Hahahahaha, ja mn vriend zit ongeveer elk weekend achter de laptop op zoek naar "iets leuks" (kleding/ speelgoed what ever) en zo'n pinpas met internetbankieren is natuurlijk heel handig..... Gelukkig stort ie het zelf whahahahaha
Sparen doen wij ook voor Tygo. Elke maand een vast bedrag van ons. Mijn ouders geven elke week iets voor in zijn spaarpot en eens in de zoveel tijd stort ik dat erbij op de spaarrekening. Het is wel een rekening zonder pinpas en die tot zijn 18e vast staat. Hij krijgt dit mee als hij samen gaat wonen of gaat trouwen ofzo. Hebben mijn ouders ook voor mij en mijn zusje gedaan en daar was ik echt heel blij mee.
@ Eylem: Wij hebben voor beide kids een Groeirekening van de ING. Is gewoon een spaarrek. en dan krijg je op bepaalde momenten extra rente over het gespaarde bedrag. Ze hebben ook spaarrekeningen waarbij je een pasje ofzo krijgt waarmee je kind dan zelf geld op de rekening kan storen oid.
Oh en als ze bijna 18 worden en ik denk dat ze al het geld snel gaan verbrassen boek ik het gewoon allemaal over naar onze eigen spaarrekening en houd het vast tot ze er iets "verstandigs" mee willen doen .
Ik weet niet of dat dezelfde is...er zit sowieso wel rente op. Kun jij wel internetbankieren, in de zin van, saldo online inzien enzo? dat kan ik dus niet. En als iemand eenmalig een bedrag wil overmaken moet het op een heel vreemd nummer. Maar ja, ik heb er verder niet zoveel last van omdat het toch automatisch gaat. LZ, goed verstoppen die pincode
@Eylem ja zo sparen we toch iets en zodra we meer over hebben gaat er meer heen Voor nu staat hij bij ons nog op onze spaarrekening maar we gaan binnekort haar eigen rekening openen
Nou ja dat lijkt me niet meer dan normaal, we sparen niet zo hard om het vervolgens aan een of ander onzinnig iets te laten spenderen toch mijn ouders wilden graag dat wij het voor een rijbewijs of inrichten van huis ofzo gebruikten, dat soort doelen heb ik ook in gedachten
Je kunt er als ze 18 zijn ook een en/en rekening van maken. Dan staat hij op jou naam en op die van je zoon/dochter. Ze kunnen dan nooit zonder jou geld van die rekening halen. Heeft mijn moeder toen ook gedaan toen ik 18 werd en nog niet van plan was om te gaan trouwen of een kind te krijgen.
Nee idd. Wij sparen ook voor ze met het idee dat ze het kunnen gebruiken voor rijbewijs/auto/huis etc. Oh en nee, ik kan ook online gaan saldo inzien enzo. We zullen wel dezelfde hebben denk ik.
Ja zou ook kunnen idd. Moet je het wel doen vóór ze 18 zijn, anders moeten ze toestemming ervoor geven .
hier is het ook een speciale kinderrekening. van de rabobank. er zit geen pinpas bij en alleen wij kunnen erbij tot ze 18 jaar is. ik kan ook het saldo online zien. en geld bijboeken of afschrijven.
Sparen, hier 15 euro per kind alleen moet ik nog een rekening voor Noah openen. Daarnaast krijgen ze elke week 2 euro in hun spaarpot dus die gaat ook naar de spaar elke x als die vol is. Dan hebben mijn ouders nog een spaarpot voor allemaal staan en daar gaat elke keer het kleingeld in uit mijn vaders portemonnee en die gaat dan ook als ze vol zijn naar de spaar. Ook hebben ze alletwee en Noah straks ook 600euro erop gekregen van mijn ouders toen we de rekening geopend hadden dus ze zijn meteen goed begonnen.