@ Caro: Fijn dat het een geslaagde dag was. Ben benieuwd naar de foto's, krijgen we dan ook je nieuwe kapsel te zien? Mjam, de pizza was lekker.
Hiere geen hond. De kat hebben we wel weg moeten doen, maar dat was omdat lukas er allergisch voor is. Maar ik vind het wel sneu als mensen een hond naar het asiel brengen. Maar bij iemand anders waarbij je weet dat het beest daar ook goed wordt verzorgd vind ik dan persoonlijk wat minder problematisch. Ik irriteerde me op een gegeven moment ook erg aan de kattenharen die in lukas z'n bedje lagen, hoewel de kat nooit boven kwam. Maar gewoon van je eigen kleren af enzo. Voor mij geen reden geweest om de kat weg te doen, maar ik geloof best dat een hond in combi met een kind soms best lastig kan zijn. Of als het niet samen gaat, dat de hond het kind niet accepteerd of zo.
Allergie vind ik een ander verhaal, dat weet je ook niet van te voren en de gezondheid van je kind gaat voor. Hier hebben we gevalletje hond accepteert kind niet, met name Julian niet, maar een oplossing voor gevonden die de hond ook niet erg (lijkt) te vinden.
Mermaid MJAMMMM lekker! Caro, benieuwd naar de foto's! Huisdieren; tjsa....Wij hebben ze niet, dus wat dat betreft makkelijk. Thuis hadden (en mijn moeder heeft nog steeds) we altijd twee honden, en toen ik uit huis ging dacht ik echt jeetje, wat saai, zonder honden in huis. Maar nu ben ik eerlijk gezegd wel heel blij. Want het is gewoon niet mijn ding geloof ik, een kindje en huisdieren. Hoe je ook zuigt en dweilt en doet, het blijft toch nooit schoon en kinderen zitten toch altijd op de grond...nee, ik ben blij dat ik niet voor de keuze sta. Maar ik ben huisdieren ook wel een beetje 'ontwend' na 4 jaar.
Trouwens dit is toch raar, of ben ik gek. Ik heb hier een kabelaansluiting van UPC (geloof ik) maar als ik mijn tv automatisch laat zoeken vind ie alleen de RTL zenders en verder niets....hoe kan dat nou?
Wij hebben 3 katten en soms word ik echt gestoord van al die haren en vieze, natte pootjes als ik net gezogen e/o gedweild heb. Maar goed, daar ga ik ze natuurlijk niet om weg doen. Maar ik moet zeggen dat, hoe leuk ik honden ook vind, ik blij ben dat ik er geen heb.
ik ga naar bedje! truste allemaal!! cm, ben benieuwd naar de foto's! mermaid, eetse! al zou het nu wel op zijn
k heb hier dan 6 katten momenteel ff 13 maar ook ik moet echt elke dag stofzuigen. De katten hebben heir 1 eigen kamer die stofzuig en dweil ik 2x per week stofzuigen iedere dag en op de bank ligt een kleed die ik elke week uitwas en elke dag uitklop. maar k heb het er voor over... Tis soms een hoop werk maar tis wel erg leuk, en weg doen kan ik ze niet en wil ik ze niet
UPC heeft een tijdje geleden wel de zenderfrequenties veranderd, want voorheen had ik gewoon alles via de kabel (in pestkwaliteit, maar goed). Dus ik snap wel dat mijn oude kanalen niet werken, maar zo raar dat ik ze niet kan vinden. Grrrrr de satellietontvanger moet het gewoon weer doen
Ik wil ook niet zeggen dat ik het normaal vindt dat mensen zomaar een huisdier weg doen. Maar er zijn situaties waarbij ik me best voor kan stellen dat er geen andere oplossing is.
In sommige situaties is het niet anders idd, zoals bij een allergie of zoals bij een vriend van ons: hij en zijn vrouw gingen uit elkaar. Zij kon de hond niet meenemen, want ze ging (tijdelijk) terug bij haar moeder. Hij heeft de hond toen genomen, maar hij moet voor zijn werk vaak naar het buitenland. Hij bracht Arie (de hond dus) dan naar zijn ouders, maar ja, die zaten daar natuurlijk ook niet echt op te wachten, elke keer die hond over de vloer. Hij heeft er uiteindelijk voor gekozen om een nieuw baasje voor Arie te zoeken. Hij had het er hartstikke moeilijk mee, maar ja, een andere oplossing was er natuurlijk eigenlijk niet.
Dat is waar maar helaas word er soms wel heel makkelijk een dier weg gedaan als er een kind komt puur omdat het wat meer werk is. Wat ik trouwens niet begrijp want voor Julian was ik ook twee x op een dag aan het stofzuigen, wil mijn huis gewoon altijd schoon hebben en dat is niet pas gekomen nadat ik kinderen heb gekregen