ben opgegroeid met een boekhoudster als moeder, dus op mijn 11e had ik mijn eigen kleedgeld inclusief kasboekje, wat helemaal kloppend moest zijn voor ik mijn nieuwe geld kreeg. Toen vond ik dat echt overdreven gedoe, maar nu pluk ik daar de vruchten van. Ik maak nog steeds in excel een in/ui-overzicht, waar ik alle in en uitgaven in een tabel heb en precies zie of het dus past of niet.
@marijn wat een lieverd! En hij is weer goed gekeurd dus @hier laetitia ligt op bed dinnetje weg dus avond!
Marijn, wat is hij goed gegroeid!!! Je zegt melk maar volgens mij is het stiekem slagroom Wat een mooie kindjes heb je ook!!
marijn jeetje zeg, zeg dat wel grote zus, wat lijkt ze groot!! en fijn dat ie lekker groeit! hier, alys op bed, ze heeft uitstekend gegeten nu maar hopen op weer een goede nacht voor der! vanavond lekker niets denk ik, misschien mijn lantaarns nog inrichten ofzo
Qua zwangerschap en voldragen daarvan ben ik weer helemaal nuchter geworden, het overdragen (om het maar even zo te noemen) hoort blijkbaar gewoon bij me en is iets wat mijn kindjes blijkbaar nodig hebben. Nu was Julian bij zijn geboorte wel mooi gemiddeld met 3500 gram en 51 cm maar hij was natuurlijk wel 2 weken te laat dus eigenlijk voor die zwangerschapsduur nog klein ook. Milan was een week later en hetzelfde grammen en cm maar ook weer een week later dus voor die duur had hij best wat groter kunnen zijn. Ik hoop gewoon dat deze bevalling zich wel uit zichzelf gaat aandienen en niet ingeleid hoeft te worden, dat is iets waar ik gewoon niet op zit te wachten en tja als het dan een week 'te laat' is of een paar dagen dat zien we vanzelf.
@ Marijn: Wat een lekker ventje zeg! En wat is Fiene een grote meid. Echt een peutertje idd. Wat een rijkdom hè, 2 van die mooie kindjes . En nee, Ayla loopt nog niet, ze is van de week juist begonnen met tijgeren . Echt hard vooruit komt ze nog niet overigens.
@ Marijn, fijn te horen dat alles goed gaat met Pelle en Fiene. Wat is hij hard gegroeid dan zeg! Alleen erg sneu dat hij zo'n last van krampjes heeft. Mooie foto's ook! Kun je het een beetje handelen zo twee kids in huis? Heeft Joris nu ook vakantie? (die zat toch ook in het onderwijs, of haal ik nu dingen door elkaar?)
Hihi, moest daarstraks wel even aan Chloë denken. Ik heb lekker een paar flesjes Jillz gehaald voor vanavond. We krijgen visite en ik moest voor de mannen bier halen, dus ik heb mezelf ook lekker verwend! En nu maar hopen dat die mannen dan ook gelijk langs komen die er bij horen!!!
@ Caro: Hahahaha, ja dat zou niet verkeerd zijn hè als de Jillz-mannen ook even langs kwamen . Ik las dat Lukas niet droog gebleven was van de week? Komt echt vanzelf hoor. Mijn zusje was toen ze Lukas' leeftijd had ook nog niet zindelijk 's nachts.
Ja, het is gewoon sneu. Hij wil zo graag, maar het lukt echt voor geen meter. Het is niet zo dat hij af en toe een ongelukje heeft, maar echt elke nacht een volle plasluier. Maar we houden vol.... ooit zal het wel goedkomen...
nee i know maar die had ze wel nodig voor de winter voor de kerk want ze heeft laarsjes voor alle daags zeg maar en dan deze laarsjes voor de kerk want ik laat haar niet met afgetrapte laarsjes lopen op zondag snappie
Ik had trouwens volgens mij helemaal nog niet verteld wat we gister gedaan hadden. Ik had wel eens gehoord van VakantieKinderFeesten hier in Dordt, maar wist niet precies wat het was. Blijkt dus dat het een stichting is die allerlei activiteiten organiseert in de zomervakantie. De eerste twee weken is er 2 x een week dagkamp. Dan worden kinderen opgehaald om 9 uur en thuisgebracht om half 4 en zijn ze overdag heel de dag spelletjes doen en knutselen etc. Dat is dan voor 5 dagen (of als je twee weken inschrijft, 10 dagen). Dan de derde week van de zomervakantie is er zomerkamp voor de oudere kinderen, dan gaan ze echt een midweek op kamp, zeg maar. En dan de laatste twee weken van de vakantie hebben ze Ratje Doe. Dat is een instuif voor kinderen van 5-12 jaar. Dan kun je de kinderen vanaf 10 uur brengen en voor half 4 ophalen. Er zijn dan springkussens, worden spelletjes gedaan, knutselen, bakken, speelgoed etc. Het is in een grote sporthal. Als ouder blijf je er niet bij, maar je kunt ze brengen en halen wanneer je wilt. Kost 3 euro per dag. Dus gister Lukas en een vriendje daar naar toe gebracht om 10 uur en hadden afgesproken ze om half 1 weer op te halen. Ik vond het best spannend. Het is toch je kindje die je bij vreemden achterlaat. Maar hij vond het geweldig! Hij wilde echt niet mee naar huis om half 1! Dus afgesproken dat hij volgende week dinsdag weer mag, maar dat hij dan wat langer mag blijven! Dus ik denk er nu ook over na om volgend jaar de eerste week van de vakantie dat dagkamp te doen. Scheelt toch weer een week bezighouden in de vakantie! Hij had trouwens heel lief van klei een waxinelichthouder gemaakt voor me! Zo schattig! Terwijl de kids daar waren zijn mijn vriendin en ik even de stad in geweest. Beetje geshopt en lekkerr op het terras gezeten. Nog wat kleertjes gekocht voor de kids bij de H&M. En een paar schoenen voor mezelf. Erg lekker, even die vrijheid! (Noa was op het KDV, dus we waren even kindloos!)
@ Caro: Goh, dat is een leuk initatief. Leuk ook dat Lukas het er zo naar zijn zin had. En jij hebt zo te lezen ook een heerlijk dagje gehad daardoor .