APRIL-mama's 2010 deel ................ 20 !!!!

Discussion in 'De mama's' started by Eylem, Aug 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ja, op 30 juli. Ze had eierstokkanker.
    Dat was anderhalfjaar geleden ontdekt.
    Ze kreeg steeds maar een dikkere buik, we konden bijna samen zwangerschapsfoto's maken... en last van haar maag.
    Dus werd er eerst gedacht aan maagproblemen. En dat ze in de overgang was, was ook niet raar op haar leeftijd. Maar medicatie voor haar maag hielp niet en die buik werd echt enorm. Toen naar de gyn en daar was het flink mis... Haar eierstokken en baarmoeder waren helemaal aangetast maar ook haar darmen, milt, lever, buikvlies en vetschort. Ze zouden haar toen opereren maar bij het openmaken was het te erg... dus weer dicht en eerst een paar chemo's voor ze konden gaan opereren. Ik was toen zwanger van femke (De april baby, al is ze uiteindelijk van 30 maart) Het was maar de vraag of ze die april zou halen, daarvoor moesten de chemo's goed aanslaan. Ik had al helemaal geregeld dat ze femke evt eerder konden halen zodat mijn moeder haar nog kon zien. Gelukkig sloegen de chemo's aan en wel zo goed dat ze haar milt en darmen konden laten zitten (Ze zou anders een stoma krijgen). In juli was ze zelfs kankervrij! In oktober nog steeds en in januari kreeg ze weer maagklachten. Dus weer scans en het was weer terug. Dus weer chemo's maar die sloegen niet aan en hebben ze haar in april opgegeven. of eigenlijk sloeg de chemo wel aan op het deel dat uit eierstokcellen bestond maar er was ook een zeer progressieve darmtumor opgekomen die absoluut niet reageerde. In april kreeg ze 6 weken... het zijn ruim 3 maanden geworden.
    Erg verdrietig natuurlijk maar we hebben absoluut goed afscheid kunnen nemen dus ik kijk er ook wel met een goed gevoel op terug. Ik mis haar verschrikkelijk, heb steeds van die momentjes oh even mama bellen om te vertellen... uhm niet dus :( Maar het is niet zo dat ik er de hele dag mee bezig ben. Straks als de baby geboren is zal het wel weer moeilijk zijn... Mijn moeder was altijd de eerste die ik belde, waarmee ik samen het eerste pakje kocht enz...

2. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Nonnie, je hebt een whatsapje ;)

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    @mamax, bij mij was alles meteen weer normaal na het verwijderen. Heb hem toen in september weg laten halen 1 ongi afgewacht en toen was ik zwanger.
    die van na femke tel ik niet mee want ik was nog niet uitgelekt na de bevalling...

4. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

en jij 1 terug ;):)

5. nonnie26

mamax, jij hebt ook een whatsapje :p

6. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    En jij ook weer;)

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    voel me erg buitengesloten nu :(
    :p

8. MamaX

MamaX Niet meer actief

@ napoleon, ok... Vind het nog steeds maar vreemd. Het is bij mij nu al 6 weken geleden, toen meteen 1 ongi en nu al ruim 5 weken dus niet. Wel 's morgens misselijk en sterke geur en ontzettend moe, maar al 2 negatieve testen... Word er een beetje simpel van. Maar ben ook erg emotioneel, dus alles wijst op iets met mijn hormonen...

9. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Oohhh ik wil ook whatsappen met mamax! Chilleke, jij ook whatsappen?

10. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    off course:D:D:D

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ MamaX: Hm, dat klinkt wel "verdacht" idd.

Ik ga morgen trouwens een spiraaltje laten plaatsen...brrrr...:)

12. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    :D Jaaaaa :D

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ohhhh ik zit heerlijk dramatisch Hollands Next Top Model te kijken en nu Project Catwalk...echt genieten :D . Mermaid het is echt wel leuk hoor! ok de Amerikaanse versie is leuker, maar moet zo lachen om al die "mannen" hahahaha. Mis alleen de coach uit de Amerikaanse versie, die vind ik helemaal geweldig.

14. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Succes alvast! Wij zijn nog aan het ruzie maken over wie wat gaat doen;)

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja, Tim Gunn, die is LEUK! Hm, nou dan ga ik het toch maar even aanzetten. Jammer de bammer Arco, hahaha.

16. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    heb de tussenpersoon ingeschakeld :D

17. MamaX

MamaX Niet meer actief

@ mermaid, dat vond ik dus ook. Maar aan de andere kant was bij xayla de test ook pas na 6 weken positief...

@ ingrid je hebt pb ;)

18. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik zeg Roeland, jij hebt er al 3 kinderen uit gekregen ;):D

19. nonnie26

Chill, mamax en ingrid je kan niet met 3 man tegelijk whatsappen als je net een nieuwe telefoon hebt :D:p

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja precies, hij is echt geweldig. Maar wel even kijken hoor!! Ik vind het echt heerlijk dom-tv-kijken :D

Share This Page