APRIL-mama's 2010 deel....26!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Amethist, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    nee hier doet hij het ook niet ...

maar hier ook even geen geld... over 2 weken op vakantie, dus even rustig aan doen..
    Over de meeting trouwens... ik ga ook niet mee. Het is echt niets voor mij. Ik weet het erg ongezellig, maar ik zou er nu al tegenop zien. Niet dat ik bang ben ofzo van jullie :p maar het is gewoon niet mijn ding.. sorrie... bovendien is er erg moeilijk een gaatje te vinden waarop ik ook kan ;) zeker weekeinden ben ik amper vrij

2. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    PLOF. Zo ik zit. Nu blijf ik toch minstens een kwartier even op de bank zitten. Ben heel de ochtend al puzzels aan het maken, verstoppertje aan het spelen, ondertussen opruimen en een beetje schoonmaken, heen en weer naar school etc. Nu slaapt die kleine tuttebel, dus even met een kop thee niks doen!

Leuk jurkje Eylem! ( heb jouw link overigens gekopieerd en in de browser geplakt, anders kon ik hem ook niet openen).

Hier ook even een beetje zuinig aan doen. Het geld is er dese maand op een of andere manier echt uit gevlogen!

@ kris, jammer, maar ik geloof dat we ons er maar gewoon bij neer moeten leggen dat jij voor ons altijd een mysteryperson zult blijven!:D Maar je bent wel altijd welkom, mocht je van gedachte veranderen!

3. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Lukas gaat vanmiddag weer voor het eerst spelen bij dat vriendje die hem voor de vakantie zo had in zijn kruis geschopt had. Tot nu toe wilde hij elke keer niet meer. Het ventje had het al een paar keer gevraagd en ook zijn moeder, maar ik ga hem niet dwingen! Vond het wel best jammer, want ze speelden best vaak samen. Maar nu wilde Lukas vanmiddag wel spelen. Is natuurlijk maar anderhalf uur. Hoop maar dat het goed gaat!

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

@ Eylem: Ik heb het jurkje gezien. Leuk idd!

@ Caro: Hoe is het spelen gegaan?

Ik heb vandaag bij de Brouwers Mode 3 leuke dingen voor T. gekocht. Voor A.'tje zag ik niet veel soeps. En veel van wat ze hadden was nageaapt van de collecties van vorig jaar van o.a. Mim Pi en S&D Le Chic. Beetje jammer...

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

6. Amethist

Ladies, ik heb even jullie input nodig mbt het kiezen van een basisschool:

Ik heb 3 opties: de openbare school, de (openbare) Jenaplan-school en de Christelijke school.

Vooropgesteld: wij zijn beiden absoluut niet gelovig, ook niet van huis uit.

Aan alle scholen zitten voor- en nadelen en ik vind het moeilijk te bepalen wat zwaarder weegt.

Ik zal de voor- en nadelen eens even opnoemen.

Openbare school
    Voordeel -> openbaar (DUH...;)). maw...geen godsdienstige achtergrond en dus ook geen bidden e.d. in de klas
    Nadeel -> bijna alleen maar Marokkaanse kindjes. Niet dat ik iets tegen buitenlandse kindjes heb natuurlijk, maar aangezien veel van die kindjes thuis geen NL spreken en dat dus pas later leren (op de basisschool of in sommige gevallen de psz) ben ik bang voor kwalitatief minder goed onderwijs.

Jenaplan-school
    Voordeel -> de ideologie van Jenaplan spreekt mij erg aan én het is openbaar.
    Nadeel -> er wordt toch wel een redelijk grote mate van zelfstandigheid gevraagd en het is een best grote school. Ik vraag me af, rekening houdende met A.'tjes achterstand, of dat wel geschikt voor A.'tje is.

Christelijke school
    Voordeel -> kleinschalig, dicht bij huis (loopafstand) en ik hoor er van verschillende kanten goede verhalen over.
    Nadeel -> tja...christelijk. Er wordt elke morgen in de klas gebeden en Jezus-liedjes (om ze zo maar even te noemen...sorry) gezongen. Godsdienstonderwijs staat dagelijks op het programma. En er is zelfs een heuse gebedsgroep voor ouders.
    En "de Bijbel is het vertrekpunt voor hun handelen".

Dus...hoe denken jullie erover, bijv. een basisschool kiezen die niet helemaal (of is het "helemaal niet"...) aansluit bij je eigen identiteit c.q. die van je gezin (zoals bij ons de christelijke school).

Ik hoor graag hoe jullie die afweging(en) maken, want ik ben even lost...

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Pfoe, lastig! Ik zou sowieso even de beoordeling van de scholen opzoeken via de site van het Ministerie van Onderwijs. Als er een van de scholen als zwak bekend staat, zou ik er niet voor kiezen. Verder zou ik toch zeggen eerst te gaan kijken op de scholen. Misschien doet de christelijke school in de praktijk wel weinig met het geloof en staat het alleen zo op de site. Of misschien lopen er alleen meisjes in lange rokken. En wat betreft Jenaplan zou ik me inderdaad ook afvragen of A.'tje daar genoeg steun aan heeft, ik ben er zelf ook persoonlijk niet zo'n voorstander van maar de Jenaplan school hier in het dorp staat niet zo goed bekend dus daar hangt het wel mee samen. Het is gewoon heel lastig. Zijn er echt wachtlijsten? Een openbare school is sowieso verplicht je kind aan te nemen bij mijn weten. Anders zou je haar op 2 plekken kunnen inschrijven. Ook omdat je straks wat beter weet wat qua leermodel bij haar past. Je zou het ook nog kunnen overleggen op het MKD straks.

8. Amethist

@ Eylem: Alle scholen zijn goedgekeurd zeg maar door de onderwijsinspectie, dus daar zal het niet van afhangen. De christelijke school is niet een "lange rokken"-school. Ik kom er dagelijks langs en er zitten een hoop hippe kindjes met dito moeders ;):D op.

9. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @am: ja moeilijk, wij zitten ook zo. ik ga in lelystad zoeken naar een openbare school waar niet veel buitenlandse kindjes zitten, ( om het even raar te zeggen, in een kak buurt)

dit omdat ik geen gelovige school wil aangezien wij ook niet gelovig zijn.

en ik geen fan ben van jenaplan, dalton of montesorri

ik zou zelf ook niet zo snel kiezen voor een school waar ze dingen doen waar ik niet achter sta. zoals jij stelt met de christelijke school.

@kris: wel een brief gehad van het ministerie van onderwijs maar nog niet aangemeld.

@cm: hopelijk is het spelen goed gegaan!

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Buitenlandse kindjes zijn ook maar gewoon kindjes pamsie....:)

11. Amethist

@ Pamsie: Ja, dat christelijke terwijl wij het zelf niet zijn is ook iets wat mij tegenhoudt of tegenstaat misschien zelfs wel. Maar aan de andere kant...in hoeverre zullen A.'tje en T. (of wij) er last van hebben dat er bijbelverhalen worden verteld en Jezus-liedjes worden gezongen. Zijn voor een kind bijbelverhalen niet ook gewoon leuke verhalen om te horen? En bidden...tja, ze zijn niet verplicht om eraan mee te doen. Dat vind ik dus een lastige afweging om te maken.

By the way -> wat ik zei over Marokkaanse kindjes heeft voor mij dus niets te maken met hun afkomst, maar met het feit dat deze kindjes veelal slecht NL praten als ze naar school gaan. Ik denk dat er dan dus ook veel tijd gaat zitten in het goed leren van de NL taal en er dus minder tijd is voor andere dingen tijdens de lessen.

12. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ am, L.ukas gaat naar een christelijke school, ondanks dat wij niet christelijk zijn. Ik heb verschillende scholen bezocht en had bij deze gewoon het prettigste gevoel. Normen en waarden staan zeer hoog bij deze school. Ja, ze bidden en zingen "jezus"liedjes. Dat is soms wel effe wennen. Maar aan de andere kant vind ik het niet slecht dat hij leert wat het geloof in houdt. Van ons zal hij hrt niet leren namelijk. Hij kan dan zelf als hij wat ouder is daar zijn eigen mening over vormen.

Montesori/jena ben ik niet zo'n fan van in het basisonderwijs. L.ukas is nogal laks en heeft het nodig om aangespoord te worden. Zelfstandig werken vindt ik voornamelijk in het middelbare onderwijs belangrijk, maar vooral bij de kleuters en onderbouw vindt ik samenwerken en struktuur eigenlijk veel belangrijker.

Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk. Ik zou gewoon alle drie de scholen bezoeken en dan je gevoel volgen.

13. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Am; lastig he.. ! Hier was de keuze tussen 3 scholen ook eigenlijk. Er zijn er nog 2 redelijk in de buurt, maar die vallen af wat mij betreft omdat ze aan de andere kant van een hele drukke weg zijn. Sanne zou dan echt niet alleen naar school mogen ook niet als ze al wat ouder is. Verder is er een katholieke school, maar dat zijn wij alletwee niet, dus dat doe ik liever niet. Een vrije school en een nutsschool. Die nutsschool gaat het worden w.s. Die is ook het meest dicht in de buurt. Is groot en hun visie staat me wel aan. Minder vrij dan een vrije school, maar als ik het goed begrepen heb is er wel wat meer ruimte voor eigen ontwikkeling. Nou ja we hebben nog niet definitief besloten. We gaan eerst eens op gesprek en kijken. Maar wat mij betreft is het de enige echte optie.

14. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ Kris, wat is een nutsschool?

Hier lekker gevalletje buigriep. Pfff, gisteravond begonnen en vannacht iets te vaak naar mijn zin de wc-pot gezien. Vandaag maar ziekgemeld en hopelijk gaat het snel over. Blegh.

15. Amethist

@ Kris: Nutsschool? Nooit van gehoord.

@ Caro: Beterschap.

16. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Jeetje wat een takkeweer is het zeg! Ff wennen weer! Hoop maar dag N.oa het niet koud heeft. Ze heeft een driekwart broekje aan. Had niet zo goed op het weerbericht gelet. Stom stom stom!:(

17. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Goedemiddag meiden,

@basisscholen wij willen er bij 2 gaan kijken een christelijke en een openbare. Wevinden juist dat ze moet leren dat iedereen verschillend is dus ook kwa geloof, maar ja zelf geven we datniet mee, dus vind het nogal lastig soms..

@Cm beterschap meis!

@Kris idd wat is een nutsschool?

@hier blegh ziek voel me vandaag wel wat beter maar gedsie.. vandaag lekker rustig aan doen wel wat wasjes draaien maar verder weinig, morgen l.aetitia naar de psz daarna naar schoonmoeder, wij naar ziekenhuis voor echo en gyn endaarna weer naar schoonouders daar eten dan naar huis l.aetitia naar bed en ik ook haha..

18. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Oh, ik lees net op FB van mijn zus dat mijn neefje weer huilend uit school kwam gister. Hij heeft het zo slecht naar zijn zin! Hij heeft eigenlijk meer uitdaging nodig, maar die kunnen ze hem blijkbaar niet geven. Bovendien is het natuurlijk best een jongetje met gebruiksaanwijzingen en de juf weet daar niet echt mee om te gaan. Vorig schooljaar was het ook al drama met de juf, dus mijn zus had wel haar hoop gevestigd op het nieuwe schooljaar. Alleen de kleuterjuf wist op een goede manier met hem om te gaan. Zo sneu!
    Nou gaat mijn zus vanmiddag nog maar eens met de juf praten. Hopelijk kunnen ze samen een plan van aanpak maken zodat het ventje toch weer een beetje plezier in school gaat krijgen.:(

19. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ spikkel, balen dat je niet lekker bent. Gaat L. voor het eerst naar de peuter? Of heb ik gemist dat ze daar al naar toe ging?

20. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @Cm dit word de derde keer, ze vind het echt super leuk :) Wat sneu voor je neefje..

Deel Deze Pagina