APRIL-mama's 2010 deel ................ 20 !!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Eylem, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hey ladies :D

Mermaid, wat sneu voor je oma! Hopelijk slaan de medicijnen snel aan!

Nonnie, en al wat bedacht voor het eten? Saai hoor de hele tijd alleen!

CM, wat sneu dat telefoontje van de oma van Steef :(

Pams lekker broodje gegeten? ;)

Ikheid, jeeej, bijna weekend!

Chilleke, doet je laptop het alweer? ja toch?

Hier heerlijk gezwommen, nu net gegeten en Irem op bed. Haal net even de post uit de bus, zit me er toch een leuke uitnodiging bij, het werk van mijn man bestaat 20 jaar en dat vieren ze met een feestavond in de Efteling!! Met partners! :D :D :D Nu maar hopen dat ik mijn man kan overhalen daar naartoe te gaan, ik ben zoooo gek op de Efteling, zo te lezen is het feest in de zaal van de Droomvlucht dus dan mag je ook gewoon in de Droomvlucht. Lijkt me echt leuk!! Maar mijn man is niet zo van dat soort dingen dus hopelijk kan ik hem overtuigen. Waarschijnlijk moet ie eerst bij zijn collega's gaan vragen 'of zij ook wel gaan' ;)

2. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ooooh :$ wat leuk...ja hoop voor je dat hij will...bijzonder gaaf!

ja hij doet het weer...maar mijn bestanden staan er nog niet op :cool: en wifi pakt hij niet :$:x dus zit aan een kabel vast...maar ja thomas had aleeen heeeeeeele lange kabel dus nu loopt er door heel de kamer een kabel :x maar ja ...heb internet:D

3. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    haha ja ik ben heerlijk van me broodje ei ( met een toefje mayo;)) aan het genieten.

@eylem: ohh ja efteling is zo gaaf. ik help het je hopen dat je man wil gaan.

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij hebben meike aangemeld via de huisarts bij Accare (jeugdpsychiatrie) dit omdat we denken dat ze net als Xander ook ADD (de niet drukke variant van adhd) heeft. Niet om het etiketje te krijgen maar zodat als ze straks op school zit niet eerst drie jaar nog moeten bikkelen om hulp op de juiste plek te krijgen.

Soms wordt je er echt gestoord van...(anders hadden we haar niet aangemeld natuurlijk...) Ze heeft echt een concentratievermogen van een vlo. Overgevoelig voor geluiden (dan loopt ze met haar handen voor haar oren, bij bijv een vliegtuig of een ambulance) gaat van de hak op de tak, midden in een gesprek kan ze over iets anders beginnen, speelt hoogstens ene paar minuten met iets, let nooit op, ligt om de haverklap op de grond enz enz. Nou ja, we herkennen xander er heel erg in dus voor ons een reden om toch nu al in te schakelen. Hoewel ze nu nog te jong is (3) om een definitieve diagnose te stellen. Sommig gedrag is/kan nl gewoon normaal peutergedrag zijn, maar ze lijkt gewoon ergens geen remming te hebben waar het wel moet, en teveel remming waar het niet moet.
    Van de week bij de huisarts geweest en die heeft ons eigenlijk meteen doorverwezen, vandaag de papieren in huis gekregen en dan wachten tot ze bij een psychiatrisch team terecht kan. Diagnoses mogen ook alleen maar door een psychiater gesteld worden.

We weten natuurlijk wel het een en ander om ermee om te gaan, maar haar eigen karakter is ook nog erg pittig, maakt het heel moeilijk soms... Ik ben niet geheel onervaren maar momenteel heb ik echt af en toe de neiging haar een dreun te verkopen. Tsja das niet goed natuurlijk, dan kan je gewoon tot haar doordringen. Ze is ook vaak heel lief, helemaal voor andere kindjes (jongere). Als je Femke en Meike samen ziet spelen dan smelt je hart ;). Denk ook dat meike best intelligent is, en dat ze met haar beperkte mogelijkheden (het klein kind zijn) nu daar nog geen weg in kan vinden. (klinkt misschien een beetje stom om dat te zeggen maar ik heb zelf een hoog iq en xander ook)

Wel mooi om te zien hoe elk kind anders is.

Femke is momenteel ook snotkopje... en ontstoken oogjes, met van dat prut... heeft zij nogal snel trouwens... Gisteren heeft ze de hele dag niet geslapen ... gelukkig op de creche, dus ik dacht, nou dat zal wat worden met eten enz. Maar ze hield het goed vol... behalve toen ze naar bed moest, toen was het brullen.

Zelf niet een hele goede nacht gehad, voor- of indalingsweeën. Pff kreeg ik het eerst heel erg warm + zweten, dan kromp mijn buik samen voor een minuut en dan was het weer klaar, aantal minuten later weer. En de hele tijd zo'n menstruatiegevoel onder in mn buik en kramp in mn onderrug. Dan denk je, blurg! Morgen de vk maar even bellen maar dan is het overdag en valt het allemaal weer mee. De nacht maakt het vast erger ;). Heb zo nu en dan wel flinke harde buiken.

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja irritant hè :p

We moeten trouwens nog ff nrs uitwisselen ;)

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    oh lol, zie net dat je het net gedaan hebt ...

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    napoleon wat heftig meid! maar goed, als je nu al zoveel herkend, en dat jou moeder gevoel zegt dat er iets niet klopt. dan is het wel verstandig....als je denk dat meike een hoog iq hebben...kan het ook asperger zijn ;)
    sterkte en hopleijk heb je snel duidelijkheid

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ach en anders ga jij toch gewoon ;) lekker in alle attracties en gratis eten en drinkne halen in de droomvlucht :p

9. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    haha ik was je voor:p

10. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    @napoleon: heftig maar wel goed dat je nu al hulp voor meike zoekt. ik kom in me werk zoveel ouders tegen die het nog op oudere leeftijd zelfs ontkennen. waardoor een kind pas zo laat in een hulptraject komt:(

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Eylem: Leuk de Efteling. Hopen dat je je man kan overhalen.

@ Napoleon: Fijn dat je ha je/jullie iig wel serieus heeft genomen. Ben benieuwd wat ze bij Accare zeggen over Meike. Ik ben ook geen fan van "labeltjes plakken", maar als ze idd echt ADD heeft is het tóch fijn om te weten, zodat je ook school bijv. handvatten kan geven voor hoe het beste met haar om te gaan.

Hm, Tobin is weer wat onrustig vandaag. Hij is niet zo aan het huilen, maar hoor hem elke keer wat jengelen/jammeren/huilen in zijn slaap. Volgens mij begint hij weer last van zijn buikje te krijgen. Straks maar weer eens met de olijfolie aan de slag en anders nog maar eens naar de ha. Zucht....ik loop de deur daar plat tegenwoordig ;).

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hey chill, nee denk niet dat het asperger is, daar is ze veel te sociaal voor ;). ze legt goed contact met mensen en is heel open, speelt graag met andere kinderen enz. Dat zie ik bij mijn aspergerleerlingen toch heel anders. Die zijn veel meer inzichzelf gekeerd en leggen wel contacten maar snappen die contacten vaak niet.

We hebben ook een buurjongetje met ADD, maar daarvan dacht ik eerst dat ie iets van PDD-NOS had, omdat ie juist geen rem heeft in heel veel dingen. Voor je het weet staat ie binnen in je huis. Toen had ik het daar met de buuf over en die zei dat ie alleen add had. Nu hebben ze hem laatst opnieuw laten testen omdat ze het toch niet zo vertrouwden en hij ook op het speciaal onderwijs niet goed mee komt (nog minder). En nu heeft ie waarschijnlijk toch ook iets van pdd-nos. Maar dat is dus nog in onderzoek.

En ja soms is het moeilijk, maar omdat we veel herkennen maakt het het ook weer makkelijk. Had het er laatst nog met mijn ouders over, oh zei mijn moeder toen, zou me niets verbazen als papa het ook heeft en die en die. Mijn neefje aan vaders kant heeft het ook.
    al zit er natuurlijk ook weer een gevaar in dat je misschien te snel een diagnose gaat stellen.

Maar goed, als ik zie hoeveel baat xander bij zijn ritalin heeft qua schoolprestaties enz dan ben ik blij dat dat bestaat. Al zou ik bij meike eerst aan visoliecapsules denken dan aan een drug...

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja... wij hebben ook van die leerlingen, staan ze voor hun eindexamen en dan wordt pas ontdekt dat ze idd dyslectisch zijn of dat ze idd adhd hebben... of gewoon hele slechte ogen ;)

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    arm ventje... heb je hem ook ingebakerd?
    er zijn mensen die goede ervaringen met abc dophilus hebben (hier ook?) ik ken het zelf niet maar wellicht zou dat nog helpen?

15. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ben het wel met je eens...wist het alleen zo 123 niet op die manier te verwoorden...

16. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

mooi verwoord! ben ik het mee eens (sorry) ;)

goh napo, das wat met dat add, heb er geen ervaring mee maar klinkt heeeel pittig! balen van de nacht..

chill, jeeyy laptop doet het weer!!

eylem, wat leuk! mag irem dan ook mee of is het echt laat laat?? ennee hoor is niet saai ik vermaak me prima met whatsapp :D;)

uhhhh

hier, terug van de stad zo eerst alyss naar bed doen kijken of ze wil slapen tegenwoordig is het niet langer dan een half uurtje dus ben bang dat het binnenkort al afgelopen is met de middag dut, maar ja daarentegen slaapt ze super in de nacht dus neem het voor lief ;)

17. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Groot gelijk om er nu al werk van te maken! Hopelijk kunnen jullie snel terecht!

Balen van je slechte nacht.....maar keek ff naar je banner en jemig joh!! Je schiet echt al op!

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ja gaat snel! Morgen zou mijn laatste werkdag zijn geweest...

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee, hij slaapt altijd op zijn buik, dus inbakeren doen we niet. ABC Dophilus heb ik ook over gedacht idd, maar ik dacht dat dat meer was als ze echt krampjes hadden. Dat heeft hij niet meer, maar hij poept gewoon heel weinig en daar krijgt hij dan last van. Als hij heeft gepoept is het onrustige ook gelijk over.

20. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    moest er gewoon aan denken...maar thomas heeft ook asperger, en die is best sociaal hoor ;) dus hoeft niet altijd te zijn ;) maar vben benieuwd wat er uit komt. sterkte er mee

Deel Deze Pagina