APRIL-mama's 2010 deel 3!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Rosado, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    veel plezier ikheid:p

2. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    ik ga ook niet alles pureren hoor!! maar ga wel proberen om het regelmatig te doen

3. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Lieffies !!!! :D

Potjes / zelf maken: Ik weet het nog niet... bij Demi was ik van plan om alles vers te maken maar dat bleek niet echt te werken, buiten dat je daar gewoon geen tijd en zin voor hebt lustte Demi het niet en de potjes wel ;)
    Maar nu ik toch voor Demi ook fruit maak kan ik het dan net zo goed in de blender gooien voor Justin en als wij gewoon een prakkie eten kan Justin dat ook gewoon mee-eten.. dus we zien wel even hoe en wat..

Caromama: ja dat zou een mooie tussen oplossing zijn.... iets gaan doen wat bijna niemand leuk vind is ook niet leuk ... ik hou ook niet van zand op m'n handdoek hahaha
    Fijn dat de pijn iets minder was vandaag..

Kleren kopen: Ik koop iets, knip het kaartje eruit, hang het in de kast en trek het een paar dagen later pas aan.. (alleen bij een shop-stop, anders vertel ik het gewoon uiteraard) en dan zeg ik 'nee hoor, had ik al, alleen nog niet aangedaan..' dus liegen is het niet dan he 8)

Verders weet ik het even niet meer .... sorry :)

Vandaag superdruk gehad op m'n werk en zit morgen helemaal alleen op de afdeling :$ gelukkig niet als enige in het hele bedrijf haha
    ach, ze hebben vertrouwen in me blijkbaar :D

Vanmorgen belde de manager van de opvang zelf !! Vond ik echt heel fijn. Ze had gehoord van de leidster wat er was gebeurd en ze vond het jammer dat ze me zelf gister niet had gesproken bij het ophalen, dat was blijkbaar de bedoeling.
    En ze vroeg hoe het met Justin en ons was. De leidster had al verteld dat ik heel rustig reageerde maar ze zei zelf ook al 'dat komt meestal later pas' en dat was ook zo dus.
    Dus op hun verzoek ga ik maandagochtend even op gesprek daar met de manager en de leidster die er ook bij was maar ie ik woensdag niet meer heb gezien.
    Erg fijn dus. En Justin is gewoon zichzelf dus ik ga er vanuit dat er niks met hem aan de hand is.

Sterker nog, hij heeft vandaag heeeel netjes gedronken:
    0600 bv
    1000 fles 230
    1400 fles 230
    1800 bv
    1930 fles 200

Nu heeft m'n vriend voorgesteld om met de bv helemaal te stoppen, dan zit hij lekker in een mooi ritme en is voor iedereen fijn.
    Maar ik vind het nog zo fijn om die 2 voedingen te geven, al heeft het weinig nut want hij krijgt er, vooral 's avonds, weinig meer uit.
    Nog even over nadenken dus...

Had bij 'flesvoeding' en topic gestart over hoe ik nu mijn bv en fv combineer maar tot nu toe 2 reacties van bv mensen en dan een beetje in zo'n toon dat ik maar beter bv kan blijven geven.
    Vind ik zo irritant, daar vraag ik toch niet om ! Als het kon zou ik het doen maar ik vind het prima zo en Justin ook dus bemoei je er niet mee !! :x

Zo heel ego verhaal ...... sorry :)

4. mirjam2112

Oh, had trouwens nog een leuk compliment gekregen. Zat met een collega even buiten en het gesprek ging ong zo:
    "En Mirjam, hoe oud ben je?"
    "25"
    "En woon je samen, of bij je ouders ? "
    "Nee ik woon samen en heb 2 kinderen van bijna 2 en 3 maanden"
    "VAN JEZELF !!!???"
    "Ja, hoezo?"
    **bekijkt me van top tot teen**
    "Nou dan zie je er strak uit!"

hahahaha ik vond het echt grappig... vooral dat ze vroeg 'vanjezelf!?' nee van de buurman maar ze wonen bij mij ;)
    Maar ja, zo strak ben ik niet als ik naakt voor de spiegel sta... kleren doen een hoop :D

5. mirjam2112

Ben ik nou helemaal alleen...............................

naja dan maar even de nieuwe H&M gids doorbladeren... over bestellen gesproken ;)

6. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    haha leuk toch z'n compliment:p

en lekker webshoppen hoor;) ben ik ook goed in:D:D:D

7. mirjam2112

nou ik vind in de folder/gids niet veel leuks staan eigenlijk ...

even op de site kijken ... :)

8. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    ik heb deze voor lotte gekocht

9. mirjam2112

Leuk !!!!
    Ik vond voor de baby's wel veel leuks erbij zitten trouwens, maar ja dat is nogal snel schattig :)

10. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    ja ik heb ook nog een hele leuke poncho maar die kan ik niet terug vinden op de site en een spijkerrokje:D

11. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    He Mirjam,

ja, ik zit ook een beetje te peinzen hoe ik het nou het beste kan gaan doen dalijk als ik weer moet gaan werken met de borstvoeding. Het liefst wil ik alleen bv blijven geven. Ik heb nu genoeg melk voor Noa, maar het kolven wil gewoon de laatste paar weken niet meer zo goed lukken. Nou wilde ik een elektrische kolf huren, om te zien of dat beter gaat, maar dan moet je weer zo'n persoonlijk setje kopen voor 50 euro. Dus als het niet beter gaat met elektrisch kolven, dan ben je dat kwijt. Plus dat ze alleen een supergrote profesionele kolf verhuren, die niet erg handzaam is om mee te nemen naar het werk. Ik zie me al sjouwen met een hele hutkoffer. Daar gaat de melkkoe weer hoor! Die mevrouw van de winkel raadde me aan om zelf de Medela Swing te kopen. Die schijnt erg goed te zijn en heel handzaam om mee te nemen. Maar die kost dan wel gelijk weer 150 euro! Aan de andere kant, als het werkt, heb ik er die 150 euro wel voor over. Pfff, ik weet het ook niet zo goed meer nu. Echt lastig! Anders denk ik dat ik ook ga proberen bv en fv te combineren.

12. mirjam2112

Ja heel lastig.
    Ik had bij Demi toen ook zo'n mega ding gehuurd bij de thuiszorg maar dat was echt zwaar, niet te doen om die mee te nemen naar je werk hoor.
    En wat je zegt, dan ben je weer geld kwijt voor een nieuwe kolf.

Je hebt nu genoeg melk zeg je, als je nu eens een voorraad in de vriezer aanlegt (doe je al toch?) en daar vanuit gaan voeden als je er niet ben.

Emmetje had destijds een mooi schema om toch bv te geven en niet te kolven op je werk.
    Bij mij pastte dat niet omdat als Justin om 0600 drinkt en we om half 8 de deur uit moeten dan heb ik geen tijd om daartussen nog te kolven.
    Maar uitgaande van dat schema kolf je op de dagen dat je thuis ben extra voor de dagen dat je werkt.
    Zal ik het naar je doorsturen ??

Ik moet zeggen dat de combi hier niet echt ideaal is hoor, de bv is zo teruggelopen dat hij er niet echt voldoende meer uit krijgt maar ik heb ook geen kans om het op te krikken.
    Het is puur mijn gevoel erbij dat ik de bv nog blijf geven (vind het erg fijn, en ik wilde zo graag de 6 maanden volmaken) want als we volledig overgaan op de fles heeft hij een veel fijner ritme. Hij slaapt dan ook beter.

13. mirjam2112

Ik ben trouwens een oen want ik stuif helemaal voorbij het feit dat het kolven niet echt lekker meer gaat dus daar gaat mijn mooie plan ;)

Tja..... ik denk even mee ....... wanneer moet je weer gaan werken ?

14. mirjam2112

Caromama: nog een idee.... misschien dan haha
    Als je nou eens op de dagen dat je thuis bent gewoon voed, en als je op je werk ben niet en evt alleen de druk eraf kolven of bijv 1 x tussen de middag en dan kijken wat dat met de productie doet ?
    Misschien blijft het wel op peil en kan je gewoon bv blijven geven en is dat niet zo dan kan je altijd de voedingen die je minder hebt fles geven...

bbzzzz een mug .... we hebben de kinderkamers 100% mugvrij maar nu moeten ze ons hebben :x

15. mirjam2112

Nou lieffies, ik ga maar m'n bed in. M'n vriend moet om 0600 weg dus moet alleen de kids om half 8 aangekleed en wel bij de voordeur hebben haha
    Maar alles staat klaar; tasjes, kleren, boterhammetjes. Dus komt vast goed. Alleen morgen hopen dat Justin laat komt zodat ik klaar ben voordat hij wil drinken.
    En dan even werken en WEEKEND JEUH !!!!!

WONDER !!!!!!! Hoe herken ik je zondag ???? Ik weet nog niet wat ik aandoe hahahah maar dat laat ik nog wel weten dan .... je herkent mij iig aan een vriend onder de tattoo's, een groene kinderwagen en Demi die ken je wel van de foto's haha

Dus zaterdag uit eten met mijn ouders, broer en schoonzus. Justin blijft thuis bij m'n so en zondag naar de Efteling met Demi en Justin blijft bij mijn ouders..
    Och dat arme kind wordt maar overal gedumpt dit weekend... :)

truste allemaal !!!!!

16. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    haha gaat er een prive meeting plaats vinden:p

17. mirjam2112

Haha ja we hebben een blind date.
    Nee hoor, we gaan toevallig op dezelfde dag naar de Efteling. Daar zijn gelukkig nooit zoveel mensen en het is het is er zo klein dat we mekaar vast herkennen :D

18. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad

hahaha leuk toch :p weet jullie ook alvast waar je op moet letten voor de echte meeting:p
    wel leuk trouwens een dagje efteling;)

19. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

anders moet je 1 punt afspreken waar je elkaar even ontmoet
    dan kan je alvast kennis maken:p

20. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ Mirjam,

bedankt voor het meedenken. Ik moet 17 augustus weer werken. Ik denk dat ik toch eerst ga huren. Dan kost het me met een Medela pomp 25 euro voor zo'n setje. Als het goed bevalt kan ik altijd nog verder kijken. Dan ben ik 25 euro kwijt. Die 50 euro was voor een Avent pomp, maar dat vind ik toch niet zo handig, want ik heb geen flessen die daar op passen, dus moet ik die ook nog apart aan gaan schaffen.

En misschien kan ik een Medela pomp wel via MP kopen. Dan heb ik tenslotte toch die persoonlijke set al van de verhuur.

Weltrusten alvast en werkse morgen.

Deel Deze Pagina