APRIL-mama's 2010 deel....26!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Amethist, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou hopelijk gaat het nu wat beter Kleintje.

Mooi, lief bed Spikkel!

Ka: uhm.. ze hadden er maar eentje bij Prenatal ;).

Eylem: ohh ja inderdaad, erg koud, lijkt wel herfst! Ik heb een longsleeve aan, laarzen en skinny jeans. Niks zomers dus..

2. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Hey! Wat is het hier rustig geweest!

Ik ben gisteravond lekker met drie vriendinnen sushi wezen eten. Mjammie! Was erg lekker en erg gezellig. Vanavond uitje van mijn werk. We gaan ijskarten! Ik ben benieuwd!

L.ukas is vanmorgen weer naar scouting geweest. Hij vond het weer superleuk.

3. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ kleintje, hoe gaat het nu met de BV? Hopelijk loopt het inmiddels wat beter. Niet te snel opgeven als je graag zelf wilt blijven voeden, maar kijk ook uit dat je jezelf niet gek en ongelukkig maakt als het echt niet lukt. Succes meid! Ohja, wat een prachtige foto op FB van Mike met z'n zusje. Zo schattig!

4. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus de scouting bevalt 'm wel?! Leuk zeg! Lekker op onderzoek uit in de natuur!
    Klinkt als een gezellige avond uit en vanavond weer, veel plezier!
    Dat ijskarten valt trouwens vies tegen, nog best moeilijk! ;)

Am: die laarzen zijn gaaaaaf! Helemaal blij mee, doe ze straks meteen aan naar het feestje.. Jij nog steeds blij met je kast? Heb je hem al helemaal naar tevredenheid ingericht?

Jeetje ik heb me toch last van een spier in mijn bil, die schiet steeds op slot, irritant joh!

Iedereen fijn weekend! xxx

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

@ Caro: Gezellig weekendje dus dit weekend.
    Leuk dat L.ukas zo enthousiast is over de scouting.

@ Akoya: Ik zag de laarsjes op FB. Ze zijn echt heel tof idd! Goed uitgezocht van mij ;):D.
    Ja, nog steeds superblij met de kast. Inrichting nog niet helemaal naar mijn zin, maar ik krijg van mijn werk voor mijn verjaardag een cadeaubon van de winkel waar ik de kast heb gekocht, dus dat moet wel goed komen.

Gisteravond waren de kindjes slapen bij mijn moeder ivm de housewarmingparty van mijn broertje en zijn vriendin. Wij zijn 's avonds lekker bij de Griek gaan eten en daarna naar Kamerik gegaan. Feestje was erg geslaagd, we lagen om 03.15 uur in bed. Wel een beetje jammer dat er 1 of andere zeikende buurman de politie had gebeld. Ok, we hadden muziek aan en ze zullen ons vast wel gehoord hebben, maar om dan gelijk de politie te bellen...FLAUW!!!

6. Amethist

Vraagje: Woensdag vier ik mijn verjaardag op mijn werk en ik wil graag zelf iets lekkers maken, maar niet de standaard appeltaart. Heeft iemand van jullie een lekker recept dat niet te moeilijk is?

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zoek ook nog een recept voor mijn verjaardag, haha, dit zijn mijn succesrecepten (maar ik wil eens wat anders proberen dus dit wordt hem niet), als je ergens het recept van wil hebben moet je maar een gil geven:

revani (turkse griesmeelcake)
    oreo-brownies
    frambozen-cheesecake brownies
    chocolade-pindakaas bonbons

en appeltaart, maar die wil je niet ;)

8. Amethist

Frambozen-cheesecake brownies.....dat klinkt echt TE lekker! Daar wil ik wel het recept van. En van die chocolade-pindakaas bonbons :D.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Frambozen-cheesecake brownies
    200 gram roomboter
    200 gram pure chocolade
    400 gram (basterd)suiker
    5 eieren
    110 gram bloem
    400 gram roomkaas (4 pakjes monchou)
    1 theelepel vanille-extract of 1 zakje vanillesuiker
    120 gram verse of diepgevroren frambozen

Verwarm de oven voor op 170 C. Vet een vorm in van ongeveer 20 x 30 cm en bekleed met bakpapier. Smelt de chocolade in de magnetron. Zet opzij en laat een beetje afkoelen. Klop de boter en 250 gram van de suiker met de mixer tot het bleek en romig is, voeg dan 3 eieren één voor één toe en klop goed na iedere toevoeging. Vouw de chocolade en dan de gezeefde bloem in het mengsel. Klop in een andere kom de roomkaas, de resterende suiker, de 2 eieren en het vanille-extract/vanillesuiker tot een gladde massa. Spreid driekwart van het chocolademengsel uit in de vorm. Spreid het roomkaasmengsel uit over de chocolade basis. Verdeel de rest van het chocolade mengsel over de roomkaaslaag en breng met een vork of een mes een marmerpatroon aan. Leg de frambozen op de laag en druk een beetje aan. Bak de brownies 40 - 45 minuten in de oven. Laat afkoelen en snijd in vierkante stukken en serveer.

Voor foto-uitleg: Raspberry Cheesecake Brownies « Kayotic Kitchen

Chocolade-pindakaas bonbons
    350 gram witte chocolade
    400 gram pure chocolade of melkchocolade
    120 gram pindakaas (met nootjes)
    25 gram margarine

Bekleed een rechthoekige ovenschaal/bakblik met keukenplastic. Smelt de witte chocola au-bain-marie en roer er de pindakaas doorheen. Smelt de pure chocolade met de margarine au-bain-marie. Verdeel de chocolademengsels met behulp van een lepel in de schaal en roer er met een vork doorheen voor een marmer-effect. Op laten stijven in de koelkast en snijden met een warm mes.

Enjoy, laat even weten of het gelukt is als je ze gemaakt hebt ;)

10. Amethist

Deze wil ik ook graag een keer proberen: Roomhoorntjes[0]=im_116_field_moeilijkheidsgraad%3A155&f[1]=im_19_field_course%3A131&f[2]=im_42_field_feest%3A121&f[3]=bundle%3Arecipe

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

CM, veel plezier vandaag!

Akoya, auw, dat klinkt pijnlijk!

Am, leuk, uit eten en een feestje, goed geregeld!

Hier vol dagje gehad maar wel leuk. Vanochtend was er hier outletmarkt in het dorp, stelde niet veel voor maar de Hema had ook een kraam met alle babykleding 1 euro en kinderkleding 2 euro :D waren wel restanten natuurlijk maar heb voor 12 euro 4 shirtjes en 3 leggings (van maillot-stof dus echt voor de winter) dus daar ben ik blij mee! Vanmiddag veul boodschappen gehaald. Meiden liggen op bed en ik zit me groen en geel te ergeren aan de buren, de buurvrouw is blijkbaar jarig (ok kan ze niets aan doen :p ) en ze viert het dus vanavond (kan ik niets aan doen :p ) maar ze zitten buiten (het is hartstikke koud!) op de parkeerplaats (gezellig...) precies onder ons slaapkamerraam :x . Geen muziek aan gelukkig, maar wel erg irritant. Net wilde I.sra niet slapen dus ik uitgebreid de tijd gehad om alles te bekijken, haha. Zit ook een meisje/vrouw van mijn leeftijd met een pasgeboren kindje, denk een maand of 4, zeker jonger dan I.sra, en die steekt gewoon vrolijk een sigaret op, met haar kindje op schoot :x:x:x . Haar andere dochter heet Chelsea ;)

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zat te denken om passievruchtentaart te maken voor mijn verjaardag (volgende week zaterdag) maar dat zijn allemaal best lastige recepten en als het dan mislukt heb ik geen taart, haha.

13. Amethist

Chelsea....that says it all...

14. Amethist

Mjammie! I ♥ passievrucht

15. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Kleintje, Jeeej ze is er!! Gefeliciteerd met je kleine meid! Geniet er lekker van!

Chilleke, fijne vakantie!!

Akoya, Wat goed van J. dat ie zonder speen slaapt!! Knap hoor!! En je laarsjes zijn echt übertof!

Am, woow, die kast+ behang! Me like!!
    En idd belachelijk en kinderachtig om gelijk de politie in te schakelen als er muziek gedraaid wordt.. Beetje jammer! Maar fijn dat het feestje geslaagd was!

Spikkel, leuk bedje!!

CM, mmmm sushi!! Oooh nu heb ik daar echt heel erg zin in! Haha.. :p Ijskarten, daar had ik dus echt nog nooit van gehoord haha, was t leuk??

Ka, hoe is E. der haar geworden bij de kapper?? Foto!

Eylem, mmm die frambozen cheesecake brownie klinkt echt goddelijk! Ik heb het recept meteen opgeslagen!
    Lekker dan van die aso buren haha.. En idd Chelsea is echt zo'n goedkope nepgoud naamketting-naam haha..

Wat was het hier rustig de afgelopen dagen zeg! Haha..
    Pff morgen is mn vakantierooster voorbij, want dan beginnen de scholen weer.. Kunnen we dus weer volledig en vol aan de bak!
    Alleen een beetje jammer dat de aankomende twee weken Ray zijn vrije dagen op de maandag en dinsdag vallen.. Net mijn twee langste werkdagen (8.00 - 18.30)
    Wat dus betekent dat Ray en ik de aankomende twee weken niet 1 dag tegelijk vrij hebben.. :( Zie daar echt zo tegenop!

16. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Kleintje, balen van de nachten!! Hopelijk gaat het snel beter!

Eylem, heb je recepten meteen opgeslagen. Niet dat ik het zelf eet maar er zijn vast genoeg liefhebbers in de buurt die ze wel eten ;)

Am, gefeliciteerd!!!

Ak, mooie laarzen!!! J. zonder speen, wat goed!!!

CM, ijskarten?? Karten op ijs?? Normaal karten lijkt me al moeilijk dus op ijs lijkt me helemaal een uitdaging! Wel gezellige plannen allemaal!

Aso buren, tja de naam van hun oudste zegt al genoeg....

Chloe, dat lijkt me inderdaad zwaar als je geen enkele dag samen vrij hebt! Kan die vent van mij soms wel schieten maar helemaal geen dag samen is dan ook weer niet de bedoeling. Knuf!!

Spikkel, nieuw bedje voor L. leuk!!!

Franka, gefeliciteerd met G. dr eerste verjaardag!!!!!!!!

Iemand nog ideeen voor het eten??? Ik ben inspiratieloos en ik heb niks in huis dus moet nog naar de winkel straks.

Gisteren dagje aqua zoo in friesland gedaan, was leuk maar niet echt een dierentuin zoals je het verwacht. Wel kon je echt heel dicht bij sommige dieren komen zoals bepaalde aapsoortige dieren (geen idee wat het nou echt waren) en kangoeroes en walibi's (van die mini kangeroes). De jongens vonden vooral de speeltuin erg leuk hahaha. Waren met Roeland zijn ouders, broer, schoonzusje en hun twee dochters voor de verjaardag van Roeland zijn vader. Vandaag hebben we een relaxed thuis dagje en dan is het morgen EINDELIJK Julian zijn eerste schooldag!! Heb de hele week vakantie genomen om hem weg te kunnen brengen en weer op te halen en ook tussen de middag. Ben zo benieuwd hoe hij het gaat vinden. Hij heeft er wel heel veel zin in dus dat is altijd goed!

Verder morgen weer met de oudste hond naar de dierenarts, hij heeft een nagel eraf (geen idee hoe) dus vorige week al mee heen geweest, daarnaast eet hij ook nog eens belabberd de laatste tijd en is dus weer afgevallen. Nu zei de dierenarts dat er een tumor in zijn voet/teen zit wat dus wss ook de reden is dat zijn nagel eraf is. Nu moet ze nog een manier verzinnen om een biopsie te doen want hij kan niet onder narcose ivm epilepsie. Ben dus benieuwd wat ze heeft bedacht en wat eruit komt. Hond is al 8,5 dus voor zijn ras al oud en wil hem ook niet meer te veel aandoen maar wil ook niet dat hij onnodig pijn heeft. Lastig en moeilijk weer!

17. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    En....... Noah doet een paar stapjes los!!!!!! Alleen als hij denkt dat je niet kijkt van de hoek van de ene bank naar de hoek van de andere bank dus zijn maar 2/3 stapjes maar toch hij doet ze!!!!! Ik is trots!

18. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Jeeej! wat goed van Noah!!
    Sterkte met jullie hond!! Klinkt heel naar allemaal!
    Oh en thanks;):)

19. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Dank je wel!!

Deel Deze Pagina