APRIL-mama's 2010 deel 3!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Rosado, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    meiden even ego,

ik heb lotte net getempt ze heeft dus dikke koort 39,2 wat kan ik hier aan doen?? ik heb niks in huis wat ik haar kan geven??

2. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    denk dat er weinig is wat je er aan kan doen behalve het haar zo makkelijk mogelijk maken, eventueel wat extra vocht geven en haar lijfje de koorts er uit laten werken.

3. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    je hebt geen zetpillen in huis begrijp ik?

4. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    anders misschien even bij de buren aanbellen of andere mensen met kleine kinderen of die er 1 hebben??

5. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    thanks voor de tip!! het komt natuurlijk door de prikjes maar toch vind ik het wel eng hoor

6. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    gewoon even goed in de gaten houden en eventueel vanacht nog even haar nekje voelen en als ze erg warm voelt even tempen en een beetje lauw warm water geven zodat ze voldoende vocht binnen krijgt.

7. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    ja je hebt gelijk niet aanstellen gewoon goed in de gaten houden. maar ja dan ga ik op internet lezen en dan kom je ook op verhalen als koorts stuipen.

maar niet te veel aan denken.
    ik ga maar slapen.

8. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    ik zal zo milan zijn nekje ook eens gaan voelen, die heeft natuurlijk ook de prikjes gehad en heb er niet aangedacht dat ze er ook ziekjes van kunnen worden....

9. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad

ja ik zou voor de zekerheid wel even kijken. hij hoeft er natuurlijk niet ziek van te worden maar je weet maar nooit.

lotte was vorige keer er ook niet ziek van geworden hoor.

maar goed ik ga slapen

trusten meiden

10. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Milan vorige keer ook niet en Julian nog nooit dus vandaar dat ik er nooit bij nadenk. We hebben dus ook nog een hele zooi zetpillen liggen van 120mg die nog goed zijn want die hebben we nooit gebruikt. 240mg hebben we wel gebruikt ivm doorkomende kiezen...

Ik ga nog even douchen en dan slapen!!

Slaap lekker allemaal!!!

11. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    goedemorgen !
    gelijk een poepvraag of onze nuchtere maag. Sanne heeft gisteren 2 behoorlijke poepluiers gehad vandaag ook weer. Het is minder vast dan anders, maar niet echt waterdun. Ben nu toch een beetje bang dat het wat diarree achtig is. ( vandaag al 1x een beetje en een keer een volle luier, maar ik denk dat ik haar halverwege het poepen verschoont heb, want een kwartier later ging ze verder.. ) Gezien het warme weer wil ik eigenlijk geen risico lopen aan de andere kant ze is hartstikke vrolijk en er lijkt verder echt niets aan de hand. ze moet wel naar het kdv vanmiddag.... twijfel twijfel twijfel...

12. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    oh ja en sinds een paar dagen zijn de flessen opgehoogd ... kan het daarvan zijn ?

Ik hoop trouwens pamsie dat de koorts gezakt is !

13. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Goeiemorgen!

Ik ga zo even bijlezen, maar ik heb een vraag:
    Wij hebben ineens het idee gekregen om misschien na ons eigen 1,5 weekje weg door te karren naar Frankrijk, daar zitten mijn ouders en we kunnen zo bij hun op de plek staan in een tentje, alle spullen hebben zij verder (onze auto is namelijk te klein om alles mee te nemen).
    Het is 1000km rijden. we hebben geen airco. Is dat verantwoord met Eva en hoe doe je dat dan? Surf bijvoorbeeld, jij was toch naar de Dordogne met de auto, hoe ging dat?

14. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Hahaha tijdens het kijken dacht ik: volgens mij is Mirjam veel leuker dan alle modepopjes die daar voorbijkomen :D

15. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Hmz, het bijlezen wil niet echt, de computer is nogal traag en loeit erg hard. Ga eerst ff douchen voor Eva straks weer wakker wordt.
    Tot later vandaag!

16. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @janne: ik zou het gewoon doen als ik jou was. bij ons ging het super. we vertrokken om 4 uur en waren daar om 16 uur. het was 1000 km en hebben er dus 12 uur over gedaan. Kasper heeft de hele weg geslapen, hij werd wakker omdat ie honger had, dan stopten we uitgebreid (kon thijmen ook even rennen) en als we weer de auto in gingen sliep hij weer door, helemaal perfect dus.
    op de terugweg hebben we 's nachts gereden, toen stapten we om half 10 in de auto (want we waren het eerst helemaal niet van plan, maar het kwam opeens op om de auto in te gaan) en we waren om half 7 thuis, omdat de kindjes sliepen zijn we alleen een keer rond 5 uur gestopt omdat kasper wilde drinken en om te tanken, verder aan een stuk doorgekart! en dat ging prima!
    wij hadden wel airco en als je die niet hebt zou ik er wel voor kiezen om ook 's nachts te gaan rijden of vroeg in de ochtend zodat je al een stuk gereden hebt voordat het echt heel warm wordt. en ik zou iets van ee nhydrofiel luier in de maxi cosi doen tegen het zweten en eentje voor het raam hangen, scheelt een hoop warmte!
    maar ik zou het zeker doen, heerlijk toch nog wat langer weg!

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hier gisteren verwend door kids en mannetje! van kindjes een mooie tas gekregen en van mn vriendje een weekendje weg, jaja, naar schevingen, eerst naar de musical Mary Poppins en dan slapen in het Kurhaus met zeezicht... echt gaaf!
    alleen wel zonder de kindjes *slik*, even een flinke voorraad opbouwen dus hihi... ze slapen dan bij mn ouders (had ie al geregeld...)

18. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hey meiden had niet meegelezen hier en kreeg de mail van het shirt daar stond dus April baby op dacht doen wij niet mee want we zijn een stiekeme Mei baby (-;

Maar lees hier diverse variaties waaronder ook Gerodi.

Kreeg een hele lieve mail dat jullie het shirt wilde betalen als het een geld issue was ahhhhh jullie zijn ook leuk (lees lief) zo bij elkaar he!

Geen geld issues gelukkig hiero :D Wilde alleen geen April shirt voor een Mei mini maar lees nu pas de hele opzet.
    Doe dan gewoon mee hoor X

19. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    nog even over de shirtjes: ik had de geboortedatum erbij ook wel leuk gevonden, dan kun je het shirtje nl ook bij andere gelegenheden aan doen, zeker de baby's die niet in april geboren zijn. Maar als de meerderheid "april baby" wil, sluit ik me daar bij aan.
    Voor de broertjes/zusjes: wat mij betreft hoeft daar niet speciaal een t-shirtje voor gemaakt, als ik Emma eenmaal al aangekleed heb, zal ze niet zo snel een ander shirt aan willen. Of ik moet zelf een shirtje bestellen en die bij mij thuis laten bezorgen, dan kan ik haar die thuis alvast aan doen.
    Peuters zijn eigenwijs hè ;)

@ kris: zolang ze goed drinkt en voldoende plasluiers heeft, zou ik me nog niet druk maken. Ik heb alleen geen ervaring met poepluiers van FV-kindjes, die van Tim zijn altijd waterig, maar dat hoort bij BV-poep.
    Als ze wel echt waterige diarree krijgt, dan voldoende laten drinken en ORS geven (geven voor de fles, niet door de fles), dan voorkom je uitdroging Diarree is vaak functioneel, dus gaat vanzelf weer over als de darmen zijn opgeschoond. Als het langer dan 5 dagen aanhoudt of je denkt dat ze uitdrogingsverschijnselen heeft (knijp voorzichtig in de huid, als het even duurt voor het weer rechttrekt, is dat een teken van uitdroging), neem dan contact op met de HA.

@ mirjam: Emma heeft ook vaak moeite met slapen. Zeker nu het zo warm en licht in haar kamer is, mag zij ook nog even met een boekje in bed zitten. We houden haar wel in de gaten via de babyfoon. Als ze gaat lopen rommelen of keten of zo grijpen we wel in. Dan moet ze direct gaan liggen, als ze dan niet luistert halen we een van haar knuffels weg (ze heeft er heel veel in bed liggen) tot ze wel gaat liggen. Als laatste redmiddel waarschuwen we haar dat we haar beer (die ze echt altijd bij zich wil hebben) meenemen. Dat werkt dan echt wel ;)
    Bij haar hangt het er ook vanaf of ze 's middags geslapen heeft, als ze niet geslapen heeft, slaapt ze redelijk makkelijk, heeft ze wel geslapen, dan kan ze het lang volhouden...
    Ze is nu de laatste tijd standaard om 7 uur wakker, dus dat is een nette tijd.

20. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Goedemorgen!!

Kris, ik zou het even in de gaten houden maar net zoals emmetje zegt als ze genoeg plasluiers heeft enz. dan nog geen reden tot zorgen. Kan best zijn dat ze even moet wennen aan de nieuwe hoeveelheid voeding en dat daardoor haar darmen wat van slag zijn, misschien ook wel in combi met het weer.

Janne, ik zeg doen! Gewoon 's avonds laat weg gaan en zoveel mogelijk 's nachts rijden.

Surf, wat goed verwend door je mannen!!!

Hier een lekker nachtje gehad en de jongens zijn nu op het kdv want ik moet om half 12 werken dus over drie kwartier ongeveer even weg.

Deel Deze Pagina