APRIL-mama's 2010 deel 2!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mirjam2112, 10 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
  2. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Hahaha, ja de onderste!!! ;)

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Caro: Leuke foto's!

@ Napoleon: Dat zou niet zo mooi zijn als er weefsel is achter gebleven. Hopen dat je snel terecht kunt bij de gyn.

Ayla ligt al vanaf ca. 19.30 uur in haar ledikantje te slapen. Het wakker worden 's middags zal dus wel niet aan het slapen in een andere kamer en ander bedje liggen.

4. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    mooi vrolijk meisje!!!

5. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    sorry kon het niet laten:p Roeland vroeg zich al af waar ik naar aan het kijken was omdat ik mijn hoofd zo scheef hield hahaha

6. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Napoleon, ik hoop dat je snel terecht kunt voor een echo om te zien of er iets is achter gebleven!

7. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ach, toch een soort van gymnastiek achter de PC!

8. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    hahaha doe ik toch nog aan lichaamsbeweging:p;)

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    montessori staat voor: help mij het zelf te doen, dus vanaf groep 1 t/m 8 leer je steeds zelfstandiger te werken. het gaat uit van het principe dat je jezelf kan ontplooiien door op bepaalde fasen in je ontwikkeling lesmateriaal aan te bieden dat o dat moment bij die fase past. en door het kind het zelf te laten kiezen wat hij wil doen is het gemotiveerder om ermee bezig te zijn en verwerft het zelf de vaardigheden.
    Ze word er in de onderbouw (groep 1 en 2) vooral zintuigelijk lesmateriaal aangeboden, bijv reukkokertjes om geuren te leren, of grote blokken waar je mee leert om dingen van groot naar klein te leggen. ook leer je letters in de onderbouw mbv schuurpapieren letters door te voelen hoe die letter moet. Zinsontleding gaat met symbolen zodat het herkenbaar is en rekenen word inzichtelijk en ruimtelijk gemaakt door het materiaal.

Je moet elke dag iets van taal, rekenen en kosmische wereldverkenning doen (dat is biologie, verkeer, aardrijkskunde, geschiedenis en maatschappijleer) en verder mag je lezen, tekenen, knutselen enz wanneer je dat zelf wil. topografie deed je bijv eerst met insteekkaarten, grote houten kaarten met gaatjes erin, bijv de kaart van nederland en dan heb je daarbij kleine vlaggetjes met daarop de plaatsnaam, die zoek je dan op in de atlas en prik je op de juiste plek in de kaart. Of bij technisch lezen kaarten leren hoe je een recept uitvoert, die deed ik heel vaak want dan mochten we naar de winkel en het daarna lekker opeten ;) ook deden we veel aan theater en dans.

Ik heb ook nog op montessori voortgezet onderwijs gewerkt maar die school was niet echt montessori...

10. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    ik ben ook weer terug van m'n nagym... ik zal morgen wel weer kunnen voelen welke spieren ik allemaal heb :D

@fietskar: bij de hema zag ik er ook een staan, voor maar 175€. Zag er best degelijk uit. Ik ben er alleen nog niet uit of ik er een wil, aan de ene kant wel, omdat ik nu niet met beide kids kan fietsen, aan de andere kant zal het dan maar voor een paar maanden zijn, tot Tim kan zitten. Ik weet niet of ik dat het geld waard vind, bovendien weet ik ook niet waar ik zo'n kar moet stallen...

leuke oranjefans heb ik voorbij zien komen !!!
    oja, over de paracetamol: er zijn laatst onderzoeken gepubliceerd waaruit bleek dat kinderen die vaak paracetamol kregen toegediend, groter risico hebben op astma op latere leeftijd. Misschien dat ze daarom wat terughoudender zijn. Maar goed, een incidentele paracetamol kan geen kwaad. De paracetamol 60mg is trouwens niet meer zo makkelijk te verkrijgen, wordt niet meer gemaakt. Misschien een incidentele apotheek die het zelf maakt.
    Ipv een zetpil kun je natuurlijk ook de drank geven, die kun je wat nauwkeuriger op gewicht doseren en als ze wat groter zijn makkelijker toedienen via het drinken. Zetpil inbrengen is natuurlijk voor geen enkel kindje een feest.

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ik ben gisteren al een stuk verloren maar heb nog steeds kramp en bloedverlies... als er nog iets zit moet ik waarschijnlijk een curretage...

12. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Jaaa de vlaggetjes, die vond ik altijd leuk:D Alleen mochten wij de atlas er niet bijgebruiken. Vandaar waarschijnlijk ook de mtro later;) Wij hadden de technisch lezen kaarten dus niet, jammer heb ik wel door. Theater en dans deden we ook niet super veel aan. Bij ons was het ook zo als jij een hele dag alleen met rekenen bezig wilde zijn je dat ook mocht doen, zolang je aan het eind van de week maar wel alles had gedaan van alle vakken.

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Ingrid & Napoleon: Dank voor de uitleg over Montessori. Ik heb helaas al gezien dat er hier in Woerden geen Montessori school is. Jammer, want het spreekt me wel aan. Dalton is volgens mij een beetje hetzelfde principe (correct me if I'm wrong), maar dat is ook niet in Woerden ;).

Ik ben weer lekker schoon gedouched. Ayla ligt gewoon nog steeds te slapen.

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

HUH :(, waarom is de pagina ineens zo breed??? Is dat bij jullie ook, of heb ik dat alleen?

EDIT: Never mind, de pagina is nu alweer normaal. Vreemd...

15. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    hahaha mermaid, wat zit er bij jullie in het water??

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Goedemorgen !
    Hopelijk goede nachten ? Hier van 21u tot 04.30u en nu slaapt ze nog. Vandaag gaat ze haar eerste middag naar het kdv om te ``wennen`` VRESELIJK.. zie er zo tegenop. Maar ja donderdag moet ze een hele middag, want dat heb ik een uitje van mijn werk. En over 2 weken moet ik gewoon werken, dus dan zal het ook moeten. Bah.

17. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ kris: sterkte vanmiddag met het wennen. Ik vond dat zulke rare uurtjes, dan heb je eindelijk je handen even helemaal vrij en weet je eigenlijk niet wat je er mee moet...
    Wel goed dat je van de week ook een middagje hebt, ik vond de overgand van 2 uurtjes wennen naar gelijk hele dagen best groot. In die 2 uur kunnen ze hooguit flesje geven oefenen, maar slapen hebben ze dan daar wrs nog niet gedaan.

hier een goede nacht gehad, Tim heeft weer van 21.30u tot 5.30u geslapen.

18. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ook een lekker nachtje Emmetje.

Gelukkig gaat Sanne straks maar af en toe een hele dag ( zo ongeveer 1x per twee weken ) verder alleen dagdelen. ( meestal van 13u tot 18u als ik een late dienst heb )

19. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    @Napoleon: wat naar dat je misschien een curretage krijgt....heb je ook koorts?

@Kris: sterkte vandaag!

@Emmetje: lekker nachtje!

20. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Kris: sterkte vanmiddag !! Moet er nog niet aan denken zeg dat er iemand anders voor m'n kind gaat zorgen..... Mja over 2 maanden moeten wij er ook aan geloven. Op zich wel lekker dat ze geen hele dagen gaat. Demi ging eerst alleen de vrijdagochtend maar dat werkte niet, eerdat ze thuis was sliep ze niet meer en daar werd ze tijdensde
    lunch opgehaald ..

Heb Justin gister op bed gelegd voordat hij ging jengelen, dus gewoon wakker en lachend .. Dat werkt veel beter dan op bed leggen als hij al moe is !!
    Oh nu hoor ik ze allebei ... Aan de bak :D

Deel Deze Pagina