APRIL-mama's 2010 deel 3!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Rosado, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik klets altijd heel gezellig met hem
    en dan even in de box
    even op zijn buik
    en nu ligt hij op de grond met een kleed

2. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Mike ligt heerlijk in zijn box met zijn babygym.
    Alleen is het nog wel mama die de speeltjes in beweging
    moet houden, en die het muziekje draaiende houd haha.
    Maar hij vind het wel reuze interresant.

En nu is het stil..... :D
    Zzzzzzz

3. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ mirjam: harde plekken zijn op zich nog geen risico, die gaan meestal weer weg na het voeden of kolven. Als ze erg pijnlijk zijn en je ziet rode vlekken op je borst, dan moet je proberen tijdens het voeden en/of onder de douche die plekken weg te masseren (je stimuleert dan die specifieke melkkanaaltjes) of Justin op een andere manier aanleggen. Na het voeden kun je dan koude kompressen op je borsten leggen. Ook kun je dan 1x die borst helemaal leegkolven.

Ik heb (zeker in het begin) een aantal keer die rode plekken gehad en die zijn door masseren tijdens voeden weggegaan.

@ surf: beterschap!

@ lz: hahaha, die Gerodi... kleine boef.. Werk aan de winkel dus!

over goedbedoelde adviezen en meningen: kan ik ook niet zo goed tegen. Zeker als je bedenkt dat onze ouders ons hebben opgevoed in een tijd waar ze hele andere richtlijnen hadden: slapen op de buik, bv op verzoek gold helemaal niet, moest op vaste tijden, om de 4 uur. Toen ik een paar weken oud was, had mijn moeder me al de eerste sinaasappelsap gegeven ;). En dat wordt nu pas met 9 maanden geadviseerd..

4. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Wonder: wat fijn zeg dat ze het zo goed op de oude voeding doet!
    Dat moet een heerlijk gevoel zijn!
    Wel balen van je korte n8!

Ingrid: oooh die Milan! Wat een droppie!
    Leuk die foto met z'n tweetjes!
    Op CB zeiden ze net ook al dat ie snel was met rollen, ik d8 juist
    dat ie er erg laat mee was (niet dus). Helemaal trots!

Kris: nog steeds kraamvisite ja?
    Balen dat je je niet zo lekker voelt! Lekker rustig aan doen..

Mirjam: balen dat je BV terugloopt! Ik kan je helaas geen tips
    geven, aangezien ik er de ballen verstand van heb!

TM: pardon? Een baby moeten redden uit een snikhete auto?!

Surf: ja op CB zeiden ze ook al dat het snel was. Vind het wel knap,
    want heb me er totaal niet mee bezig gehouden en hij draaide gisteren
    ineens! Beterschap wijffie!
    Zo die fotoboeken! Die worden idd erg groot.. Maar wel leuk!

Mermaid: irritant zeg! Ze bedoel het vast goed, maar op dat moment is echt helemaal niks goed en wil je het allemaal zelf doen.
    Mijn moeder kan er ook wat van! Afgelopen weekend botste het weer. Mijn vader daarentegen is superrelaxed. Mijn schoonmoeder valt me ook reuze mee.. Het is echt mijn moeder die af en toe het bloed onder m'n nagels vandaan haalt.. Best jammer, want ik had het heel graag anders gezien.

LZ: leuk de kleertjes!
    En als dank krijg je een bed en baby vol poep! Hahaha!

Janne: wat fijn dat Eva zo lekker slaapt zeg!
    Regelse vandaag!

Mirjam: ik leg Jayden voortaan op een speelkleed op de grond en ik ga er zelf dan ook bijzitten/bijzliggen. Dan ga ik met hem brabbelen, ik trek hem op aan zijn handen tot zitstand en in staanstand. Ook leg ik hem op zijn buik en stimuleer dat rollen. Als ik merk dat ie het beu is leg ik er wat speeltjes neer, daar gaat ie zelf dan naar grijpen en lachen en valt ie in slaap.

X

5. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Hier: net terug van CB, wat heb ik een stoere vent zeg. Heel even gehuild na de prikjes en toen meteen alweer lachen en brabbelen. Hij ligt nu heerlijk te slapen.. Dadelijk ff in bad doen en de fles geven.
    Ik heb inmiddels de boodschappen weer binnen, ik mocht de babyfoon ff bij de buurvrouw neerzetten, lief!

Jayden weegt alweer 6230 gram! Gaat echt hard!
    Verder zei de KA dat de afplatting zo goed als weg was..
    Helemaal blij dus!

Vanmiddag lekker geen plannen, ik denk dat ik in de tuin ga zitten met wat tijdschriften en sudoku puzzels..

X

6. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Kakkende kindjes: heerlijk!

Haha, Emmetje, ik zag laatst in mijn eigen groeiboekje dat ikk met 4 weken gezeefde sinaasappelsap kreeg... lekker! Verder komen de adviezen bijna helemaal overeen met nu, dat vond ik juist opvallend. Maar ja, ik ben hier op TM na de jongste, dus wie weet dat dat nog scheelt ;)

Eva verveelt zich snel merk ik, is gewoon heel snel op dingen uitgekeken. Dus ik wissel af. Op de wipstoel zet ik iets naast haar waar ze naar kan kijken, bijvoorbeeld de gitaar ofzo. Of ik zet haar naast de boekenkast. Dan weer op (onder) de babygym, dan weer in de box, even op haar buik, muziekje erbij, etc. Zo probeer ik voor haar af te wisselen als ik merk dat ze uitgekeken is. Ik geef haar niet teveel tegelijk, want dan weet ze niet waar ze het zoeken moet.

JAHOE, bijna mijn hele regellijstje is afgewerkt!! Nu ff gauw douchen (het is al 12 uur, wist ik niet! :$) en dan het laatste nog afmaken.

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    joepie mn boek is binnen!

ik ga kasper voeden en dan badderen en douchen (hadden we nog niet gedaan...)

tot later!

8. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Emmetje: bedankt !!! Ben zo blij met al die adviezen !
    Weer wat vragen !!

We moeten straks weg en nou wil ik voor de zekerheid een flesje meenemen, maar je kan een flesje max 1 uur bewaren toch ?? En als ik hem nou in zo'n warmhoud ding meeneem en hij blijft op temp kan ik hem dan ook na 2 uur nog geven ??

En wat geven jullie mee naar het Kdv ?? Ik vind een doekje of knuffeltje zo eng omdat alles wat bij z'n handjes komt eindigt in z'n mond ..

9. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Janne: hier ook één die zich snel verveelt, telkens trek ik de trucendoos weer open om hem te vermaken..

Surf: oooh wat fijn dat ie binnen is! Ik heb dat programma nu ook gedownload.. ik ga binnenkort een poging wagen of het me lukt.

X

10. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Ik heb een thermofles.. Ideaal! Dan kan je dat ook na 2 uur nog geven..

Jayden gaat nog niet naar kdv, dus nog niet overna gedacht. Ik denk gewoon iets van een rammelaar ofzo. Dat is niet zo gevaarlijk als een knuffel.

11. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Ik mag Jayden trouwens 5 flessen gaan geven en ieder 200 cc.
    Dus dan worden de tijden:
    08.00
    11.30
    15.00
    18.30
    22.00

Daar begin ik morgen mee.. veel relaxtere tijden, want nu krijgt ie om 23.00 uur de laatste fles.

12. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Leuke foto's voorbij zien komen!!

Was spannend hè de laatste minuten van het voetbal. Leuke wedstrijd!

@ Rollen, hier nog geen rollen hoor. Ze probeert het wel, maar komt tot haar zij en niet verder. Hoe stimuleren jullie dat?

@ Spelen, dat wissel ik ook af. Box, wipstoel, speelkleed. En als ze uitgekeken is een ander speeltje. Vooral de mobiel vindt ze helemaal geweldig. Daar zit ze naar te gillen en te lachen en die volgt ze helemaal. De babygym heeft ze nog niet door. Wel de speeltjes in de maxicosi. Daar mept ze tegenaan en die pakt ze vast.

Het werken is heel erg meegevallen! De jongens vonden het erg leuk dat ik er weer was en waren helemaal enthousiast. Net alsof ik nooit weg ben geweest. Dus dat is wel lekker.

13. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Mirjam, ik geef haar muziekknuffeltje mee. Maar die leg ik nooit bij haar in bed, maar naast het bed. Als ze gaat slapen speelt het muziekje een keer af. Iets in bed leggen vind ik nog eng. Ze schuift het hele bed door 's nachts. En anders iets wat niet gevaarlijk is als hij het in zijn mond steekt.

14. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Hallo!!

Ikheid wat een stoere man!!!! Ook goed gegroeid zeg, super!!

Surf, beterschap en het fotoboek binnen!!! Is ie mooi?? Vast wel!!

Mirjam, hoop dat het nog meevalt met de terugloop van je bv!!

Ladyz, wat een leuke verrassing van Gerodi!! Kleertjes onderweg, altijd goed!!

Milan speelt met vanalles, bij mijn ouders en het kdv een babygym, hier de abc rups waar hij tegenaan schopt en rammelaars en knuffels enz. en in bed kan hij bij de mobiel dus daar speelt hij dan mee. Woezel is blijkbaar het leukste want die wordt elke keer naar beneden getrokken om daarna onderzocht te worden hahahah. In de maxicosi loopt hij met zijn wagenspanner te spelen die daar hangt dus overal heeft hij wel wat.

Mermaid, balen dat je vader zo bemoeizuchtig was maar je hebt iig duidelijk gemaakt wat je vondt!!

Hier ook wel bemoeizuchtige ouders en een schoonvader die ze altijd vanalles wil geven wat wij niet willen. Ik heb namelijk een 1jaars grens, tot ze 1 zijn krijgen ze geen snoep, ijs, gebak, taart enz. Op hun eerste verjaardag krijgen ze voor het eerst taart en als het daarna warm is krijgen ze voor het eerst ijs en snoep geef ik ze liever helemaal niet. Julian vindt eigenlijk ook alleen chocola lekker dus dat krijgt hij heel af en toe want hebben het haast nooit in huis hahaha. Toch probeert iedereen het elke keer weer maar heb inmiddels goed duidelijk gemaakt dat ze gewoon moeten wachten tot mijn kinderen 1 jaar zijn en dan is het nog maar de vraag of ze het willen zoals nu bij Julian.

15. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    en....... ik heb volgende vrijdag een sollicitatie gesprek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

16. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    ow julian wil fietsen (driewieler) dus zal eens kijken of ik het hem kan uitleggen zodat hij het zelf kan doen.

17. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    en hij heeft zich alweer bedacht en is nu de speelgoedboxen aan het leeg halen.

18. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    nog even een grapje tussendoor (sorry voor iedereen die geloofd)

Lieve God,

U heeft de afgelopen tijd mijn favoriete zanger Michael Jackson, mijn favoriete acteur Patrick Swayze, mijn favoriete actrice Farah Fawcett, en mijn favoriete entertainer Ramses Shaffy tot U genomen... .....

Ik wil U alleen nog even laten weten dat mijn favoriete elftal Duitsland is.
    Dank U!

19. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Super!! Gefeliciteerd ik zal duimen :D

hahaha lachen die mop :D

aaaaaaarrrrgggghhhh ik word GEK !!!! Demi krijst alles bij elkaar, niks is goed en de meest simpele dingen doen haar ontploffen :x
    ze huilt serieus waar meer dan Justin !!! En net kon ik er niet meer tegen en slaan vind ik niet kunnen maar omdat die frustratie toch m'n lijf uit moet gooi ik met de deuren :)
    ik was zo moe van die strijd elke keer dat ik gewoon als een klein kind heb staan janken ..
    En niks helpt ook, boos worden, negeren, normaal doen, lief doen ...
    Mama's van peuters: zou op de gang zetten helpen ?? Ik heb het idee dat ze daar alleen maar hysterischer van wordt.

20. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ingrid; spannend sollicitatiegesprek !

Dat grapje kreeg ik gisteren na de wedstrijd al per sms van mijn schoonvader..

Deel Deze Pagina