APRIL-mama's 2010 deel....26!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Amethist, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Pfoe Spikkel lastig zeg...Slaapzak aantrekken? En anders maar laten gaan en gewoon elke 10 minuten terugleggen. Het is echt een machtspelletje en jullie hebben uiteindelijk toch de langste adem, niet toegeven....

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    we gaanhet proberen,tis nu stil maar goed manlief zit danook in haar kamer, maar morgen gaat zevan een koude kermis thuis komen,

Zouden jullie ook overdag koekjes enzo verminderen omdat ze zich s'avonds niet gedraagd? En leuke dingen niet meer doen?

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

@ Eylem: *GROM* irritant is dat :x. Eikels!

@ Spikkel: Ik kan me voorstellen dat dit nu echt wel het laatste is waar je op zit te wachten, maar je moet echt volhouden, anders gaat het straks van kwaad tot erger als je nu toe gaat geven...

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @Eylem dat van marktplaats lekkerdanzeg... Mail dan gewoon even met ik kom niet meer ben niet meer geinteresseerd..

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nee, dat zou ik niet doen. Ze is nog te jong om te begrijpen dat de consequentie die ze zaterdag krijgt een gevolg is van haar gedrag van vrijdagavond. Gewoon disciplineren op het moment dat het gebeurt, of negeren. Negeren is wat ik zou doen als ze in bed dus zo tekeer gaat. Geen straf geven o.i.d. want dan heeft ze tóch weer aandacht, wat ze juist zo graag wil... Ook negatieve aandacht is aandacht...

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Tanx

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat Am zegt, daar is ze te jong voor. Niet doen hoor, dat verband kan ze niet leggen. Normaal doen zolang zij normaal doet maar zodra ze over de grens gaat ook echt duidelijk de streep trekken. En hoe langer je ermee wacht, hoe lastiger het wordt, dus ik zou je man ook nu uit haar kamer halen, want morgen duurt het zo des te langer...

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hoe gaat het overdag Spikkel, probeert ze vaak haar zin door te drijven en hoe gaan jullie daarmee om?

9. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Overdag begint zenu ook te driften, ik methaar vandaag naar de kruidvat maar toen ze ging lopen ging ze deweg op nouikschrok mekapot en heb haar weer in de buggy gezet ben voor haar gaan zitten en uitgelegd dat ikdat niet wil hebben,maar ze bleef driften gaan sdtaan en gillen in haar buggy..

Zodra ze thuis gaat driften laten we haar eerst 5 minuten gaan en gaandaarna bij haar zitten omhaar af te lijden. en als ze echt te ver gaat in haar kamerzetten om af tekoelen.. Zou datde fout zijn? Piepppdat zit ik nu te bedenken

10. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Wat zou een goede straf plek zijn? we gaan nu zowieso regels op stellen op een kinderlijkemanier en dat in voeren.. hopelijk dat dat helpt..

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nou dat lijkt me niet direct fout....Maar ik zou het wel proberen 'op te lossen' in plaats van afleiden, als dat gaat. Wat ik meestal doe en wel goed werkt is mijn dochter twee keuzes stellen als ze boos wordt: of je doet nu normaal en gaat verder spelen/je eten opeten/wat dan ook of je gaat even afkoelen in je bed (of ergens anders als we niet thuis zijn). Dat begrijpt ze donders goed en meestal kalmeert ze dan. En zo niet, dan naar bed tot ze daar gekalmeerd is.

Lopen op straat mag hier alleen aan de hand (of met een hand aan de kinderwagen als ik de wagen bij me heb), daar ben ik heel streng in.

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik ben nu een aantal simpele regels aan het bedenken inde hoop dat ze dat het gaat begrijpen na een paar dagen invoeren.. \
    Lopenhier normaal aan de binnenkant van de buggy maar nu liep ze dus gelijk destraat op die gek.. pfff wat schrok ik me kapotzeg..

13. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ze slaaptdus ik duik lekker mijn bedje in tot morgen en bedankt voor de tips!!!

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Zo daar ben ik ook weer eens. Heb het allemaal druk druk druk. Volop bezig geweest in huis enzo. Jullie hebben op fb wel gezien waarmee. :D Ben ook helemaal happy met het eindresultaat.

@Spikkel, ai klinkt als een pittige tante die je behoorlijk aan het uitproberen is. Er zit niks anders op als volhouden en consequent blijven. Is die vriend nog steeds niet terecht? Wat eng zeg.

@Am, oeh lekker couckiedough ijs...mjam! En dat behang is echt super leuk..

@Eylem, tjonge jonge wat een *** . Marktplaats daar wordt je af en toe een beetje simpel van. Had het vandaag nog. Vanochtend had iemand geboden op een jurk van mij maar kan niet reageren via de telefoon dus na het eten zal eeven terug reageren met de laptop. Heeft ze haar bod ingetrokken omdat ze niks van me hoorde want ze had vanmorrgen al geboden...eh juist heb meer te doen als heel de dag achter de laptop te hangen. Dat heb ik haar ook gestuurd.

@Frranka, Je hebt het er maar druk mee met workshops en je taarten. G.uusje alweer bijna een jaar zeg jeetje waar blijft de tijd.

@kleintje, Hou vol...de laatste looodjes zijn het zwaarst, maar straks zo weer vergeten als ze er eenmaal is. Mooi shit dat je je sluier nog niet binnen hebt.

@Akoya, wat balen zeg dat het zwemmen verplaatst is. Hier doen ze het op meerdere dagen dat zwemmen bij jullie niet? Zou jammer zijn vooral omdat hij het zo leuk vind.

15. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spikkel: klinkt als 'aandacht vragen' op welke manier dan ook.
    Niet aflijden maar meteen ingrijpen, straffen een dag later heeft geen nut, meteen actie ondernemen. Wij werken met de strafhoek en we waarschuwen voortaan maar 1 x want J. weet precies wat ie wel en niet mag..

Is die vriend al terecht? Eng verhaal, brr.

Am: jeuj! Behangetje besteld, leukkk! Nog een autstoel gevonden.

Jewe: tis mooi geworden zeg! Moeten jullie nu nog veel doen?
    Bij ons geven ze wel op meerdere dagen les ja, maar op de dagen dat ik werk, dus das dan snel bekeken.

Marktplaats: daarom doe ik er niks meer mee.

Franka: wat een drukte.. Alles goed verder?

Kleintje: nog wat vd sluier vernomen? Shit zeg!

Ahh wij gaan poffertjes eten :D xxx

16. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Lekker akoya!!

@Jewe ziet er leukuit hoor:D

@Hier weer bezig met laetitia off course we zijn nu heen en weer aan het lopen maar gaan er niet meer bij zitten.. maar dat word een vol houd kwestie van zij roept gewoon ik ga niet slapen..

17. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Spikkel wat vervelend zeg!! Ik zou er steeds wat langer tussen laten met naar haar toe gaan. Eerst 5 minuten, dan 10, dan 15, etc. En niks zeggen als je bij haar bent. Dan is het vanzelf niet leuk meer en houdt het machtsspelletje hopelijk snel op. Wij hebben het al met slapen gehad en hebben het nu met eten. Erg lastig!!

18. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spikkel: wij hebben dat hier met J. ook met tijden. Dan weken niet dan weken wel. Wij leggen hem op bed, lezen verhaaltje voor, geven knuffel en speen en een kus, dan gaan we weg.
    Met zekerheid dat ie gaat huilen, gillen, met alles in bed uit bed gooien.. Na 5 minuten gaan wij terug, zeggen niks leggen hem weer neer en gaan weer. Daarna gaan we naar 10 minuten, daarna na 15 minuten.. Uiteindelijk is het meestal daarna niet meer nodig en gaat ie slapen.
    Gaat ie toch door dan gaan we terug, spreken we hem streng toe dat we willen dat ie stil is en gaat slapen.
    Zo doen we het midden in de nacht ook..

Tja en je raadt het al; de aanhouder wint ;). Is echt zo, kost veel geduld, tijd en energie, maar dat wordt uiteindelijk beloond.

Net zoals straffen. J. weet inmiddels dondersgoed wat ie wil en niet mag, zomaar in de kasten zitten, slaan, schoppen en gooien met speelgoed mag hier niet evenals spelen met eten. Waarschuwen doen we niet meer, we herhalen wat hij niet mag doen en zetten hem direct in de hoek voor +/- 2 minuten, komt ie uit de hoek zetten we hem meteen terug en gaan er opnieuw 2 minuten in. Zijn die 2 minuten voorbij gaan we naar hem toe en vragen aan hem waarom hij in de hoek staat, gevold door een dikke knuffel en kus. We heben dagen dat ie er tig keer in staat, maar ook dagen dat ie er helemaal niet in staat.
    Maar wij zien zeker verbetering/vooruitgang! Kost alleen ook weer veel geduld energie en tijd..

19. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow ja en eten.. breek me de bek niet open, net heeft ie 5 poffertjes op en wilde ook geen toetje. Ja dan niet, ga dat ook niet compenseren met ander eten. Eten wat de pot schaft en anders niet en aandringen doen we ook niet. Eet ie niet/sputtert ie tegen/gaat met eten spelen halen we meteen bord weg, pech dan. Danoontje krijgt ie dan altijd wel/iets van vla, maar als ie dat ook niet wil, jammer.

20. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgende week trouwens intake + echo in ziekenhuis ivm mijn aangeboren nierafwijking (wat verholpen is). Dus wie weet zien ze dan ook wel wàt we krijgen.. ben benieuwd!

Deel Deze Pagina