Meen je dat nou, jullie zullen het toch ook gaan merken volgend jaar. Ja je kunt er niets meer aan doen, maar het is toch allicht handig om er even bij stil te staan, denk ik dan
@lz: ahh mm hopelijk is het dan na deze menstruatie eindelijk klaar meid. @napoleon: dat is fijn zo snel. @lautjuh: zo goed bezig geweest weer met het huishouden.
@Eylem ik snap nonnie op zich wel. t heeft zo weinig zin om dr bij stil te staan je word er bekant alleen maar depri van .. en de gevolgen komen toch wel, of we willen of niet
Op de site van de belastingdienst kun je zien waar je ongeveer recht op hebt, dan even in de miljoenennota kijken wat er van die toeslagen overblijft volgend jaar. Wat ik sowieso gehoord heb is dat je als je met je jaarinkomen onder de 37.000 euro blijft dat voordelig is voor je ziektenkostenpremie
Ja dat is wel zo, maar we krijgen er toch mee te maken volgend jaar....ik vind het wel fijn te weten wat ik na 1 januari kan verwachten op mijn bankrekening en of ik daar nu evt. al wat mee kan. Bedoel stel dat we echt niet meer rondkomen opeens (verwacht het niet, maar je weet het niet, combi van factoren misschien) dan kan ik dat beter nu weten dan straks. Maar goed, da's ieder voor zich natuurlijk.
Hm, de KBS gaat trouwens ook met 35,-- per kind omlaag. Lekker dan. Alles wordt al duurder en dan krijg je ook nog minder KBS...
hoe weet jij nou of wij dat gaan merken volgend jaar?? heb je mijn bankafschriften gezien?? of de inhoud van mijn spaargeld? weet jij wat ben verdiend? NOPE!!! dus zeg niet tegen mij dat ik ergens bij stil moet staan als het niet nodig is oh was geen aanval hoor
@Ikheid, Ach meisie wat ontzettend klote. Dikke kus meis en sterkte. @Smile, die Ugg's helemaal geweldig. Ik ben een echte ugg fan. @Wonder, hier ook schoenmaat 41 hoor Had altijd maat 40 en na de bevalling van Tygo ineens 41 ach ja doe je niks aan. @Mermaid, Als je schoentjes koopt moet je altijd zorgen dat er bij de teentjes een duimbreedte overblijft. Want als ze staan zakken voetjes nog wat verder naar voren. Dus ongeveer een centimeter erbij rekenen. @Miljoenennota, maak me er niet druk meer om. We moeten toch elk jaar weer meer betalen. @Pamsie. We hebben in elk geval het bericht gehad dat ze gaan behandelen maar dat het wel heftig gaat worden. Ze gaat 3x 3sessies van 3 weken per keer krijgen. De eerste chemo is in het ziekenhuis, dan 3 weken lang chemo pillen slikken en dan 1 weekje rust en dan begint hetzelfde weer van voor af aan. Daarna gaan ze kijken of de chemo aanslaat. Als die aan slaat dan kunnen ze de tumor uit de darm halen. Slaat die niet aan dan niet en kunnen ze nog een andere behandeling proberen maar daar gaan ze liever niet van uit. Dus we gaan er maar gewoon vanuit dat de chemo gaat lukken.
@ miljoenennota: Nou ja, ondanks dat je er niks aan kan doen maak ik me er wél druk om. Wij vallen precies in de inkomenscategorie dat we dus nergens recht op hebben (zorgtoeslag e.d., wel kinderopvangtoeslag uiteraard) en dan gaat de KBS óók nog omlaag...
@schoenmaat: maat 20 hierzo! @eten: wij hebben patat gegeten want ik heb nog even een collega naar huis gebracht aanzien haar fiets gewoon gejat was bij het werk. @chilleke: grappig dat gijs weer rozijnen lust. @ingrid: fijn dat de spruw minder is geworden. nu nog even helemaal weg!
Als het geen aanval is, hoef je niet zo'n toon aan te slaan en niet zoveel uitroeptekens te gebruiken, maar het is fijn dat je het toch nog even vermeldt. En nee, ik kan jullie situatie niet inzien, maar je schrijft er vaak genoeg over, dus het was maar een hint je er toch even in te verdiepen. Zoals ik al zei, ieder voor zich. Ik kom liever niet voor verrassingen te staan op 1 januari.
Ik kan niet precies vinden wat die grens qua inkomen is, weet jij waar dat staat? Wij krijgen wel kindgebonden budget dus denk dat wij er wel onder vallen, maar kan het bedrag niet vinden.
Ach, Tobin heeft trouwens zo ontzettend snel last van smetplekjes. Ik let super-goed op dat ik alles goed schoonmaak en afdroog, maar toch heeft hij om de haverklap plekjes in zijn net en nou vanmorgen ook onder zijn balzakje. Gelukkig helpt sudo heel goed bij hem en lijkt hij er weinig last van te hebben, maar ik vind het toch sneu.
Wij vallen ook overal buiten en die kbs zie ik echt als extra dus daar kan ik me ook niet zo druk om maken. Vind dat vervelender voor de mensen die het slechter hebben als wij.
@mermaid ach ja dat is sneu.. had laetitia ook heel snel last van das echt zielig. @eylem denk dat het bedoeld was als in kijk uit met wat je zegt ieder inkomen is anders @Nota ik wacht het maar af.. we zien het volgend jaar wel.
Nee, geen idee. Ik weet ook niet of dat echt precies zo ergens vermeld staat. Maar als ik dus een proefberekening doe krijgen we niks. Ik zou bijna een dag minder gaan werken zodat we bijv. wel recht zouden hebben op zorgtoeslag en KGB, maar ja, probeer maar eens een baan voor 16 uur te vinden. Da's nog moeilijker dan voor 24 uur .
@ikheid: ik heb even zitten rekenen aan de hand van je posi test. maar dan zou je idd theoretisch gezien 2 weken minder ver kunnen zijn.