Wat is een nutsschool; ( even gecopieerd hoor ) In Nederland kennen we twee hoofdgroepen van basisscholen: ◦ openbaar onderwijs ◦ bijzonder onderwijs Nutsscholen behoren evenals o.a. katholieke en protestants-christelijke basisscholen tot de groep van het bijzonder onderwijs. Toch is er verschil omdat het Nutsonderwijs zich kenmerkt door een onafhankelijke opstelling ten opzichte van iedere levensbeschouwelijke of maatschappelijke invloed. De hoofddoelstelling van de school is dan ook dat ieder kind zich moet kunnen ontplooien binnen een veelzijdige maatschappij door middel van een gedegen en brede basis opleiding waarin het kind centraal staat. @ Cm; volgens mij is het niet zozeer koud maar gewoon nat.. Wat sneu voor je neefje zeg..
@kris tanx voor de uitleg.. @hier l.aetitia zit de aristocats te kijken..ik ga zo ff mn was ophangen enzo..
nee weet ik ik bedoel het ook niet verkeerd hoor het gaat mij niet om de afkomst, werk zelf ook veel met kinderen uit verschillende culturen. maar hier in de wijk hebben we bijvoorbeeld een school wat bijna allemaal buitenlandse kinderen zijn. en ik wil gewoon niet dat mijn kind de enige nederlandse in de klas is. als het 50/50 of 40/60 is ofzo prima!!
@spikkel: balen dat je niet lekker bent. @cm: wat sneu dat je neefje het zo slecht naar zijn zin heeft. zijn er al gesprekken met school geweest?? @kris: duidelijke uitleg, en moet zeggen dat het wel in mijn straatje past. ga ff google of we zo'n school ook in lelystad hebben.
@ Kris: Klinkt goed. @ Caro: Hoe was het spelen met dat vriendje gegaan gisteren? Alweer wat opgeknapt? Nageltjes zijn weer gedaan, lekker hysterisch . Helaas was A.'tje weer ziek vanmiddag . Volgens mij buikpijn, ik hoorde haar ook erg scheten laten en elke keer dacht ik dat ze zou gaan spugen, maar dat is niet gebeurd. Ik hoop dat ze morgen weer wat opgeknapt is, want ze moet eigenlijk wel gewoon naar het kdv.
@am, ah sneu voor A'tje! Beterschap! Als ze morgen nog ziek is, kun je ook zorgverlof vragen he! Hier gaat het gelukkig wel wat beter. Veel beschuitjes gegeten en cola gedronken! Welke kleur heb je op je nagels? Het spelen was gelukkig heel goed gegaan. Ze hebben lekker geknutseld. Kreeg gisteravond nog een whatsapp van zijn moeder dat ze het fijn vond dat hij weer was komen spelen en dat het heel leuk was.
Echoooooooooo terug Ben je in de herfstsferen Am? Spannend, morgen de shoot! Wel laten weten in welk nummer het komt! Hier weinig te melden, hét uitje van de dag was stemmen, hoera.... . Barst van de honger, we eten borek met kaas uit de oven en een maaltijdsalade met tonijn. En voortoe heb ik 'gezonde' brownies gemaakt (met volkorenmeel en appelmoes ipv boter) ben heel benieuwd hoe dat uitpakt. Ze zien er erg smakelijk uit.
@ Eylem: Ja, ik dacht, ik ga vast herfstig . Er komt in november een aparte editie uit van de VROUW en daar komt het in.
Am wat gaaaaaaf! Ben heel benieuwd hoe het is en hoe het wordt! CM fijn dat het wat beter gaat! Eylem oeh dat klinkt lekker! @ Basisschool, echt nog geeeeen idee. Binnenkort maar eens kijken wat voor scholen er hier in de buurt zijn. Nutsschool had ik ook nog nooit van gehoord. De dames liggen er al weer lekker in. E is deze week voor het eerst naar de psz geweest. Ze vindt het helemaal geweldig! Vakantie was erg leuk! Lekker gezwommen, gespeeld in de speeltuinen, op het terras gezeten, uit eten geweest en gerelaxed. Continu zon gehad dus erg geslaagd! E is weer aan het kwakkelen met ziek zijn. Ze is 2 dagen ziek geweest en het blijft weer wat hangen. Veel hoesten, koorts gehad, benauwd, snotteren. De hoestdrank, pufjes en neusspray maar weer uit de kast gehaald. Hopelijk is ze snel weer de oude. Morgen zelf naar de ha om bloed te prikken. Ik ben steeds zo moe, vergeetachtig, zware benen, snel spierpijn. Eens kijken of er wat in het bloed te zien is.
@ ka, jullie allebei een beetje in de lappenmand dus. Beterschal voor jullie beide! Fijn dat de vakantie geslaagd was! @ am, spannend! Ging T. nou mee? Vandaag even bij mijn zus op de koffie geweest. Was wel weer even gezellig en tussen L.ukas en mijn neefje ging het dit keer gelukkig wel goed. S.teef is nu even gaan stemmen en die ploft zo lekker naast me op de bank. Even relax avondje. Ik hoop op een nieuwe, of anders in ieder geval voor ons onbekende, aflevering van Criminal Minds! Morgen gaat L.ukas op schoolreisje naar Drievliet. S.teef gaat mee als begeleider, maar mag dus niet L.ukas z'n groepje begeleiden. Beetje jammer, maar zo groot is het daar niet, dus ze zullen elkaar ongetwijfeld nog wel een paar keer tegenkomen.
@Am wat leuk veel pleziermorgen! @Ka beetje ziekjes geweest dus! @Cm wat leuk L.ukas morgen op schoolreisje. Waarommag hij zijn groepje niet begeleiden dan? @hier vandaag echo gehad vandaag 10 weken en 1 dag zwanger, Zag er allemaal goed uit :d dus ben blij :d Daarna bij mn schoonouders gegeten daarna naar huis, morgen verjaardag van mannetje
Spikkel wat fijn dat de echo goed was! CM Leuk L.ukas morgen op schoolreisje! En wat leuk dat S.teef mee gaat.
@ Ka: De vakantie zag er op de foto's al gelaagd uit. Balen dat E. ziekjes is. En ook balen dat je je zelf niet helemaal jofel voelt. @ Caro: Leuk morgen schoolreisje. Jammer dat S.teef niet L.ukas' groepje mag begeleiden. Volgens mij is de 2e aflevering van CM nu altijd een nieuwe. Nou ja zeg...ik helemaal naar O.udewater gereden om dat rokje op te halen. Is ze niet thuis. Haar man was wel thuis, maar die wist niet waar het rokje was. Hij heeft nog wel gezocht, maar niet gevonden dus. Lekker handig .
Lekker lomp zeg van dat rokje! En nu? Gaat ze het gratis opsturen? @ spikkel, volgens de juf mag het niet omdat ze zelfstandig moeten worden en met hun vader/moeder kunnen ze altijd nog een dagje uit. Tsja, aan de ene kant snap ik het wel, maar aan de andere kant, je gaat als ouder vaak mee omdat het je leuk lijkt met het groepje van je kind mee te gaan. Nou ja, we zien wel hoe het loopt. L.ukas heeft in ieder geval een leuk groepje. Dat vriendje waar hij van de week weer eens bij was wezen spelen, zijn beste vriendinnetje en nog twee meisjes waar hij wel goed mee op kan schieten. Dus dat is wel fijn! Fijn dat de echo goed was!
@ Caro: Geen idee, ik heb haar nog niet gesproken/gemaild natuurlijk. Maar haar man stelde ook al voor dat ze het dan maar moest opsturen.
Am, nou ja zeg, vreemd....Hier ook allerlei MP gezeur, echt al tig keer mijn navigatie verkocht en dan toch weer op het allerlaatst geen reactie, zucht. Iemand nog een tomtom (Garmin) nodig hier voor weinig? CM, oh spannend, schoolreisje! De brownies waren niet vies, wel lekker fudgy enzo, maar niet heel chocolade-ig, dus dat viel me een beetje tegen. Ga het niet snel nog een keer maken denk ik Spikkel, fijn een goede echo! Ka, hopelijk voel je je snel weer beter! Hier; verveel me...Heb de verwarming een klein beetje opengedraaid, vind het echt koud! Wel blij want heb weer 10 euro van Pampers teruggekregen (geld terug actie) dus weer 10 euro op onze lege bankrekening, joehoe